Vis studentum.dk som: Mobile

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Telia
Internal Communications Specialist
  • Janni Mandsberg
  • 36 år
  • Ansat siden 2008
  • Cand.Merc.Com 

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation om brandet/Telia. Jeg står for at drive og udvikle vores interne kanaler på tværs af organisationen, herunder vores intranet og interne instagram-profil, hvor vi publicerer alt fra strategiske artikler, gode historier fra forretningen til events, lanceringer og praktiske informationer. En del af min tid går derfor også med at ”opsnappe” de gode historier i organisation og formidle dem på den bedst mulige måde.

Sammen med resten af teamet arbejder jeg målrettet på at understøtte forretningsstrategien med en stærk kommunikationsindsats på alle niveauer – det sker fx ved at skabe synlighed, kommunikere konkrete tiltag, igangsætte involverende aktiviteter og støtte og rådgive lederne med værktøjer og budskaber, så vi sikrer, at hele organisationen arbejder i samme retning.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Telebranchen er kendt for hård konkurrence på markedet, og det betyder også at tingene går stærkt, og at man skal være omstillingsparat. Mine arbejdsopgaver gør det muligt for mig at lave et væld af forskellige ting. Der er sjældent to dage, der er ens. Der er derfor også altid nye, spændende projekter at gå i gang med. Og som kommunikationsperson er det jo altid spændende at være med til at drive større forandringsprocesser eller organisationsændringer.

Det er både fedt og udfordrende at arbejde i en organisation med så bred en målgruppe, som vi har i Telia, hvor vi har alt fra tunge ingeniører til unge studerende i kundeservice. Det betyder, at man nogen gange skal tænke ekstra kreativt for at nå de forskellige målgrupper bedst muligt.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse gav mig et teoretisk og analytisk fundament og en række værktøjer, som jeg i dag bruger i flere sammenhænge, fx til at afdække målgrupper, skabe klare budskaber, forstå eventuelle kulturelle forskelle eller til at planlægge kommunikative og strategiske indsatser i mere eller mindre komplekse eller foranderlige sammenhænge.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Telia?

Mine kolleger betyder meget for mig og har en stor indflydelse på min trivsel. Det er vigtigt for mig, at vi har det godt sammen, at vi kan hygge sammen og grine, og at vi støtter hinanden og udfordrer hinanden fagligt. 

Jeg trives i et miljø med højt tempo, og jeg er glad for mine alsidige arbejdsopgaver, der både giver mig mulighed for at tænke strategisk og kreativt.

Fleksibilitet. Jeg har selv mulighed for at planlægge mit arbejde, så længe jeg når de ting, der forventes af mig. Som mor til to og med en bopæl, der ikke bare lige ligger blot ét stop væk, har denne fleksibilitet stor betydning for mig.

  • Hvorfor er Telia en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

I Telia har vi en relativ flad struktur, hvor der ofte ikke er langt fra tanke til handling. Hvis man selv byder ind, er er der mulighed for en stor grad af medindflydelse, og det tiltaler mig. Der er altid et nyt spændende projekt eller et nyt tiltag på vej, og den retning Telia er på vej på, hvor vi i højere grad etablerer samarbejder og partnerskaber, hvor vi kan bidrage med vores kernekompetence (connectivitet) på nye måder og derved bidrage til digitalisering af samfundet og bl.a. hjælpe udsatte grupper, motiverer mig.

Læs mere om Telia

Mød andre kandidater fra Telia

Senest opdateret: 12 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Stine Smed, Customer Experience Coordinator, Good Monday

Jeg arbejder i Customer Care, hvor alle kundehenvendelser bliver håndteret. Sammen med mine kollegaer varetager jeg alt fra faste abonnementsordninger til ad hoc-ordrer, som kan være alt fra at booke en maler til at finde den perfekte drag queen til en firmafest. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Christian Skov Jensen, Compliance Analyst, e-Boks

Jeg er ansat I e-Boks Security afdeling som Compliance Analyst, hvor jeg primært beskæftiger mig med kontrolarbejde inden for Privacy, Security og Informationssikkerhed. Mit arbejde består i at indsamle, koordinere, kontrollere og revidere sikkerhed inden for og på tværs af applikationer, databehandling og afdelinger. Heriblandt at bidrage til risikovurdering og optimering af vores IT-systemer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-03-2020

Charlotte Thomsen, kommunikationsansvarlig, Q-Construction

Jeg har ansvaret for al ekstern og intern kommunikation, hvor jeg håndterer alt fra den strategiske linje til den operationelle udførelse. Opgaverne spreder sig fra forandringskommunikation, HR og employer branding til digital marketing, PR og social media management. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Etta Andersen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er ansat som skribent for Go’ Kvote 2; indenfor hhv. uddannelses-, og erhvervsorienterede optagelsesprocesser. Min stilling indebærer først og fremmest at facilitere et fundament for kundernes skriftlige ansøgning: Hvad ønsker de at fokusere på? Hvorfor skal lige netop dé optages/ansættes?

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Josefine Margrethe Smidt Hansen, Grafisk Designer, e-Boks

Multimediedesigner Jeg er ansat som grafiker og bistår hele organisationen med grafisk arbejde både internt og eksternt. Mit arbejde består især i at sørge for, at vi har et ensartet visuelt og grafisk udtryk på alt lige fra præsentationer til nye services i e-Boks appen. Mine primære arbejdsværktøjer er Illustrator og flere af Adobes programmer og PowerPoint.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Mød e-Boks

e-Boks har gennem 19 år opbygget omfattende viden om brugeradfærd og digitale tendenser, og med det afsæt hjælper vi vores kunder med at forenkle og forbedre deres forretningsgange. e-Boks er et selvstændigt aktieselskab stiftet i 2001 og ejet ligeligt af Nets og PostNord. Ideen bag e-Boks er at effektivisere forsendelse af post mellem virksomheder og private postmodtagere.
Læs mere