Vis studentum.dk som: Mobile

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Signifly
Fotograf/Klipper
  • Emil Borch Larsen
  • 26 år
  • Ansat siden november 2017
  • Film-, TV- og Produktionsassistent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. Her opererer jeg som A-fotograf, og det betyder, at det er mig, der står for det visuelle udtryk for de film og billeder, som vi skal lave. 

Derudover sidder jeg med postarbejde dvs. redigering, colorgrading, lydmix m.m. Jeg er også begyndt at være mere inde over præproduktionen, når vi skal forberede os til en shoot. Det betyder, at jeg eksempelvis står for at finde en lokation, laver tidsplan og sørger for at finde rekvisitter. 

Med små skridt er jeg også begyndt at arbejde med konceptudviklingen, når vi har større projekter. Når vi ikke er flere i temaet, handler det om at samarbejde og løse de forskellige opgaver i fællesskab med hinanden. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende, at vi har så mange forskellige kunder og dermed laver mange forskellige projekter. Lige nu skal jeg til at arbejde på et projekt, hvor vi skal lave en interaktiv filmkampagne, og det er en meget udfordrende og anderledes opgave, men som helt klart bliver spændende, fordi det er noget, som jeg ikke har prøvet før. 

Men én af opgaver, som jeg bedst kan lide, er, når vi skal lave større brandfortællinger om en virksomhed, fordi det giver mulighed for, at jeg virkelig kan gå i dybden med projektet og den pågældende virksomhed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er faktisk svært at svare på, for jeg føler egentlig ikke, at jeg bruger min uddannelse meget i mit arbejde. Det er selvfølgelig klart, at der er nogle ting, som jeg bruger fra min uddannelse, men jeg tænker nok ikke så meget over, at det er ting, som jeg har lært derfra. Hvis jeg skal nævne noget, må det nok være den tekniske del og det netværk, om jeg fik i løbet af min studietid, og som jeg kan trække på i dag. 

Jeg føler helt klart, at jeg har lært mest gennem mit arbejde som selvstændig. Jeg har været selvstændig i 4 år, hvor jeg arbejdede som freelancer. Her fik jeg hele tiden nye opgaver og skulle arbejde med ting, som jeg aldrig havde prøvet før.  Derfor handlede det hele meget om learing-by-doing, og det er klart, at det er den erfaring, som jeg trækker på i mit arbejde i dag.

Jeg tror også, at det er mit arbejde som selvstændig, der har gjort, at jeg har fået det her job og ikke nødvendigvis min uddannelse.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Signifly?

Noget af det vigtigste er, at jeg er glad, når jeg går på arbejde. Jeg bruger over halvdelen af dagen her, og derfor er det også vigtigt, at jeg trives og er glad, mens jeg er her. 

Derudover er det også vigtigt, at jeg bliver udfordret i mit arbejde. For mig er der ikke noget værre end, når tingene bliver ensformige, og det var også derfor, at jeg stoppede som selvstændig. Jeg lavede mange af de samme ting, hvor jeg hos Signifly har mange forskellige opgaver og projekter. Jeg ville aldrig trives i almindeligt kontorjob fra 8-16, så det fungerer rigtig godt for mig, at dagene er så forskellige - at vi nogle dage er ude af huset og andre dage er på kontoret. 

Gode kollegaer. Det er helt klart også vigtigt for mig, at jeg arbejder sammen med nogle mennesker, som jeg godt kan lide, og som er dygtige og kan udfordre mig, så jeg selv bliver bedre og vokser i mit arbejde. 

  • Hvorfor er Signifly en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Signifly er en attraktiv virksomhed for mig, fordi jeg har mange muligheder for at udvikle mig, og samtidig har jeg meget indflydelse og ansvar i forhold til de projekter, som jeg arbejder på. Størrelsen på virksomheden gør, at vi som medarbejdere alle har meget at sige, og at man får lov til mange ting, som man måske ikke ville have samme mulighed for i en større virksomhed. 

Vi har også heldigvis nogle kunder, som er rigtig glade for os, og det betyder, at de tit er villige til og tør at gå med på en skør ide. Det gør arbejdet meget sjovere, fordi jeg laver noget, som jeg også selv synes er fedt. 

Kulturen hos Signifly er meget ung og dynamisk, og det gør, at jeg hver dag er glad for at gå på arbejde, fordi vi har det sjovt og hyggeligt med hinanden. 

Læs mere om Signifly 

Mød andre kandidater fra Signifly

Senest opdateret: 22 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

May Kjærsgaard, Digital redaktør, Benjamin Media

Jeg er digital redaktør på BO BEDRE, og jeg er ansvarlig for alt digitalt - lige fra sitet bobedre.dk, over sociale medier og til emails og SEO - og BO BEDRE's brand digitalt. Og meget, meget mere. Jeg opererer på 3 planer; et strategisk, et praktisk og udførende samt et udviklende.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Anja Karin Møller Fronseca, Pressechef, DMI

Jeg er ansat som pressechef i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Én af de vigtigste arbejdsopgaver er at servicere pressen på bedst mulige måde. Pressearbejdet handler om at betjene journalister eller ”sælge” forskellige DMI-nyheder til medierne.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 17-02-2022

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Jannie Skak Pallesen, PR & Kommunikation, Den Internationale Højskole

Jeg står for PR, kommunikation og markedsføring på Den Internationale Højskole. Jeg laver alt fra tekstproduktion, hjemmeside, strategier, analyser, SoMe, annoncering, grafisk materiale. Jeg kan godt lide, at mit job er så alsidigt. At jeg den ene dag kan lave en ting og den næste noget helt andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Studentermedhjælper, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Mød e-Boks

e-Boks har gennem 19 år opbygget omfattende viden om brugeradfærd og digitale tendenser, og med det afsæt hjælper vi vores kunder med at forenkle og forbedre deres forretningsgange. e-Boks er et selvstændigt aktieselskab stiftet i 2001 og ejet ligeligt af Nets og PostNord. Ideen bag e-Boks er at effektivisere forsendelse af post mellem virksomheder og private postmodtagere.
Læs mere