Vis studentum.dk som: Mobile

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Swapfiets
Brand Activation Manager

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. Mine kollegaer i vores marketingafdeling sidder til daglig på vores hovedkontor i Amsterdam, og det er derfor min primære opgave at tilpasse vores marketingtiltag til det danske marked.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er spændende at være med til at starte et hollandsk koncept op i Danmark samt øge kendskabet på det danske marked. Da Swapfiets er forholdsvis ny på det danske marked og først åbnede sine tre butikker i december 2018, er mine dage præget af mange forskellige opgaver, som ikke altid li​gger inden for mit kompetencefelt. En af de store udfordringer er at få danskerne til at forstå konceptet samt ordet Swapfiets, som er sammensat af det engelske ord ”swap” og det hollandske ord for cykel, ”fiets”.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidatgrad fra Copenhagen Business School, Cand.merc.(kom) med en specialisering i PR og marketing. Jeg trækker i den grad på de kompetencer, som jeg har tilegnet mig inden for strategisk virksomhedsforståelse, PR og marketing.

  • Hvad er de tre vigtigste ting i dit arbejde hos Swapfiets?

Ansvar, strategiudvikling og sparring med mine kollegaer.

  • Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det inspirerer mig at være ​en del af en nystartet virksomhed samt at være med til at sætte mit eget præg på Swapfiets i Danmark. Slutteligt er Swapfiets en attraktiv virksomhed, da jeg har gode muligheder for at udvikle mig og styrke mine strategiske og kommunikative kompetencer.

Læs mere om Swapfiets

Mød andre kandidater fra Swapfiets

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Adela Arnautovic, Senior Consultant, LEGO Group

By being part of the Shopper and Omni-channel Activation Team within the LEGO Group, my field of work is within the shopper marketing. In the toy industry there is a strong distinction between shoppers who are usually parents, grandparents or different gift givers and consumers who are, a majority, children.

Læs mere
Sidst opdateret 09-04-2021

Trine Vendelboe, Senior Specialist, BCS, Circle K

Jeg er ansat i Circle Ks B2B salgsafdelingen, hvor mit hovedfokus er at støtte vores sælgere og salgsledelse med værktøjer og data, som giver værdi for vores kunder og Circle K. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere