Vis studentum.dk som: Mobile

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Good Monday
Head of Finance and Business Development
  • William Axel Pontoppidan
  • 25 år
  • Ansat siden 2019
  • BSc in Economics and Business Administration, Copenhagen Business School

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder.

Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er, måle omkostningsudvikling, opstille systemer til at måle, om vi bevæger os i den rigtige retning og at sætte målsætninger for vores nøgletal.

Det andet område er at "eksekvere på strategien", dvs. at udvikle initiativer til at levere på vores målsætninger og at sikre, at vi lærer fra vores indsatser.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at bidrage til at stikke en retning og ambition for, hvor vi gerne vil bevæge os hen som virksomhed, og med det helhedsbillede at understøtte konkrete initiativer, hvor effekten hurtigt og direkte kan mærkes og måles for Good Monday og dets kunder.

Et udfordrende og samtidig lærerigt aspekt er at tænke flere skridt frem i Business Intelligence og forretningsudvikling. Vi bevæger os hurtigt og stiller hele tiden høje krav til os selv om at levere mest mulig værdi for vores omverden. Dette kræver, at vi er hurtige til at vurdere, hvilke analyser og indsatser der er vigtige for os nu og her, og hvilke der skal igangsættes for at hjælpe os på sigt.

Det er vigtigt, at vi i denne proces har et robust og indsigtsfuld datagrundlag, der tillader hurtig læring, fleksibilitet, og tilpasning hvor nødvendigt.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det vigtigste element fra min uddannelse på CBS er den fundamentale forretningsforståelse. I min rolle skal jeg tage stilling til spørgsmål i forskellige størrelsesordener fx, hvordan vi evaluerer et prioriteret område, og hvilken type forretning vi er ved at skabe. Det er vigtigt at kunne gennemskue og diskutere implikationerne bag de forskellige valg, vi tager. Her anvender jeg
værktøjer fra bl.a. strategi og finans til at forstå implikationerne.

Samtidig bidrager min værktøjskasse indenfor regnskab, finans og strategi til at sikre, at vores udvikling er funderet i sund vækst og optimering

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Good Monday?

Det er vigtigt, at jeg lærer i min rolle. At jeg kommer ud af min komfortzone og møder udfordringer, hvor jeg får nye kompetencer. Det har jeg muligheden for i Good Monday, hvor jeg har meget ejerskab over mit ansvarsområde og mange grænseflader mod andre områder.

Jeg synes samtidig, at det er spændende at arbejde med en platformsvirksomhed, hvor tech-udvikling er i højt fokus. Jeg kommer fra forretningssiden og er meget optaget af at lære mere om den teknologiske udviklings anvendelser i forretningsøjemed. Jeg anser ikke min uddannelse som afsluttet, men blot at jeg har afsæt i forretning og bevæger mig mere mod teknologi. Jeg synes, at det er spændende at forstå begge områder, og jeg tror at krydsfeltet er værdifuldt i fremtidens arbejdsmarked.

Til sidst er det selvfølgelig vigtigt at have det sjovt, hvilket jeg i stor stil har med hele Good Monday-teamet.

  • Hvorfor er Lederne en attraktiv virksomhed for dig at arbejde hos?

Menneskene i Good Monday er det vigtigste for mig. Good Monday er en start-up, og vores forskellige områder arbejder derfor tæt sammen og lærer fra hinanden. Jeg lærer enormt meget af mine kollegaer indenfor både salg og markedsføring, tech og drift, og jeg nyder at arbejde sammen i tværfunktionelle teams.

Det andet er visionen bag Good Monday. Jeg er personligt meget inspireret af Good Mondays filosofi om, at arbejdspladsen skal være et fedt og energirigt miljø, der afspejler tiden, og hvor man kan se sig selv som individ. Jeg finder det berigende at arbejde for denne sag.

Til sidst vil jeg nævne fremdriften i vores arbejde. Der er i Good Monday en god kombination af stærke kompetencer og korte beslutningsgange, der gør at vi kan rykke hurtigt og levere nogle fede produkter. Følelsen af at kunne mærke fremgang måned for måned og fejre det som ét samlet team og med vores omverden giver meget energi.

Læs mere om Good Monday

Mød andre kandidater fra Good Monday

Senest opdateret: 22 okt 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Christoffer Tarras Madsen, Finance Associate, 3Shape

As a Finance Associate in the FP & BI departments in 3Shape, I have a lot of different looking tasks. But primarily, I have two main roles: The first role is that I am responsible for designing the processes related to Financial Planning (budgeting and forecasting) as well as delivering reports to management, so they always have an up-to-date view of the company to make informed decisions.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere