Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Signifly
Fotograf/Klipper
  • Emil Borch Larsen
  • 26 år
  • Ansat siden november 2017
  • Film-, TV- og Produktionsassistent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. Her opererer jeg som A-fotograf, og det betyder, at det er mig, der står for det visuelle udtryk for de film og billeder, som vi skal lave. 

Derudover sidder jeg med postarbejde dvs. redigering, colorgrading, lydmix m.m. Jeg er også begyndt at være mere inde over præproduktionen, når vi skal forberede os til en shoot. Det betyder, at jeg eksempelvis står for at finde en lokation, laver tidsplan og sørger for at finde rekvisitter. 

Med små skridt er jeg også begyndt at arbejde med konceptudviklingen, når vi har større projekter. Når vi ikke er flere i temaet, handler det om at samarbejde og løse de forskellige opgaver i fællesskab med hinanden. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende, at vi har så mange forskellige kunder og dermed laver mange forskellige projekter. Lige nu skal jeg til at arbejde på et projekt, hvor vi skal lave en interaktiv filmkampagne, og det er en meget udfordrende og anderledes opgave, men som helt klart bliver spændende, fordi det er noget, som jeg ikke har prøvet før. 

Men én af opgaver, som jeg bedst kan lide, er, når vi skal lave større brandfortællinger om en virksomhed, fordi det giver mulighed for, at jeg virkelig kan gå i dybden med projektet og den pågældende virksomhed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er faktisk svært at svare på, for jeg føler egentlig ikke, at jeg bruger min uddannelse meget i mit arbejde. Det er selvfølgelig klart, at der er nogle ting, som jeg bruger fra min uddannelse, men jeg tænker nok ikke så meget over, at det er ting, som jeg har lært derfra. Hvis jeg skal nævne noget, må det nok være den tekniske del og det netværk, om jeg fik i løbet af min studietid, og som jeg kan trække på i dag. 

Jeg føler helt klart, at jeg har lært mest gennem mit arbejde som selvstændig. Jeg har været selvstændig i 4 år, hvor jeg arbejdede som freelancer. Her fik jeg hele tiden nye opgaver og skulle arbejde med ting, som jeg aldrig havde prøvet før.  Derfor handlede det hele meget om learing-by-doing, og det er klart, at det er den erfaring, som jeg trækker på i mit arbejde i dag.

Jeg tror også, at det er mit arbejde som selvstændig, der har gjort, at jeg har fået det her job og ikke nødvendigvis min uddannelse.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Signifly?

Noget af det vigtigste er, at jeg er glad, når jeg går på arbejde. Jeg bruger over halvdelen af dagen her, og derfor er det også vigtigt, at jeg trives og er glad, mens jeg er her. 

Derudover er det også vigtigt, at jeg bliver udfordret i mit arbejde. For mig er der ikke noget værre end, når tingene bliver ensformige, og det var også derfor, at jeg stoppede som selvstændig. Jeg lavede mange af de samme ting, hvor jeg hos Signifly har mange forskellige opgaver og projekter. Jeg ville aldrig trives i almindeligt kontorjob fra 8-16, så det fungerer rigtig godt for mig, at dagene er så forskellige - at vi nogle dage er ude af huset og andre dage er på kontoret. 

Gode kollegaer. Det er helt klart også vigtigt for mig, at jeg arbejder sammen med nogle mennesker, som jeg godt kan lide, og som er dygtige og kan udfordre mig, så jeg selv bliver bedre og vokser i mit arbejde. 

  • Hvorfor er Signifly en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Signifly er en attraktiv virksomhed for mig, fordi jeg har mange muligheder for at udvikle mig, og samtidig har jeg meget indflydelse og ansvar i forhold til de projekter, som jeg arbejder på. Størrelsen på virksomheden gør, at vi som medarbejdere alle har meget at sige, og at man får lov til mange ting, som man måske ikke ville have samme mulighed for i en større virksomhed. 

Vi har også heldigvis nogle kunder, som er rigtig glade for os, og det betyder, at de tit er villige til og tør at gå med på en skør ide. Det gør arbejdet meget sjovere, fordi jeg laver noget, som jeg også selv synes er fedt. 

Kulturen hos Signifly er meget ung og dynamisk, og det gør, at jeg hver dag er glad for at gå på arbejde, fordi vi har det sjovt og hyggeligt med hinanden. 

Læs mere om Signifly 

Mød andre kandidater fra Signifly

Senest opdateret: 22 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 02-03-2020

Charlotte Thomsen, kommunikationsansvarlig, Q-Construction

Jeg har ansvaret for al ekstern og intern kommunikation, hvor jeg håndterer alt fra den strategiske linje til den operationelle udførelse. Opgaverne spreder sig fra forandringskommunikation, HR og employer branding til digital marketing, PR og social media management. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere