Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Wejs, Teamleder, Salling Group

  • Daniel Wejs 
  • 26 år 
  • Ansat siden 2013
  • HPG-elev

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er i dag ansat som teamleder, og jeg stræber at blive butikschef for min egen Føtex Food Convenience en dag. I FFC er der en butikschef, en teamleder og en teamkoordinator. Det betyder, at arbejdsopgaverne og berøringsfladen inden for bestillinger af kød, mejeri, frugt og grønt, brød, bager og avis er større end i en "almindelig" Føtex. Derudover er der også opgaver som kassedifference, optælling af pengeskabe, bestilling af kontanter og bagervarer samt bemandingsplaner, den daglig drift og opfølgning på KPI’er. Det er en helt unik chance for at få en fod inden for rigtig mange områder, hvilket tiltaler mig meget, da du ofte er meget låst i en ”almindelig” Føtex og typisk arbejder inden for et specifikt arbejdsområde. For at få sin egen butik, skal jeg kunne beherske alle disse områder, og det ligger der også en stor udfordring i.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Eftersom jeg fornyelig er flyttet fra Føtex Aarhus til Føtex Food København, har jeg arbejdet et helt nyt koncept ind under huden. Jeg vil kort beskrive de udfordringer og forskelle, der gør sig gældende i mit arbejde i dag: 

Én af de ting, der selvfølgelig adskiller sig mellem Føtex og FFC er areal og sortiment. En almindelig Føtex består typisk af 35.000 varenumre, hvorimod FFC har 3500. En almindelig Føtex har desuden et gennemsnitsareal på 3.000 m2, hvor en FFC i gennemsnit er 300 m2.

En anden ting er selve konceptet. FFC, som på nuværende tidspunkt udelukkende er placeret i hovedstadsområdet, er bygget op efter selve mindsettet på ”den travle københavner”. Dvs. 20 % af butikkens varenumre består af økologi og en masse ’Ready to heat’ og ’Ready to eat’ produkter. Det resterende sortiment er udvalgt ud fra de bedst solgte varenumre i Føtex og i stedet for at have 4 slags på hylden, har FFC blot et produkt.

Den sidste ting, som jeg vil nævne, er de udfordringer, der kan være i forhold til space og varelevering. Konceptet er jo kun et par år gammelt, og der er dermed mange varer, som bliver fejlleveret. Der kan også være planogrammer, som ikke stemmer overens med butikkens struktur. Det er selvfølgelig noget, der bliver taget hånd om og med et så nyt koncept, vil der bare opstå udfordringer som disse. Her er der ofte mulighed for, at vi selv kan tænke kreativt og "slukke ildebranden" på bedst mulige måde individuelt. På den måde føler jeg også et vist ansvar. I mit job har jeg hele tiden fingeren lige på pulsen, således at jeg hver dag kan præsentere en ny, frisk og imødekommende butik.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er hele vejen rundt, at vi skal gå forrest og vise vejen. Både produktmæssigt og teknologisk og ikke mindst i forhold til kundeservice. Som elev blev jeg på Salling Groups kursusinternat rigtig godt klædt på til disse områder. Jeg havde 8 ugers skoleophold på Bøgehøj med passionerede, unge mennesker som mig selv, og det giver et rigtig godt netværk i virksomheden.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Salling Group?

1. Personlig udvikling af ledelseskundskaber igennem konceptet Leadership Behaviours.

2. Utallige kurser inden for ledelse, produkter, service og meget mere. På den måde føler jeg, at Salling Group investerer i mig. 

3. At se resultaterne af mine ledelseskundskaber bære frugt i virksomheden.

  • Hvorfor er Salling Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg sætter stor pris på de udviklingsmuligheder, der er i Salling Group. Du er på ingen måde låst til at skulle blive i butik, og hvis din interesse er mere administrativ, er der også gode jobmuligheder på hovedkontoret i Aarhus. Desuden er der jo arbejdspladser i hele landet, så på den måde kan Salling Group altid hjælpe, hvis jeg ønsker at flytte, eller er nødsaget til det. Der er desuden en rigtig fin pensionsaftale som ansat i Salling Group samt en bonusgodtgørelse for teamledere og opefter.

For mit vedkommende er det helt sikkert det drive og mindset, der skal til for at drive en god forretning, og som gør Salling Group til en attraktiv virksomhed. Du bliver presset, mere ansvarsbevidst og er du ambitiøs, kan du nå rigtig langt i virksomheden. Vigtigst af alt bliver du anerkendt for dit gode arbejde.

Læs mere om Salling Group

Mød andre kandidater fra Salling Group

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Nicklaes Skou Andersen, Ejendomsmægler, home

Jeg beskæftiger mig med omsætning af fast ejendom. Jeg er traniee, men er kommet videre i en stilling til salg. Til januar kommer der en ny praktikant, som skal overtage mine trainee-opgaver. Så mine primære arbejdsopgaver lige nu er førsalg, fremvisninger, kundekontrakt og at hjælpe ejendomsmæglerne med deres opgaver.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marina Canic, Frisørelev, STUHR

Jeg arbejder som frisørelev, på mit sidste år af uddannelsen, hos STUHR, i vores salon på Jægersborg Allé. Som elev hos STUHR bliver du tildelt det primære ansvar i salonens hverdag. Oftest er du den første, kunden ser, når han/hun træder ind af døren, og du skal sørge for, at salonen er flot til de næste kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stine Ring, Handelsassistent, STARK

Jeg sidder i proff/projektsalg hos Stark Frederiksberg. Det er primært mellemstore, store kunder og projektsalg. Primært modtager jeg bestillinger, salg og spørgsmål over telefonen og rådgiver både private og professionelle kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Berg Berger, Handelsassistent, STARK

I min dagligdag hos STARK beskæftiger jeg mig med salg og rådgivning til kunderne i butikken og de kunder, der ringer ind og i gang med et byggeprojekt, hvor jeg så skal lave et tilbud til dem. Her skal jeg finde ud af, hvad de har brug for, så jeg kan et godt tilbud til dem. Jeg laver også tilbudsopfølgninger og har kontakt med leverandører. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Patrick Boe Petersen, Udlejningskonsulent, Heimstaden

Jeg er ansat i udlejningsafdelingen i Heimstaden og beskæftiger mig derfor primært med udlejning af vores lejeboliger. Min primære arbejdsopgaver er fremvisninger, åbent hus-arrangementer og udarbejdelse af og opfølgning på lejekontrakter. Ud over de primære opgaver, er der en del kundekontakt, som gør hverdagen alsidig og spændende. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Astrup, Salgsassistent, BabySam

Jeg er elev i BabySam lige nu, og jeg er færdiguddannet til juli. Mit område i butikken lige pt. er tekstil og interiør. Det vil sige, at jeg har ansvaret for at bestille varer og finde plads til alle varer i butikken, så det ser ordentligt og præsentabelt ud.  Jeg sørger også for at fylde varer op i butikken, og derudover er jeg også med til at betjene kunder, der besøger vores butik. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Bjerregaard Henriksen, Handelselev, STARK

Jeg sidder i frontteamet hos STARK Skejby, hvor jeg tager imod vores kunder, der enten kommer for at købe bestemte produkter eller skal have lavet tilbud på større ordrer. Mit arbejde består dermed i at være ansigtet ud af til, når kunder træder ind i butikken. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Charlotte Pedersen, Supporter, E-Komplet

Jeg er i den heldige situation, at min fornemmeste opgave er at sidde og være behjælpelig, når vores kunder ringer og skriver ind og har brug for lidt hjælp og vejledning. Derudover hopper jeg i ny og næ i bilen og kører ud til nye kunder for at hjælpe dem i gang med at bruge E-Komplet. En spændende og udfordrende dag er helt klart, når jeg tager ud på konsulentbesøg.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Sanne Egsgaard, Butikschef, BabySam

Jeg er butikschef i en af vores butikker, og jeg beskæftiger mig med alt, der har med butikken at gøre. Det gælder både i forhold til kunder, personaleledelse, vagtplaner, budget, salgstal, KPI'er, salgstræning af personale, varebestillinger, kampagner, så mine opgaver spænder vidt.  Det spændende og udfordrende i mit arbejde er, at dagene aldrig er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mads Larsen, Salgselev, STARK

Jeg er i lærer som sælger hos STARK. Min primære opgave er dermed salg og kundeservice, men jeg fungerer også som en slags blæksprutte, fordi jeg er lidt over det hele. Det betyder, at jeg også arbejder på lageret, hvor jeg bakker varer ud og sætter dem på hylderne, så butikken er pæn og klar til kunderne hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Sofie Blæsberg, Souschef, BabySam

Jeg er souschef i butikken i Esbjerg, og som souschef er man en blæksprutte. Man har en arm med i alt, og gerne flere end der lige er til rådighed. Men mine primære opgaver er at bestille varer fra min afdeling, som er barnevogne. Derudover skal jeg også have styr på, om alle de andre kollegaer har styr på deres afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Lauris P. Sørensen, Supporter, E-Komplet

Mit primære forretningsområde hos E-komplet omfatter regnskab og time-/sagsstyring. I min rolle som supporter hjælper jeg hver dag vores kunder med at forstå og udnytte vores produkt til fulde. Noget af det vigtigste i min dialog med kunderne, er, at de føler sig hjulpet og værdsat, så jeg er sikker på, at de har de mest hensigtsmæssige arbejdsgange i deres hverdag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathias B. Hofman, Trainee, EY

Jeg er trainee i Assurance hos EY, hvor vores primære ydelser er revision og rådgivning af danske virksomheder. Mere specifikt rådgiver jeg både nogle af Danmarks største internationale virksomheder og virksomheder, der driver forretning inden for landets grænser – hvilket er en kundeportefølje, jeg er meget glad for at have.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Besim Avdic, Slagter, Danish Crown

Som elev kommer du rundt i de forskellige afdelinger og prøver det hele. Forender, opskæring, midterstykker og så videre, og når du er uddannet efter to år, så kan du det hele. Selve udskæringen er spændende. Og jeg kan godt lide den kampgejst og det samarbejde, der er ved opskæringsbåndet. Der er fart på, og du kan ikke bare gå på toilettet, hvis du pludseligt skal det. Så går båndet i stå.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere