Vis studentum.dk som: Mobile

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Absalon Hotel Group
Receptionschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består af
gæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. Jeg er også ansvarlig for debitorlister, og opfølgning på disse regelmæssigt. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er ikke to dage, som er ens. Jeg kan tage arbejde med en ide om, hvad jeg skal have lavet, men da det aldrig vides, hvad der sker i løbet af en vagt, er det svært at planlægge alt 100%. Det er lige præcis det, der gør hverdagen spændende. Udfordringer kan være alt fra systemproblemer til gæster, som har mistet bagage i lufthavnen.

Det mest spændende og samtidigt udfordrende er oplæringen af nye kollegaer. Mange starter med en idé om, hvad branchen går ud på. Jeg skal sammen med andre kollegaer vise dem, hvordan vi arbejder i branchen. Begge lejre lærer noget under oplæringen, hvilket gør, at det altid er spændende. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det er 14-15 år siden, jeg tog min uddannelse som receptionist, så det er mere min erfaring i branchen, jeg bruger end min uddannelse. Jeg bruger min erfaring, når der er situationer, som er udover det sædvanlige - alt fra brandalarmer til gæster, der har problemer under deres ophold.

Jeg er i gang med at tage diplomuddannelsen ”Oplevelsesledelse” hos Asnæs og Vangstrup. Jeg har specielt brugt redskaberne omkring ’konflikthåndtering’ i forhold til at løse problemer mellem kollegaer og opnå et resultat, som alle var tilfredse med. Til dagligt bruges redskaberne også i forbindelse med gæster, som kan være utilfredse med noget i forbindelse med deres ophold. Oplevelsesledelse har indtil nu givet mig et godt indblik i vores forskelligheder som team, og at vi alle ikke arbejder på samme måde f.eks. at alle ikke lærer på samme måde - nogle ønsker at tænke over en opgave, mens andre bare kaster sig ud i det. I et team med mange forskellige baggrunde, ideer, tanker og niveauer er det vigtigt, at jeg som mellemleder kan differencer, hvem der arbejder, hvordan med tingene.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?

Fællesskabet

I receptionen er der et fantastisk velfungerende og harmonerende team. Vi er som mennesker meget forskellige, men vi accepterer og anerkender hinandens forskelligheder og drager nytte af dem. Samme fællesskab findes også på tværs af afdelinger og mellem organisationens led (ansat-mellemleder-leder-direktion).

Uddannelse

Der er rig mulighed for at få uddannelse både internt og eksternt.

Tillid

Direktionen viser stor tillid til de ansatte. Der er ikke en, som står i nakken på dig og tjekker alt, hvad du laver – der er tillid til, at man gør det, man skal. 

  • Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg kom fra et andet hotel, hvor jeg havde været 9,5 år uden mulighed for at udvikle eller uddanne mig inden for mit fag. Så da jeg fik tilbuddet om Absalon Hotel var det meget nemt at sige ja. At kontrasten mellem de to hoteller var så stor var i starten en dejlig overraskelse, og det var svært ikke at tænke på, hvorfor et jobskifte ikke var gjort noget før.

Jeg har fået lov til at udvikle mig -  både på det personlige plan og i høj grad også på det faglige. Jeg fik hurtigt ansvarsområder og tilbudt uddannelse. Uddannelse, som har givet mig redskaber, til at gøre dagligdagen nemmere og har givet mig venskaber på tværs af branchen i København.

Absalon Hotel Group er ikke kun en arbejdsplads. Det er også et mødested uden for arbejdstiden, det heller ikke ”bare” kollegaer - det er venner, som har det godt i hinandens selskab både på og uden for arbejdspladsen – og det er det, der gør, at glæden ved at komme på arbejde, altid er der.

Læs mere om Absalon Hotel Group

Mød andre kandidater fra Absalon Hotel Group

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Clara Jensen, Elektriker, EL:CON

Jeg arbejder som elektrikerlærling, hvor jeg kører rundt og løser forskellige opgaver i løbet af min dag. Jeg kører primært rundt alene, og det kan både være firmaer eller privatkunder, som jeg skal ud til. Nogle gange er jeg også ude på skoler og institutioner for at sørge for, at elektriciteten fungerer. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Gry Elfengård Månsson, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er bygningsstruktør, og jeg arbejder mest på store byggepladser, hvor der skal bygges bygninger af en større størrelse. Her arbejder jeg bl.a. med selve fundamentet, så jeg støber og laver formene. Det er både rigtig spændende og udfordrende at beskæftige sig med alt arbejdet det, der ligger bag det f.eks. at lave en af de vægge, vi har. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Riis Hansen, Byggeleder, KOM-KBH A/S

Jeg sidder i Byggeafdelingen, så mine primære opgaver består i at føre vores projekter sikkert fra projektudviklingen til det færdige byggeri. Det mest spændene er at se en projektide gå fra skitseniveau til at stå som færdigt byggeri, hvor folk glæder sig til at flytte ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Jonas Peter Østergaard Andersen, Anlægsgartner, CG Jensen

Jeg arbejder som anlægsgartner, og jeg beskæftiger mig med mange forskellige ting. I mit arbejde laver jeg blandt andet belægninger, bundopbygning, planter beder, kører i større maskiner og meget mere. Jeg synes, at det mest spændende ved mit job er, når jeg laver noget, der er relevant for min uddannelse. Det kan eksempelvis være, når jeg laver en belægning af plantebede. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Fie Irving Olsen, Kontorelev, Scleroseforeningen

Jeg arbejder i det, vi kalder Service, hvor jeg, sammen med mine to kollegaer, besvarer alle de telefonopkald, der kommer ind i foreningen. Derudover tager jeg imod de personer, der kommer ind i foreningen, jeg opretter medlemskaber, håndterer legater, besvarer mails og laver en masse andre administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Winnie Bitsch, Forlagsassistent, Dafolo

I Dafolos Lager & Logistik-afdeling opbevarer, ekspederer og distribuerer vi bøger for danske og udenlandske forlag. Det vil sige, at vi modtager ordrer fra f.eks. boghandlere, som vi sørger for at pakke og sende afsted. Jeg arbejder hovedsageligt med kundeservice/ekspedition, lagerstyring, ordreoprettelse for vores kunder og ajourføring af varer på Bogportalen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Uffe Hjaltelin Bressing, Receptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er en del af Receptionen og Front Office Teamet og er med til at sørge for, at de gæster, der kommer hos os, får den bedst mulige oplevelse. Det er et dynamisk arbejde med mange berøringsflader, og man er en del af mange af de touch-points, en gæst møder i sin oplevelse hos os. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Hoff Hansen, Administrativ assistent, Region Hovedstaden

Jeg er ansat i Uddannelsesafdelingen i Center for HR i Region Hovedstaden. Her arbejder jeg med administrationen af kurser af kort og lang varighed, hvor jeg lægger kurserne i Kursusportalen, booker lokaler, bestiller forplejning og sørger for, at det administrative og praktiske omkring kurserne fungerer. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Martin Juul Graarup, Tjener, Scandic

Jeg arbejder som tjener på Scandic The Reef. Jeg arbejder med à la carte, banketter, buffet, i baren og i konferencen. Mine primære opgaver er forberedelser, klargøring, salg og ikke mindst en rigtig god service til vores gæster. Det mest spændende er, når vi har store events og banketter. Opgaver,som er udenfor de daglige rutiner. giver altid et ekstra kick, motivation og en god erfaring.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere
Sidst opdateret 17-09-2019

Sandra Jørgensen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder til dagligt som tømrer og arbejder for det meste på mellemstore opgaver. Mine primære arbejdsopgaver består af:  Noget af det mest spændende og udfordrene i mit job er, når jeg får en anderledes opgave, så jeg selv skal være kreativ og er med til at udtænke en løsning.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Mette Sørensen, EUX Velfærd, Social+Sundhed

I forbindelse med min uddannelse arbejder jeg meget rehabilitering og medicinhåndtering. Jeg lærer meget om vores omsorg og kontakt til borgeren, og den relation vi skaber til dem. Jeg har også gymnasielle fag som matematik, kemi, dansk og engelsk, og det er rigtig spændende, fordi de fag har en kobling til vores sosu-fag. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Dennis Jønsson, Blikkenslager, Brøndum

Jeg arbejder som blikkenslager i vores afdeling i Randers og tager mig af forskellige former for blikarbejde. Lige nu arbejder jeg eksempelvis på et byggeprojekt, hvor vi er i gang med at lave tagrander og kviste. Det at være blikkenslager handler altså ikke om lave toiletter og håndvaske, som man måske kunne tro, men vi er både ude i private hjem og på byggepladser. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere