Vis studentum.dk som: Mobile

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Københavns Universitet
Ph.d-studerende
  • Louise C. Druedahl
  • 30 år 
  • Ansat siden december 2016
  • Farmaceut (Cand.pharm)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning.

Jeg er uddannet farmaceut (cand.pharm), og jeg arbejder i min forskning på at give en bedre forståelse af biosimilære lægemidlers udvikling, godkendelse og anvendelse i samfundet. Biosimilære lægemidler er en slags kopimedicin til biologiske lægemidler og indeholder store komplekse proteinmolekyler, som er umulige at fremstille i helt identiske kopier af det originale biologiske lægemiddel. Min forskning ligger i et krydsfelt mellem forskellige discipliner (primært farmaci og jura) og er en jonglering mellem områder såsom proteinkemi, jura samt samfunds-, læge- og patientperspektiver.

Jeg underviser også på farmaceutuddannelsen eksempelvis inden for, hvordan patienter bruger medicin i samfundet, og hvad patienter synes om medicin. Jeg har også undervist omkring international lægemiddelpolicy, hvilket er forståelsen af internationale politiske eller juridiske aftaler, lovgivning eller strukturer inden for lægemiddelområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er sjovt at skabe ny viden og forståelse, både hos mig selv og hos andre. Dette er noget, som går igen både i min forskning og som underviser. Som ph.d.-studerende skal man finde ud af, hvordan man vil løse ph.d.-projektets hypoteser/problemstillinger, samtidig med at man underviser og selv tager forskellige kurser. Dette gør, at mine arbejdsdage aldrig er ens, fordi forskningen og projektet hele tiden bevæger sig et nyt sted hen. Jeg synes, at det er meget motiverende, og det gør, at jeg dagligt lærer noget nyt.

Samtidig er det også udfordrende, at man i forskning netop undersøger noget, der ikke er undersøgt før. Derfor skal man også være rigtig glad for detaljer for at lave forskning. En anden udfordrende del er, at der er mange flere dage, hvor man har udfordringer med forskningen i forhold til dage, hvor man opnår forskningsresultater, hvilket godt kan være frustrerende over tid.

Jeg kan virkelig godt lide kombinationen af forskning og undervisning. I forskningen har jeg mulighed for at fordybe mig i mit eget projekt. Mere konkret så tilegner jeg mig også kompetencer indenfor at argumentere godt, at være dygtig til at præsentere, at håndtere/styre et projekt og at have internationale samarbejder. Når jeg underviser skal jeg formidle et bestemt emne til de studerende, hvilket gør, at jeg skal ”zoome ud” fra min forskning og anlægge et bredere og mere generelt perspektiv. Jeg skal designe, hvordan jeg gerne vil formidle et bestemt fagligt emne på en god måde for de studerende, hvilket jeg synes er spændende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min farmaceutuddannelse hver dag i mit job. Jeg har igennem min uddannelse lært om alverdens aspekter vedrørende medicin f.eks., om hvordan medicin virker i kroppen på et cellulært niveau, og om hvordan man fremstiller medicin. Den viden bruger jeg i mit ph.d.- projekt til at skabe ny viden for at evaluere om lovgivningen om biosimilære lægemidler er indrettet på en hensigtsmæssig måde.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Københavns Universitet?

Det er vigtigt for mig i mit arbejde på KU, at jeg har mulighed for at vokse og at blive udfordret. Derudover er der en stor fællesskabsfølelse blandt mine kollegaer som gør, at man ikke føler sig ”alene”, selvom man selv har det primære ansvar for sit ph.d.-projekt. Jeg kan også godt lide, at man igennem forskningen får mulighed for at give noget tilbage til samfundet.

  • Hvorfor er Københavns Universitet en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Københavns Universitet bygger på et stærkt akademisk fundament, som jeg synes er motiverende som medarbejder. Institut for Farmaci er blevet evalueret til at være et af de bedste steder for farmaci i Europa, og det er inspirerende at være en del af et livligt, visionært og innovativt forskningsmiljø. Derudover, så har jeg nogle virkelig søde kollegaer, som er utrolig dedikerede til deres arbejde, og som sætter en stor dyd i at lave forskning og undervisning af høj kvalitet. I mine øjne tilbyder KU som arbejdsplads rammerne for, at jeg kan blive en dygtig forsker.

Læs mere om Københavns Universitet

Mød andre kandidater fra Københavns Universitet

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kiwi Kjøller, QC Scientist, Bavarian Nordic

Jeg arbejder i en Pharma/medicinal-virksomhed, hvor vi producerer vacciner til cancer og infektionssygdomme. Jeg arbejder som Scientist i QC, der omhandler kvalitetssikring. Det er hovedsageligt skrivebordsarbejde, hvor vi reviewer dokumenter, planlægger laboranternes arbejde, trouble shooter m.m. Det er en blanding. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Puk Holm, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Vi arbejder med afsætning af dansk grisekød i til hele verden. Jeg har fokus på ernæring, måltider, opskrifter osv. ogdeltager i følgegrupper og netværk og kommunikerer ny viden om ernæring og sundhed. Jeg er involveret i en hel række spændende projekter og har travlt med at kommunikere ernæringsfaglig viden påhjemmesider, sociale medier, foredrag, events, uddelingsmaterialer mv.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Julia Hansen, Social- og Sundhedsassistentuddannnelsen, Social+Sundhed

Jeg beskæftiger mig med mennesker, som har brug for omsorg og pleje både i psykiatri, eget hjem, plejehjem og sygehus. Jeg har en faglig viden omkring medicin, omsorg, håndtering af mennesker i forskellige situationer og mange forskellige sygdomme.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lene Ravn Stein, Fysioterapeut, JAC

Jeg er ansat i JAC’s Center for Specialterapi som fysioterapeut, hvor vi arbejder med borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Her er min primære opgave at skabe hverdagssejre med borgerne ved at vedligeholde deres nuværende funktionsniveau, forhindre funktionstab og mindske smerter. For mig er det vigtigste, at træningen giver mening for borgeren, at den er sjov og motiverende ...

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ewa Wybraniec, Regulatory Affairs Specialist, 3Shape

I work in the RA or Regulatory Affairs department. It acts as our interface between the pharmaceutical/medical device industry and Regulatory authorities across the world. To me it is a cross-disciplinary domain where regulations, business and engineering interact.

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Barbara Halldora Hansen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Jeg er bioanalytiker hos Klinisk Biokemisk Afdeling på Herlev Hospital. Mine primære opgaver er at passe de forskellige analyse apparaturer på laboratoriet samt blodprøvetagning og EKG på ambulante patienter og indlagte på hospitalet. 

Læs mere