Vis studentum.dk som: Mobile

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

Scleroseforeningen
Journalist

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Da Scleroseforeningen er en patientforening, er der selvfølgelig også arbejdsopgaver, som er rettet mod, at vi arbejder for at fremme en sag. Derfor er der også arbejdsopgaver, som er mere kommunikationspræget. Det er blandt andet at skrive pressemeddelelser, kontakte andre medier, hvis man har en god historie til dem, eller at hjælpe andre medier med at finde den helt rigtige person til at udtale sig om et specielt emne eller sag. Med andre ord laver man mange forskellige slags opgaver som journalist i en patientforening - og ofte på samme tid. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det fedeste ved jobbet er, at man møder og taler med så mange forskellige mennesker, der gør mig klogere ved at dele deres viden, erfaringer, oplevelser eller holdninger, som jeg kan få lov at formidle videre på forskellige måder til en målgruppe, det rent faktisk betyder meget for.

Jeg tror, at mange journalister kan skrive under på, at man lægger noget af sig selv i de produktioner, man laver. Ikke fordi man deler sine egne holdninger i artikler og videoer, men fordi man deler sin "skrivestil" eller "klippestil". Det kan derfor godt være udfordrende, hvis ens produktioner bliver kritiseret, fordi man har lagt meget arbejde og "noget af sig selv" i hver enkel artikel og video, der bliver udgivet. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse rigtig meget i mit arbejde. På journaliststudiet bliver man kastet ud i håndværket fra første dag. Studiet er baseret utrolig meget på praksis og meget mindre på tunge lærebøger. Og sådan er det også på jobbet i "den virkelige verden". Journalistik er jo et slags håndværk - hvor man skal skabe et produkt inden for en tidsramme, der sommetider kan være kort. Alt det jeg har lært på studiet - hvordan man interviewer mennesker, hvordan man klipper lyd og videoer sammen, hvordan man filmer, hvordan man sætter ord og sætninger sammen, så de skaber et lækkert flow - alt det bruger jeg hver eneste dag i mit arbejde. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Scleroseforeningen?

Det allervigtigste er, at jeg arbejder for en vigtig sag - som gør en forskel for nogle, der har en sygdom, som kan skabe rigtig mange udfordringer i deres liv. For mig betyder det personligt, at jeg føler, at der er mening med det, jeg arbejder med, og som jeg bruger så mange timer af min hverdag på. Arbejdsmæssigt er det vigtigt for mig, at jeg er med fra start til slut i mine produktioner, og at vi er et team, der samarbejder, sparrer og hjælper hinanden, så man aldrig er alene om sit arbejde og har kollegaer, der kan udfordre en. 

  • Hvorfor er Scleroseforeningen en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det er en attraktiv organisation, fordi jeg føler, at mit arbejde giver mening og er vigtig for en gruppe af mennesker, der har et livsvilkår, der bare gør livet dét hårdere. Scleroseforeningen er en organisation, hvor man får frihed og ansvar i sit arbejde, hvilket gør, at jeg som journalist bliver udfordret, men også har mulighed for at prøve mine grænser af, så jeg også udvikler mig. ​

Læs mere om Scleroseforeningen

Mød andre kandidater fra Scleroseforeningen

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 24-05-2019

Maria Nguyen, Content Creator, Morning Train

Jeg arbejder som Content Creator, og min arbejdsdag går med tekstforfatning for vores online marketingkunder. Jeg skriver primært tekster til SEO og annoncer til Facebook, Google Ads og LinkedIn. Det er altid spændende, når Morning Train får nye online marketingkunder fra brancher, som vi ikke har arbejdet med før.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk Projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere