Vis studentum.dk som: Mobile

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Absalon Hotel Group
Hotelreceptionist

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger. Helt generelt er receptionistens rolle at få det meste af huset til at spille på alle tider af døgnet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

For mig er det helt klar gæstekontakten, der er den mest spændende opgave. Gæsterne kommer ofte med spørgsmål til, hvad de kan lave, imens de er i København samt generelle spørgsmål omkring byen. Jeg syntes altid, det er spændende at planlægge flere dage for vores gæster, specielt fordi gæsterne ikke er ens, så der skal vi være meget kreative og spørge ind til behov. Her gælder det om at få skabt en god relation til gæsten, så de føler sig set og hørt og hjemme på vores hoteller.

De mest udfordrende opgaver må nok være, når der er noget teknisk, som skal fikses. Heldigvis har vi et super samarbejde hen over flere afdelinger, så selv de mere tekniske ting kan blive fikset så hurtigt som muligt. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse hver dag. Vi har lært en del værktøjer og teorier til bl.a. at kunne segmentere vores gæster, når de står foran os, og hvordan vi ud fra de observationer kan inspirere dem til deres dage i København. Kulturforståelse, psykologi, turismelære og meget meget mere kommer i spil på mit arbejde hver dag.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?

Helt klart vores teamspirit - vi har et helt vanvittigt godt sammenhold i hele huset og en rigtig god kultur. Den samme kultur, der gør sig gældende over for vores gæster. Ansvar - er noget man får tidligt ansvar i Absalon Hotel Group, og dette er bestemt med til, at man udvikler sig sammen med sit arbejde hele tiden. Glade gæster - vi går langt for, at vores gæster er glade, og det er selvfølgelig altid dejligt, når man kan mærke, at vores gæster er vilde med at bo hos os. 

  • Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Absalon Hotel Group er rigtig gode til at værdsætte deres medarbejdere. Derfor er vi super motiverede og skaber mange flotte resultater. Både Absalon og Andersen Hotel er i top 10 på Tripadvisor i København. Vi fejrer rigtig mange forskellige anledninger. Det viser, at alles indsats er værdsat, og så skaber det bare et stærkt fællesskab, der gør en forskel hver dag. For dét at man kan tage på arbejde og vide, at man skal være på vagt med skønne mennesker er altid et stort boost. 

Læs mere om Absalon Hotel Group

Mød andre kandidater fra Absalon Hotel Group

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 17-09-2019

Sandra Jørgensen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder til dagligt som tømrer og arbejder for det meste på mellemstore opgaver. Mine primære arbejdsopgaver består af:  Noget af det mest spændende og udfordrene i mit job er, når jeg får en anderledes opgave, så jeg selv skal være kreativ og er med til at udtænke en løsning.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anja Nørgaard, Receptionist, Scandic

Jeg arbejder i receptionen på Scandic Regina i Herning. Der tager jeg mig af vores gæster, der skal overnatte på hotellet og checker dem ud igen, når de skal rejse fra os. Derudover tager jeg mig af de henvendelser, der kommer i løbet at deres ophold ved os. De mest spændende opgaver for mig er nok sådan noget som gæstefeedback.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Gry Elfengård Månsson, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er bygningsstruktør, og jeg arbejder mest på store byggepladser, hvor der skal bygges bygninger af en større størrelse. Her arbejder jeg bl.a. med selve fundamentet, så jeg støber og laver formene. Det er både rigtig spændende og udfordrende at beskæftige sig med alt arbejdet det, der ligger bag det f.eks. at lave en af de vægge, vi har. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Thomas Egeberg, Kok, Scandic

Jeg arbejder som kok på restaurant L’Øst på Scandic Aarhus City, hvor mit primære arbejdsområde ligger inden for à la carte, forberedelser i form af opbakning af mad, men også logistikken bag serveringen af en enkelt smagfuld tallerken. Den bagomliggende logistik elsker jeg at gå i dybden med. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Stilund Sommer, Business Tourism Manager, VisitVejle

Jeg arbejder med turisme og mere specifikt erhvervsturisme. MeetingVejle er VisitVejles erhvervsturisme afdeling, hvor vores fokus er på konferencer og events. MeetingVejle er desuden et partnerskab mellem Vejle Kommune og 8 hoteller og venues. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Creutzberg, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er lærling som bygningsstruktør, så jeg bygger højhuse. Jeg lægger gulv, isolerer og støver med beton. Det er stort set det, mit arbejde går ud på. Jeg er håndværker på den måde, at det er mig, der går og støber, binder og ordner alt det, der skal gøres, men jeg er også en del af planlægningen, fordi det er et samarbejde på byggepladsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Trine Lagersted-Olsen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder som tømrer i serviceafdelingen, som laver forskellige former for tømreropgaver, der koster mindre end 100.000 kr. I serviceafdelingen kan opgaverne svinge meget fra dag til dag, men mine typiske opgaver består i at lave gulv, loft, køkken, tagrender og vindues- og dørudskiftning. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Christian Holm, Afdelingsleder, TECHCOLLEGE

Jeg har ansvaret for tre kantiner på tre forskellige adresser her på TECHCOLLEGE. Jeg har ansvaret for, at det hele fungerer, at der er bemanding alle steder og at det, de laver, er i orden. Derudover er jeg selv i køkkenet om morgenen for lige at hjælpe, indtil det værste er overstået. Derefter står den på at få ordnet alt det administrative, som der er en del af.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jimmi Sae-Lim Mortensen, Sales Agent, Scandic

Min arbejdstitel hedder Sales Agent, hvor mit primære forretningsområde er salg. Jeg sidder med grupper, som skal bo på vores hoteller i København og har al korrespondance/forhandling med agenterne, som kommer med disse forespørgsler. Det er alt fra, hvor mange værelser, der er brug for, til ønsker til forplejning og prisforhandling. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Dennis Jønsson, Blikkenslager, Brøndum

Jeg arbejder som blikkenslager i vores afdeling i Randers og tager mig af forskellige former for blikarbejde. Lige nu arbejder jeg eksempelvis på et byggeprojekt, hvor vi er i gang med at lave tagrander og kviste. Det at være blikkenslager handler altså ikke om lave toiletter og håndvaske, som man måske kunne tro, men vi er både ude i private hjem og på byggepladser. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mohammed Chanchiry, Shiftleader Konference, Scandic

Jeg er shiftleader i konferenceafdelingen på Scandic Sluseholmen. Jeg arbejder med at arrangere møder og events for 2 til 550 personer. Mine primære arbejdsopgaver er forhandling af kontrakter, koordinering af arrangementer, afvikling, feedback, gensalg og så selvfølgelig en masse service til vores konferencegæster. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Lasse Bræmer, Tekniker, Scandic

Jeg er tekniker på Scandic Sydhavnen. Det betyder, at jeg står for alt forefaldende arbejde inden for det tekniske på hotellet, dvs. reparationer på værelser, gæste- og medarbejderområder, vedligehold af grønne arealer, pasning af varmeanlæg, teknisk service til konferencegæster og meget andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Martin Juul Graarup, Tjener, Scandic

Jeg arbejder som tjener på Scandic The Reef. Jeg arbejder med à la carte, banketter, buffet, i baren og i konferencen. Mine primære opgaver er forberedelser, klargøring, salg og ikke mindst en rigtig god service til vores gæster. Det mest spændende er, når vi har store events og banketter. Opgaver,som er udenfor de daglige rutiner. giver altid et ekstra kick, motivation og en god erfaring.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Risom, Lærling, Brøndum Stål

Mit arbejde består hovedsageligt af forskellige former for svejseopgaver, og derudover laver jeg også montagearbejde en gang imellem. Det kan være alt fra altanprojekter til gelændere, som jeg arbejder på.  Personligt synes jeg, at de mest spændende og udfordrende i mit arbejde er de opgaver, hvor jeg får lov til at svejse. 

Læs mere