Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Mød Anders, der er Senior Category Leader hos L'Oréal. Her er han overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling.

Loreal
Senior Category Leader
  • Anders Fode
  • 35 år
  • Ansat siden juli 2013
  • Master i Finance and Strategic Management, CBS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende, og samtidigt det mest udfordrende, er, at jeg virkelig har ejerskabet over mit forretningsområde. I L’Oréal tror vi meget på, at ejerskab driver motivation, og vi fokuserer derfor meget på, at ”empower” vores medarbejdere. Det betyder bl.a., at der kan være meget kort fra tanke til handling, og du kan lynhurtigt eksekvere en god ide uden, at den skal igennem en masse bureaukrati. Det kan dog også være en udfordring, fordi man tidligt får meget ansvar. Det kræver en i bund og grund en iværksættermentalitet at trives i et sådant miljø.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har læst FSM (Finance & Strategic Management) og bruger i høj grad min uddannelse. Primært i forbindelse med markeds- og finansielle analyser, men også ift. den strategiske planlægning af mine brands.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos L'Oréal?

Kulturen, mulighederne og mine kollegaer.

  • Hvorfor er L'Oréal en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Kulturen det vigtigste. Alle i virksomheden tager ejerskab og driver deres respektive forretningsområder, men samtidig er alle utroligt hjælpsomme og har altid en positiv tilgang.

Derudover er mulighederne for både udvikling og avancement virkelig gode. L’Oréal har f.eks. sit eget træningscenter i Paris med adskillige både interne og eksterne kurser.

Sidst, men ikke mindst er de fleste mellem 25 og 35 år, hvilket giver en enorm social kultur. Et godt eksempel er den årlige L’Oréal World Cup, hvor medarbejdere fra hele verden mødes en gang om året for at konkurrere om titlen som L’Oréal World Champion i hhv. fodbold og volleyball... og selvfølgelig hygge sig.

Læs mere om L'Oréal

Mød andre kandidater L'Oréal


Annoncer