Vis studentum.dk som: Mobile

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen.

Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling. Her er jeg involveret i diverse projekter, hvor vores forskellige IT-systemer skal leve op til de lovkrav, der er på moms og afgiftsområdet. Jeg har derfor daglig kontakt med vores datterselskaber verden over for at finde en løsning i samarbejde med dem.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Momslovgivningen rundt omkring i verden gennemgår mange ændringer for tiden med skærpede rapporteringskrav og lande, der implementerer moms for første gang. Udfordringen er derfor at få kendskab til disse ændringer og analysere sig frem til, hvilke konsekvenser det får for de DSV-datterselskaber, som er i de pågældende lande. Jeg kan godt lide, at jeg har så meget kontakt med DSV-kollegaer over hele verden, og jeg synes det er spændende at analysere mig frem til løsningerne og dermed være involveret i opsætningen af vores IT-systemer. Mine arbejdsdage ligner sjældent hinanden, og det er derfor aldrig kedeligt at gå på arbejde.

  • Hvordan bruger du din bachelor i matematik i din nuværende stilling?

Min uddannelse tog 2 år og i løbet af disse 2 år, nåede jeg som sagt forbi flere forskellige afdelinger. Jeg fik derfor et stort indblik i, hvordan forretningen er bygget op, og hvordan alle afdelingerne indirekte er forbundet og påvirker hinanden. Derudover lærte jeg også at bruge flere af vores IT-systemer, hvilket er et stort plus, når jeg nu skal finde løsninger på de problemstillinger, som nye lovkrav medfører.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DSV?

DSV gør meget ud af at skabe et stort netværk for eleverne – både for speditør-, IT-, lager-, og økonomielever. Dette netværk har jeg i dag stor glæde af, når jeg skal have hjælp til at forstå dele af forretningen, som jeg ikke selv beskæftiger mig med.

  • Hvorfor er DSV en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

DSV er en virksomhed med mange muligheder og ens ledere gør meget ud af opfylde ønsker om evt. videreuddannelse samt at få én hen i præcis den afdeling, som man viser interesse for. Det vigtigste for mig er, at jeg har et arbejde, hvor jeg føler mig udfordret, hvor der er mulighed for udvikling, samt at jeg har et stærkt netværk og gode kollegaer, der bakker mig op. DSV formår at give mig disse ting og sammen med det internationale aspekt i virksomheden, er DSV en attraktiv virksomhed for mig at arbejde i.

Læs mere om DSV

Mød andre kandidater fra DSV

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-07-2021

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Holst, Konsulent, DI

Jeg arbejder i DI’s energi- og klimapolitiske afdeling, hvor opgaven blandt andet er at påvirke politikere til, at regler og politiske mål inden for energi og klima er til gavn for DI’s medlemsvirksomheder. Som økonom bruger jeg en stor del af min tid på at lave analyser, som kan underbygge vores synspunkter og hjælpe med til at beslutte, hvad der er bedst for DI’s medlemmer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christina Barslund Nielsen, Logistikanalytiker, Vestas

Jeg arbejder som logistikanalytiker ved Vestas Wind Systems A/S i afdelingen for External Towers and Blades Logistics. Overordnet består mine opgaver i at skabe logistisk effektivitet for sourcingen af vindmølletårne og vinger. I praksis undersøger jeg forsyningskæden og beregner potentiale for forbedringer.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 17-02-2022

Rasmus Pedersen, Værkfører, BHS Logistics

Til dagligt står jeg for at styre slagets gang på værkstedet BHS Service Center. Vi har pt 9 svende og 5 lærlinge ansat. Mine primære arbejdsopgaver består af den daglige kontakt med kunderne og imødekomme dem med hjælp til reparation deres lastbiler. Jeg sætter mine kollegaer igang med opgaven, hvorefter jeg opretter ordrer på de reservedele, der skal bruges til reparationen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Hye Kristensen, Infrastructure Analyst, Nationalbanken

Jeg arbejder som Infrastructure Analyst og sidder i afdelingen Finansiel Stabilitet. Finansiel Stabilitet beskæftiger sig med overvågning og laver vurderinger af den finansielle sektor i Danmark med det formål at sikre en robust økonomi.

Læs mere