Kamilla Rasmussen, Salgs- og marketingkoordinator, Dafolo

Mød Kamilla, der som Salgs- og marketingkoordinator hos Dafolo favner en bred vifte af såvel administrative opgaver som markedsføringsopgaver. 

Dafolo
Salgs- og marketingkoordinator

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat i Dafolos forlag, hvor jeg sidder med ansvar for at markedsføre Dafolos udgivelser til dagtilbudsområdet, herunder også til pædagoguddannelsen.

I min stilling som salgs- og marketingkoordinator favner jeg en ret bred vifte af såvel administrative opgaver som markedsføringsopgaver. Der er sociale medier, nyhedsbreve, pressearbejde ifm. nye udgivelser, kontakt med kunder, oprettelse af Dafolos digitale tidsskrift ”Ledelse i Morgen”, fakturering af ordrer osv. Så ja, mine primære opgaver er vel i virkeligheden alle de aktiviteter, der vedrører salg og markedsføring af vores udgivelser til dagtilbudsområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, det mest spændende er den store diversitet i opgaverne og den konstante udvikling, vi arbejder med i forlaget. Derudover trådte der i juli 2018 en ny dagtilbudslov i kraft, som har medført en række nye udgivelser samt en masse nye muligheder ift. arbejdet med netop det pædagogiske område. Noget af det mest udfordrende er vel nok processen omkring digitalisering af forlaget – at finde ud af, hvor vi skal starte, og hvordan processen forløber bedst muligt, så det giver mening ift. de øvrige opgaver og indsatser. Det være sig både i formidlingen af vores egne digitale produkter og i udviklingen af den digitale markedsføring. Heldigvis – og det er jo, trods alt, det vigtigste – er alle i forlaget, fra ledelse til redaktion og markedsføringsteam, en stor del af denne proces, hvor vi alle har mulighed for at byde ind med hver vores styrker.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min kommunikationsfaglige baggrund bruger jeg hver evig eneste dag. Ja, nærmest i alt, hvad jeg laver. Det kan være pressearbejde, kontakt til kunder og forfattere, dialog med kolleger, sociale medier, nyhedsbreve mv. Foruden min uddannelse har jeg gennemført kurset ”Google Certificeret Manager”, og de digitale redskaber, jeg har med derfra, har jeg haft mulighed for at bruge i processen omkring øget digitalisering.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Dafolo?

Frihed under ansvar, tværfaglig sparring og et enormt højt kreativitetsniveau. Det må helt klart være de tre vigtigste ting, og som jeg ser det, er disse et helt naturligt resultat af den store tillid, der er fra ledelsens side til hver enkelt medarbejder.

  • Hvorfor er Dafolo en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi jeg har mulighed for at bringe mine kompetencer i spil, samtidig med at der både støttes op om og er en forventning til, at jeg fortsætter med at udvikle min egen faglighed. Derudover vægter jeg udviklingen højt og synes, det er spændende at arbejde i en virksomhed, der konstant søger at blive endnu bedre til det, den laver.

Læs mere om Dafolo

Mød andre kandidater fra Dafolo


Annoncer