Vis studentum.dk som: Mobile

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Scleroseforeningen
PHD Studerende

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. Deltagerne i vores projekt har lavet daglige registreringer af bl.a. symptomer, kost, stress og søvn, og herefter analyseres det indsamlede data ved hjælp af machine learning-metoder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit job er, at jeg får lov til at udføre min forskning tæt på dem, som får gavn af den. Det er både spændende og udfordrende at balancere et forskningsprojekt, som skal give mening for både medlemmer og i en akademisk kontekst.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en bachelor og en kandidat i sundhed og informatik fra Københavns Universitet. Jeg bruger hver dag min viden om sundhedsdata, udvikling af digitale løsninger, analysemetoder og sundhedsvæsenet generelt – både i mit forskningsprojekt og dagligdagen i foreningen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Scleroseforeningen?

1. At arbejde med noget, der både giver mening for mig og andre.

2. Vores forskning tager altid udgangspunkt i emner, der betyder noget for mennesker med sclerose, og der bliver givet plads til at prøve at gå nye veje. Det giver en god dynamik og bidrager med spændende arbejdsopgaver.

3. Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til fleksibilitet, der gør det lettere at få arbejds- og privatliv til spille sammen.

  • Hvorfor er Scleroseforeningen en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det er inspirerende at sidde i en organisation, hvor alt fra psykologer, medlemskonsulenter, kommunikationsmedarbejdere og forskere sidder under samme tag. Vores arbejdsopgaver er alle forskellige, men det giver en særligt god stemning at kunne mærke, at alle arbejder for den samme sag og brænder for det.

Læs mere om Scleroseforeningen

Mød andre kandidater fra Scleroseforeningen

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Mette Sørensen, EUX Velfærd, Social+Sundhed

I forbindelse med min uddannelse arbejder jeg meget rehabilitering og medicinhåndtering. Jeg lærer meget om vores omsorg og kontakt til borgeren, og den relation vi skaber til dem. Jeg har også gymnasielle fag som matematik, kemi, dansk og engelsk, og det er rigtig spændende, fordi de fag har en kobling til vores sosu-fag. 

Læs mere
Sidst opdateret 21-11-2019

Ninett Louise Møller, Social- og sundhedshjælper, Slagelse Kommune

Jeg arbejder som social- og sundhedshjælper i Slagelse Kommune. Mit arbejde som social- og sundhedshjælper indebærer praktisk og personlig pleje, medicinhåndtering og generel strukturering af hverdagen for demente. Jeg har som regel en fast rute hver dag, hvor jeg kører rundt til demente. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Mads Engelhardt Knudsen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Overordnet består mine arbejdsopgaver af blodprøvetagning og efterfølgende analyse af forskellige typer af prøvemateriale; hovedsageligt blod, men også urin, spinalvæske, ascites -og pleuravæske. Det, som jeg finder mest interessant ved mit arbejde, er den analysetekniske del, dvs. hvordan selve analyseprincippet er sat sammen, og hvilke begrænsninger der følger med.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Puk Holm, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Vi arbejder med afsætning af dansk grisekød i til hele verden. Jeg har fokus på ernæring, måltider, opskrifter osv. ogdeltager i følgegrupper og netværk og kommunikerer ny viden om ernæring og sundhed. Jeg er involveret i en hel række spændende projekter og har travlt med at kommunikere ernæringsfaglig viden påhjemmesider, sociale medier, foredrag, events, uddelingsmaterialer mv.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Julia Hansen, Social- og sundhedsassistentuddannnelsen, Social+Sundhed

Jeg beskæftiger mig med mennesker, som har brug for omsorg og pleje både i psykiatri, eget hjem, plejehjem og sygehus. Jeg har en faglig viden omkring medicin, omsorg, håndtering af mennesker i forskellige situationer og mange forskellige sygdomme.

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Elise Aunan Lein, Sygeplejerske, Region Hovedstaden

Jeg arbejder i sundhedsvæsenet som sygeplejerske på Hjertemedicinsk afdeling på Gentofte Hospital. Mine primære arbejdsopgaver består af pleje og behandling af patienter med hjertesygdomme eller lignende. Observation, pleje, patient- og pårørendekontakt samt medicinering er nogle af mine daglige arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Tobias Elwers, Radiograf, Region Hovedstaden

Jeg arbejder på Radiologisk Billeddiagnostisk Afdeling på Herlev Hospital i Region Hovedstaden. Mine primære arbejdsopgaver omhandler det billeddiagnostiske arbejde, der bruges til udredning af sygdomme og skader. I mit fag arbejder jeg både med ultralyd, mamografi, gennemlysning, MR og CT og helt almindelig røntgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere