Vis studentum.dk som: Mobile

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

VisitVejle
Konsulent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg.

Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. Og så koordinerer jeg Vejles indsats i det store sydjyske turismesamarbejde omkring Legoland Billund Resort.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Her kunne jeg nævne mange ting, men én af dem er helt klart at holde mig på forkant med udviklingen på sociale medier og skabe godt indhold til en række kanaler – i en hverdag med en masse andre planlagte og uforudsete opgaver.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Umiddelbart bruger jeg ikke længere noget konkret fra min uddannelse i dagligdagen – den ligger efterhånden en del år tilbage, og jeg trækker nu lige så meget på den erhvervserfaring, og de kurser jeg har fået efterfølgende.

Jeg elsker at lære nyt, og det slutter heldigvis ikke med den sidste eksamen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos VisitVejle?

1. At der er plads til udvikling og højt til loftet i forhold til nye ideer

2. At jeg møder en masse spændende kolleger på tværs af vores organisation og samarbejder med spændende partnere udenfor vores organisation

3. At der er en fornuftig work-life balance

  • Hvorfor er VisitVejle en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Turisme-branchen er spændende, fordi vores målgrupper bliver mere og mere digitale, samtidig med at de også ønsker nære, autentiske oplevelser med ”rigtige mennesker”. Det er sjovt at arbejde i det spænd fra et lokalt perspektiv. VisitVejleer på mange måder en fremsynet organisation, som er en del af flere store turismesamarbejder på tværs af geografi og brancher, og det spændende at være en del af.

Læs mere om VisitVejle

Mød andre kandidater fra VisitVejle

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Uffe Hjaltelin Bressing, Receptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er en del af Receptionen og Front Office Teamet og er med til at sørge for, at de gæster, der kommer hos os, får den bedst mulige oplevelse. Det er et dynamisk arbejde med mange berøringsflader, og man er en del af mange af de touch-points, en gæst møder i sin oplevelse hos os. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Anja Karin Møller Fronseca, Pressechef, DMI

Jeg er ansat som pressechef i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Én af de vigtigste arbejdsopgaver er at servicere pressen på bedst mulige måde. Pressearbejdet handler om at betjene journalister eller ”sælge” forskellige DMI-nyheder til medierne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Studentermedhjælper, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Mød e-Boks

e-Boks har gennem 19 år opbygget omfattende viden om brugeradfærd og digitale tendenser, og med det afsæt hjælper vi vores kunder med at forenkle og forbedre deres forretningsgange. e-Boks er et selvstændigt aktieselskab stiftet i 2001 og ejet ligeligt af Nets og PostNord. Ideen bag e-Boks er at effektivisere forsendelse af post mellem virksomheder og private postmodtagere.
Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere