Vis studentum.dk som: Mobile

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

  • Mathilde Ørholt Bjerg
  • 23 år
  • Har arbejdet for DR siden 2017
  • Bachelor i Digitale Medier og Design

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Jeg er med til at designe, planlægge og afvikle test af DR's webprodukter - både internt i huset og med eksterne leverandører. Jeg er dagligt i dialog med udviklerne i de forskellige udviklingsteams og sparrer med deres Product Owners og projektledere omkring design og omfang af test-setup.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

At kunne bidrage med at højne kvaliteten i DR's digitale produktudvikling og levere en endnu bedre brugeroplevelse i tæt samarbejde med de forskellige udviklingsteams og Product Owners er for mig de mest spændende og udfordrende opgaver ved min rolle.

Jeg er ikke kun med til at verificere, at produkterne og platformene virker efter hensigten. Jeg er også med til at designe og opsætte test-setup fra starten af et udviklingsforløb. Min opgave bliver dermed at opdage både funktionelle og ikke-funktionelle fejl ved et produkt - også før der reelt udvikles koder. For at finde fejlene så tidligt i forløbet som muligt, gælder det derfor om at kunne afdække så mange brugsscenarier, man kan forestille sig.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

På min bacheloruddannelse (BSc) i Digitale Medier og Design ved IT-Universitetet i København har jeg arbejdet både teoretisk og praktisk med design af interaktive digitale teknologier. Det at designe digitale teknologier og tjenester, så brugeren kan få den bedst mulige brugeroplevelse, har især været noget af det, der optog mig, og som jeg nu kan læne mig op af i min rolle som softwaretester.

Interaktionsdesign handler netop om, hvordan brugeren interagerer med produktet. Her er det eksempelvis den grafiske brugerflade, der skal designes til at være forståelig og ikke mindst brugbar for den enkelte bruger.

Hvad jeg især finder spændende, er også min funktion som bindeled mellem eksempelvis en udvikler og en projektleder. Gennem min uddannelse har jeg med fag inden for programmering og database-design kunne tilegne mig en forståelse, der gør, at jeg langt hen af vejen kan sætte mig ind i de udfordringer, som udviklerne møder, når der opstår fejl i produktets kode. Dette har vist sig at være en yderst relevant kompetence, da jeg dermed er i stand til at oversætte mere tekniske vanskeligheder til en projektleder og ligeledes kan kommunikere tilbage til udviklerne.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DR?

At jeg bliver fagligt udfordret i min hverdag, at jeg er en del af en kreativ og innovativ afdeling, hvor det sociale også prioriteres, og at jeg kan se, at min arbejdsindsats fører til synlige resultater.

  • Hvorfor er DR en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DR er, som én af de større aktører, med til at skabe en digital udvikling hos befolkningen, hvilket kun gør det endnu mere interessant at arbejde med deres digitale produkter og webprojekter. Som nyuddannet skal man heller ikke være bekymret for, at man ikke får nogle interessante og givende arbejdsopgaver i webområdet; her får man hurtigt rigeligt med ansvar.

Læs mere om DR

Mød andre kandidater fra DR

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Laura Jürgensen, Konsulent, Capgemini

I september 2018 startede jeg i Capgemini’s Young Professional etårige graduate-forløb, hvor jeg fik lov til at prøve kræfter med forskellige discipliner inden for Business Analysis, Agile Practices og Projektledelse. Jeg var igennem et skræddersyet forløb tilpasset til at udvikle mine faglige kompetencer, såvel som mine consulting skills.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Morten Jørgensen, Digital Tech Lead, Carl Ras

Min titel er Digital Tech Lead, og jeg sidder i Carl Ras’ IT-afdeling, som er ledet af vores forretningsudviklingschef. Min primære opgave er at flytte og opgradere Carl Ras’ nuværende website fra en gammel platform til en ny og forbedret platform (Episerver). Jeg er bindeleddet mellem forretning og udvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Ivana Hybenová, Data Analyst, Good Monday

Jeg arbejder som Data Analyst i Good Monday med al den data, vi har til rådighed. Jeg sørger først og fremmest for automatiseret behandling og transformation af rådata. Derefter udvikler jeg rapporter og dashboards til bestyrelser og interne teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Signe Hvid Paulsen, Konsulent, Capgemini

Jeg arbejder som konsulent indenfor IT projektledelse herunder både traditionel projektledelse samt agile metoder. Størstedelen af min tid sidder jeg ude hos kunder, hvor jeg både har arbejdet som IT projektleder for enkeltstående projekter samt som Scrum Master for forskellige teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nick Bylang, Software Tester, MovieStarPlanet

At MovieStarPlanet I work in the Quality Assurance department where we do regular test tasks as testcase creation, regression testing and live testing, but my main field is creating and maintaining an Automation framework.   There is always something new to do at MovieStarPlanet. Technologies and regulations change constantly so we must adapt to meet these new rules.

Læs mere