Vis studentum.dk som: Mobile

Nicolai Vittrup, Direktør, Webamp



Webamp
Nicolai
  • Nicolai Vittrup
  • Direktør
  • Mediegrafiker

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som direktør opgiver du på sin vis at beskæftige dig med specifikke opgaver og fokuserer i stedet på helhedsbilledet. Det giver dig selvfølgelig mulighed for at bestemme og tage beslutninger – men det kan også være et dobbeltsidet sværd, da der omvendt følger meget ansvar med. 

Hos Webamp har jeg det overordnede ansvar for det hele, da jeg ejer 100% af virksomheden og ikke har en bestyrelse eller andre, som jeg skal stå til ansvar for. Derfor har jeg som sådan hovedansvaret for alt – men jeg uddelegerer også en en masse ansvar. 

Som leder har jeg et mantra om, at mine medarbejdere skal være klogere end mig, og derfor har jeg selvfølgelig også stor tiltro til min medarbejdere. De er specialisterne, der skal træffe de lokale beslutninger, der er med til at skabe og holde sammen på helhedsbilledet. Mit ansvar er så at sørge for, at det ‘globale’ spiller optimalt – at mine medarbejdere har optimale rammer at præstere inden for.

Jeg har kort sagt en ledelsesstil, hvor jeg 100% stoler på mine medarbejdere. Men det kræver også, at jeg skaber præstationsfremmende rammer.

Alt dette gør jeg gennem discipliner som bl.a. content marketing, hvor jeg udarbejder meget af det content, vi bruger i virksomheden, både skriftligt og visuelt, gennem customer relations, hvor jeg har det overordnede ansvar for vores kundeservice og vores arbejde med vores elskede kunder på alle markeder, gennem organic social media marketing, PR, SEO, Influencer marketing og arbejdet med kampagner, både store og små.

Jeg arbejder hovedsageligt med vores danske marked, som er det største i øjeblikket, men en del af mine ansvarsområder rækker også ud over de danske grænser og berører alle vores markeder.

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er nok at få lov til at udstikke den retning, som Webamp skal bevæge sig i. Men det er samtidig også det mest udfordrende. For det kræver selvfølgelig overblik, og jeg har da også trådt forkert mange gange undervejs.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en uddannelse som mediegrafiker, som har givet mig en grundlæggende viden om webudvikling, som er en stor del af Webamps forretningsmæssige DNA. Men som sagt overlader jeg helst de specialiserede opgaver til mine medarbejdere, og jeg forsøger derfor så vidt muligt at lade dem træffe de faglige beslutninger – det er de ganske enkelt mere kvalificerede til, end jeg er.

Derfor bruger jeg i højere grad min uddannelse inden for DISC, som er et profilværktøj til selvindsigt, kommunikation og samarbejde. Netop fordi DISC giver mig værktøjer til bedre at forstå mine medarbejdere – både den enkelte, men også samspillet og dynamikken mellem kollegerne på kontoret. Den viden gør det langt nemmere for mig at skabe de rammer, jeg nævnte før. 

Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Webamp?

Personlig udvikling hos mine medarbejdere, høj kundetilfredshed og serviceniveau samt sund drift.

Hvorfor er Webamp en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Det er vel netop fordi, der hersker frihed under ansvar, og fordi der er frihed til at lære og til at bruge sin læring i praksis. Selvfølgelig skal vi levere, men der skal også være plads til at træde forkert og fordybe sig. Det ved jeg, mine medarbejdere sætter stor pris. 

Flere har tidligere siddet i lignende virksomheder, hvor der har været langt mindre tid og plads til fordybelse. Derfor har de været vant til at lave samlebåndsarbejde hver dag. I Webamp forholder det sig lige omvendt. Her gør vi en dyd ud af at gøre tingene grundigt, og det gør det sjovere at gå på arbejde.  

Derudover har vi en kultur, hvor fællesskab og respekt for hinanden vejer tungt – og det er i høj grad også med til at skabe glade medarbejdere, der glæder sig til at gå på arbejde om morgenen.

Læs mere om Webamp

Mød andre kandidater fra Webamp

Senest opdateret: 07 okt 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Anna Miotello, Customer Success Associate, Falcon.io

I work as a Customer Success Associate in Falcon.io, which is a SaaS company that offers a platform to manage social media. My main responsibilities are handling the relationship with our SMB customers, on-boarding them on the platform by organizing training sessions, and ensuring that they make the most out of the tool.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Eniro

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Stina Grahn, Account Executive, Pleo

I am responsible for introducing Pleo in the Swedish market to new clients. I am working with clients throughout the whole sales cycle from the first contact to closing the deal. Everyday I meet new clients who all have different stories. My job is then to understand the clients specific stories, their actual pain points and their needs.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Greyci Gonzales, Digital Mediekonsulent, Eniro

Min primære opgave er at rådgive segmentet små – og mellemstore virksomheder. Det vil sige, at jeg skal introducere vores produkter, give kunden den bedste oplevelse og i sidste ende at sælge digitale løsninger til kunden.  Det foregår på den måde, at jeg rådgiver inden for digital markedsføring og online synlighed – produkterne tæller blandt andet Google AdWords, Facebook, bannerannoncer.

Læs mere
Sidst opdateret 07-04-2021

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands. Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere