Vis studentum.dk som: Mobile

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

JAC
Socialpædagog
  • Emine Barut
  • 26 år
  • Ansat siden februar 2017
  • Pædagog fra Københavns Professionshøjskole

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- og
kompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune.

Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær samt tværprofessionelt samarbejde. Min primære og vigtigste arbejdsopgave er ALTID at have borgeren i centrum.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er mange spændende opgaver, når man arbejder inden for handicapområdet, men for mig er det især opgaver, hvor jeg arbejder tværfagligt med andre faggrupper for at få alle aspekter og så mange kompetencer som muligt i spil, så borgerne får den bedste indsats.

På JAC tror vi på, at alle kan udvikle sig og lære nyt, uanset funktionsniveau. Derfor tilbyder vi bl.a. forskellige læringsforløb og kurser til vores borgere. At arbejde ud fra en tilgang hvor man tror på, at alle kan udvikle sig og lære nyt, finder jeg rigtig spændende og givende, da det åbner op for nye muligheder for borgerne og er med til at give dem større livskvalitet.

Det mest udfordrende i mit arbejde er, hvis samarbejdet omkring en borger ikke fungerer optimalt, så borgeren ikke får den bedste indsats. Fx hvis der opstår miskommunikation mellem forskellige instanser, eller vi ikke arbejder efter samme mål for borgeren.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse dagligt, da jeg omsætter min faglige viden til praksis. Det kan fx være, når jeg skal anvende en specifik metode til borgerne, såsom Marte Meo, når jeg læser forskningsbaserede artikler inden for pædagogikken eller hører oplæg og bruger disse som afsæt for en faglig dialog eller undersøgelse, og når jeg skal anvende pædagogiske værktøjer til fx kommunikation. Det er vigtigt for mig at bringe min uddannelse i spil og have en faglig tilgang, da jeg på den måde kan tilbyde borgerne en mere kvalificeret indsats, med udgangspunkt i min pædagogiske viden.

Udover forskellige metoder, pædagogiske værktøjer og løbende, ny faglig viden, bruger jeg konstant min uddannelse og faglighed ved at være kontinuerligt refleksiv. På den måde kan jeg tage mere velovervejede beslutninger og optimere både borgernes og min egen udvikling.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos JAC?

For mig er JAC en fantastisk arbejdsplads. Der er styr på organisationens overordnede rammer, der er et godt samarbejde mellem ledelsen og medarbejderne, og derudover er jeg stolt af at arbejde i en organisation, der har borgerne i centrum.

Det er en fornøjelse at komme på arbejde hver dag og vide, at alle yder deres bedste for at give borgerne mulighed for udvikling og læring og for at være centrum i eget liv.

  • Hvorfor er JAC en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

På JAC er man nærmest garanteret personlig og professionel udvikling. Der er så mange muligheder, og JAC vil hellere end gerne udvikle sine medarbejdere for at give os mulighed for at blive den bedste version af os selv, så vi kan tilbyde borgerne de bedste muligheder. Personligt er jeg i gang med en før-leder uddannelse ”Ledelse på vej”, som bliver udbudt i Gentofte Kommune.

Derudover er der en stærk fællesskabsfølelse og et godt arbejdsmiljø på JAC. JAC blev i 2018 kåret til Danmarks bedste offentlige arbejdsplads, og jeg vil mene, at faktorer som tillid, respekt og inddragelse af medarbejderne spiller en stor rolle i denne kåring. Som medarbejder på JAC er der ikke meget, du ikke bliver inddraget i. Ledelsen arbejder ud fra en flad ledelsesstruktur, hele budgettet er lagt ud til medarbejderne, og der bliver investeret i medarbejderne.

JAC er alt i alt en attraktiv arbejdsplads for mig, da jeg føler, at mit arbejde giver mening og gør en forskel – og det giver mig ejerskab og gør mig stolt af at arbejde på JAC.

Læs mere om JAC

Mød andre kandidater fra JAC

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herluftsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kennet, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere