Vis studentum.dk som: Mobile

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Absalon Hotel Group
Receptionschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består af
gæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. Jeg er også ansvarlig for debitorlister, og opfølgning på disse regelmæssigt. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er ikke to dage, som er ens. Jeg kan tage arbejde med en ide om, hvad jeg skal have lavet, men da det aldrig vides, hvad der sker i løbet af en vagt, er det svært at planlægge alt 100%. Det er lige præcis det, der gør hverdagen spændende. Udfordringer kan være alt fra systemproblemer til gæster, som har mistet bagage i lufthavnen.

Det mest spændende og samtidigt udfordrende er oplæringen af nye kollegaer. Mange starter med en idé om, hvad branchen går ud på. Jeg skal sammen med andre kollegaer vise dem, hvordan vi arbejder i branchen. Begge lejre lærer noget under oplæringen, hvilket gør, at det altid er spændende. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er 14-15 år siden, jeg tog min uddannelse som receptionist, så det er mere min erfaring i branchen, jeg bruger end min uddannelse. Jeg bruger min erfaring, når der er situationer, som er udover det sædvanlige - alt fra brandalarmer til gæster, der har problemer under deres ophold.

Jeg er i gang med at tage diplomuddannelsen ”Oplevelsesledelse” hos Asnæs og Vangstrup. Jeg har specielt brugt redskaberne omkring ’konflikthåndtering’ i forhold til at løse problemer mellem kollegaer og opnå et resultat, som alle var tilfredse med. Til dagligt bruges redskaberne også i forbindelse med gæster, som kan være utilfredse med noget i forbindelse med deres ophold. Oplevelsesledelse har indtil nu givet mig et godt indblik i vores forskelligheder som team, og at vi alle ikke arbejder på samme måde f.eks. at alle ikke lærer på samme måde - nogle ønsker at tænke over en opgave, mens andre bare kaster sig ud i det. I et team med mange forskellige baggrunde, ideer, tanker og niveauer er det vigtigt, at jeg som mellemleder kan differencer, hvem der arbejder, hvordan med tingene.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?

Fællesskabet

I receptionen er der et fantastisk velfungerende og harmonerende team. Vi er som mennesker meget forskellige, men vi accepterer og anerkender hinandens forskelligheder og drager nytte af dem. Samme fællesskab findes også på tværs af afdelinger og mellem organisationens led (ansat-mellemleder-leder-direktion).

Uddannelse

Der er rig mulighed for at få uddannelse både internt og eksternt.

Tillid

Direktionen viser stor tillid til de ansatte. Der er ikke en, som står i nakken på dig og tjekker alt, hvad du laver – der er tillid til, at man gør det, man skal. 

  • Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg kom fra et andet hotel, hvor jeg havde været 9,5 år uden mulighed for at udvikle eller uddanne mig inden for mit fag. Så da jeg fik tilbuddet om Absalon Hotel var det meget nemt at sige ja. At kontrasten mellem de to hoteller var så stor var i starten en dejlig overraskelse, og det var svært ikke at tænke på, hvorfor et jobskifte ikke var gjort noget før.

Jeg har fået lov til at udvikle mig -  både på det personlige plan og i høj grad også på det faglige. Jeg fik hurtigt ansvarsområder og tilbudt uddannelse. Uddannelse, som har givet mig redskaber, til at gøre dagligdagen nemmere og har givet mig venskaber på tværs af branchen i København.

Absalon Hotel Group er ikke kun en arbejdsplads. Det er også et mødested uden for arbejdstiden, det heller ikke ”bare” kollegaer - det er venner, som har det godt i hinandens selskab både på og uden for arbejdspladsen – og det er det, der gør, at glæden ved at komme på arbejde, altid er der.

Læs mere om Absalon Hotel Group

Mød andre kandidater fra Absalon Hotel Group

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Daniel Brunstad, Ventilationsmontør, Brøndum

Jeg arbejder primært med ventilationsområdet. Jeg skal montere og bestille materialer til mine medarbejdere, og samtidig skal jeg koordinere projektet og sørge for, at alt går, som det skal. Jeg har dermed en form for ledende rolle, hvor jeg har ansvar for at styre projektet.  Lige nu er jeg på et stort projekt, hvor vi bygger Jyllandspostens nye domicil i København.  

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Creutzberg, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er lærling som bygningsstruktør, så jeg bygger højhuse. Jeg lægger gulv, isolerer og støver med beton. Det er stort set det, mit arbejde går ud på. Jeg er håndværker på den måde, at det er mig, der går og støber, binder og ordner alt det, der skal gøres, men jeg er også en del af planlægningen, fordi det er et samarbejde på byggepladsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Hoff Hansen, Administrativ assistent, Region Hovedstaden

Jeg er ansat i Uddannelsesafdelingen i Center for HR i Region Hovedstaden. Her arbejder jeg med administrationen af kurser af kort og lang varighed, hvor jeg lægger kurserne i Kursusportalen, booker lokaler, bestiller forplejning og sørger for, at det administrative og praktiske omkring kurserne fungerer. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Anne Kloppenborg Skjerning, Chefkonsulentt, UNIK

Sætte nye kunder i drift, undervisning i Advosys programmet, support, test m.m. Sætte nye kunder i drift, så tingene bare ”spiller". Det er også spændende og udfordrende at få nye moduler op at ”køre”. Ikke én dag er ens, og jeg lærer noget nyt hver dag.  

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Rasmus Pedersen, Værkfører, BHS Logistics

Til dagligt står jeg for at styre slagets gang på værkstedet BHS Service Center. Vi har pt 9 svende og 5 lærlinge ansat. Mine primære arbejdsopgaver består af den daglige kontakt med kunderne og imødekomme dem med hjælp til reparation deres lastbiler. Jeg sætter mine kollegaer igang med opgaven, hvorefter jeg opretter ordrer på de reservedele, der skal bruges til reparationen. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Mette Sørensen, EUX Velfærd, Social+Sundhed

I forbindelse med min uddannelse arbejder jeg meget rehabilitering og medicinhåndtering. Jeg lærer meget om vores omsorg og kontakt til borgeren, og den relation vi skaber til dem. Jeg har også gymnasielle fag som matematik, kemi, dansk og engelsk, og det er rigtig spændende, fordi de fag har en kobling til vores sosu-fag. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Trine Lagersted-Olsen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder som tømrer i serviceafdelingen, som laver forskellige former for tømreropgaver, der koster mindre end 100.000 kr. I serviceafdelingen kan opgaverne svinge meget fra dag til dag, men mine typiske opgaver består i at lave gulv, loft, køkken, tagrender og vindues- og dørudskiftning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 17-09-2019

Sandra Jørgensen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder til dagligt som tømrer og arbejder for det meste på mellemstore opgaver. Mine primære arbejdsopgaver består af:  Noget af det mest spændende og udfordrene i mit job er, når jeg får en anderledes opgave, så jeg selv skal være kreativ og er med til at udtænke en løsning.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Thomas Egeberg, Kok, Scandic

Jeg arbejder som kok på restaurant L’Øst på Scandic Aarhus City, hvor mit primære arbejdsområde ligger inden for à la carte, forberedelser i form af opbakning af mad, men også logistikken bag serveringen af en enkelt smagfuld tallerken. Den bagomliggende logistik elsker jeg at gå i dybden med. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Randi Majgård Høgh, It-assistent, VIFIN

Jeg sidder i IT-afdelingen og mine arbejdsopgaver er meget forskelige og alsidige. Det er jeg meget glad for. Vi lavede et undervisningsmateriale for nogle år siden, som hedder Dansk.nu. Det er tilgængeligt på internettet. Sammen med mine kollegaer er jeg med til at supportere og modernisere og fremtidssikre materialet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Risom, Lærling, Brøndum Stål

Mit arbejde består hovedsageligt af forskellige former for svejseopgaver, og derudover laver jeg også montagearbejde en gang imellem. Det kan være alt fra altanprojekter til gelændere, som jeg arbejder på.  Personligt synes jeg, at de mest spændende og udfordrende i mit arbejde er de opgaver, hvor jeg får lov til at svejse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josefine Pedersen, Elektriker, EL:CON

Jeg er elektriker og arbejder i Roskildes sikringsafdeling. Her beskæftiger jeg mig primært med ABA, hvilket vedører alt sikkerhed, hvis der skulle opstå brand. Det kan være alt fra varslingshøjtalere, der beder folk om at forlade området, hvis der opstår brand til røgmeldere, der opfanger røgen fra branden. 

Læs mere