Vis studentum.dk som: Mobile

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen.

Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling. Her er jeg involveret i diverse projekter, hvor vores forskellige IT-systemer skal leve op til de lovkrav, der er på moms og afgiftsområdet. Jeg har derfor daglig kontakt med vores datterselskaber verden over for at finde en løsning i samarbejde med dem.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Momslovgivningen rundt omkring i verden gennemgår mange ændringer for tiden med skærpede rapporteringskrav og lande, der implementerer moms for første gang. Udfordringen er derfor at få kendskab til disse ændringer og analysere sig frem til, hvilke konsekvenser det får for de DSV-datterselskaber, som er i de pågældende lande. Jeg kan godt lide, at jeg har så meget kontakt med DSV-kollegaer over hele verden, og jeg synes det er spændende at analysere mig frem til løsningerne og dermed være involveret i opsætningen af vores IT-systemer. Mine arbejdsdage ligner sjældent hinanden, og det er derfor aldrig kedeligt at gå på arbejde.

  • Hvordan bruger du din bachelor i matematik i din nuværende stilling?

Min uddannelse tog 2 år og i løbet af disse 2 år, nåede jeg som sagt forbi flere forskellige afdelinger. Jeg fik derfor et stort indblik i, hvordan forretningen er bygget op, og hvordan alle afdelingerne indirekte er forbundet og påvirker hinanden. Derudover lærte jeg også at bruge flere af vores IT-systemer, hvilket er et stort plus, når jeg nu skal finde løsninger på de problemstillinger, som nye lovkrav medfører.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DSV?

DSV gør meget ud af at skabe et stort netværk for eleverne – både for speditør-, IT-, lager-, og økonomielever. Dette netværk har jeg i dag stor glæde af, når jeg skal have hjælp til at forstå dele af forretningen, som jeg ikke selv beskæftiger mig med.

  • Hvorfor er DSV en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DSV er en virksomhed med mange muligheder og ens ledere gør meget ud af opfylde ønsker om evt. videreuddannelse samt at få én hen i præcis den afdeling, som man viser interesse for. Det vigtigste for mig er, at jeg har et arbejde, hvor jeg føler mig udfordret, hvor der er mulighed for udvikling, samt at jeg har et stærkt netværk og gode kollegaer, der bakker mig op. DSV formår at give mig disse ting og sammen med det internationale aspekt i virksomheden, er DSV en attraktiv virksomhed for mig at arbejde i.

Læs mere om DSV

Mød andre kandidater fra DSV

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Daniele Capezzuto, Junior MOGE Controller, Nestlé

I work in Finance and Control, more specifically within MOGE Controlling. MOGE stands for Marketing and Other General Expenses (alternatively SG&A) and together with my manager we are in charge of controlling these costs for the Nordics. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stine Ring, Handelsassistent, STARK

Jeg sidder i proff/projektsalg hos Stark Frederiksberg. Det er primært mellemstore, store kunder og projektsalg. Primært modtager jeg bestillinger, salg og spørgsmål over telefonen og rådgiver både private og professionelle kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Kasper Kjær, Disponent/Speditør, BHS Logistics

Jeg sidder i vores Kontinentafdeling i Hvidovre, hvor jeg primært disponerer lastbiler til hele Europa. Sammen med mine kolleger koordinerer jeg, hvor lastbilerne skal køre hen, og hvad de skal læsse. Det mest spændende ved mit arbejde er, at der altid er fart over feltet, samtidig med jeg har kontakt med mange forskellige mennesker i løbet af dagen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mads Larsen, Salgselev, STARK

Jeg er i lærer som sælger hos STARK. Min primære opgave er dermed salg og kundeservice, men jeg fungerer også som en slags blæksprutte, fordi jeg er lidt over det hele. Det betyder, at jeg også arbejder på lageret, hvor jeg bakker varer ud og sætter dem på hylderne, så butikken er pæn og klar til kunderne hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Frederik Khalil, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i rådgivningscenteret i her i PFA, hvor jeg beskæftiger mig med alt fra de simpleste opgaver til opgaver, der udfordrer mig. Så arbejdsdagen er blandet godt sammen med forskellige opgaver, og det gør det derfor altid spændende at møde op på arbejde. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere