Vis studentum.dk som: Mobile

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Absalon Hotel Group
Receptionschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består af
gæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. Jeg er også ansvarlig for debitorlister, og opfølgning på disse regelmæssigt. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er ikke to dage, som er ens. Jeg kan tage arbejde med en ide om, hvad jeg skal have lavet, men da det aldrig vides, hvad der sker i løbet af en vagt, er det svært at planlægge alt 100%. Det er lige præcis det, der gør hverdagen spændende. Udfordringer kan være alt fra systemproblemer til gæster, som har mistet bagage i lufthavnen.

Det mest spændende og samtidigt udfordrende er oplæringen af nye kollegaer. Mange starter med en idé om, hvad branchen går ud på. Jeg skal sammen med andre kollegaer vise dem, hvordan vi arbejder i branchen. Begge lejre lærer noget under oplæringen, hvilket gør, at det altid er spændende. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er 14-15 år siden, jeg tog min uddannelse som receptionist, så det er mere min erfaring i branchen, jeg bruger end min uddannelse. Jeg bruger min erfaring, når der er situationer, som er udover det sædvanlige - alt fra brandalarmer til gæster, der har problemer under deres ophold.

Jeg er i gang med at tage diplomuddannelsen ”Oplevelsesledelse” hos Asnæs og Vangstrup. Jeg har specielt brugt redskaberne omkring ’konflikthåndtering’ i forhold til at løse problemer mellem kollegaer og opnå et resultat, som alle var tilfredse med. Til dagligt bruges redskaberne også i forbindelse med gæster, som kan være utilfredse med noget i forbindelse med deres ophold. Oplevelsesledelse har indtil nu givet mig et godt indblik i vores forskelligheder som team, og at vi alle ikke arbejder på samme måde f.eks. at alle ikke lærer på samme måde - nogle ønsker at tænke over en opgave, mens andre bare kaster sig ud i det. I et team med mange forskellige baggrunde, ideer, tanker og niveauer er det vigtigt, at jeg som mellemleder kan differencer, hvem der arbejder, hvordan med tingene.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?

Fællesskabet

I receptionen er der et fantastisk velfungerende og harmonerende team. Vi er som mennesker meget forskellige, men vi accepterer og anerkender hinandens forskelligheder og drager nytte af dem. Samme fællesskab findes også på tværs af afdelinger og mellem organisationens led (ansat-mellemleder-leder-direktion).

Uddannelse

Der er rig mulighed for at få uddannelse både internt og eksternt.

Tillid

Direktionen viser stor tillid til de ansatte. Der er ikke en, som står i nakken på dig og tjekker alt, hvad du laver – der er tillid til, at man gør det, man skal. 

  • Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg kom fra et andet hotel, hvor jeg havde været 9,5 år uden mulighed for at udvikle eller uddanne mig inden for mit fag. Så da jeg fik tilbuddet om Absalon Hotel var det meget nemt at sige ja. At kontrasten mellem de to hoteller var så stor var i starten en dejlig overraskelse, og det var svært ikke at tænke på, hvorfor et jobskifte ikke var gjort noget før.

Jeg har fået lov til at udvikle mig -  både på det personlige plan og i høj grad også på det faglige. Jeg fik hurtigt ansvarsområder og tilbudt uddannelse. Uddannelse, som har givet mig redskaber, til at gøre dagligdagen nemmere og har givet mig venskaber på tværs af branchen i København.

Absalon Hotel Group er ikke kun en arbejdsplads. Det er også et mødested uden for arbejdstiden, det heller ikke ”bare” kollegaer - det er venner, som har det godt i hinandens selskab både på og uden for arbejdspladsen – og det er det, der gør, at glæden ved at komme på arbejde, altid er der.

Læs mere om Absalon Hotel Group

Mød andre kandidater fra Absalon Hotel Group

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Fie Irving Olsen, Kontorelev, Scleroseforeningen

Jeg arbejder i det, vi kalder Service, hvor jeg, sammen med mine to kollegaer, besvarer alle de telefonopkald, der kommer ind i foreningen. Derudover tager jeg imod de personer, der kommer ind i foreningen, jeg opretter medlemskaber, håndterer legater, besvarer mails og laver en masse andre administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Anne Kloppenborg Skjerning, Chefkonsulentt, UNIK

Sætte nye kunder i drift, undervisning i Advosys programmet, support, test m.m. Sætte nye kunder i drift, så tingene bare ”spiller". Det er også spændende og udfordrende at få nye moduler op at ”køre”. Ikke én dag er ens, og jeg lærer noget nyt hver dag.  

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Gry Elfengård Månsson, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er bygningsstruktør, og jeg arbejder mest på store byggepladser, hvor der skal bygges bygninger af en større størrelse. Her arbejder jeg bl.a. med selve fundamentet, så jeg støber og laver formene. Det er både rigtig spændende og udfordrende at beskæftige sig med alt arbejdet det, der ligger bag det f.eks. at lave en af de vægge, vi har. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Clara Jensen, Elektriker, EL:CON

Jeg arbejder som elektrikerlærling, hvor jeg kører rundt og løser forskellige opgaver i løbet af min dag. Jeg kører primært rundt alene, og det kan både være firmaer eller privatkunder, som jeg skal ud til. Nogle gange er jeg også ude på skoler og institutioner for at sørge for, at elektriciteten fungerer. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Maria Stilund Sommer, Business Tourism Manager, VisitVejle

Jeg arbejder med turisme og mere specifikt erhvervsturisme. MeetingVejle er VisitVejles erhvervsturisme afdeling, hvor vores fokus er på konferencer og events. MeetingVejle er desuden et partnerskab mellem Vejle Kommune og 8 hoteller og venues. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Louise Tingvold Jensen, Montør, Brøndum

Jeg arbejder som montør i serviceafdelingen, hvor vi primært kører rundt og laver forskellige former for ejendomsservicearbejde hos større firmaer og privatkunder. Arbejdsopgaverne spænder meget vidt, og det kan både være at skifte en vandhane, lave en større varmecentral eller renovere lejligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Lasse Bræmer, Tekniker, Scandic

Jeg er tekniker på Scandic Sydhavnen. Det betyder, at jeg står for alt forefaldende arbejde inden for det tekniske på hotellet, dvs. reparationer på værelser, gæste- og medarbejderområder, vedligehold af grønne arealer, pasning af varmeanlæg, teknisk service til konferencegæster og meget andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Simone Gents Nielsen, Kunderådgiver, ATP

Jeg er ansat som kunderådgiver i afdelingen Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag hos ATP. Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag har mange forskellige ordninger og betjener en lang række kunder, som indebærer både offentlige og private arbejdsgivere samt erhvervsskoler, og elever der er i gang med en erhvervsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Creutzberg, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er lærling som bygningsstruktør, så jeg bygger højhuse. Jeg lægger gulv, isolerer og støver med beton. Det er stort set det, mit arbejde går ud på. Jeg er håndværker på den måde, at det er mig, der går og støber, binder og ordner alt det, der skal gøres, men jeg er også en del af planlægningen, fordi det er et samarbejde på byggepladsen.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Anja Nørgaard, Receptionist, Scandic

Jeg arbejder i receptionen på Scandic Regina i Herning. Der tager jeg mig af vores gæster, der skal overnatte på hotellet og checker dem ud igen, når de skal rejse fra os. Derudover tager jeg mig af de henvendelser, der kommer i løbet at deres ophold ved os. De mest spændende opgaver for mig er nok sådan noget som gæstefeedback.

Læs mere