Vis studentum.dk som: Mobile

Kamilla Rasmussen, Salgs- og marketingkoordinator, Dafolo

Dafolo
Salgs- og marketingkoordinator

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat i Dafolos forlag, hvor jeg sidder med ansvar for at markedsføre Dafolos udgivelser til dagtilbudsområdet, herunder også til pædagoguddannelsen.

I min stilling som salgs- og marketingkoordinator favner jeg en ret bred vifte af såvel administrative opgaver som markedsføringsopgaver. Der er sociale medier, nyhedsbreve, pressearbejde ifm. nye udgivelser, kontakt med kunder, oprettelse af Dafolos digitale tidsskrift ”Ledelse i Morgen”, fakturering af ordrer osv. Så ja, mine primære opgaver er vel i virkeligheden alle de aktiviteter, der vedrører salg og markedsføring af vores udgivelser til dagtilbudsområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, det mest spændende er den store diversitet i opgaverne og den konstante udvikling, vi arbejder med i forlaget. Derudover trådte der i juli 2018 en ny dagtilbudslov i kraft, som har medført en række nye udgivelser samt en masse nye muligheder ift. arbejdet med netop det pædagogiske område. Noget af det mest udfordrende er vel nok processen omkring digitalisering af forlaget – at finde ud af, hvor vi skal starte, og hvordan processen forløber bedst muligt, så det giver mening ift. de øvrige opgaver og indsatser. Det være sig både i formidlingen af vores egne digitale produkter og i udviklingen af den digitale markedsføring. Heldigvis – og det er jo, trods alt, det vigtigste – er alle i forlaget, fra ledelse til redaktion og markedsføringsteam, en stor del af denne proces, hvor vi alle har mulighed for at byde ind med hver vores styrker.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min kommunikationsfaglige baggrund bruger jeg hver evig eneste dag. Ja, nærmest i alt, hvad jeg laver. Det kan være pressearbejde, kontakt til kunder og forfattere, dialog med kolleger, sociale medier, nyhedsbreve mv. Foruden min uddannelse har jeg gennemført kurset ”Google Certificeret Manager”, og de digitale redskaber, jeg har med derfra, har jeg haft mulighed for at bruge i processen omkring øget digitalisering.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Dafolo?

Frihed under ansvar, tværfaglig sparring og et enormt højt kreativitetsniveau. Det må helt klart være de tre vigtigste ting, og som jeg ser det, er disse et helt naturligt resultat af den store tillid, der er fra ledelsens side til hver enkelt medarbejder.

  • Hvorfor er Dafolo en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi jeg har mulighed for at bringe mine kompetencer i spil, samtidig med at der både støttes op om og er en forventning til, at jeg fortsætter med at udvikle min egen faglighed. Derudover vægter jeg udviklingen højt og synes, det er spændende at arbejde i en virksomhed, der konstant søger at blive endnu bedre til det, den laver.

Læs mere om Dafolo

Mød andre kandidater fra Dafolo

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 07-10-2020

Nicolai Vittrup, Direktør, Webamp

Som direktør opgiver du på sin vis at beskæftige dig med specifikke opgaver og fokuserer i stedet på helhedsbilledet. Det giver dig selvfølgelig mulighed for at bestemme og tage beslutninger – men det kan også være et dobbeltsidet sværd, da der omvendt følger meget ansvar med.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Hanne Eskelund, Digital Marketing Specialist, Conversio

Jeg sidder i SEM-afdelingen, Search Engine Marketing, hos Conversio. Mine primære arbejdsopgaver er at varetage og optimere mine kunders annoncekonti på Google samt optimere deres Google My Business-profiler. Derudover er det mig, der er ansvarlig for at opsætte og vedligeholde Display-kampagner for vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Jonas Venning Larsen, Head of SEO, Conversio

Mit forretningsområde er søgemaskineoptimering (SEO), der kort fortalt handler om mere synlighed i de ikke-betalte søgeresultater i Google. Jeg er teamleder for vores SEO-afdeling hos Conversio, så mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg sidder med hænderne helt nede i produktionen, hvor mit speciale er analyse af data og teknisk optimering af websites.

Læs mere
Sidst opdateret 07-04-2021

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands. Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Anna Miotello, Customer Success Associate, Falcon.io

I work as a Customer Success Associate in Falcon.io, which is a SaaS company that offers a platform to manage social media. My main responsibilities are handling the relationship with our SMB customers, on-boarding them on the platform by organizing training sessions, and ensuring that they make the most out of the tool.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Simon Andersen, Web Development & Project Manager, Conversio

Conversio beskæftiger sig med digital marketing, hvormed vi hjælper kunden med at eksponere sine budskaber på internettet – og dette kræver naturligvis en hjemmeside. Som Web Development & Project Manager er jeg ansvarlig for at vedligeholde og udvikle website løsninger for kunder, der ønsker webudvikling gennem Conversio. Jeg er bindeleddet mellem kunden, vores grafiske designer og vores tekniske udviklere.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Eniro

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere