Vis studentum.dk som: Mobile

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Swapfiets
Citylead

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler. Alle dage er forskellige i Swapfiets. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit arbejde er, at hver dag byder på nye udfordringer. Man kan aldrig vide, hvilke ting der dukker op i løbet af dagen, og selvom det kræver lidt tilvænning, er det også fedt, for det betyder, at jeg kan lære noget nyt om både mit arbejde og mig selv hele tiden.

Det, der udfordrer mig mest, er det ansvar, der følger med jobbet. At det er mig, der skal tage en beslutning, når der er spørgsmål fra swapperne. En anden ting, der er fedt ved mit job, er, at jeg meget oftere, end jeg havde regnet med, er den, der skal svare på spørgsmål fra folk, der er interesserede i Swapfiets. I de fire måneder, jeg har været her, har jeg både talt med samarbejdspartnere, været med i en eksamensopgave og fået at vide, at Swapfiets var blevet en matematikopgave.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er et svært spørgsmål, for min uddannelse er ikke det, der har ledt mig til jobbet. Jeg har læst antropologi og Human Security, og jeg bruger helt sikkert elementer fra min uddannelse helt ubevidst, når jeg har en opgave, der skal løses. På den anden side er der ikke nødvendigvis ret meget feltarbejdsstemning over fx at samle cykler.

Til gengæld har jeg gennem min studietid lært at stille spørgsmål til helt almindelige ting, som til tider kan virke ligegyldige. Selvom det måske ikke altid er nødvendigt at vide alting, hjælper det mig til at blive bedre til mit job, når jeg fx forstår, hvordan tingene hænger sammen i et IT-system, eller hvorfor der bliver lavet en bestemt plan for marketing.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Swapfiets?

1. Først og fremmest, at jeg (også) udvikler mig på punkter, som jeg ikke vidste interesserede mig, inden jeg fik jobbet. Jeg har aldrig før tænkt, at jeg havde et ønske om at være en god leder, men det er noget af det, der er vigtigst for mig nu. Også selvom der er folk højere oppe i systemet, der tager større beslutninger.

2. Den anden vigtige ting er, at det er mit eget ansvar, om jeg får noget ud af en arbejdsdag. Selvfølgelig er der altid nogle fælles opgaver, der skal løses, men jeg skal selv tage initiativ til at gøre noget, og det er klart en god udfordring for mig.

3. Sidste vigtige ting er, at, fordi vi er så forholdsvist få mennesker i Swapfiets Danmark, får man lov til at følge med i næsten alt, hvad der sker.

  • Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Swapfiets er attraktiv som firma, fordi det handler om at gøre livet (ihvertfald som cyklist) nemmere for kunderne. Som arbejdsplads er Swapfiets attraktiv, fordi der ikke er noget, der er hemmeligt, og fordi man får lov til at få indsigt i nærmest alt det, man vil.

For mig er det motiverende, at der ikke er noget, der er skjult for nogle ansatte. Alle kan se, hvor mange cykler, der er ude på gaden, og det er ikke nogen hemmelighed, hvilke mål der er for de forskellige dele af virksomheden. Det, synes jeg, er ret vigtigt i forhold til, at man ikke bare føler sig som endnu en arbejdsmyre i tuen.

Stemningen hos Swapfiets er meget præget af, at de fleste ansatte er ret unge. Selvfølgelig er der også noget godt ved at have garvede og erfarne mennesker i en virksomhed, og erfaring kommer jo selvsagt også med alderen, men for mig betyder mange unge ansatte, at jeg føler mig mere på niveau med resten.

Læs mere om Swapfiets

Mød andre kandidater fra Swapfiets

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Fie Irving Olsen, Kontorelev, Scleroseforeningen

Jeg arbejder i det, vi kalder Service, hvor jeg, sammen med mine to kollegaer, besvarer alle de telefonopkald, der kommer ind i foreningen. Derudover tager jeg imod de personer, der kommer ind i foreningen, jeg opretter medlemskaber, håndterer legater, besvarer mails og laver en masse andre administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere