Vis studentum.dk som: Mobile

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv. Jeg identificerer blandt andet muligheder for optimering og værdiskabelse samt bedre udnyttelse af ressourcerne i afdelingen typisk i forbindelse med marketingskampagnerne. Arbejdsopgaverne spænder dog meget bredt fra klassisk performance management-rapportering og target-setting til analyser af store mængder data blandt andet i forbindelse med kampagner.

Gennem analyser giver jeg mine stakeholders nye indsigter i de problemstillinger, de arbejder med, som er med til at influerere de beslutninger, de tager. Typisk inkluderer det også, at jeg kommer med anbefalinger til blandt andet, hvilke kunder der skal markedsføres til, og hvordan kampagnen antages at påvirke virksomhedens kommercielle og/eller finansielle resultater.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er et sjovt og udfordrende at arbejde i krydsfeltet mellem marketing og finans, hvor jeg specielt bliver udfordret på marketingsområdet, som jeg kun har haft en meget lille del af på min bachelor. At arbejde sammen med stakeholders, der er super kreative og som tænker anderledes end en selv, er super spændende. Dagligt arbejder jeg også sammen med kollegaer fra vores globale service center i Indien, som er sjovt, men til tider også udfordrende, når de sidder på den anden side af jorden og har en anden kultur og måde at arbejde på.

De mest spændende opgaver – og mest givende – er dem, hvor jeg kan bruge min faglige baggrund til at give mine marketingstakeholders helt nye indsigter i potentialet af de marketingskampagner, som de planlægger. Dermed løfter vi kvaliteten sammen og bruger vores ressourcer bedst muligt for vores kunder og virksomhedens skyld.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Selvom min kandidat er mere rettet mod den klassiske finans- og regnskabsfunktion, så bruger jeg dagligt min faglige viden og analytiske redskaber til at identificere interne problemstillinger og finde passende løsninger. Typisk er jeg den, der kvantificerer og linker mine stakeholders ideer til mere konkrete resultater, målsætninger og påvirkninger i forhold til virksomhedens finansielle resultater – parametre som ikke alle med en helt anden uddannelsesmæssig baggrund overvejer eller kan udarbejde selv. Dermed sikrer vi os at beslutninger træffes på et informeret grundlag frem for mavefornemmelse.

Ydermere bruger jeg også min uddannelse i udarbejdelsen af Performance Management i afdelingen og til at bygge bro mellem blandt andet vores regnskabsafdeling og mine stakeholders, så de forstår afdelingens interne regnskaber på en forståelig og brugbar måde. Her bruger jeg specielt min mere holistiske forståelse af virksomheders opbygning og forretningsområder, som jeg har erhvervet gennem min bachelor.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Mærsk?

The globale perspektiv

Som en del af A.P. Moller-Maersk- gruppen har jeg knap 88.000 kollegaer fordelt på 130 lande og 900 kontorer. Det er en fantastisk stor og spændende organisation, hvor vi er så mange forskellige kulturer, som giver nye perspektiver samt et sjovt og udfordrende arbejdsmiljø, hvor man lærer at arbejde sammen med mange forskellige kulturer.

Karrieremulighederne

Der er et uendeligt antal muligheder for at gøre karriere inden for forskellige forretningsområder og i forskellige selskaber - både lokalt og globalt. Maersk investerer meget i den enkeltes træning, og der udvises en hel enorm tillid til, at den enkelte kan klare større og mere udfordrende opgaver på baggrund af troen på den enkeltes kompetencer frem for kun på kvalifikationer.

En ny retning

Maersk-gruppen er ved at undergå den største transformation i selskabets historie. Både strategisk, teknologisk og kommercielt. Det er fantastisk spændende at være en del af samt at være med til at påvirke denne nye retning.

  • Hvorfor er Mærsk en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Foruden de ovenstående tre grunde, så er jeg er en del af finans-sporet i Maersks globale Graduate Programme ”Go with Maersk”, som giver mig den bedste start på min karriere: to år i to forskellige jobs af et års varighed. Samtidig er jeg på udenlandske træningsmoduler hvert halve år, hvor vi mødes med resten af de 70 andre Graduates. Efter de første to år bliver vi udstationeret i to år.

Læs mere om Mærsk

Mød andre kandidater fra Mærsk

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-06-2019

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer og at vi fakturerer inden for deadline. Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Bo Jensen, Nordic Credit Manager, L'Oréal

Credit-teamets rolle i L’Oréal er at styre vores kreditrisiko ud mod vores kunder, gennem kreditvurderinger og forsikringer. Derudover er vi ansvarlige for L’Oréals debitor, bogholderi og inddrivelse af kundefordringer. Det spændende ved mit job er bl.a., at vi har rigtig mange forskellige stakeholders både internt og eksternt. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Hye Kristensen, Infrastructure Analyst, Nationalbanken

Jeg arbejder som Infrastructure Analyst og sidder i afdelingen Finansiel Stabilitet. Finansiel Stabilitet beskæftiger sig med overvågning og laver vurderinger af den finansielle sektor i Danmark med det formål at sikre en robust økonomi.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jannick Sikker Mikkelsen, Investment Analyst, Heimstaden

Jeg arbejder i Heimstadens investeringsteam på koncernniveau. Vi varetager alle ejendomsinvesteringer, som Heimstaden gennemfører, og dækker derfor også udenlandske markeder, hvor Heimstaden er tilstede, og nye potentielle markeder. Generelt er mine arbejdsopgaver meget varierende, men overordnet skal jeg sammen med teamet vurdere, om et ejendomsprojekt er en interessant investeringscase.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mathias Nielsen, Consultant i NewTech, KPMG

I am a consultant in our NewTech department, where we use cutting edge technology to add value to our clients. Our team consists of technical as well as business people, with a good understanding of (new) technologies. As one of the technical team members, my main areas are Machine Learning, IoT, RPA as well as Chat & Voicebots. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Johnny Møller, Supply Chain Graduate, Carlsberg

I min nuværende rotation, hvilket samtidig er min sidste af tre, er jeg First Line Leader i afdelingen B&P Soft Drink. Jeg er leder for et team på 17 medarbejdere, hvor vi som team er ansvarlige for at blande, kontrollere samt sikre levering af opblandet sirup til vores tappekolonner i Fredericia. Teamet modtager, håndterer og blander de parter, som vi bl.a. får hjem fra Coca Cola.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ebou Touray, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er ansat som Graduate ved Microsoft i Specialist Team Unit-afdelingen, og min rolle hedder Surface - Technology Solution Professionel, der betyder, at jeg er ansvarlig for alt det tekniske, når det drejer sig om vores Surface-produkter fx Surface Laptop, Surface Pro osv. Jeg arbejder ikke direkte med salg, men jeg står for at drive den tekniske beslutning hos vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere