Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Mie er kommunikationsmedarbejder hos Skattestyrelsen, hvor hun beskæftiger sig med meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt.

Skattestyrelsen
Kommunikationsmedarbejder
  • Mie Jensen

  • 28 år
  • Ansat siden 2018
  • Cand.mag. i Kommunikation og Psykologi fra RUC

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. Jeg er blandt andet med til at lave videoer, hvor jeg skriver, animerer, speaker, klipper og tekster indholdet. Jeg er også med til at markedsføre vores vejledninger, f.eks. gennem sociale medier og Google Ads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Vi udvikler hele tiden nye, bedre og anderledes måder at lave vejledning på – det kræver, at jeg er omstillingsparat, idérig og kreativ. Derudover er det super spændende at være med til at formidle til tider svært stof, til noget den almindelige virksomhedsejer også kan forstå og bruge. Det er vigtigt, at man kan samarbejde på tværs af forskellige fagligheder, så vi både får lavet vejledning, der er 100 % juridisk rigtig, samtidig med at det rent faktisk kan hjælpe virksomhederne på en forståelig og overskuelig måde.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger især min uddannelse inden for kommunikation i mit daglige arbejde med både de mundtlige, visuelle og skriftlige opgaver. F.eks. arbejdet med at omskrive svært stof til en let og forståelig tone. Dertil har jeg haft kurser i mundtlig formidling, der har hjulpet mig med mine opgaver i at speake videoer. Projektarbejdet på mit studie har samtidig hjulpet mig i rollen som projektleder, hvor jeg kan bruge de erfaringer, jeg har fået i forhold til samarbejde, planlægning og at holde fokus under stramme deadlines.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Skattestyrelsen?

1. Mulighed for at udvikle mig inden for mit fag og få nye færdigheder.

2. Mine arbejdsopgaver gør en forskel.

3. Godt samarbejde mellem kolleger.

  • Hvorfor er Skattestyrelsen en attraktiv arbejdsplads for dig?

At arbejde i så stor en styrelse giver mulighed for at samarbejde med mange forskellige fagområder og mennesker. Samtidig er det muligt at rykke rundt internt, fordi der er så mange forskellige afdelinger og typer af arbejdsopgaver. Dertil fungerer arbejdsmiljøet og kollegaskabet rigtig godt med fokus på personlig udvikling og balance mellem arbejdsliv og familieliv.

Læs mere om Skattestyrelsen

Mød andre kandidater fra Skattestyrelsen


Annoncer