Vis studentum.dk som: Mobile

Tag 2 minutter og hjælp vores udbydere med, hvordan de kan forbedre sig selv under COVID-19-krisen. Mange tak! Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Mediegruppen
Digital Art Director

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

På mange områder arbejder jeg med noget helt andet, end det vi lærte på skolebænken. Alligevel er der en klar rød tråd i de vigtigste færdigheder. Uddannelsen lærte mig at se. Det er en central del af jobbet som Digital Art Director – at have øje for det visuelle.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Mediegruppen?

Kollegaerne

Sparringen fra dygtige og kreative kollegaer. Jeg har tidligere været freelancer, så jeg ved, hvordan det er at savne den idéudvikling, der opstår, når man kan spille på hinandens kreativitet.

Varierende opgaver

Jeg veksler mellem web, grafiske opgaver, videoproduktion, logodesign og fotoopgaver.

Fleksible arbejdsforhold

Vi har mulighed for at planlægge vores dag ret fleksibelt, så det også hænger sammen med familielivet.

  • Hvorfor er Mediegruppen en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Hos Mediegruppen kan jeg virkelig udfolde min kreativitet. Mine kollegaer er ambitiøse, og vi har et godt sammenhold både i arbejdssammenhæng og i fredagsbaren.

Læs mere om Mediegruppen

Mød andre kandidater fra Mediegruppen

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Etta Andersen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er ansat som skribent for Go’ Kvote 2; indenfor hhv. uddannelses-, og erhvervsorienterede optagelsesprocesser. Min stilling indebærer først og fremmest at facilitere et fundament for kundernes skriftlige ansøgning: Hvad ønsker de at fokusere på? Hvorfor skal lige netop dé optages/ansættes?

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Frederikke Aagaard, Selvstændig arkitekt, designer og TV-vært

Jeg er uddannet arkitekt på Kunstakademiets Arkitektskole i København og på Bartletts School of Achitecture i London, og i dag arbejder jeg som selvstændig - primært med formidling af design og arkitektur. Det skete meget naturligt, da jeg efter studiet lagde ud med at arbejde foran kameraet på et tv-program, der hed ”Drømmeværelset”.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Læs mere
Sidst opdateret 24-04-2020

Nicolaj Thunbo Østergaard, Konkurrencearkitekt, AART architects

Jeg arbejder som konkurrencearkitekt. Det vil sige, at jeg er med på holdet, når vi deltager i konkurrenceprojekter mod andre arkitektfirmaer. Jeg er således med i den spæde start af et projekt, hvor analyser af stedet og brugeren og bygherrens ønsker skal omsættes til en form og et design for en bygning. Vi opererer med mange forskellige og spændende problemstillinger og udfordringer som eksempel ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Line Dyrvig, Digital Teamchef, Benjamin Media

Jeg arbejder som teamchef i det digitale team, der på nuværende tidspunkt omfatter 16 medarbejdere. I teamet arbejder vi med en bred palette af digitale opgaver; blandt andet SEO, teknisk optimering og vedligehold af vores sites, kommerciel kampagneeksekvering, digitale events, indholdsproduktion, nyhedsbreve og sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-04-2020

Søren Hjerrild Smedemark, Bygningskonstruktør MAK, AART architects

Jeg er ansat i projekteringsafdelingen hos AART architects, hvor jeg primært beskæftiger mig med 3D-modellering, BIM-koordinering, udarbejdelse af tegninger og mængder til udførelse. Siden jeg blev ansat, har jeg arbejdet med projektering i de senere faser af projekteringen, altså efter at designet ligger fast. Det vil sige, at jeg primært har haft fokus på de tekniske løsninger og selve ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Malene Linde Nielsen, Design Development Specialist, Pandora

Jeg sidder i Pandoras produktafdeling, hvor jeg arbejder som designudvikler. Overordnet går mit arbejde ud på at udvikle vores smykker fra tegning til færdige smykker. Jeg sidder med kommunikationen mellem vores designere og vores produktudviklingsteam i Thailand, og det kræver, at jeg arbejder hurtigt og struktureret.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Katrine Ravn Møller, Architect, Rambøll

The building department at Ramboll is a large and complex organisation, involving several fields of knowledge and expertise. One of the main focuses in the department right now is working with integrated design between faculties to unite knowledge and extend perspective. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere