Vis studentum.dk som: Mobile

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

  • Marie-Louise Persson
  • 27 år 
  • Ansat siden august 2017
  • Bachelor i Historie og Engelsk

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Kvalitetssikring af tekster. Det sker af og til, at en kunde ønsker feedback på sine hjemmesidetekster, hvilket ofte indeholder både grammatisk og strukturel korrektur. Derudover er optimering og facilitering af korrekturlæsernes arbejdsopgaver noget af det mest givende ved mit arbejde, fordi det giver mig en mulighed for ikke alene at arbejde med mennesker, men at løse det puslespil det er at skulle få alting til at gå op i en højere enhed.

  • Hvordan bruger du uddannelse i din nuværende stilling?

En sjælden gang imellem læser jeg korrektur på engelske tekster, men derudover bruger jeg ikke min bachelor i historie og engelsk synderligt meget i min nuværende stilling. Tværtimod blev jeg ansat som korrekturlæser på baggrund af min erhvervserfaring, der på det tidspunkt hovedsageligt bestod af frivilligt arbejde og hobbyer. Deriblandt noget foreningsarbejde på mit studie som chefredaktør for studiemagasinet, hvilket vel tæller med som en del af min uddannelse.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Texta?

At få lov at have indflydelse

Som ansat i en iværksættervirksomhed kan man virkelig få lov at overvære og få indflydelse på sin arbejdsplads udvikling, og jeg ved, jeg får både lang snor og bliver lyttet til, når jeg har forslag til forbedringer, hvilket gør en kæmpe forskel for arbejdsglæden.

Et socialt samlingspunkt

Det er jo højst individuelt her, siden vi ikke er så mange, der sidder på kontoret til daglig, men det er da blevet snakket om blandt korrekturlæserne, at vi aftaler dage, hvor vi sidder sammen. Indtil da kan jeg kun sige, der er en solid, uformel stemning til daglig, som jeg absolut ikke ville undvære.

Fleksibilitet

Det går selvfølgelig begge veje, så nogle gange kan det også være en udfordring, men fleksibiliteten betyder, jeg selv kan bestemme, om jeg vil gå tidligt, holde en hjemmearbejdsdag, arbejde lidt længere for at få lidt mindre arbejde næste uge osv. Personligt er jeg glad for struktur, og jeg er som regel motiveret til at møde på kontoret hver dag takket være det sociale, men det er da en gave selv at bestemme hvornår og hvordan. Frihed under ansvar i den bedste forstand.

  • Hvorfor er Texta en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

De ovenstående årsager vejer selvfølgelig tungt. Derudover giver det en helt særlig fornemmelse at være med i en virksomhed, som jeg ved er blandt de helt store på markedet, og som jeg selv opfatter som værende både dybt professionel og ydmyg på samme tid. Der er desuden en kæmpe mængde tillid til de ansatte, hvilket betyder, at ingen af os tager os tid til at ’micro manage’ hverken korrekturlæsere eller skribenter, hvilket gør jobbet befriende og lægger op til, at der bliver taget individuelt ansvar i stedet.

Læs mere om Texta

Mød andre kandidater fra Texta

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julie Hornstrup Østergaard, Redaktør, Netdoktor

Som en del af Netdoktors redaktion varetager jeg, sammen med mine kollegaer, forskellige kommunikationsopgaver og formidlingsprojekter. Jeg producerer nyhedshistorier og redigerer samt publicerer lægefaglige artikler i samarbejde med vores lægefaglige eksperter. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Line Dyrvig, Digital Teamchef, Benjamin Media

Jeg arbejder som teamchef i det digitale team, der på nuværende tidspunkt omfatter 16 medarbejdere. I teamet arbejder vi med en bred palette af digitale opgaver; blandt andet SEO, teknisk optimering og vedligehold af vores sites, kommerciel kampagneeksekvering, digitale events, indholdsproduktion, nyhedsbreve og sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Bachelor i Informationsvidenskab og kulturformidling Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere