Vis studentum.dk som: Mobile

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Good Monday
Head of Finance and Business Development
  • William Axel Pontoppidan
  • 25 år
  • Ansat siden 2019
  • BSc in Economics and Business Administration, Copenhagen Business School

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder.

Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er, måle omkostningsudvikling, opstille systemer til at måle, om vi bevæger os i den rigtige retning og at sætte målsætninger for vores nøgletal.

Det andet område er at "eksekvere på strategien", dvs. at udvikle initiativer til at levere på vores målsætninger og at sikre, at vi lærer fra vores indsatser.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at bidrage til at stikke en retning og ambition for, hvor vi gerne vil bevæge os hen som virksomhed, og med det helhedsbillede at understøtte konkrete initiativer, hvor effekten hurtigt og direkte kan mærkes og måles for Good Monday og dets kunder.

Et udfordrende og samtidig lærerigt aspekt er at tænke flere skridt frem i Business Intelligence og forretningsudvikling. Vi bevæger os hurtigt og stiller hele tiden høje krav til os selv om at levere mest mulig værdi for vores omverden. Dette kræver, at vi er hurtige til at vurdere, hvilke analyser og indsatser der er vigtige for os nu og her, og hvilke der skal igangsættes for at hjælpe os på sigt.

Det er vigtigt, at vi i denne proces har et robust og indsigtsfuld datagrundlag, der tillader hurtig læring, fleksibilitet, og tilpasning hvor nødvendigt.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det vigtigste element fra min uddannelse på CBS er den fundamentale forretningsforståelse. I min rolle skal jeg tage stilling til spørgsmål i forskellige størrelsesordener fx, hvordan vi evaluerer et prioriteret område, og hvilken type forretning vi er ved at skabe. Det er vigtigt at kunne gennemskue og diskutere implikationerne bag de forskellige valg, vi tager. Her anvender jeg
værktøjer fra bl.a. strategi og finans til at forstå implikationerne.

Samtidig bidrager min værktøjskasse indenfor regnskab, finans og strategi til at sikre, at vores udvikling er funderet i sund vækst og optimering

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Good Monday?

Det er vigtigt, at jeg lærer i min rolle. At jeg kommer ud af min komfortzone og møder udfordringer, hvor jeg får nye kompetencer. Det har jeg muligheden for i Good Monday, hvor jeg har meget ejerskab over mit ansvarsområde og mange grænseflader mod andre områder.

Jeg synes samtidig, at det er spændende at arbejde med en platformsvirksomhed, hvor tech-udvikling er i højt fokus. Jeg kommer fra forretningssiden og er meget optaget af at lære mere om den teknologiske udviklings anvendelser i forretningsøjemed. Jeg anser ikke min uddannelse som afsluttet, men blot at jeg har afsæt i forretning og bevæger mig mere mod teknologi. Jeg synes, at det er spændende at forstå begge områder, og jeg tror at krydsfeltet er værdifuldt i fremtidens arbejdsmarked.

Til sidst er det selvfølgelig vigtigt at have det sjovt, hvilket jeg i stor stil har med hele Good Monday-teamet.

  • Hvorfor er Lederne en attraktiv virksomhed for dig at arbejde hos?

Menneskene i Good Monday er det vigtigste for mig. Good Monday er en start-up, og vores forskellige områder arbejder derfor tæt sammen og lærer fra hinanden. Jeg lærer enormt meget af mine kollegaer indenfor både salg og markedsføring, tech og drift, og jeg nyder at arbejde sammen i tværfunktionelle teams.

Det andet er visionen bag Good Monday. Jeg er personligt meget inspireret af Good Mondays filosofi om, at arbejdspladsen skal være et fedt og energirigt miljø, der afspejler tiden, og hvor man kan se sig selv som individ. Jeg finder det berigende at arbejde for denne sag.

Til sidst vil jeg nævne fremdriften i vores arbejde. Der er i Good Monday en god kombination af stærke kompetencer og korte beslutningsgange, der gør at vi kan rykke hurtigt og levere nogle fede produkter. Følelsen af at kunne mærke fremgang måned for måned og fejre det som ét samlet team og med vores omverden giver meget energi.

Læs mere om Good Monday

Mød andre kandidater fra Good Monday

Senest opdateret: 22 okt 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 06-07-2021

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef i maskinafdeling, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maiken Møller Sørensen, District Manager, Lidl

Jeg er District Manager hos Lidl Danmark, og her har jeg ledelsesansvaret for fem butikker, hvilket betyder, at jeg er personaleansvarlig for de cirka 100 medarbejdere, der arbejder i de fem butikker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Stina Grahn, Account Executive, Pleo

I am responsible for introducing Pleo in the Swedish market to new clients. I am working with clients throughout the whole sales cycle from the first contact to closing the deal. Everyday I meet new clients who all have different stories. My job is then to understand the clients specific stories, their actual pain points and their needs.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Daniele Capezzuto, Junior MOGE Controller, Nestlé

I work in Finance and Control, more specifically within MOGE Controlling. MOGE stands for Marketing and Other General Expenses (alternatively SG&A) and together with my manager we are in charge of controlling these costs for the Nordics. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 03-06-2019

Nikolaj Neesgaard Kristensen, Treasury Manager, LEGO Group

Working in Group Treasury I have the responsibility to advice and manage how we mitigate counter party risk towards customers and suppliers through the use of various Trade Finance instruments. A major part of that is acting as a subject matter expert to be able to equip my colleagues to take the dialogue with customers and suppliers. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere