Vis studentum.dk som: Mobile

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Good Monday
Customer Experience Manager
  • Julie Riber Schifter
  • 32 år
  • Ansat siden 2018
  • Cand.ling.merc., Copenhagen Business School

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Alt det måler vi effekten af for at understøtte vores forretningsmål og opnå de KPI'er, vi har sat. Helt lavpraktisk kan arbejdet også bestå i at lave notifikationer på Good Monday-platformen, interviewe kunder og sikre, at customer feedback bliver delt internt og kommer ud til de rigtige afdelinger.

Derudover har jeg i arbejdet med at sikre kundeloyalitet lavet en kundeklub, der giver adgang til forskellige perks og events. Disse bliver brugt til at inspirere kunderne og til at positionere Good Monday.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er både spændende og udfordrende at være med til at definere og optimere processer og arbejdsgange. Da føler jeg virkelig, at jeg er med til at sætte et præg på virksomheden.

Det er også super spændende at få lov og dykke ned i kundens behov og omsætte den viden til holdbare løsninger i Good Monday. Jeg er enormt drevet af at forstå, hvor mennesker kommer fra. Kunderejsen og customer journey mapping er sjovt, fordi jeg er med til sikre, at kunden får det fulde udbytte af platformen og den bedste oplevelse på Good Monday. Det er super fedt at gøre folk glade! Det gør jeg bl.a. ved at konceptualisere små glædes-momenter ind i kundens rejse.

Hos Good Monday er vi alle passionerede om vores fælles mål om at skabe bedre mandage for de københavnske kontorer. Vi har et fælles mål, men tager forskellige værktøjer i brug og løber alle stærkt for at nå i mål. Sammen. Her er det vigtigt, at man holder momentum og samtidig giver sig tid til at lytte til hinanden, så vi hele tiden drager nytte af den viden, vi hver i sær sidder inde med. Det kan være udfordrende i en travl hverdag, men jeg synes, at vi lykkes det meste af tiden.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Der er en del kommunikation forbundet med jobbet som Customer Experience Manager. Både intern og ekstern kommunikation. Jeg er både i dialog med kunder og forskellige afdelinger internt i virksomheden, og her er det vigtigt at kunne sætte sig ind i, hvad menneskers indgangsvinkel er til en arbejdsopgave. Derudover berører min opgaver ofte også marketing med opgaver som customer journey mapping, segmentering af kunder og targetering af budskaber.

I mit studie har jeg tilegnet mig en generel forretningsforståelse, som jeg bruger i min holistiske tilgang til arbejdet. Jeg forstår altså både lidt af salg, lidt af marketing og lidt af kundeservice. Og fordi jeg sidder i et knudepunkt både internt i Good Monday og ift. kunderne, så kommer jeg hurtigt til at indgå i tværorganisatoriske samarbejdsgrupper.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Good Monday?

1. Jeg er drevet af kulturen på min arbejdsplads og de mennesker, jeg hver dag går på arbejde med.

2. At se fremdrift - at jeg i samarbejde med kolleger er med til at skabe noget større. Noget der giver værdi for andre mennesker. Det er en kæmpe drivkraft, når folk med et forskelligt afsæt og forskellige kompetencer finder en synergi og sammen skaber holdbare løsninger.

3. Accepten af at fejle og vigtigst af alt muligheden for at lære af sine fejl.

  • Hvorfor er Good Monday en attraktiv virksomhed for dig at arbejde hos?

Der er noget helt særligt ved at være en del af en start-up. Der er højt til loftet, korte beslutningsgange og en "alt-er-muligt" tilgang til nye ideer og tiltag. Virksomhedens success er helt afhængig af, at vi trækker i samme retning - alle sammen og hele tiden. Sådan bør det være alle steder, men i Good Monday er følelsen bare særligt intens. Og ægte.

Med Good Monday har vi bragt en radikalt anderledes platform på markedet, der vender måden, vi tænker kontordrift helt på hovedet. Som AirBnB har transformeret og udfordret blandt andet hotelbranchen, så ved jeg, at Good Monday har potentialet til at transformere måden virksomheder driver kontor på. Jeg har en fornemmelse af, at vi lykkes med den vision, men det kræver vi hele tiden er på tåspidserne. Og det er alle. Derfor er det fantastisk at arbejde hos Good Monday.

Læs mere om Good Monday

Mød andre kandidater fra Good Monday

Senest opdateret: 22 okt 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Student Assistant, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Line Dyrvig, Digital Teamchef, Benjamin Media

Jeg arbejder som teamchef i det digitale team, der på nuværende tidspunkt omfatter 16 medarbejdere. I teamet arbejder vi med en bred palette af digitale opgaver; blandt andet SEO, teknisk optimering og vedligehold af vores sites, kommerciel kampagneeksekvering, digitale events, indholdsproduktion, nyhedsbreve og sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere