Vis studentum.dk som: Mobile

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Speditør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. Udover at hjælpe kollegaer andre steder i verden, så bruger jeg også meget tid på forhandle med airlines og give tilbud til vores kunder i USA.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det mest spændende ved at arbejde som speditør er købmandskabet er, at man selv skal stå for at forhandle med både rederier, airlines, truckers m.m. for derefter at give kunden det bedst mulige tilbud i forhold til pris og transittid. Derudover kan jeg rigtig godt lide at være med til at implementere nye kunder til DSV og være en del af et samarbejde fra starten og hjælpe kunden med at få deres produkter afsted til den rette pris.

Det mest udfordrende ved at arbejde i lufteksport er at holde hovedet koldt, når der begynder at være rigtig mange bolde i luften. Vi sidder på daglig basis og sender forsendelser afsted til mange forskellige destinationer, så struktur og overblik er en nødvendighed.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse til at have en god baggrundsviden om spedition og logistik. I dag sidder jeg og sender meget fragt til Europa, så det at have arbejdet i Danmark og vide, hvordan logistikken i den del af verden fungerer er en stor fordel. Det gør også, at jeg har noget know-how omkring markedet i Europa, som vores kunder herovre sætter stor pris på.

I løbet af mit skoleforløb blev jeg introduceret til rigtig mange forskellige termer og begreber, som jeg bruger i min dagligdag. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DSV?

1. Personlig udvikling internt i virksomheden er et af de vigtigste kriterier for mig. DSV er en stor virksomhed med over 45.000 ansatte på verdensplan. Derfor er der også utrolig mange forskellige muligheder internt i DSV. Jeg har valgt at blive udstationeret gennem DSV for at udfordre mig selv både fagligt og personligt samtidigt med, at jeg får en oplevelse for livet.  Der er også mulighed for at tage interne kurser ved DSV indenfor fx leadership, hvis man drømmer om at blive leder en dag.

2. Jeg kan godt lide at arbejde med mennesker og samarbejde mod et fælles mål. Så det at arbejde i en velfungerende afdeling, hvor det dagligt handler om at optimere, motivere og hjælpe hinanden til at blive lidt bedre hver dag er med til, at jeg bliver en time længere for at hjælpe en kollega, fordi jeg ved, at vedkommende ville gøre det samme for mig, hvis det var nødvendigt.

3. Det vigtigste er, at mit arbejde er udfordrende og sjovt. Hvis ikke jeg synes, det var sjovt, så ville jeg hurtigt miste motivationen til at tilegne mig ny viden og lysten til at gå på arbejde.

  • Hvorfor er DSV en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DSV er en vildt attraktiv virksomhed at arbejde for, fordi der er så mange muligheder for at udvikle sig, hvis man viser, hvad man kan og har lyst til nye udfordringer. DSV er meget unik, hvad angår udstationering af vores medarbejdere. Efter to års elevforløb i Danmark tilbyder DSV, at man kan søge om at komme til USA eller andre dele i verden og arbejde for en af vores kontorer. DSV har mange forskellige afdelinger, så der er også mulighed for at blive flyttet fra logistik til evt. HR eller økonomi.

Læs mere om DSV

Mød andre medarbejdere fra DSV

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Krak

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Astrup, Salgsassistent, BabySam

Jeg er elev i BabySam lige nu, og jeg er færdiguddannet til juli. Mit område i butikken lige pt. er tekstil og interiør. Det vil sige, at jeg har ansvaret for at bestille varer og finde plads til alle varer i butikken, så det ser ordentligt og præsentabelt ud.  Jeg sørger også for at fylde varer op i butikken, og derudover er jeg også med til at betjene kunder, der besøger vores butik. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Fatima Hodzic, Junior Buyer, Salling Group

Jeg har altid interesseret mig for retail-branchen, men jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg skulle bruge mit liv på. Da jeg startede hos Salling Group som deltidspige, kunne jeg ret hurtigt se, hvor spændende en virksomhed det var, og at de havde et rigtig godt elev- og lederprogram. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Myrthue, Area Export Manager, Danish Crown

Jeg er Area Export Manager i ESS-FOOD, som er en handelsvirksomhed i Danish Crown-koncernen. Jeg har ansvaret for al indkøb af fjerkræ, okse- og grisekød i Holland og Belgien. Derudover er jeg sælger til Ungarn og Tjekkiet. Det, jeg helt kort laver, er indkøb fra slagterierne i Europa til kunder i Asien, Afrika og Europa. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Daniel Wejs, Teamleder, Salling Group

Jeg er i dag ansat som teamleder, og jeg stræber at blive butikschef for min egen Føtex Food Convenience en dag. I FFC er der en butikschef, en teamleder og en teamkoordinator. Det betyder, at arbejdsopgaverne og berøringsfladen inden for bestillinger af kød, mejeri, frugt og grønt, brød, bager og avis er større end i en "almindelig" Føtex. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-04-2019

Philip Korsholm Bjerg, Key Account Manager, Kvadrat

Jeg er Key Account Manager i vores ’Transport Division’. Her har jeg ansvaret for de af vores kunder, som arbejder inden for transportsegmentet i Danmark, Norge, UK, Øst-Europa og Asien. Kunderne, som jeg beskæftiger mig med, er arkitekter/designere, sub-contractors og slutkunder, som alle arbejder med det førnævnte segment, altså cruise liners, færger, toge, fly osv.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Agnete Moos, Seniorkonsulent, UNIK

Jeg er ansat i salgsafdelingen i Team Bolig, hvor jeg er kundeansvarlig for vores kommunekunder og faciliterer kundeerfagrupper. Jeg arbejder med forretningsudvikling og pt. er min tid i høj grad dedikeret til interne projekter og implementering af nye systemer og processer. 

Læs mere