Vis studentum.dk som: Mobile

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Ungdomscenter Knudmosen
Lærer

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning. Vi arbejder meget med faglig, personlig og social udvikling, og vi arbejder dagligt med at få alle undervisningsaktiviteter til at støtte op omkring alle tre udviklingsområder.

Det er fedt at se eleverne udvikle sig fagligt og tilegne sig nye kompetencer. Det er mindst lige så givende, at se eleverne danne nye venskaber og overkomme udfordringer de ikke selv troede var muligt. Vi arbejder med en gruppe elever, hvor deltagelse i ungdomsmiljøer ikke er en selvfølge. Det er enormt spændende at være med til at skabe, integrere og fastholde dem i disse sammenhænge, hvor der opstår både faglig og menneskelig læring.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min læreruddannelse i min planlægning og udførelse af undervisning i dagligdagen. Derudover er der i min hverdag stort behov for klasseledelse og relationsarbejde, hvor jeg ofte kan trække på de teorier og den undervisning, jeg har gennemgået under uddannelsen.

Derudover bruger jeg min viden omkring kommunikation med mennesker, hvor det er vigtigt, hvordan der kommunikeres forskellige budskaber til eleverne. Dette gælder både formidling af undervisning, og når vi har individuelle samtaler med vores elever.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Ungdomscenter Knudmosen?

Vi arbejder med en høj grad af metodefrihed, hvor vi får mulighed for at tilrettelægge undervisningen ud fra den måde, vi finder bedst egnet til vores elevgruppe. Det giver spændende muligheder i forhold til at tænke kreativt og finde de bedst mulige undervisningstilbud til vores elever. 

Det tætte samarbejde med mine kolleger værdsætter jeg meget højt. Vi har et godt fællesskab, hvor der er plads til åbne diskussioner og forskelligheder på tværs af faggrupper. Vi arbejder tæt sammen og gerne i forskellige konstellationer, hvor der er rig mulighed for nye input fra forskellige personer med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.  

Vi arbejder i selvstyrende teams under fastsatte rammer, hvor vi har stor mulighed for at planlægge og have medindflydelse på vores egen hverdag.

  • Hvorfor er Ungdomscenter Knudmosen en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Det er fedt at arbejde et sted, hvor man er omgivet af dygtige kolleger, og hvor hverdagen handler om at gøre eleverne så dygtige og livsduelige som muligt.

Vi har som medarbejdere frihed til at arbejde med forskellige tilgange til den daglige undervisning. Vi nyder stor opbakning fra ledelsen og får mulighed for  at finde alternative måder at få eleverne til at lykkes.

Vi oplever dagligt at gøre en forskel for vores elever både fagligt, personligt og socialt. Derudover har jeg mulighed for både personlig og professionel udvikling.

Læs mere om Ungdomscenter Knudmosen

Mød andre kandidater fra Ungdomscenter Knudmosen

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- ogkompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune. Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere