Vis studentum.dk som: Mobile

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

  • Marie-Louise Persson
  • 27 år 
  • Ansat siden august 2017
  • Bachelor i Historie og Engelsk

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Kvalitetssikring af tekster. Det sker af og til, at en kunde ønsker feedback på sine hjemmesidetekster, hvilket ofte indeholder både grammatisk og strukturel korrektur. Derudover er optimering og facilitering af korrekturlæsernes arbejdsopgaver noget af det mest givende ved mit arbejde, fordi det giver mig en mulighed for ikke alene at arbejde med mennesker, men at løse det puslespil det er at skulle få alting til at gå op i en højere enhed.

  • Hvordan bruger du uddannelse i din nuværende stilling?

En sjælden gang imellem læser jeg korrektur på engelske tekster, men derudover bruger jeg ikke min bachelor i historie og engelsk synderligt meget i min nuværende stilling. Tværtimod blev jeg ansat som korrekturlæser på baggrund af min erhvervserfaring, der på det tidspunkt hovedsageligt bestod af frivilligt arbejde og hobbyer. Deriblandt noget foreningsarbejde på mit studie som chefredaktør for studiemagasinet, hvilket vel tæller med som en del af min uddannelse.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Texta?

At få lov at have indflydelse

Som ansat i en iværksættervirksomhed kan man virkelig få lov at overvære og få indflydelse på sin arbejdsplads udvikling, og jeg ved, jeg får både lang snor og bliver lyttet til, når jeg har forslag til forbedringer, hvilket gør en kæmpe forskel for arbejdsglæden.

Et socialt samlingspunkt

Det er jo højst individuelt her, siden vi ikke er så mange, der sidder på kontoret til daglig, men det er da blevet snakket om blandt korrekturlæserne, at vi aftaler dage, hvor vi sidder sammen. Indtil da kan jeg kun sige, der er en solid, uformel stemning til daglig, som jeg absolut ikke ville undvære.

Fleksibilitet

Det går selvfølgelig begge veje, så nogle gange kan det også være en udfordring, men fleksibiliteten betyder, jeg selv kan bestemme, om jeg vil gå tidligt, holde en hjemmearbejdsdag, arbejde lidt længere for at få lidt mindre arbejde næste uge osv. Personligt er jeg glad for struktur, og jeg er som regel motiveret til at møde på kontoret hver dag takket være det sociale, men det er da en gave selv at bestemme hvornår og hvordan. Frihed under ansvar i den bedste forstand.

  • Hvorfor er Texta en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

De ovenstående årsager vejer selvfølgelig tungt. Derudover giver det en helt særlig fornemmelse at være med i en virksomhed, som jeg ved er blandt de helt store på markedet, og som jeg selv opfatter som værende både dybt professionel og ydmyg på samme tid. Der er desuden en kæmpe mængde tillid til de ansatte, hvilket betyder, at ingen af os tager os tid til at ’micro manage’ hverken korrekturlæsere eller skribenter, hvilket gør jobbet befriende og lægger op til, at der bliver taget individuelt ansvar i stedet.

Læs mere om Texta

Mød andre kandidater fra Texta

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Daniel Vendner Clausen, Journalist, TECHCOLLEGE

Jeg er ansat som journalist og har organisationens eksterne kommunikation i forhold til offentligheden som primær arbejdsopgave. Det er for eksempel igennem vores egen dækning af skolens aktiviteter i form af nyhedsartikler på vores hjemmeside, udformning og udsendelse af pressemeddelelser til alle typer af nyhedsmedier, fagblade og så videre. 

Læs mere