Vis studentum.dk som: Mobile

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen.

Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling. Her er jeg involveret i diverse projekter, hvor vores forskellige IT-systemer skal leve op til de lovkrav, der er på moms og afgiftsområdet. Jeg har derfor daglig kontakt med vores datterselskaber verden over for at finde en løsning i samarbejde med dem.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Momslovgivningen rundt omkring i verden gennemgår mange ændringer for tiden med skærpede rapporteringskrav og lande, der implementerer moms for første gang. Udfordringen er derfor at få kendskab til disse ændringer og analysere sig frem til, hvilke konsekvenser det får for de DSV-datterselskaber, som er i de pågældende lande. Jeg kan godt lide, at jeg har så meget kontakt med DSV-kollegaer over hele verden, og jeg synes det er spændende at analysere mig frem til løsningerne og dermed være involveret i opsætningen af vores IT-systemer. Mine arbejdsdage ligner sjældent hinanden, og det er derfor aldrig kedeligt at gå på arbejde.

  • Hvordan bruger du din bachelor i matematik i din nuværende stilling?

Min uddannelse tog 2 år og i løbet af disse 2 år, nåede jeg som sagt forbi flere forskellige afdelinger. Jeg fik derfor et stort indblik i, hvordan forretningen er bygget op, og hvordan alle afdelingerne indirekte er forbundet og påvirker hinanden. Derudover lærte jeg også at bruge flere af vores IT-systemer, hvilket er et stort plus, når jeg nu skal finde løsninger på de problemstillinger, som nye lovkrav medfører.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DSV?

DSV gør meget ud af at skabe et stort netværk for eleverne – både for speditør-, IT-, lager-, og økonomielever. Dette netværk har jeg i dag stor glæde af, når jeg skal have hjælp til at forstå dele af forretningen, som jeg ikke selv beskæftiger mig med.

  • Hvorfor er DSV en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DSV er en virksomhed med mange muligheder og ens ledere gør meget ud af opfylde ønsker om evt. videreuddannelse samt at få én hen i præcis den afdeling, som man viser interesse for. Det vigtigste for mig er, at jeg har et arbejde, hvor jeg føler mig udfordret, hvor der er mulighed for udvikling, samt at jeg har et stærkt netværk og gode kollegaer, der bakker mig op. DSV formår at give mig disse ting og sammen med det internationale aspekt i virksomheden, er DSV en attraktiv virksomhed for mig at arbejde i.

Læs mere om DSV

Mød andre kandidater fra DSV

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-04-2021

Nora Winkler-Kofoed, Business Analyst, Bosch

I am Business Analyst at AA/SEN. In that job role, I am part of the AA management team and responsible for reporting and monitoring business key figures. I work closely together with our sales managers and consolidate the sales budgets for planning and forecasts. I also administrate the trade agreements that we have with our customers and make sure that we build accruals to be able to pay bonus to ...
Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

Jeg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Hye Kristensen, Infrastructure Analyst, Nationalbanken

Jeg arbejder som Infrastructure Analyst og sidder i afdelingen Finansiel Stabilitet. Finansiel Stabilitet beskæftiger sig med overvågning og laver vurderinger af den finansielle sektor i Danmark med det formål at sikre en robust økonomi.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marina Canic, Frisørelev, STUHR

Jeg arbejder som frisørelev, på mit sidste år af uddannelsen, hos STUHR, i vores salon på Jægersborg Allé. Som elev hos STUHR bliver du tildelt det primære ansvar i salonens hverdag. Oftest er du den første, kunden ser, når han/hun træder ind af døren, og du skal sørge for, at salonen er flot til de næste kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-03-2020

Glenn Schelander Madsen, lagermedarbejder, Flügger

Jeg arbejder på lageret i Kolding som lagermedarbejder, hvor jeg laver et miks af administrative og praktiske opgaver. Jeg hjælper vores lagerchef og har derudover ansvaret for eksporten og den daglige drift på lageret. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Astrup, Elev, BabySam

Jeg er elev i BabySam lige nu, og jeg er færdiguddannet til juli. Mit område i butikken lige pt. er tekstil og interiør. Det vil sige, at jeg har ansvaret for at bestille varer og finde plads til alle varer i butikken, så det ser ordentligt og præsentabelt ud.  Jeg sørger også for at fylde varer op i butikken, og derudover er jeg også med til at betjene kunder, der besøger vores butik. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Thagesen, Privatrådgiver, Jyske Bank

Jeg arbejder i den finansielle sektor i banksektoren. Jeg er ansat i Jyske Bank, hvor jeg startede i praktik i begyndelsen af 2014, og jeg har været ansat lige siden. Jeg arbejder primært med privatrådgivning til unge og unge familier i forhold til, hvor de er i deres liv. 

Læs mere
Sidst opdateret 17-02-2022

Kimmie Madsen, Speditør, BHS Logistics

Jeg beskæftiger mig primært med Pharma-trafik fra Sjælland til SE-Göteborg. Mine opgaver består i at modtage bookinger fra kunder, taste sendinger og følge op på ordrene. Pharmatransporten indebærer også en del kontrol, og det er vigtigt, at vores materiel bliver overvåget 24/7. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jannick Sikker Mikkelsen, Investment Analyst, Heimstaden

Jeg arbejder i Heimstadens investeringsteam på koncernniveau. Vi varetager alle ejendomsinvesteringer, som Heimstaden gennemfører, og dækker derfor også udenlandske markeder, hvor Heimstaden er tilstede, og nye potentielle markeder. Generelt er mine arbejdsopgaver meget varierende, men overordnet skal jeg sammen med teamet vurdere, om et ejendomsprojekt er en interessant investeringscase.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ammar Ali, Finance Business Partner, TDC Group

I am currently working as a Finance Business Partner in the YouSee Finance team within TDC Group, and in my position, I deal with various tasks which relate specifically towards the financial and commercial aspects of the company. 

Læs mere