Vis studentum.dk som: Mobile

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Ungdomscenter Knudmosen
Lærer
  • Kenneth Rosvig Kristiansen
  • 39 år
  • Ansat siden august 2018
  • Uddannet lærer

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m.

Det handler om at motivere eleverne fra en ofte lidt håbløs, modløs og negativ situation til at kunne få et håb på og en reel mulighed for at få et godt liv vores samfund med job, uddannelse og/eller fritid m.m.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det at vejlede eleverne til at finde mening, ståsted og/eller retning i et liv i vores samfundet. Det er på mange niveauer og planer. Nogle har brug for at blive vist vej i noget fagligt, andre noget bogligt, men de fleste har på et eller andet tidspunkt følt sig kaseret og degraderet af et samfund med præstationskulturer. Der er ikke plads til tabere. De er desværre begyndt at degradere sig selv videre i dette samfund, der opstiller hårde modsætninger. Det er mange gange her vores arbejde starter, og det kræver autentisk og personlig tilgang til hver enkelt elev. Det er på engang spændende med en sådan diversitet og fantastisk udfordrende indimellem, men fedt, når de lykkes med at finde sig selv og tro på, at også de har en plads i vores samfund.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min læreruddannelse i min planlægning og udførelse af undervisning i dagligdagen. Derudover er der i min hverdag stort behov for klasseledelse og relationsarbejde, hvor jeg ofte kan trække på de teorier og den undervisning, jeg har gennemgået under uddannelsen.

Derudover bruger jeg min viden omkring kommunikation med mennesker, hvor det er vigtigt, hvordan der kommunikeres forskellige budskaber til eleverne. Dette gælder både formidling af undervisning, og når vi har individuelle samtaler med vores elever.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Ungdomscenter Knudmosen?

Teamsamarbejde, tillid på tværs af faggrupper og mulighed for at udøve professionel dømmekraft.

  • Hvorfor er Ungdomscenter Knudmosen en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

STU er et område, hvor din person kommer i spil. Det er i høj grad på grund af det menneske, du er i mødet med kollegaer og elever, at det bliver godt.

Selvom vi har at gøre med mange udfordrede unge med diagnoser, social arv mm. så møder vi dem som ligeværdige - de unge bliver valideret og anerkendt for dem, de er og ikke for at være deres diagnose.

Vi griner rigtig meget hver dag, med både kollegaer og elever. 

Læs mere om Ungdomscenter Knudmosen

Mød andre kandidater fra Ungdomscenter Knudmosen

Senest opdateret: 11 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere