Vis studentum.dk som: Mobile

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Good Monday
Customer Experience Manager
  • Julie Riber Schifter
  • 32 år
  • Ansat siden 2018
  • Cand.ling.merc., Copenhagen Business School

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Alt det måler vi effekten af for at understøtte vores forretningsmål og opnå de KPI'er, vi har sat. Helt lavpraktisk kan arbejdet også bestå i at lave notifikationer på Good Monday-platformen, interviewe kunder og sikre, at customer feedback bliver delt internt og kommer ud til de rigtige afdelinger.

Derudover har jeg i arbejdet med at sikre kundeloyalitet lavet en kundeklub, der giver adgang til forskellige perks og events. Disse bliver brugt til at inspirere kunderne og til at positionere Good Monday.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er både spændende og udfordrende at være med til at definere og optimere processer og arbejdsgange. Da føler jeg virkelig, at jeg er med til at sætte et præg på virksomheden.

Det er også super spændende at få lov og dykke ned i kundens behov og omsætte den viden til holdbare løsninger i Good Monday. Jeg er enormt drevet af at forstå, hvor mennesker kommer fra. Kunderejsen og customer journey mapping er sjovt, fordi jeg er med til sikre, at kunden får det fulde udbytte af platformen og den bedste oplevelse på Good Monday. Det er super fedt at gøre folk glade! Det gør jeg bl.a. ved at konceptualisere små glædes-momenter ind i kundens rejse.

Hos Good Monday er vi alle passionerede om vores fælles mål om at skabe bedre mandage for de københavnske kontorer. Vi har et fælles mål, men tager forskellige værktøjer i brug og løber alle stærkt for at nå i mål. Sammen. Her er det vigtigt, at man holder momentum og samtidig giver sig tid til at lytte til hinanden, så vi hele tiden drager nytte af den viden, vi hver i sær sidder inde med. Det kan være udfordrende i en travl hverdag, men jeg synes, at vi lykkes det meste af tiden.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Der er en del kommunikation forbundet med jobbet som Customer Experience Manager. Både intern og ekstern kommunikation. Jeg er både i dialog med kunder og forskellige afdelinger internt i virksomheden, og her er det vigtigt at kunne sætte sig ind i, hvad menneskers indgangsvinkel er til en arbejdsopgave. Derudover berører min opgaver ofte også marketing med opgaver som customer journey mapping, segmentering af kunder og targetering af budskaber.

I mit studie har jeg tilegnet mig en generel forretningsforståelse, som jeg bruger i min holistiske tilgang til arbejdet. Jeg forstår altså både lidt af salg, lidt af marketing og lidt af kundeservice. Og fordi jeg sidder i et knudepunkt både internt i Good Monday og ift. kunderne, så kommer jeg hurtigt til at indgå i tværorganisatoriske samarbejdsgrupper.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Good Monday?

1. Jeg er drevet af kulturen på min arbejdsplads og de mennesker, jeg hver dag går på arbejde med.

2. At se fremdrift - at jeg i samarbejde med kolleger er med til at skabe noget større. Noget der giver værdi for andre mennesker. Det er en kæmpe drivkraft, når folk med et forskelligt afsæt og forskellige kompetencer finder en synergi og sammen skaber holdbare løsninger.

3. Accepten af at fejle og vigtigst af alt muligheden for at lære af sine fejl.

  • Hvorfor er Good Monday en attraktiv virksomhed for dig at arbejde hos?

Der er noget helt særligt ved at være en del af en start-up. Der er højt til loftet, korte beslutningsgange og en "alt-er-muligt" tilgang til nye ideer og tiltag. Virksomhedens success er helt afhængig af, at vi trækker i samme retning - alle sammen og hele tiden. Sådan bør det være alle steder, men i Good Monday er følelsen bare særligt intens. Og ægte.

Med Good Monday har vi bragt en radikalt anderledes platform på markedet, der vender måden, vi tænker kontordrift helt på hovedet. Som AirBnB har transformeret og udfordret blandt andet hotelbranchen, så ved jeg, at Good Monday har potentialet til at transformere måden virksomheder driver kontor på. Jeg har en fornemmelse af, at vi lykkes med den vision, men det kræver vi hele tiden er på tåspidserne. Og det er alle. Derfor er det fantastisk at arbejde hos Good Monday.

Læs mere om Good Monday

Mød andre kandidater fra Good Monday

Senest opdateret: 22 okt 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Student Assistant, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Etta Andersen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er ansat som skribent for Go’ Kvote 2; indenfor hhv. uddannelses-, og erhvervsorienterede optagelsesprocesser. Min stilling indebærer først og fremmest at facilitere et fundament for kundernes skriftlige ansøgning: Hvad ønsker de at fokusere på? Hvorfor skal lige netop dé optages/ansættes?

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Julie Hornstrup Østergaard, Redaktør, Netdoktor

Som en del af Netdoktors redaktion varetager jeg, sammen med mine kollegaer, forskellige kommunikationsopgaver og formidlingsprojekter. Jeg producerer nyhedshistorier og redigerer samt publicerer lægefaglige artikler i samarbejde med vores lægefaglige eksperter. 

Læs mere