Vis studentum.dk som: Mobile

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Swapfiets
Citylead

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler. Alle dage er forskellige i Swapfiets. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit arbejde er, at hver dag byder på nye udfordringer. Man kan aldrig vide, hvilke ting der dukker op i løbet af dagen, og selvom det kræver lidt tilvænning, er det også fedt, for det betyder, at jeg kan lære noget nyt om både mit arbejde og mig selv hele tiden.

Det, der udfordrer mig mest, er det ansvar, der følger med jobbet. At det er mig, der skal tage en beslutning, når der er spørgsmål fra swapperne. En anden ting, der er fedt ved mit job, er, at jeg meget oftere, end jeg havde regnet med, er den, der skal svare på spørgsmål fra folk, der er interesserede i Swapfiets. I de fire måneder, jeg har været her, har jeg både talt med samarbejdspartnere, været med i en eksamensopgave og fået at vide, at Swapfiets var blevet en matematikopgave.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er et svært spørgsmål, for min uddannelse er ikke det, der har ledt mig til jobbet. Jeg har læst antropologi og Human Security, og jeg bruger helt sikkert elementer fra min uddannelse helt ubevidst, når jeg har en opgave, der skal løses. På den anden side er der ikke nødvendigvis ret meget feltarbejdsstemning over fx at samle cykler.

Til gengæld har jeg gennem min studietid lært at stille spørgsmål til helt almindelige ting, som til tider kan virke ligegyldige. Selvom det måske ikke altid er nødvendigt at vide alting, hjælper det mig til at blive bedre til mit job, når jeg fx forstår, hvordan tingene hænger sammen i et IT-system, eller hvorfor der bliver lavet en bestemt plan for marketing.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Swapfiets?

1. Først og fremmest, at jeg (også) udvikler mig på punkter, som jeg ikke vidste interesserede mig, inden jeg fik jobbet. Jeg har aldrig før tænkt, at jeg havde et ønske om at være en god leder, men det er noget af det, der er vigtigst for mig nu. Også selvom der er folk højere oppe i systemet, der tager større beslutninger.

2. Den anden vigtige ting er, at det er mit eget ansvar, om jeg får noget ud af en arbejdsdag. Selvfølgelig er der altid nogle fælles opgaver, der skal løses, men jeg skal selv tage initiativ til at gøre noget, og det er klart en god udfordring for mig.

3. Sidste vigtige ting er, at, fordi vi er så forholdsvist få mennesker i Swapfiets Danmark, får man lov til at følge med i næsten alt, hvad der sker.

  • Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Swapfiets er attraktiv som firma, fordi det handler om at gøre livet (ihvertfald som cyklist) nemmere for kunderne. Som arbejdsplads er Swapfiets attraktiv, fordi der ikke er noget, der er hemmeligt, og fordi man får lov til at få indsigt i nærmest alt det, man vil.

For mig er det motiverende, at der ikke er noget, der er skjult for nogle ansatte. Alle kan se, hvor mange cykler, der er ude på gaden, og det er ikke nogen hemmelighed, hvilke mål der er for de forskellige dele af virksomheden. Det, synes jeg, er ret vigtigt i forhold til, at man ikke bare føler sig som endnu en arbejdsmyre i tuen.

Stemningen hos Swapfiets er meget præget af, at de fleste ansatte er ret unge. Selvfølgelig er der også noget godt ved at have garvede og erfarne mennesker i en virksomhed, og erfaring kommer jo selvsagt også med alderen, men for mig betyder mange unge ansatte, at jeg føler mig mere på niveau med resten.

Læs mere om Swapfiets

Mød andre kandidater fra Swapfiets

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Simone Gents Nielsen, Kunderådgiver, ATP

Jeg er ansat som kunderådgiver i afdelingen Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag hos ATP. Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag har mange forskellige ordninger og betjener en lang række kunder, som indebærer både offentlige og private arbejdsgivere samt erhvervsskoler, og elever der er i gang med en erhvervsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består afgæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Anne Kloppenborg Skjerning, Chefkonsulentt, UNIK

Sætte nye kunder i drift, undervisning i Advosys programmet, support, test m.m. Sætte nye kunder i drift, så tingene bare ”spiller". Det er også spændende og udfordrende at få nye moduler op at ”køre”. Ikke én dag er ens, og jeg lærer noget nyt hver dag.  

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Randi Majgård Høgh, It-assistent, VIFIN

Jeg sidder i IT-afdelingen og mine arbejdsopgaver er meget forskelige og alsidige. Det er jeg meget glad for. Vi lavede et undervisningsmateriale for nogle år siden, som hedder Dansk.nu. Det er tilgængeligt på internettet. Sammen med mine kollegaer er jeg med til at supportere og modernisere og fremtidssikre materialet.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere