Vis studentum.dk som: Mobile

Tag 2 minutter og hjælp vores udbydere med, hvordan de kan forbedre sig selv under COVID-19-krisen. Mange tak! Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Jonas Venning Larsen, Head of SEO, Conversio

Conversio
Head of SEO
  • Jonas Venning Larsen

  • 32 år
  • Ansat siden maj 2015
  • Bachelor i Erhvervsøkonomi, HA - Cand.it. (ITKO)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mit forretningsområde er søgemaskineoptimering (SEO), der kort fortalt handler om mere synlighed i de ikke-betalte søgeresultater i Google. Jeg er teamleder for vores SEO-afdeling hos Conversio, så mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg sidder med hænderne helt nede i produktionen, hvor mit speciale er analyse af data og teknisk optimering af websites. Derudover har jeg ansvar for produktudvikling, hvilket er essentielt, da SEO er under konstant udvikling. Ydermere har jeg selvfølgelig også en del arbejdsopgaver relateret til ledelse.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

De mest spændende og udfordrende opgaver er helt klart dem, der relaterer sig til udviklingen af mit team og vores produkt. Det er mit ansvar, at vores produkt har en høj standard og kan skabe resultater for vores kunder. Men jeg elsker også, når der kommer nye tekniske problemstillinger ind, da det er med til at udvikle mine kompetencer. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger umiddelbart ikke læring fra min uddannelse i mit arbejde. Uddannelsen har dog givet mig en allround viden om den branche, jeg befinder mig i. Min primære viden om SEO fra studietiden, har jeg fra mit tidligere studiejob. Mit job kræver, at jeg hele tiden er i stand til at tilegne mig ny viden. Det er derfor nok i højere grad evnen til, hvordan viden optages, jeg bruger fra min uddannelse. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Conversio?

En god kultur, ansvar og at mit arbejde er med til at udvikle virksomheden.

  • Hvorfor er Conversio en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Conversio er attraktiv for mig, da jeg selv har fået lov til at opbygge mit team og vores SEO-produkt. Da det stadig er en forholdsvis lille virksomhed, så kender man alle og har berøring med alle områder i virksomheden. Det vigtigste er, at man kan se, hvordan ens arbejde er med til at udvikle virksomheden. Vi står aldrig stille og søger konstant udvikling, hvilket passer rigtig godt til mig. Derudover er der højt til loftet og en fed kultur, hvor der er plads til alle. 

Læs mere om Conversio

Mød andre kandidater fra Conversio

Senest opdateret: 10 jan 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-10-2019

Camilla Larsen, Associate Consultant, IIH Nordic

Hos IIH Nordic sidder jeg i den afdeling, der beskæftiger sig med projekter inden for Analytics, Data og MachineLearning. I denne afdeling hjælper vi kunder i flere brancher med at få etableret et solidt udgangspunkt forderes dataindsamling og datakonsolidering, hvorfra ny teknologi kan kobles på, såsom Machine Learning ogMarketing Automation. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 27-03-2019

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring.  Jeg er med til at udvikle brugerrejser. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Myrthue, Area Export Manager, Danish Crown

Jeg er Area Export Manager i ESS-FOOD, som er en handelsvirksomhed i Danish Crown-koncernen. Jeg har ansvaret for al indkøb af fjerkræ, okse- og grisekød i Holland og Belgien. Derudover er jeg sælger til Ungarn og Tjekkiet. Det, jeg helt kort laver, er indkøb fra slagterierne i Europa til kunder i Asien, Afrika og Europa. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Hanne Eskelund, Digital Marketing Specialist, Conversio

Jeg sidder i SEM-afdelingen, Search Engine Marketing, hos Conversio. Mine primære arbejdsopgaver er at varetage og optimere mine kunders annoncekonti på Google samt optimere deres Google My Business-profiler. Derudover er det mig, der er ansvarlig for at opsætte og vedligeholde Display-kampagner for vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Eniro

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Helle Kristiansen, Brand Manager, Bosch

As Brand Manager at Bosch, I work within the field of Branding and Marketing. In my job, I am responsible for marketing Bosch heating and energy solutions in the Danish market. As such, my main purpose and function is to enhance the awareness of Bosch heating and energy solutions. My main tasks include: Like this, I decide and plan advertisement material, campaigns on Social Media etc.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Nikolaj Uglvig Svendsen, Business Developer & Automation Specialist, Conversio

Jeg sidder i marketingafdelingen hos Conversio og er ansvarlig for Marketing Automation både internt og eksternt samt facilitering af diverse workshops i forbindelse med større kundeprojekter. Jeg arbejder med den forretningsmæssige forståelse i den digitale kunderejse, som jeg bruger til at indsamle og analysere data og opsætte automatiske flows.

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Mubeen Sadiq, Change Manager, Eniro

Jeg har en meget varieret arbejdsdag og har opgaver ligefra budgettering og planlægning af salgsperioder til ansvar for opstart af en ny afdeling hos Eniro. Jeg arbejder ofte tværorganisatorisk i forbindelse med projektdeltagelse påforskelligartede projekter - eksempelvis implementering af nyt CRM system, provision og kontaktstrategi. Det, der tiltaler mig meget, er graden af variation ...

Læs mere