Vis studentum.dk som: Mobile

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Sweco
Teamleder

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder. Jeg er ansvarlig for den daglige ledelse af mit team, og jeg er dermed også ansvarlig for mine medarbejderes faglige udvikling, teamets økonomiske resultat og trivsel generelt. Mine medarbejderes aktiviteter og tid planlægger jeg i tæt samarbejde med afdelingschefen, så vores prioriteter flugter med hele afdelingens og forretningens overordnede strategi. Derudover bærer min dagligdag også præg af en del kundekontakt, da jeg sideløbende med opgaver og projekter skal sørge for at fremskaffe nye og samtidig varetage eksisterende kunderelationer.  

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Generelt finder jeg mit job spændende og udfordrende, men helt specifikt synes jeg, at det er enormt interessant at få muligheden for at arbejde med et nyt team og nye fagområder, der skal udvikles og ledes på korrekt vis, så medarbejderne er glade og motiverede, når de går på arbejde. Jeg kan rigtig godt lide at arbejde med mennesker og kan også godt lide at møde nye og forskellige persontyper. Derudover synes jeg, at mine kolleger er blandt de dygtigste folk i vores branche, og jeg er glad for, at jeg potentielt har mulighed for at arbejde sammen med alle 15.000 af dem på kryds og tværs af landegrænser. For mig at se betyder det rigtig meget, at vi på denne måde tænker som ét Sweco, hvor alle kan vidensdele og sparre med hinanden.  

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet diplombygningsingeniør med speciale i trafik og veje. Under min uddannelse lærte jeg, hvordan man planlægger, projekterer, tegner og beregner eksempelvis anlægsprojekter. Man får værktøjer, så man kan identificere, analysere og løse komplicerede byggetekniske problemstillinger – fra et såvel menneskeligt som økonomisk og bæredygtigt perspektiv. Derudover lærer man at arbejde sammen i grupper og teams bestående af forskellige personligheder og fagligheder, hvilket giver et godt indblik i, hvad det vil sige at indgå i kollegiale relationer og fællesskaber. Alt dette drager jeg stor nytte af på daglig basis.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Sweco?

1. Jeg fik ansvar fra første dag, som for mig er lig tillid og anerkendelse, der i sidste ende resulterer i glæde og motivation

2. Jeg bliver dagligt udfordret, og to opgaver er sjældent ens. Og støder jeg på faglige forhindringer, er jeg heldigvis så velsignet, at jeg er omgivet af branchens dygtigste eksperter både i Danmark og i udlandet, som alle er parate til at vidensdele og sparre.

3. Vores arbejdskultur. Alle kan trygt sige deres mening og bidrage med nye holdninger og idéer uden at skulle frygte negative eller ubehagelige reaktioner. Derudover har vi en humor, som jeg finder varm, befriende og inkluderende – og det er vigtigt, at man kan have det sjovt på sit arbejde.

  • Hvorfor er Sweco en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det er der mange årsager til. Jeg føler, at der virkelig bliver lyttet til mig, og så har jeg rigtig gode karrieremuligheder, da man i Sweco har fokus på intern mobilitet, og at medarbejderne kan rykke rundt i virksomheden og prøve sig selv af i en ny rolle. Samtidig har man også stor mulighed for at udvikle sig inden for sit eksisterende faglige område. Derudover finder jeg det enormt motiverende, at vi i Sweco er i stand til at påtage os alle typer af opgaver og løse næsten alle ingeniør- og arkitekturmæssige problemstillinger.

Læs mere om Sweco

Mød andre kandidater fra Sweco

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Søren Schmidt Olsen, Maskinmester, Hauschildt Marine

Mine primære opgave er design og konstruktion af miljøsystemer til skibe. Det indebærer projektledelse mellem kunde og værft samt et stærkt samarbejde mellem kunde, værft og Hauschildt Marine. Min opgave er at skræddersy et miljøsystem til et konkret skib. Det indebærer mange udfordringer, og der skal holdes styr på regler fra både producent og klassifikationsselskabet.

Læs mere
Sidst opdateret 12-07-2019

Mette Sørensen, Teknisk sagsbehandler/Ingeniør, Sikkerhedsstyrelsen

Jeg er ansat i Center for Markedsovervågning, hvor jeg arbejder med produktsikkerhed i et team af dygtige kollegaer. Min primære arbejdsopgave omhandler sagsbehandling af produkter, som ikke lever op til gældende sikkerhedskrav. Jeg er ofte i dialog med virksomheder, som har brug for vejledning i forhold til deres egne forpligtelser. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josefine Pedersen, Elektriker, EL:CON

Jeg er elektriker og arbejder i Roskildes sikringsafdeling. Her beskæftiger jeg mig primært med ABA, hvilket vedører alt sikkerhed, hvis der skulle opstå brand. Det kan være alt fra varslingshøjtalere, der beder folk om at forlade området, hvis der opstår brand til røgmeldere, der opfanger røgen fra branden. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Stine Fabild, Product Manager, Telia

Jeg arbejder med produktudvikling indenfor TV og bredbånd. Vi har gang i mange spændende projekter, så min hverdag er fyldt med forskellige opgaver. Én af mine vigtigste arbejdsopgaver er den tekniske implementering af nye offerings og produkter fra Commercial Management.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-08-2019

Anthony Dean, Concept Facilities Engineer, Total

I work as Conceptual Facilities Engineer in the conceptual facilities team within the developments group in the offshore product line. Here, we support shallow water offshore developments. Thus, when we find new resources through drilling, we either look to develop the resources with a new infrastructure or we are tying it back to existing production platforms. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Mette Rosenbæk Olesen, Fødevareingeniør, Engelsviken Canning

Jeg arbejder hos Engelsviken Canning Denmark i Skagen. Engelsviken er en fødevareproducent af bl.a. skaldyr. Jeg har ansvaret for vores kvalitet og fx at få analyseret og tjekket råvarerne, herunder analysere færdigvarerne både mikrobiologisk, kemisk og sensorisk. Generelt tager jeg en masse prøver både af fødevarerne, men også af produktionen – alt sammen for at sikre kvaliteten.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Thomas Langhoff, Assistant Manager, Danish Crown

Jeg sidder med ansvaret for en teknisk afdeling med seks mand. Mit primære fokusområde er den daglige drift. Jeg skal sørge for, at alt kører, som det skal og tage beslutninger om, hvad der skal gøres, hvis en af vores maskiner går i stykker. Derudover sidder jeg med budgetterne for teknisk afdeling. Det er både i forhold til indkøb, reservedele og investeringer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Pank Roulund, Global Mechatronics Graduate, Grundfos

Jeg startede i Grundfos, som en del af deres Global Graduate Programme, og jeg arbejder i min første af fire rotationer inden for vores udvikling af nye produktionsprocessorer.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Thor Højlund Olsen, Discovery Lead, Demant

I am a project leader in Discovery, which is part of R&D in Demant. In Discovery we develop radical innovative concepts for people living a hearing loss. We use the most recent technologies, like AI and sensors to address the challenges of people living with a hearing loss. In a small and fast project, we experiment with new ideas.

Læs mere