Vis studentum.dk som: Mobile

Kamilla Rasmussen, Salgs- og marketingkoordinator, Dafolo

Dafolo
Salgs- og marketingkoordinator

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat i Dafolos forlag, hvor jeg sidder med ansvar for at markedsføre Dafolos udgivelser til dagtilbudsområdet, herunder også til pædagoguddannelsen.

I min stilling som salgs- og marketingkoordinator favner jeg en ret bred vifte af såvel administrative opgaver som markedsføringsopgaver. Der er sociale medier, nyhedsbreve, pressearbejde ifm. nye udgivelser, kontakt med kunder, oprettelse af Dafolos digitale tidsskrift ”Ledelse i Morgen”, fakturering af ordrer osv. Så ja, mine primære opgaver er vel i virkeligheden alle de aktiviteter, der vedrører salg og markedsføring af vores udgivelser til dagtilbudsområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, det mest spændende er den store diversitet i opgaverne og den konstante udvikling, vi arbejder med i forlaget. Derudover trådte der i juli 2018 en ny dagtilbudslov i kraft, som har medført en række nye udgivelser samt en masse nye muligheder ift. arbejdet med netop det pædagogiske område. Noget af det mest udfordrende er vel nok processen omkring digitalisering af forlaget – at finde ud af, hvor vi skal starte, og hvordan processen forløber bedst muligt, så det giver mening ift. de øvrige opgaver og indsatser. Det være sig både i formidlingen af vores egne digitale produkter og i udviklingen af den digitale markedsføring. Heldigvis – og det er jo, trods alt, det vigtigste – er alle i forlaget, fra ledelse til redaktion og markedsføringsteam, en stor del af denne proces, hvor vi alle har mulighed for at byde ind med hver vores styrker.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min kommunikationsfaglige baggrund bruger jeg hver evig eneste dag. Ja, nærmest i alt, hvad jeg laver. Det kan være pressearbejde, kontakt til kunder og forfattere, dialog med kolleger, sociale medier, nyhedsbreve mv. Foruden min uddannelse har jeg gennemført kurset ”Google Certificeret Manager”, og de digitale redskaber, jeg har med derfra, har jeg haft mulighed for at bruge i processen omkring øget digitalisering.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Dafolo?

Frihed under ansvar, tværfaglig sparring og et enormt højt kreativitetsniveau. Det må helt klart være de tre vigtigste ting, og som jeg ser det, er disse et helt naturligt resultat af den store tillid, der er fra ledelsens side til hver enkelt medarbejder.

  • Hvorfor er Dafolo en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi jeg har mulighed for at bringe mine kompetencer i spil, samtidig med at der både støttes op om og er en forventning til, at jeg fortsætter med at udvikle min egen faglighed. Derudover vægter jeg udviklingen højt og synes, det er spændende at arbejde i en virksomhed, der konstant søger at blive endnu bedre til det, den laver.

Læs mere om Dafolo

Mød andre kandidater fra Dafolo

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Agnete Moos, Seniorkonsulent, UNIK

Jeg er ansat i salgsafdelingen i Team Bolig, hvor jeg er kundeansvarlig for vores kommunekunder og faciliterer kundeerfagrupper. Jeg arbejder med forretningsudvikling og pt. er min tid i høj grad dedikeret til interne projekter og implementering af nye systemer og processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Greyci Gonzales, Digital Mediekonsulent, Krak

Min primære opgave er at rådgive segmentet små – og mellemstore virksomheder. Det vil sige, at jeg skal introducere vores produkter, give kunden den bedste oplevelse og i sidste ende at sælge digitale løsninger til kunden.  Det foregår på den måde, at jeg rådgiver inden for digital markedsføring og online synlighed – produkterne tæller blandt andet Google AdWords, Facebook, bannerannoncer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 27-03-2019

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring.  Jeg er med til at udvikle brugerrejser. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Hanne Eskelund, Digital Marketing Specialist, Conversio

Jeg sidder i SEM-afdelingen, Search Engine Marketing, hos Conversio. Mine primære arbejdsopgaver er at varetage og optimere mine kunders annoncekonti på Google samt optimere deres Google My Business-profiler. Derudover er det mig, der er ansvarlig for at opsætte og vedligeholde Display-kampagner for vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Mubeen Sadiq, Change Manager, Krak

Jeg har en meget varieret arbejdsdag og har opgaver ligefra budgettering og planlægning af salgsperioder til ansvar for opstart af en ny afdeling hos Eniro. Jeg arbejder ofte tværorganisatorisk i forbindelse med projektdeltagelse påforskelligartede projekter - eksempelvis implementering af nyt CRM system, provision og kontaktstrategi. Det, der tiltaler mig meget, er graden af variation ...

Læs mere