Vis studentum.dk som: Mobile

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Signifly
Fotograf/Klipper
  • Emil Borch Larsen
  • 26 år
  • Ansat siden november 2017
  • Film-, TV- og Produktionsassistent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. Her opererer jeg som A-fotograf, og det betyder, at det er mig, der står for det visuelle udtryk for de film og billeder, som vi skal lave. 

Derudover sidder jeg med postarbejde dvs. redigering, colorgrading, lydmix m.m. Jeg er også begyndt at være mere inde over præproduktionen, når vi skal forberede os til en shoot. Det betyder, at jeg eksempelvis står for at finde en lokation, laver tidsplan og sørger for at finde rekvisitter. 

Med små skridt er jeg også begyndt at arbejde med konceptudviklingen, når vi har større projekter. Når vi ikke er flere i temaet, handler det om at samarbejde og løse de forskellige opgaver i fællesskab med hinanden. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende, at vi har så mange forskellige kunder og dermed laver mange forskellige projekter. Lige nu skal jeg til at arbejde på et projekt, hvor vi skal lave en interaktiv filmkampagne, og det er en meget udfordrende og anderledes opgave, men som helt klart bliver spændende, fordi det er noget, som jeg ikke har prøvet før. 

Men én af opgaver, som jeg bedst kan lide, er, når vi skal lave større brandfortællinger om en virksomhed, fordi det giver mulighed for, at jeg virkelig kan gå i dybden med projektet og den pågældende virksomhed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er faktisk svært at svare på, for jeg føler egentlig ikke, at jeg bruger min uddannelse meget i mit arbejde. Det er selvfølgelig klart, at der er nogle ting, som jeg bruger fra min uddannelse, men jeg tænker nok ikke så meget over, at det er ting, som jeg har lært derfra. Hvis jeg skal nævne noget, må det nok være den tekniske del og det netværk, om jeg fik i løbet af min studietid, og som jeg kan trække på i dag. 

Jeg føler helt klart, at jeg har lært mest gennem mit arbejde som selvstændig. Jeg har været selvstændig i 4 år, hvor jeg arbejdede som freelancer. Her fik jeg hele tiden nye opgaver og skulle arbejde med ting, som jeg aldrig havde prøvet før.  Derfor handlede det hele meget om learing-by-doing, og det er klart, at det er den erfaring, som jeg trækker på i mit arbejde i dag.

Jeg tror også, at det er mit arbejde som selvstændig, der har gjort, at jeg har fået det her job og ikke nødvendigvis min uddannelse.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Signifly?

Noget af det vigtigste er, at jeg er glad, når jeg går på arbejde. Jeg bruger over halvdelen af dagen her, og derfor er det også vigtigt, at jeg trives og er glad, mens jeg er her. 

Derudover er det også vigtigt, at jeg bliver udfordret i mit arbejde. For mig er der ikke noget værre end, når tingene bliver ensformige, og det var også derfor, at jeg stoppede som selvstændig. Jeg lavede mange af de samme ting, hvor jeg hos Signifly har mange forskellige opgaver og projekter. Jeg ville aldrig trives i almindeligt kontorjob fra 8-16, så det fungerer rigtig godt for mig, at dagene er så forskellige - at vi nogle dage er ude af huset og andre dage er på kontoret. 

Gode kollegaer. Det er helt klart også vigtigt for mig, at jeg arbejder sammen med nogle mennesker, som jeg godt kan lide, og som er dygtige og kan udfordre mig, så jeg selv bliver bedre og vokser i mit arbejde. 

  • Hvorfor er Signifly en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Signifly er en attraktiv virksomhed for mig, fordi jeg har mange muligheder for at udvikle mig, og samtidig har jeg meget indflydelse og ansvar i forhold til de projekter, som jeg arbejder på. Størrelsen på virksomheden gør, at vi som medarbejdere alle har meget at sige, og at man får lov til mange ting, som man måske ikke ville have samme mulighed for i en større virksomhed. 

Vi har også heldigvis nogle kunder, som er rigtig glade for os, og det betyder, at de tit er villige til og tør at gå med på en skør ide. Det gør arbejdet meget sjovere, fordi jeg laver noget, som jeg også selv synes er fedt. 

Kulturen hos Signifly er meget ung og dynamisk, og det gør, at jeg hver dag er glad for at gå på arbejde, fordi vi har det sjovt og hyggeligt med hinanden. 

Læs mere om Signifly 

Mød andre kandidater fra Signifly

Senest opdateret: 22 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere