Vis studentum.dk som: Mobile

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv. Jeg identificerer blandt andet muligheder for optimering og værdiskabelse samt bedre udnyttelse af ressourcerne i afdelingen typisk i forbindelse med marketingskampagnerne. Arbejdsopgaverne spænder dog meget bredt fra klassisk performance management-rapportering og target-setting til analyser af store mængder data blandt andet i forbindelse med kampagner.

Gennem analyser giver jeg mine stakeholders nye indsigter i de problemstillinger, de arbejder med, som er med til at influerere de beslutninger, de tager. Typisk inkluderer det også, at jeg kommer med anbefalinger til blandt andet, hvilke kunder der skal markedsføres til, og hvordan kampagnen antages at påvirke virksomhedens kommercielle og/eller finansielle resultater.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er et sjovt og udfordrende at arbejde i krydsfeltet mellem marketing og finans, hvor jeg specielt bliver udfordret på marketingsområdet, som jeg kun har haft en meget lille del af på min bachelor. At arbejde sammen med stakeholders, der er super kreative og som tænker anderledes end en selv, er super spændende. Dagligt arbejder jeg også sammen med kollegaer fra vores globale service center i Indien, som er sjovt, men til tider også udfordrende, når de sidder på den anden side af jorden og har en anden kultur og måde at arbejde på.

De mest spændende opgaver – og mest givende – er dem, hvor jeg kan bruge min faglige baggrund til at give mine marketingstakeholders helt nye indsigter i potentialet af de marketingskampagner, som de planlægger. Dermed løfter vi kvaliteten sammen og bruger vores ressourcer bedst muligt for vores kunder og virksomhedens skyld.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Selvom min kandidat er mere rettet mod den klassiske finans- og regnskabsfunktion, så bruger jeg dagligt min faglige viden og analytiske redskaber til at identificere interne problemstillinger og finde passende løsninger. Typisk er jeg den, der kvantificerer og linker mine stakeholders ideer til mere konkrete resultater, målsætninger og påvirkninger i forhold til virksomhedens finansielle resultater – parametre som ikke alle med en helt anden uddannelsesmæssig baggrund overvejer eller kan udarbejde selv. Dermed sikrer vi os at beslutninger træffes på et informeret grundlag frem for mavefornemmelse.

Ydermere bruger jeg også min uddannelse i udarbejdelsen af Performance Management i afdelingen og til at bygge bro mellem blandt andet vores regnskabsafdeling og mine stakeholders, så de forstår afdelingens interne regnskaber på en forståelig og brugbar måde. Her bruger jeg specielt min mere holistiske forståelse af virksomheders opbygning og forretningsområder, som jeg har erhvervet gennem min bachelor.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Mærsk?

The globale perspektiv

Som en del af A.P. Moller-Maersk- gruppen har jeg knap 88.000 kollegaer fordelt på 130 lande og 900 kontorer. Det er en fantastisk stor og spændende organisation, hvor vi er så mange forskellige kulturer, som giver nye perspektiver samt et sjovt og udfordrende arbejdsmiljø, hvor man lærer at arbejde sammen med mange forskellige kulturer.

Karrieremulighederne

Der er et uendeligt antal muligheder for at gøre karriere inden for forskellige forretningsområder og i forskellige selskaber - både lokalt og globalt. Maersk investerer meget i den enkeltes træning, og der udvises en hel enorm tillid til, at den enkelte kan klare større og mere udfordrende opgaver på baggrund af troen på den enkeltes kompetencer frem for kun på kvalifikationer.

En ny retning

Maersk-gruppen er ved at undergå den største transformation i selskabets historie. Både strategisk, teknologisk og kommercielt. Det er fantastisk spændende at være en del af samt at være med til at påvirke denne nye retning.

  • Hvorfor er Mærsk en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Foruden de ovenstående tre grunde, så er jeg er en del af finans-sporet i Maersks globale Graduate Programme ”Go with Maersk”, som giver mig den bedste start på min karriere: to år i to forskellige jobs af et års varighed. Samtidig er jeg på udenlandske træningsmoduler hvert halve år, hvor vi mødes med resten af de 70 andre Graduates. Efter de første to år bliver vi udstationeret i to år.

Læs mere om Mærsk

Mød andre kandidater fra Mærsk

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Christoffer Willum Jensen, Project Management Graduate, KMD

Jeg beskæftiger mig med et forretningsområde, der hedder Støttesystemer. Støttesystemer er selvstændige it-løsninger, der sikrer, at kommunens fagløsninger kan fungere sammen og få adgang til relevante data. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-07-2021

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 06-07-2021

Tansu Øzer, BRU Trainee PBA, Nordea

Jeg er ansat i Nordea 24/7, hvilket jeg har været siden august 2016. Min primære opgave er at besvare telefoniske kundehenvendelser i 24/7. Her hjælper jeg kunderne med blandt andet at optage lån og kreditter, bestille og få råd om forsikringer og aftale møde med bankrådgiver. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-04-2021

Nora Winkler-Kofoed, Business Analyst, Bosch

I am Business Analyst at AA/SEN. In that job role, I am part of the AA management team and responsible for reporting and monitoring business key figures. I work closely together with our sales managers and consolidate the sales budgets for planning and forecasts. I also administrate the trade agreements that we have with our customers and make sure that we build accruals to be able to pay bonus to ...
Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ammar Ali, Finance Business Partner, TDC Group

I am currently working as a Finance Business Partner in the YouSee Finance team within TDC Group, and in my position, I deal with various tasks which relate specifically towards the financial and commercial aspects of the company. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Hye Kristensen, Infrastructure Analyst, Nationalbanken

Jeg arbejder som Infrastructure Analyst og sidder i afdelingen Finansiel Stabilitet. Finansiel Stabilitet beskæftiger sig med overvågning og laver vurderinger af den finansielle sektor i Danmark med det formål at sikre en robust økonomi.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Nicklas Bune, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i PFA’s rådgivningscenter og bliver snart færdig som elev efter et toårigt forløb. Mine primære arbejdsopgaver består i at hjælpe og rådgive vores kunder telefonisk samt skriftligt. Alt fra de lavpraktiske opgaver, som ikke tager mere end et minuts tid, til de tungere rådgivningssamtaler om alt fra PFA’s produkter, til hvordan kundens pensionsordning er investeret.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 07-04-2021

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands. Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende.

Læs mere