Vis studentum.dk som: Mobile

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

VisitVejle
Konsulent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg.

Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. Og så koordinerer jeg Vejles indsats i det store sydjyske turismesamarbejde omkring Legoland Billund Resort.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Her kunne jeg nævne mange ting, men én af dem er helt klart at holde mig på forkant med udviklingen på sociale medier og skabe godt indhold til en række kanaler – i en hverdag med en masse andre planlagte og uforudsete opgaver.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Umiddelbart bruger jeg ikke længere noget konkret fra min uddannelse i dagligdagen – den ligger efterhånden en del år tilbage, og jeg trækker nu lige så meget på den erhvervserfaring, og de kurser jeg har fået efterfølgende.

Jeg elsker at lære nyt, og det slutter heldigvis ikke med den sidste eksamen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos VisitVejle?

1. At der er plads til udvikling og højt til loftet i forhold til nye ideer

2. At jeg møder en masse spændende kolleger på tværs af vores organisation og samarbejder med spændende partnere udenfor vores organisation

3. At der er en fornuftig work-life balance

  • Hvorfor er VisitVejle en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Turisme-branchen er spændende, fordi vores målgrupper bliver mere og mere digitale, samtidig med at de også ønsker nære, autentiske oplevelser med ”rigtige mennesker”. Det er sjovt at arbejde i det spænd fra et lokalt perspektiv. VisitVejleer på mange måder en fremsynet organisation, som er en del af flere store turismesamarbejder på tværs af geografi og brancher, og det spændende at være en del af.

Læs mere om VisitVejle

Mød andre kandidater fra VisitVejle

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk Projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Student Assistant, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Line Dyrvig, Digital Teamchef, Benjamin Media

Jeg arbejder som teamchef i det digitale team, der på nuværende tidspunkt omfatter 16 medarbejdere. I teamet arbejder vi med en bred palette af digitale opgaver; blandt andet SEO, teknisk optimering og vedligehold af vores sites, kommerciel kampagneeksekvering, digitale events, indholdsproduktion, nyhedsbreve og sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Stilund Sommer, Business Tourism Manager, VisitVejle

Jeg arbejder med turisme og mere specifikt erhvervsturisme. MeetingVejle er VisitVejles erhvervsturisme afdeling, hvor vores fokus er på konferencer og events. MeetingVejle er desuden et partnerskab mellem Vejle Kommune og 8 hoteller og venues. 

Læs mere