Vis studentum.dk som: Mobile

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Signifly
Fotograf/Klipper
  • Emil Borch Larsen
  • 26 år
  • Ansat siden november 2017
  • Film-, TV- og Produktionsassistent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. Her opererer jeg som A-fotograf, og det betyder, at det er mig, der står for det visuelle udtryk for de film og billeder, som vi skal lave. 

Derudover sidder jeg med postarbejde dvs. redigering, colorgrading, lydmix m.m. Jeg er også begyndt at være mere inde over præproduktionen, når vi skal forberede os til en shoot. Det betyder, at jeg eksempelvis står for at finde en lokation, laver tidsplan og sørger for at finde rekvisitter. 

Med små skridt er jeg også begyndt at arbejde med konceptudviklingen, når vi har større projekter. Når vi ikke er flere i temaet, handler det om at samarbejde og løse de forskellige opgaver i fællesskab med hinanden. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende, at vi har så mange forskellige kunder og dermed laver mange forskellige projekter. Lige nu skal jeg til at arbejde på et projekt, hvor vi skal lave en interaktiv filmkampagne, og det er en meget udfordrende og anderledes opgave, men som helt klart bliver spændende, fordi det er noget, som jeg ikke har prøvet før. 

Men én af opgaver, som jeg bedst kan lide, er, når vi skal lave større brandfortællinger om en virksomhed, fordi det giver mulighed for, at jeg virkelig kan gå i dybden med projektet og den pågældende virksomhed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er faktisk svært at svare på, for jeg føler egentlig ikke, at jeg bruger min uddannelse meget i mit arbejde. Det er selvfølgelig klart, at der er nogle ting, som jeg bruger fra min uddannelse, men jeg tænker nok ikke så meget over, at det er ting, som jeg har lært derfra. Hvis jeg skal nævne noget, må det nok være den tekniske del og det netværk, om jeg fik i løbet af min studietid, og som jeg kan trække på i dag. 

Jeg føler helt klart, at jeg har lært mest gennem mit arbejde som selvstændig. Jeg har været selvstændig i 4 år, hvor jeg arbejdede som freelancer. Her fik jeg hele tiden nye opgaver og skulle arbejde med ting, som jeg aldrig havde prøvet før.  Derfor handlede det hele meget om learing-by-doing, og det er klart, at det er den erfaring, som jeg trækker på i mit arbejde i dag.

Jeg tror også, at det er mit arbejde som selvstændig, der har gjort, at jeg har fået det her job og ikke nødvendigvis min uddannelse.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Signifly?

Noget af det vigtigste er, at jeg er glad, når jeg går på arbejde. Jeg bruger over halvdelen af dagen her, og derfor er det også vigtigt, at jeg trives og er glad, mens jeg er her. 

Derudover er det også vigtigt, at jeg bliver udfordret i mit arbejde. For mig er der ikke noget værre end, når tingene bliver ensformige, og det var også derfor, at jeg stoppede som selvstændig. Jeg lavede mange af de samme ting, hvor jeg hos Signifly har mange forskellige opgaver og projekter. Jeg ville aldrig trives i almindeligt kontorjob fra 8-16, så det fungerer rigtig godt for mig, at dagene er så forskellige - at vi nogle dage er ude af huset og andre dage er på kontoret. 

Gode kollegaer. Det er helt klart også vigtigt for mig, at jeg arbejder sammen med nogle mennesker, som jeg godt kan lide, og som er dygtige og kan udfordre mig, så jeg selv bliver bedre og vokser i mit arbejde. 

  • Hvorfor er Signifly en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Signifly er en attraktiv virksomhed for mig, fordi jeg har mange muligheder for at udvikle mig, og samtidig har jeg meget indflydelse og ansvar i forhold til de projekter, som jeg arbejder på. Størrelsen på virksomheden gør, at vi som medarbejdere alle har meget at sige, og at man får lov til mange ting, som man måske ikke ville have samme mulighed for i en større virksomhed. 

Vi har også heldigvis nogle kunder, som er rigtig glade for os, og det betyder, at de tit er villige til og tør at gå med på en skør ide. Det gør arbejdet meget sjovere, fordi jeg laver noget, som jeg også selv synes er fedt. 

Kulturen hos Signifly er meget ung og dynamisk, og det gør, at jeg hver dag er glad for at gå på arbejde, fordi vi har det sjovt og hyggeligt med hinanden. 

Læs mere om Signifly 

Mød andre kandidater fra Signifly

Senest opdateret: 22 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Vendner Clausen, Journalist, TECHCOLLEGE

Jeg er ansat som journalist og har organisationens eksterne kommunikation i forhold til offentligheden som primær arbejdsopgave. Det er for eksempel igennem vores egen dækning af skolens aktiviteter i form af nyhedsartikler på vores hjemmeside, udformning og udsendelse af pressemeddelelser til alle typer af nyhedsmedier, fagblade og så videre. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-03-2020

Charlotte Thomsen, kommunikationsansvarlig, Q-Construction

Jeg har ansvaret for al ekstern og intern kommunikation, hvor jeg håndterer alt fra den strategiske linje til den operationelle udførelse. Opgaverne spreder sig fra forandringskommunikation, HR og employer branding til digital marketing, PR og social media management. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Simon Svith, Specialkonsulent, DMI

Jeg er specialkonsulent og sidder i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Jeg sidder primært med vores politiske snitflader - især relationen til vores departement, men ligeledes med andre styrelser og interessenter.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Mød e-Boks

e-Boks har gennem 19 år opbygget omfattende viden om brugeradfærd og digitale tendenser, og med det afsæt hjælper vi vores kunder med at forenkle og forbedre deres forretningsgange. e-Boks er et selvstændigt aktieselskab stiftet i 2001 og ejet ligeligt af Nets og PostNord. Ideen bag e-Boks er at effektivisere forsendelse af post mellem virksomheder og private postmodtagere.
Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere