Noreen Din, Teamleder, Sweco

Noreen er Teamleder hos Sweco, hvor hun overordnet sidder med opgaver inden for veje og trafikplanlægning. Derudover er hendes hverdag også præget af kundekontakt.

Sweco
Teamleder

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder. Jeg er ansvarlig for den daglige ledelse af mit team, og jeg er dermed også ansvarlig for mine medarbejderes faglige udvikling, teamets økonomiske resultat og trivsel generelt. Mine medarbejderes aktiviteter og tid planlægger jeg i tæt samarbejde med afdelingschefen, så vores prioriteter flugter med hele afdelingens og forretningens overordnede strategi. Derudover bærer min dagligdag også præg af en del kundekontakt, da jeg sideløbende med opgaver og projekter skal sørge for at fremskaffe nye og samtidig varetage eksisterende kunderelationer.  

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Generelt finder jeg mit job spændende og udfordrende, men helt specifikt synes jeg, at det er enormt interessant at få muligheden for at arbejde med et nyt team og nye fagområder, der skal udvikles og ledes på korrekt vis, så medarbejderne er glade og motiverede, når de går på arbejde. Jeg kan rigtig godt lide at arbejde med mennesker og kan også godt lide at møde nye og forskellige persontyper. Derudover synes jeg, at mine kolleger er blandt de dygtigste folk i vores branche, og jeg er glad for, at jeg potentielt har mulighed for at arbejde sammen med alle 15.000 af dem på kryds og tværs af landegrænser. For mig at se betyder det rigtig meget, at vi på denne måde tænker som ét Sweco, hvor alle kan vidensdele og sparre med hinanden.  

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet diplombygningsingeniør med speciale i trafik og veje. Under min uddannelse lærte jeg, hvordan man planlægger, projekterer, tegner og beregner eksempelvis anlægsprojekter. Man får værktøjer, så man kan identificere, analysere og løse komplicerede byggetekniske problemstillinger – fra et såvel menneskeligt som økonomisk og bæredygtigt perspektiv. Derudover lærer man at arbejde sammen i grupper og teams bestående af forskellige personligheder og fagligheder, hvilket giver et godt indblik i, hvad det vil sige at indgå i kollegiale relationer og fællesskaber. Alt dette drager jeg stor nytte af på daglig basis.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Sweco?

1. Jeg fik ansvar fra første dag, som for mig er lig tillid og anerkendelse, der i sidste ende resulterer i glæde og motivation

2. Jeg bliver dagligt udfordret, og to opgaver er sjældent ens. Og støder jeg på faglige forhindringer, er jeg heldigvis så velsignet, at jeg er omgivet af branchens dygtigste eksperter både i Danmark og i udlandet, som alle er parate til at vidensdele og sparre.

3. Vores arbejdskultur. Alle kan trygt sige deres mening og bidrage med nye holdninger og idéer uden at skulle frygte negative eller ubehagelige reaktioner. Derudover har vi en humor, som jeg finder varm, befriende og inkluderende – og det er vigtigt, at man kan have det sjovt på sit arbejde.

  • Hvorfor er Sweco en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Det er der mange årsager til. Jeg føler, at der virkelig bliver lyttet til mig, og så har jeg rigtig gode karrieremuligheder, da man i Sweco har fokus på intern mobilitet, og at medarbejderne kan rykke rundt i virksomheden og prøve sig selv af i en ny rolle. Samtidig har man også stor mulighed for at udvikle sig inden for sit eksisterende faglige område. Derudover finder jeg det enormt motiverende, at vi i Sweco er i stand til at påtage os alle typer af opgaver og løse næsten alle ingeniør- og arkitekturmæssige problemstillinger.

Læs mere om Sweco

Mød andre kandidater fra Sweco


Annoncer