Vis studentum.dk som: Mobile

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Absalon Hotel Group
Receptionschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består af
gæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. Jeg er også ansvarlig for debitorlister, og opfølgning på disse regelmæssigt. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er ikke to dage, som er ens. Jeg kan tage arbejde med en ide om, hvad jeg skal have lavet, men da det aldrig vides, hvad der sker i løbet af en vagt, er det svært at planlægge alt 100%. Det er lige præcis det, der gør hverdagen spændende. Udfordringer kan være alt fra systemproblemer til gæster, som har mistet bagage i lufthavnen.

Det mest spændende og samtidigt udfordrende er oplæringen af nye kollegaer. Mange starter med en idé om, hvad branchen går ud på. Jeg skal sammen med andre kollegaer vise dem, hvordan vi arbejder i branchen. Begge lejre lærer noget under oplæringen, hvilket gør, at det altid er spændende. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er 14-15 år siden, jeg tog min uddannelse som receptionist, så det er mere min erfaring i branchen, jeg bruger end min uddannelse. Jeg bruger min erfaring, når der er situationer, som er udover det sædvanlige - alt fra brandalarmer til gæster, der har problemer under deres ophold.

Jeg er i gang med at tage diplomuddannelsen ”Oplevelsesledelse” hos Asnæs og Vangstrup. Jeg har specielt brugt redskaberne omkring ’konflikthåndtering’ i forhold til at løse problemer mellem kollegaer og opnå et resultat, som alle var tilfredse med. Til dagligt bruges redskaberne også i forbindelse med gæster, som kan være utilfredse med noget i forbindelse med deres ophold. Oplevelsesledelse har indtil nu givet mig et godt indblik i vores forskelligheder som team, og at vi alle ikke arbejder på samme måde f.eks. at alle ikke lærer på samme måde - nogle ønsker at tænke over en opgave, mens andre bare kaster sig ud i det. I et team med mange forskellige baggrunde, ideer, tanker og niveauer er det vigtigt, at jeg som mellemleder kan differencer, hvem der arbejder, hvordan med tingene.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?

Fællesskabet

I receptionen er der et fantastisk velfungerende og harmonerende team. Vi er som mennesker meget forskellige, men vi accepterer og anerkender hinandens forskelligheder og drager nytte af dem. Samme fællesskab findes også på tværs af afdelinger og mellem organisationens led (ansat-mellemleder-leder-direktion).

Uddannelse

Der er rig mulighed for at få uddannelse både internt og eksternt.

Tillid

Direktionen viser stor tillid til de ansatte. Der er ikke en, som står i nakken på dig og tjekker alt, hvad du laver – der er tillid til, at man gør det, man skal. 

  • Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg kom fra et andet hotel, hvor jeg havde været 9,5 år uden mulighed for at udvikle eller uddanne mig inden for mit fag. Så da jeg fik tilbuddet om Absalon Hotel var det meget nemt at sige ja. At kontrasten mellem de to hoteller var så stor var i starten en dejlig overraskelse, og det var svært ikke at tænke på, hvorfor et jobskifte ikke var gjort noget før.

Jeg har fået lov til at udvikle mig -  både på det personlige plan og i høj grad også på det faglige. Jeg fik hurtigt ansvarsområder og tilbudt uddannelse. Uddannelse, som har givet mig redskaber, til at gøre dagligdagen nemmere og har givet mig venskaber på tværs af branchen i København.

Absalon Hotel Group er ikke kun en arbejdsplads. Det er også et mødested uden for arbejdstiden, det heller ikke ”bare” kollegaer - det er venner, som har det godt i hinandens selskab både på og uden for arbejdspladsen – og det er det, der gør, at glæden ved at komme på arbejde, altid er der.

Læs mere om Absalon Hotel Group

Mød andre kandidater fra Absalon Hotel Group

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Daniel Brunstad, Ventilationsmontør, Brøndum

Jeg arbejder primært med ventilationsområdet. Jeg skal montere og bestille materialer til mine medarbejdere, og samtidig skal jeg koordinere projektet og sørge for, at alt går, som det skal. Jeg har dermed en form for ledende rolle, hvor jeg har ansvar for at styre projektet.  Lige nu er jeg på et stort projekt, hvor vi bygger Jyllandspostens nye domicil i København.  

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Riis Hansen, Byggeleder, KOM-KBH A/S

Jeg sidder i Byggeafdelingen, så mine primære opgaver består i at føre vores projekter sikkert fra projektudviklingen til det færdige byggeri. Det mest spændene er at se en projektide gå fra skitseniveau til at stå som færdigt byggeri, hvor folk glæder sig til at flytte ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-09-2019

Lars Tjærreby Rasmussen, Kontorchef, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg er kontorchef for kontoret ”Bygninger og indretning”, hvor vi har ansvaret for bygningsmassen i hele Skatteforvaltningen (lig med godt 200.000 kvadratmeter). Vi skal - sammen med de servicemedarbejdere, der er på hver adresse – sørge for at vedligeholde, modernisere og forny bygningerne, så de er moderne og attraktive rammer.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Randi Majgård Høgh, It-assistent, VIFIN

Jeg sidder i IT-afdelingen og mine arbejdsopgaver er meget forskelige og alsidige. Det er jeg meget glad for. Vi lavede et undervisningsmateriale for nogle år siden, som hedder Dansk.nu. Det er tilgængeligt på internettet. Sammen med mine kollegaer er jeg med til at supportere og modernisere og fremtidssikre materialet.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Trine Lagersted-Olsen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder som tømrer i serviceafdelingen, som laver forskellige former for tømreropgaver, der koster mindre end 100.000 kr. I serviceafdelingen kan opgaverne svinge meget fra dag til dag, men mine typiske opgaver består i at lave gulv, loft, køkken, tagrender og vindues- og dørudskiftning. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mohammed Chanchiry, Shiftleader Konference, Scandic

Jeg er shiftleader i konferenceafdelingen på Scandic Sluseholmen. Jeg arbejder med at arrangere møder og events for 2 til 550 personer. Mine primære arbejdsopgaver er forhandling af kontrakter, koordinering af arrangementer, afvikling, feedback, gensalg og så selvfølgelig en masse service til vores konferencegæster. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Risom, Lærling, Brøndum Stål

Mit arbejde består hovedsageligt af forskellige former for svejseopgaver, og derudover laver jeg også montagearbejde en gang imellem. Det kan være alt fra altanprojekter til gelændere, som jeg arbejder på.  Personligt synes jeg, at de mest spændende og udfordrende i mit arbejde er de opgaver, hvor jeg får lov til at svejse. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Christian Holm, Afdelingsleder, TECHCOLLEGE

Jeg har ansvaret for tre kantiner på tre forskellige adresser her på TECHCOLLEGE. Jeg har ansvaret for, at det hele fungerer, at der er bemanding alle steder og at det, de laver, er i orden. Derudover er jeg selv i køkkenet om morgenen for lige at hjælpe, indtil det værste er overstået. Derefter står den på at få ordnet alt det administrative, som der er en del af.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Stilund Sommer, Business Tourism Manager, VisitVejle

Jeg arbejder med turisme og mere specifikt erhvervsturisme. MeetingVejle er VisitVejles erhvervsturisme afdeling, hvor vores fokus er på konferencer og events. MeetingVejle er desuden et partnerskab mellem Vejle Kommune og 8 hoteller og venues. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Lasse Bræmer, Tekniker, Scandic

Jeg er tekniker på Scandic Sydhavnen. Det betyder, at jeg står for alt forefaldende arbejde inden for det tekniske på hotellet, dvs. reparationer på værelser, gæste- og medarbejderområder, vedligehold af grønne arealer, pasning af varmeanlæg, teknisk service til konferencegæster og meget andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jimmi Sae-Lim Mortensen, Sales Agent, Scandic

Min arbejdstitel hedder Sales Agent, hvor mit primære forretningsområde er salg. Jeg sidder med grupper, som skal bo på vores hoteller i København og har al korrespondance/forhandling med agenterne, som kommer med disse forespørgsler. Det er alt fra, hvor mange værelser, der er brug for, til ønsker til forplejning og prisforhandling. 

Læs mere