Vis studentum.dk som: Mobile

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

  • Thomas Nyholm Andersen
  • 32 år
  • Ansat siden maj 2018
  • Cand.merc.jur.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer, og at vi fakturerer inden for deadline.

Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed. Den data kan give os indsigt i mønstre, som vi igen kan bruge til at optimere og træffe strategiske beslutninger, der hviler på et solidt datagrundlag.

I den proces indgår også RPA, Robot Process Automation, hvor man bruger it-robotter til at automatisere nogle af de simple processer blandt andet i økonomiafdelingen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende lige nu er den proces med automatisering og dataanalyse, som jeg er med til at udvikle. Når vi får implementeret robotter til at automatisere de mest rutineprægede opgaver, vil det frigive medarbejdernes tid til at udføre mere kvalitetsarbejde og udvikling.

Det er også udfordrende at finde balancen mellem lederopgaverne og de øvrige ansvarsopgaver, jeg har. Jeg bruger meget tid på at snakke med mine medarbejdere om, hvilke opgaver de helst vil lave og have dem med på råd om, hvordan vi kan gøre tingene smartere. Det er vigtigt, at vi har en fælles forståelse af tingene, og at alle har en god mavefornemmelse, når de møder på arbejde.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger selvfølgelig den økonomiske del af min uddannelse utrolig meget. Den juridiske del bruger jeg ikke så meget direkte, men min uddannelse ligger i baghovedet og giver mig nogle redskaber og metoder til at agere i mit job på daglig basis.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos POWERCARE?

Stort ansvar og frihed til at udføre opgaverne. Jeg er med til at drive en rigtig spændende udviklingsfase fremad i virksomheden, og det betyder også personlig udvikling for mig som leder.

  • Hvorfor er POWERCARE en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi jeg arbejder med det, jeg synes er mest spændende. Det betyder, at jeg vågner op om morgenen med en god mavefornemmelse og lyst til at gå på arbejde. Her er et godt arbejdsmiljø, og jeg har dejlige kollegaer.

POWERCARE er en virksomhed, hvor man satser på vækst og udvikling, og derfor går tingene stærkt. Man skal man kunne navigere i, hvilken retning man vil drive udviklingen i, for der er ofte flere retninger at tage. For mig er det en sindssyg spændende læringsproces, og jeg sætter pris på friheden til, at jeg selv må løbe med bolden.

Læs mere om POWERCARE

Mød andre kandidater fra POWERCARE

Senest opdateret: 26 jun 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Hye Kristensen, Infrastructure Analyst, Nationalbanken

Jeg arbejder som Infrastructure Analyst og sidder i afdelingen Finansiel Stabilitet. Finansiel Stabilitet beskæftiger sig med overvågning og laver vurderinger af den finansielle sektor i Danmark med det formål at sikre en robust økonomi.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

Jeg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Bo Jensen, Nordic Credit Manager, L'Oréal

Credit-teamets rolle i L’Oréal er at styre vores kreditrisiko ud mod vores kunder, gennem kreditvurderinger og forsikringer. Derudover er vi ansvarlige for L’Oréals debitor, bogholderi og inddrivelse af kundefordringer. Det spændende ved mit job er bl.a., at vi har rigtig mange forskellige stakeholders både internt og eksternt. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Thagesen, Privatrådgiver, Jyske Bank

Jeg arbejder i den finansielle sektor i banksektoren. Jeg er ansat i Jyske Bank, hvor jeg startede i praktik i begyndelsen af 2014, og jeg har været ansat lige siden. Jeg arbejder primært med privatrådgivning til unge og unge familier i forhold til, hvor de er i deres liv. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef i maskinafdeling, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere