Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Carsten Møller Pedersen, Compensation Analyst, Vestas

  • Carsten Møller Pedersen
  • 29 år 
  • Ansat siden maj 2017
  • Cand.merc. (SDU)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er Compensation Analyst og sidder i afdelingen Global Compensation & Reward. Jeg beskæftiger mig primært med den kompensation som medarbejderne modtager for deres arbejde. Dette kan være i form af løn, diverse former for bonus, forsikringer, pension og andre finansielle incitamenter. Meget af arbejdet beror på analyse af store mængder data og derved danne gode benchmarks. som kan bruges i organisationen til at tiltrække, motivere og bibeholde vores medarbejdere.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Nogle af de opgaver, som jeg finder mest interessante er analysearbejdet og rådgivningen, som for eksempel skal udføres i forbindelse med ekspansion til nye markeder. Her er det vigtigt at ramme ret præcist, så man ikke bruger for mange penge på at få de rette medarbejdere, men samtidig heller ikke bruger for lidt, så man risikerer at tiltrække de forkerte medarbejdere eller mister de rigtige meget hurtigt igen. Jeg synes, at den balancegang, hvor man skal få de to ender til at mødes, er virkelig spændende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Mit job har mange snitflader. Jeg har ofte både kontakt med HR-partnere, Finance Controllers, Legal Advisors med flere. Min baggrund som cand.merc har givet mig en grundlæggende viden omkring mange af disse områder, hvilket har rustet mig til at kunne tale med disse forskellige faggrupper.

Jeg synes desuden, at min uddannelse har givet mig en evne til at stille mig kritisk i forhold til de informationer, som fås fra forskellig partnere og områder, og dermed sikre at data er valid, da dette kan have stor betydning for vores rådgivning.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Vestas?

Vestas har været i spidsen for den grønne energibølge, hvilket, jeg synes, er meget appellerende. Jeg kan godt lide tanken om at være en del af en organisation, som prøver at gøre verden grønnere.

Vestas er en international virksomhed med ansatte i det meste af verden. Jeg fandt muligheden for at arbejde sammen med mennesker fra mange forskellige kulturer og nationaliteter interessant. Mulighederne for at udvikle sig både professionelt og personligt er en meget afgørende faktor for mig, dette har jeg en klar fornemmelse af at kunne i Vestas.

  • Hvorfor er Vestas en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Vestas er blandt de store internationale virksomheder i Danmark. At Vestas også har en grøn profil, har blot gjort den til en mere tiltrækkende virksomhed for mig. Vestas er desuden en virksomhed, som de fleste danskere kender til. Dette generelle kendskab har uden tvivl haft en stærk indvirkning på, hvorfor jeg var tiltrukket af Vestas fra starten.

Læs mere om Vestas

Mød andre kandidater fra Vestas

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef i maskinafdeling, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Daniele Capezzuto, Junior MOGE Controller, Nestlé

I work in Finance and Control, more specifically within MOGE Controlling. MOGE stands for Marketing and Other General Expenses (alternatively SG&A) and together with my manager we are in charge of controlling these costs for the Nordics. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Tansu Øzer, BRU Trainee PBA, Nordea

Jeg er ansat i Nordea 24/7, hvilket jeg har været siden august 2016. Min primære opgave er at besvare telefoniske kundehenvendelser i 24/7. Her hjælper jeg kunderne med blandt andet at optage lån og kreditter, bestille og få råd om forsikringer og aftale møde med bankrådgiver. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

Jeg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Nora Winkler-Kofoed, Business Analyst, Bosch

I am Business Analyst at AA/SEN. In that job role, I am part of the AA management team and responsible for reporting and monitoring business key figures. I work closely together with our sales managers and consolidate the sales budgets for planning and forecasts. I also administrate the trade agreements that we have with our customers and make sure that we build accruals to be able to pay bonus to ...
Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nikolaj Thorsen Bager, Student Analyst, Nordea

Jeg arbejder som Student Analyst i Strategy & Planning i Nordea Markets. Jeg arbejder primært med support til Nordea Markets globale ledelse, hvor en stor del af opgaverne er meget ad-hoc baserede. Herunder kan analyser af diverse aspekter af Markets eller mødemateriale til ledelsesseminarer nævnes. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere