Vis studentum.dk som: Mobile

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Speditør
  • Søren Kargo Tørnqvist
  • 24 år
  • Speditor i DSV siden august 2014
  • HHX (Økonomi) samt uddannet speditør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. Udover at hjælpe kollegaer andre steder i verden, så bruger jeg også meget tid på forhandle med airlines og give tilbud til vores kunder i USA.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det mest spændende ved at arbejde som speditør er købmandskabet er, at man selv skal stå for at forhandle med både rederier, airlines, truckers m.m. for derefter at give kunden det bedst mulige tilbud i forhold til pris og transittid. Derudover kan jeg rigtig godt lide at være med til at implementere nye kunder til DSV og være en del af et samarbejde fra starten og hjælpe kunden med at få deres produkter afsted til den rette pris.

Det mest udfordrende ved at arbejde i lufteksport er at holde hovedet koldt, når der begynder at være rigtig mange bolde i luften. Vi sidder på daglig basis og sender forsendelser afsted til mange forskellige destinationer, så struktur og overblik er en nødvendighed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse til at have en god baggrundsviden om spedition og logistik. I dag sidder jeg og sender meget fragt til Europa, så det at have arbejdet i Danmark og vide, hvordan logistikken i den del af verden fungerer er en stor fordel. Det gør også, at jeg har noget know-how omkring markedet i Europa, som vores kunder herovre sætter stor pris på.

I løbet af mit skoleforløb blev jeg introduceret til rigtig mange forskellige termer og begreber, som jeg bruger i min dagligdag. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DSV?

1. Personlig udvikling internt i virksomheden er et af de vigtigste kriterier for mig. DSV er en stor virksomhed med over 45.000 ansatte på verdensplan. Derfor er der også utrolig mange forskellige muligheder internt i DSV. Jeg har valgt at blive udstationeret gennem DSV for at udfordre mig selv både fagligt og personligt samtidigt med, at jeg får en oplevelse for livet.  Der er også mulighed for at tage interne kurser ved DSV indenfor fx leadership, hvis man drømmer om at blive leder en dag.

2. Jeg kan godt lide at arbejde med mennesker og samarbejde mod et fælles mål. Så det at arbejde i en velfungerende afdeling, hvor det dagligt handler om at optimere, motivere og hjælpe hinanden til at blive lidt bedre hver dag er med til, at jeg bliver en time længere for at hjælpe en kollega, fordi jeg ved, at vedkommende ville gøre det samme for mig, hvis det var nødvendigt.

3. Det vigtigste er, at mit arbejde er udfordrende og sjovt. Hvis ikke jeg synes, det var sjovt, så ville jeg hurtigt miste motivationen til at tilegne mig ny viden og lysten til at gå på arbejde.

  • Hvorfor er DSV en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DSV er en vildt attraktiv virksomhed at arbejde for, fordi der er så mange muligheder for at udvikle sig, hvis man viser, hvad man kan og har lyst til nye udfordringer. DSV er meget unik, hvad angår udstationering af vores medarbejdere. Efter to års elevforløb i Danmark tilbyder DSV, at man kan søge om at komme til USA eller andre dele i verden og arbejde for en af vores kontorer. DSV har mange forskellige afdelinger, så der er også mulighed for at blive flyttet fra logistik til evt. HR eller økonomi.

Læs mere om DSV

Mød andre medarbejdere fra DSV

Senest opdateret: 11 dec 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Jonas Venning Larsen, Head of SEO, Conversio

Mit forretningsområde er søgemaskineoptimering (SEO), der kort fortalt handler om mere synlighed i de ikke-betalte søgeresultater i Google. Jeg er teamleder for vores SEO-afdeling hos Conversio, så mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg sidder med hænderne helt nede i produktionen, hvor mit speciale er analyse af data og teknisk optimering af websites.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-03-2020

Frank Jæger, lagerekspedient, Flügger

Jeg arbejder som lagerekspedient på lageret i Kolding, her arbejder jeg primært med den administrative del af eksporten nede på lageret, men hjælper også til med at plukke til danske kunder og butikker, når der er behov for det og mindre at lave vedrørende eksporten. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Annelie Helgelin, Market Development Representative, Falcon.io

I work in the sales department as a Market Development Representative. I assists the sales and marketing team with lead generation and engage with with prospects via our web chat. I consider myself to be very social and love to meet new people. I talk to a lot of different companies all over the world to gain understanding how they use social media.

Læs mere
Sidst opdateret 09-04-2021

Trine Vendelboe, Senior Specialist, BCS, Circle K

Jeg er ansat i Circle Ks B2B salgsafdelingen, hvor mit hovedfokus er at støtte vores sælgere og salgsledelse med værktøjer og data, som giver værdi for vores kunder og Circle K. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern Indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jimmie Morten Rasmussen, Lastbilchauffør, BHS Logistics

Jeg arbejder som lastbilchauffør. Mit arbejde starter tidligt om morgenen, når jeg skal hente traileren fra færgen og køre den til en af vores terminaler. Her ved jeg ikke altid, hvad jeg mød ind til, og det kan være forskelligt, hvor jeg skal hen, og hvad jeg skal transportere - det kan være alt fra fordrestoffer til fødevarer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marina Canic, Frisørelev, STUHR

Jeg arbejder som frisørelev, på mit sidste år af uddannelsen, hos STUHR, i vores salon på Jægersborg Allé. Som elev hos STUHR bliver du tildelt det primære ansvar i salonens hverdag. Oftest er du den første, kunden ser, når han/hun træder ind af døren, og du skal sørge for, at salonen er flot til de næste kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 07-04-2021

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands. Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Fatima Hodzic, Junior Buyer, Salling Group

Jeg har altid interesseret mig for retail-branchen, men jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg skulle bruge mit liv på. Da jeg startede hos Salling Group som deltidspige, kunne jeg ret hurtigt se, hvor spændende en virksomhed det var, og at de havde et rigtig godt elev- og lederprogram. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-05-2020

Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning.

Læs mere