Fatima Hodzic, Junior Buyer, Salling Group

Her møder vi Fatima Hodzic, der er Junior Buyer hos Salling Group. Fatima giver dig her et indblik i stillingens arbejdsopgaver, og hvorfor hun valgte at job i Salling Group.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har altid interesseret mig for retail-branchen, men jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg skulle bruge mit liv på. Da jeg startede hos Salling Group som deltidspige, kunne jeg ret hurtigt se, hvor spændende en virksomhed det var, og at de havde et rigtig godt elev- og lederprogram. Da jeg tog min Traniee-uddannelse, fandt jeg også hurtigt ud af, hvor selvstændige eleverne hos Salling Group er, og hvor meget de selv får lov til at tænke og udvikle sig.

I dag er jeg ansat som Junior Buyer på Salling Group hovedkontor i Århus. Her sidder jeg og køber sengesæt, håndklæder og licensvarer hjem fra østen til vores Føtex og Bilka-butikker. Mine primære arbejdsopgaver er konstant at optimere varerne, holde øje med markedet, sørge for at vi sælger nok varer, sørge for at der er købt nok mængder hjem til hylderne og kampagnerne, tænke ud af boksen og sørge for, at vi har de rigtige varer til de rigtig priser. Udover dette er det også vigtigt, at jeg i mit arbejde kan samarbejde og lytte til mine kollegaer i butikkerne, da vi jo alle interesseret i den samme ting; at sælge flest mulige varer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende i mit job er, at ikke to dage er ens, at vi hele tiden skal bevæge os fremad, og vi skal være innovative. Hvis du har en god ide, skal du ikke være bange for at dele den. Der er desuden altid mulighed for at udvikle på tingene og dermed stræbe for konstant at gøre det bedre. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

I min nuværende stilling bliver min uddannelse og erfaringer fra mine tidligere stillinger brugt rigtig meget, da jeg har viden fra butik, har været på gulvet, og jeg har derfor udført de fleste ting, som vi laver på hovedkontoret, i praksis. Det har helt klart styrket mig selv, men også mit kontor i forhold til viden om butikkerne på rigtig mange punkter.

  • Hvad er de tre vigtigste ting i for dig i dit arbejde hos Salling Group?

De tre vigtigste ting for mig ved at arbejde i min virksomhed er:

1. At der er rig mulighed for at udvikle mig fagligt og personligt. 

2. At jeg kan komme med mine ideer og prøve dem af – enten i butik eller på kontoret.

3. At jeg får et kæmpe netværk, nye bekendtskaber og venner. 

  • Hvorfor er Salling Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Salling Group er en super attraktiv virksomhed, fordi der er plads til udvikling og optimering. Vi er en stor virksomhed, som hele tiden bevæger sig fremad, men vi får også altid vores medarbejdere med.

Læs mere om Salling Group

Mød andre kandidater fra Salling Group