Vis studentum.dk som: Mobile

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

  • Ása Jacobsen
  • 34 år
  • Ansat siden januar 2016
  • Prof. bachelor i tekstildesign, -håndværk og formidling

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Det er vigtigt for os at kunne tilbyde så meget variation som muligt, og vi prøver altid at være alsidige og inkluderende i vores ugentlige temaer. Det vil sige, at hvis der er stilmæssige nicher eller interesser, som vores brugere går op i, er det noget, vi forsøger at indarbejde i spillet. Det kræver nogle gange, at man lægger hjernen i blød for at finde ud af, hvad spillerne lige præcis vil have den uge.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger ikke direkte min uddannelse i mit nuværende job, men en baggrund i tekstil skader ikke, når man skal tegne tøj. Da størstedelen af min dag går med at tegne tøj til spillet, er det vigtigt for mig at have en stærk fornemmelse for, hvordan tøj er stykket sammen, og hvordan det falder. Dette, kombineret med en interesse for mode og trends, er en god ting at have, når jeg skal lave et grafisk udtryk, som tiltaler børn.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos MovieStarPlanet?

Det er vigtigt for mig, at jeg kan stå inde for virksomhedens overordnede vision, og at vi har fokus på det vigtigste, som er vores spillere.

Derudover synes jeg, at det er vigtigt at arbejde i et velfungerende team, hvor folk komplementerer hinanden og står til rådighed med feedback, når det er nødvendigt.

En anden uvurderlig ting i en virksomhed er god kommunikation indbyrdes i teams og på tværs af afdelinger, da det gør hverdagen meget nemmere for alle.

  • Hvorfor er MovieStarPlanet en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Hos MovieStarPlanet er der masser af kreativitet og frihed til at lege med nye tanker, og det er i høj grad en virksomhed, der opfordrer til konstruktive udvekslinger mellem mennesker.

Med mange nationaliteter repræsenteret er der en naturlig åbenhed og nysgerrighed, som gør miljøet utrolig positivt. Det er et sted, hvor man kan udvikle sig både fagligt og personligt, og der er en god stemning mellem kollegaerne.

Derudover er der en del sociale arrangementer, som fremmer den hyggelige stemning.

Læs mere om MovieStarPlanet

Mød andre kandidater fra MovieStarPlanet

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-04-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

May Kjærsgaard, Digital redaktør, Benjamin Media

Jeg er digital redaktør på BO BEDRE, og jeg er ansvarlig for alt digitalt - lige fra sitet bobedre.dk, over sociale medier og til emails og SEO - og BO BEDRE's brand digitalt. Og meget, meget mere. Jeg opererer på 3 planer; et strategisk, et praktisk og udførende samt et udviklende.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Bachelor i Informationsvidenskab og kulturformidling Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Frederikke Aagaard, Selvstændig arkitekt, designer og TV-vært

Jeg er uddannet arkitekt på Kunstakademiets Arkitektskole i København og på Bartletts School of Achitecture i London, og i dag arbejder jeg som selvstændig - primært med formidling af design og arkitektur. Det skete meget naturligt, da jeg efter studiet lagde ud med at arbejde foran kameraet på et tv-program, der hed ”Drømmeværelset”.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-04-2019

Nina Lolle, Design Koordinator, Kvadrat

Kvadrat er en af Europas førende tekstilvirksomheder med en international kundegruppe. Virksomheden startede i 1960’erne, og har altid haft fokus på at skubbe grænserne for tekstildesign, bl.a. ved et tæt samarbejde med kunstscenen og stor opmærksomhed på nye innovative løsninger samt højkvalitets produkter.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Daniel Vendner Clausen, Journalist, TECHCOLLEGE

Jeg er ansat som journalist og har organisationens eksterne kommunikation i forhold til offentligheden som primær arbejdsopgave. Det er for eksempel igennem vores egen dækning af skolens aktiviteter i form af nyhedsartikler på vores hjemmeside, udformning og udsendelse af pressemeddelelser til alle typer af nyhedsmedier, fagblade og så videre. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Søren Hjerrild Smedemark, Bygningskonstruktør MAK, AART architects

Jeg er ansat i projekteringsafdelingen hos AART architects, hvor jeg primært beskæftiger mig med 3D-modellering, BIM-koordinering, udarbejdelse af tegninger og mængder til udførelse. Siden jeg blev ansat, har jeg arbejdet med projektering i de senere faser af projekteringen, altså efter at designet ligger fast. Det vil sige, at jeg primært har haft fokus på de tekniske løsninger og selve ...

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nicolaj Thunbo Østergaard, Konkurrencearkitekt, AART architects

Jeg arbejder som konkurrencearkitekt. Det vil sige, at jeg er med på holdet, når vi deltager i konkurrenceprojekter mod andre arkitektfirmaer. Jeg er således med i den spæde start af et projekt, hvor analyser af stedet og brugeren og bygherrens ønsker skal omsættes til en form og et design for en bygning. Vi opererer med mange forskellige og spændende problemstillinger og udfordringer som eksempel ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Cand.Mag i Amerikanske Studier,  Post-graduate i Journalistik  Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere