Vis studentum.dk som: Mobile

Sebastian Thagesen, Privatrådgiver, Jyske Bank

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i den finansielle sektor i banksektoren. Jeg er ansat i Jyske Bank, hvor jeg startede i praktik i begyndelsen af 2014, og jeg har været ansat lige siden. Jeg arbejder primært med privatrådgivning til unge og unge familier i forhold til, hvor de er i deres liv. Det kan eksempelvis være etablering af familie, boligkøb, start på pensionsopsparing eller køb af første bil. Vi taler så om, hvad skal der til for at deres drømme bliver opfyldt.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved jobbet er den varierende hverdag, der er. Det er sjældent, at to møder er ens, og det med at hjælpe unge mennesker med at få deres drøm opfyldt i forhold til eksempelvis boligkøb, giver et kick i hverdagen. Jeg bliver hele tiden udfordret af min afdelingsleder i forhold til at bygge videre på min faglige kunnen, så han kan dirigere mig hen imod et fælles mål.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

I forhold til min uddannelse tog jeg først en finansøkonom, som har givet mig en god grundviden i forhold til det faglige, der foregår i banken. Derudover er der meget rollespil, så jeg var godt klædt på til dialogen med kunderne. Jeg satte stor pris på den erfaring som vores lærere havde og kunne give videre til os. Det tager dog alligevel lidt tid, før man er inde i de enkelte bankers systemer og kreditpolitik. Efter lidt tid i banken tog jeg en finansbachelor. Den klædte mig på til lidt større og tungere kunder i form af Private Banking, Erhverv & Ledelse, så jeg fik en bedre forståelse for de engagementer. Det har også givet mig byggesten til min videre udvikling og uddannelse. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Jyske Bank?

1. Plads til udvikling. Det er vigtigt, at jeg hele tiden udvikler mig, så jeg ikke kører fast i det samme i for lang tid.

2. Frihed under ansvar. Jeg har ledere, som tror på mig, og bakker mig op i de beslutning, jeg tager - dog inden for bankens rammer.

3. Gode kollegaer. Jeg har nogle gode kollegaer, som er gode at spare med. Der er generelt god stemning både på arbejde, men også uden for banken.

  • Hvorfor er Jyske Bank en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jyske Bank har givet plads til den person, jeg er. Min ledere har lagt en plan for, hvordan jeg udvikler mig bedst, og jeg føler, at har en arbejdsplads, som tror på mig.

Læs mere om Jyske Bank

Mød andre kandidater fra Jyske Bank

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Louise Carlsen, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg afsluttede HHX i 2017 og gik direkte videre som finanselev i PFA Pension. Jeg sidder i dag som kunderådgiver i Rådgivningscentret og afslutter den toårige finanselevuddannelse næste år. Jeg arbejder til dagligt i PFA’s Rådgivningscenter, hvor vi besvarer indgående opkald og mails. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-07-2021

Nikolaj Thorsen Bager, Student Analyst, Nordea

Jeg arbejder som Student Analyst i Strategy & Planning i Nordea Markets. Jeg arbejder primært med support til Nordea Markets globale ledelse, hvor en stor del af opgaverne er meget ad-hoc baserede. Herunder kan analyser af diverse aspekter af Markets eller mødemateriale til ledelsesseminarer nævnes. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christoffer Tarras Madsen, Finance Associate, 3Shape

As a Finance Associate in the FP & BI departments in 3Shape, I have a lot of different looking tasks. But primarily, I have two main roles: The first role is that I am responsible for designing the processes related to Financial Planning (budgeting and forecasting) as well as delivering reports to management, so they always have an up-to-date view of the company to make informed decisions.

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Holst, Konsulent, DI

Jeg arbejder i DI’s energi- og klimapolitiske afdeling, hvor opgaven blandt andet er at påvirke politikere til, at regler og politiske mål inden for energi og klima er til gavn for DI’s medlemsvirksomheder. Som økonom bruger jeg en stor del af min tid på at lave analyser, som kan underbygge vores synspunkter og hjælpe med til at beslutte, hvad der er bedst for DI’s medlemmer.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

Jeg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Bo Jensen, Nordic Credit Manager, L'Oréal

Credit-teamets rolle i L’Oréal er at styre vores kreditrisiko ud mod vores kunder, gennem kreditvurderinger og forsikringer. Derudover er vi ansvarlige for L’Oréals debitor, bogholderi og inddrivelse af kundefordringer. Det spændende ved mit job er bl.a., at vi har rigtig mange forskellige stakeholders både internt og eksternt. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Frederikke Gartmann, Analyst i Deal Advisory, KPMG

Jeg arbejder hos KPMG i den afdeling som hedder Deal Advisory. I min afdeling hjælper vi investorer, virksomheder, familier og individer med at købe og sælge virksomheder. Vi finder ud af, hvad virksomheden er værd, hvem der kunne være potentielle købere og rådgiver i det hele taget på alle områder omkring et salg, hvor vores kunder har spørgsmål eller er i tvivl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere