Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

VINIA Media
Projektleder
  • Frederikke Mouritsen
  • 22 år
  • Ansat siden marts 2019
  • Studerer HA(Pro.) på CBS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Samtidig er der et praktisk aspekt i jobbet, hvor det drejer sig om at finde rekvisitter, lokations og sørge for, at de praktiske ting er klappet og klar til optagelserne. Er der styr på deltagerne? Hvad med transport og forplejning? Alt sådan noget skal også spille for at en optagedag bliver en fornøjelse for både teamet og deltagerne.

Jeg er også en del af salgsprocessen. Det indebærer de indledende tanker og diskussioner, forinden at vi starter et samarbejde med en kunde, samt salgsmøder og budgetforhandlinger.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er rigtig spændende at lære en virksomhed og dens why grundigt at kende, for derefter at fortolke det ind i en filmproduktion, der skal virke for virksomheden. Sammenkoblingen af det kreative og det kommercielle er for mig utrolig lærerigt og spændende, da det er i den kreative fortolkning og proces at de stærkeste koncepter, som sælger bedst for virksomheden, bliver skabt.

Samtidig er det også denne, som kan være mest udfordrende – da vejen til de skarpe koncepter kan være snørklet og til tider kompliceret. Det kan tage tid at finde det helt rigtige koncept for den enkelte virksomhed, og til tider må man vende om og gå tilbage igen – simpelthen, hvis ens idé ikke fungerer i praksis. Sker det må man gå tilbage til udgangspunktet og komme op med nye koncepter, som både kan eksekveres på filmen og samtidig sælger.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Som studerende på erhvervsøkonomi og projektledelse på CBS har jeg fået en solid forståelse for vigtigheden af planlægning og organiseringen. Det har indtil videre været ret relevant, for både de events vi har dækket og de store optagelser.

Projektledelse som uddannelse giver en masse generelle værktøjer og udstyrer én med et godt overblik over team og organisering af dette. Det har givet gode guidelines til et generelt overblik over vores forskellige projekter og samarbejder – og styringen af disse.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos VINIA Media?

En af de vigtigste ting må være kollegaerne. Jeg er midt i en vild læringsproces, og hertil er kollegaerne og opbakningen fra dem essentiel. Det er med til at give en ro og en sikkerhed, når jeg prøver nye arbejdsmåder og koncepter af, som er utrolig vigtig for mig.

Derudover er afveksling og en dynamisk arbejdsdag rigtig vigtig. Det er med til at holde hverdagen spændende og sikrer frisk energi til hver arbejdsopgave. Det bidrager samtidig med inspiration og nytænkning, som jeg bruger i konceptudviklingen og løsningerne til virksomhederne, vi arbejder sammen med.

Derudover er det også vigtigt for mig med relationerne til vores kunder. Det er dem, som vi knokler for og dem, som det er allervigtigst kan lide det, vi laver. Den følelse som god feedback og begejstring fra kunden kan give her på teamet, giver energi langt ind i arbejdsdagen og motiverer os til at udvikle koncepter endnu videre og give den en ekstra skalle i hverdagen.

  • Hvorfor er VINIA Media en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Hos VINIA får jeg mulighed for at lave alverdens spændende arbejdsopgaver. Samtidig er her er utrolig stor mulighed for at vokse med opgaven og for at lære hele vejen. Dette sker både igennem arbejdet med vores dygtige og spændende kunder samt arbejdet med teamet. 

Her er højt til loftet, og vi giver plads til forskellige synspunkter, hvilket jeg tror er essentielt i de kreative processer såvel som den mere kommercielle del. Samtidig er der på VINIA stor erfaring at trække på, hvilket skaber en idéel platform for mig ift. at udvikle mig som kreativ idémager og projektleder.

Læs mere om VINIA Media

Mød andre kandidater fra VINIA Media

Senest opdateret: 06 sep 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern Indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, Unik

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere