Vis studentum.dk som: Mobile

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

  • Ása Jacobsen
  • 34 år
  • Ansat siden januar 2016
  • Prof. bachelor i tekstildesign, -håndværk og formidling

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Det er vigtigt for os at kunne tilbyde så meget variation som muligt, og vi prøver altid at være alsidige og inkluderende i vores ugentlige temaer. Det vil sige, at hvis der er stilmæssige nicher eller interesser, som vores brugere går op i, er det noget, vi forsøger at indarbejde i spillet. Det kræver nogle gange, at man lægger hjernen i blød for at finde ud af, hvad spillerne lige præcis vil have den uge.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger ikke direkte min uddannelse i mit nuværende job, men en baggrund i tekstil skader ikke, når man skal tegne tøj. Da størstedelen af min dag går med at tegne tøj til spillet, er det vigtigt for mig at have en stærk fornemmelse for, hvordan tøj er stykket sammen, og hvordan det falder. Dette, kombineret med en interesse for mode og trends, er en god ting at have, når jeg skal lave et grafisk udtryk, som tiltaler børn.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos MovieStarPlanet?

Det er vigtigt for mig, at jeg kan stå inde for virksomhedens overordnede vision, og at vi har fokus på det vigtigste, som er vores spillere.

Derudover synes jeg, at det er vigtigt at arbejde i et velfungerende team, hvor folk komplementerer hinanden og står til rådighed med feedback, når det er nødvendigt.

En anden uvurderlig ting i en virksomhed er god kommunikation indbyrdes i teams og på tværs af afdelinger, da det gør hverdagen meget nemmere for alle.

  • Hvorfor er MovieStarPlanet en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Hos MovieStarPlanet er der masser af kreativitet og frihed til at lege med nye tanker, og det er i høj grad en virksomhed, der opfordrer til konstruktive udvekslinger mellem mennesker.

Med mange nationaliteter repræsenteret er der en naturlig åbenhed og nysgerrighed, som gør miljøet utrolig positivt. Det er et sted, hvor man kan udvikle sig både fagligt og personligt, og der er en god stemning mellem kollegaerne.

Derudover er der en del sociale arrangementer, som fremmer den hyggelige stemning.

Læs mere om MovieStarPlanet

Mød andre kandidater fra MovieStarPlanet

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 17-02-2022

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-04-2020

Nicolaj Thunbo Østergaard, Konkurrencearkitekt, AART architects

Jeg arbejder som konkurrencearkitekt. Det vil sige, at jeg er med på holdet, når vi deltager i konkurrenceprojekter mod andre arkitektfirmaer. Jeg er således med i den spæde start af et projekt, hvor analyser af stedet og brugeren og bygherrens ønsker skal omsættes til en form og et design for en bygning. Vi opererer med mange forskellige og spændende problemstillinger og udfordringer som eksempel ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Katrine Ravn Møller, Architect, Rambøll

The building department at Ramboll is a large and complex organisation, involving several fields of knowledge and expertise. One of the main focuses in the department right now is working with integrated design between faculties to unite knowledge and extend perspective. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Simon Svith, Specialkonsulent, DMI

Jeg er specialkonsulent og sidder i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Jeg sidder primært med vores politiske snitflader - især relationen til vores departement, men ligeledes med andre styrelser og interessenter.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Malene Linde Nielsen, Design Development Specialist, Pandora

Jeg sidder i Pandoras produktafdeling, hvor jeg arbejder som designudvikler. Overordnet går mit arbejde ud på at udvikle vores smykker fra tegning til færdige smykker. Jeg sidder med kommunikationen mellem vores designere og vores produktudviklingsteam i Thailand, og det kræver, at jeg arbejder hurtigt og struktureret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere