Vis studentum.dk som: Mobile

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Swapfiets
Brand Activation Manager

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. Mine kollegaer i vores marketingafdeling sidder til daglig på vores hovedkontor i Amsterdam, og det er derfor min primære opgave at tilpasse vores marketingtiltag til det danske marked.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er spændende at være med til at starte et hollandsk koncept op i Danmark samt øge kendskabet på det danske marked. Da Swapfiets er forholdsvis ny på det danske marked og først åbnede sine tre butikker i december 2018, er mine dage præget af mange forskellige opgaver, som ikke altid li​gger inden for mit kompetencefelt. En af de store udfordringer er at få danskerne til at forstå konceptet samt ordet Swapfiets, som er sammensat af det engelske ord ”swap” og det hollandske ord for cykel, ”fiets”.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidatgrad fra Copenhagen Business School, Cand.merc.(kom) med en specialisering i PR og marketing. Jeg trækker i den grad på de kompetencer, som jeg har tilegnet mig inden for strategisk virksomhedsforståelse, PR og marketing.

  • Hvad er de tre vigtigste ting i dit arbejde hos Swapfiets?

Ansvar, strategiudvikling og sparring med mine kollegaer.

  • Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det inspirerer mig at være ​en del af en nystartet virksomhed samt at være med til at sætte mit eget præg på Swapfiets i Danmark. Slutteligt er Swapfiets en attraktiv virksomhed, da jeg har gode muligheder for at udvikle mig og styrke mine strategiske og kommunikative kompetencer.

Læs mere om Swapfiets

Mød andre kandidater fra Swapfiets

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Krak

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Line Dyrvig, Digital Teamchef, Benjamin Media

Jeg arbejder som teamchef i det digitale team, der på nuværende tidspunkt omfatter 16 medarbejdere. I teamet arbejder vi med en bred palette af digitale opgaver; blandt andet SEO, teknisk optimering og vedligehold af vores sites, kommerciel kampagneeksekvering, digitale events, indholdsproduktion, nyhedsbreve og sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-10-2019

Camilla Larsen, Associate Consultant, IIH Nordic

Hos IIH Nordic sidder jeg i den afdeling, der beskæftiger sig med projekter inden for Analytics, Data og MachineLearning. I denne afdeling hjælper vi kunder i flere brancher med at få etableret et solidt udgangspunkt forderes dataindsamling og datakonsolidering, hvorfra ny teknologi kan kobles på, såsom Machine Learning ogMarketing Automation. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 01-04-2019

Philip Korsholm Bjerg, Key Account Manager, Kvadrat

Jeg er Key Account Manager i vores ’Transport Division’. Her har jeg ansvaret for de af vores kunder, som arbejder inden for transportsegmentet i Danmark, Norge, UK, Øst-Europa og Asien. Kunderne, som jeg beskæftiger mig med, er arkitekter/designere, sub-contractors og slutkunder, som alle arbejder med det førnævnte segment, altså cruise liners, færger, toge, fly osv.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Yalda Ghaznavi Tabrizi, Butikschef, Telenor

Jeg er butikchef i en shop in shop, hvor mine primære opgaver er at få butikken til at fungere, og at vi kommer hjem på vores daglige budgetter. Der er en masse små opgaver i løbet af dagen, men min primære opgave er at få butikken til at fungere, så mine ansatte møder ind til et miljø og en arbejdsplads, hvor de føler sig motiveret. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Jannie Skak Pallesen, PR & Kommunikation, Den Internationale Højskole

Jeg står for PR, kommunikation og markedsføring på Den Internationale Højskole. Jeg laver alt fra tekstproduktion, hjemmeside, strategier, analyser, SoMe, annoncering, grafisk materiale. Jeg kan godt lide, at mit job er så alsidigt. At jeg den ene dag kan lave en ting og den næste noget helt andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere