Vis studentum.dk som: Mobile

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Swapfiets
Citylead

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler. Alle dage er forskellige i Swapfiets. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit arbejde er, at hver dag byder på nye udfordringer. Man kan aldrig vide, hvilke ting der dukker op i løbet af dagen, og selvom det kræver lidt tilvænning, er det også fedt, for det betyder, at jeg kan lære noget nyt om både mit arbejde og mig selv hele tiden.

Det, der udfordrer mig mest, er det ansvar, der følger med jobbet. At det er mig, der skal tage en beslutning, når der er spørgsmål fra swapperne. En anden ting, der er fedt ved mit job, er, at jeg meget oftere, end jeg havde regnet med, er den, der skal svare på spørgsmål fra folk, der er interesserede i Swapfiets. I de fire måneder, jeg har været her, har jeg både talt med samarbejdspartnere, været med i en eksamensopgave og fået at vide, at Swapfiets var blevet en matematikopgave.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er et svært spørgsmål, for min uddannelse er ikke det, der har ledt mig til jobbet. Jeg har læst antropologi og Human Security, og jeg bruger helt sikkert elementer fra min uddannelse helt ubevidst, når jeg har en opgave, der skal løses. På den anden side er der ikke nødvendigvis ret meget feltarbejdsstemning over fx at samle cykler.

Til gengæld har jeg gennem min studietid lært at stille spørgsmål til helt almindelige ting, som til tider kan virke ligegyldige. Selvom det måske ikke altid er nødvendigt at vide alting, hjælper det mig til at blive bedre til mit job, når jeg fx forstår, hvordan tingene hænger sammen i et IT-system, eller hvorfor der bliver lavet en bestemt plan for marketing.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Swapfiets?

1. Først og fremmest, at jeg (også) udvikler mig på punkter, som jeg ikke vidste interesserede mig, inden jeg fik jobbet. Jeg har aldrig før tænkt, at jeg havde et ønske om at være en god leder, men det er noget af det, der er vigtigst for mig nu. Også selvom der er folk højere oppe i systemet, der tager større beslutninger.

2. Den anden vigtige ting er, at det er mit eget ansvar, om jeg får noget ud af en arbejdsdag. Selvfølgelig er der altid nogle fælles opgaver, der skal løses, men jeg skal selv tage initiativ til at gøre noget, og det er klart en god udfordring for mig.

3. Sidste vigtige ting er, at, fordi vi er så forholdsvist få mennesker i Swapfiets Danmark, får man lov til at følge med i næsten alt, hvad der sker.

  • Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Swapfiets er attraktiv som firma, fordi det handler om at gøre livet (ihvertfald som cyklist) nemmere for kunderne. Som arbejdsplads er Swapfiets attraktiv, fordi der ikke er noget, der er hemmeligt, og fordi man får lov til at få indsigt i nærmest alt det, man vil.

For mig er det motiverende, at der ikke er noget, der er skjult for nogle ansatte. Alle kan se, hvor mange cykler, der er ude på gaden, og det er ikke nogen hemmelighed, hvilke mål der er for de forskellige dele af virksomheden. Det, synes jeg, er ret vigtigt i forhold til, at man ikke bare føler sig som endnu en arbejdsmyre i tuen.

Stemningen hos Swapfiets er meget præget af, at de fleste ansatte er ret unge. Selvfølgelig er der også noget godt ved at have garvede og erfarne mennesker i en virksomhed, og erfaring kommer jo selvsagt også med alderen, men for mig betyder mange unge ansatte, at jeg føler mig mere på niveau med resten.

Læs mere om Swapfiets

Mød andre kandidater fra Swapfiets

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Hoff Hansen, Administrativ assistent, Region Hovedstaden

Jeg er ansat i Uddannelsesafdelingen i Center for HR i Region Hovedstaden. Her arbejder jeg med administrationen af kurser af kort og lang varighed, hvor jeg lægger kurserne i Kursusportalen, booker lokaler, bestiller forplejning og sørger for, at det administrative og praktiske omkring kurserne fungerer. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 21-11-2019

Mette Bøegh-Nielsen, Deputy Director, Bosch

What is a working day at Bosch like? Hectic. I usually meet many interesting challenges every day, which I try to solve in cooperation with my fantastic colleagues, and most days when I reflect on my way home from a busy workday, I feel we have found some good solutions together or have made first step in the right direction.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Teill Nielsen, Consultant, Mærsk

Jeg arbejder som Intern Management-konsulent ved Maersk Management Consulting, og mine arbejdsopgaver strækker sig dermed over stort set alle forretningsområder, da vi laver projekter på tværs af både forretningsenheder og funktioner.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Fie Irving Olsen, Kontorelev, Scleroseforeningen

Jeg arbejder i det, vi kalder Service, hvor jeg, sammen med mine to kollegaer, besvarer alle de telefonopkald, der kommer ind i foreningen. Derudover tager jeg imod de personer, der kommer ind i foreningen, jeg opretter medlemskaber, håndterer legater, besvarer mails og laver en masse andre administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere