Vis studentum.dk som: Mobile

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Københavns Universitet
Ph.d-studerende
  • Louise C. Druedahl
  • 30 år 
  • Ansat siden december 2016
  • Farmaceut (Cand.pharm)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning.

Jeg er uddannet farmaceut (cand.pharm), og jeg arbejder i min forskning på at give en bedre forståelse af biosimilære lægemidlers udvikling, godkendelse og anvendelse i samfundet. Biosimilære lægemidler er en slags kopimedicin til biologiske lægemidler og indeholder store komplekse proteinmolekyler, som er umulige at fremstille i helt identiske kopier af det originale biologiske lægemiddel. Min forskning ligger i et krydsfelt mellem forskellige discipliner (primært farmaci og jura) og er en jonglering mellem områder såsom proteinkemi, jura samt samfunds-, læge- og patientperspektiver.

Jeg underviser også på farmaceutuddannelsen eksempelvis inden for, hvordan patienter bruger medicin i samfundet, og hvad patienter synes om medicin. Jeg har også undervist omkring international lægemiddelpolicy, hvilket er forståelsen af internationale politiske eller juridiske aftaler, lovgivning eller strukturer inden for lægemiddelområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er sjovt at skabe ny viden og forståelse, både hos mig selv og hos andre. Dette er noget, som går igen både i min forskning og som underviser. Som ph.d.-studerende skal man finde ud af, hvordan man vil løse ph.d.-projektets hypoteser/problemstillinger, samtidig med at man underviser og selv tager forskellige kurser. Dette gør, at mine arbejdsdage aldrig er ens, fordi forskningen og projektet hele tiden bevæger sig et nyt sted hen. Jeg synes, at det er meget motiverende, og det gør, at jeg dagligt lærer noget nyt.

Samtidig er det også udfordrende, at man i forskning netop undersøger noget, der ikke er undersøgt før. Derfor skal man også være rigtig glad for detaljer for at lave forskning. En anden udfordrende del er, at der er mange flere dage, hvor man har udfordringer med forskningen i forhold til dage, hvor man opnår forskningsresultater, hvilket godt kan være frustrerende over tid.

Jeg kan virkelig godt lide kombinationen af forskning og undervisning. I forskningen har jeg mulighed for at fordybe mig i mit eget projekt. Mere konkret så tilegner jeg mig også kompetencer indenfor at argumentere godt, at være dygtig til at præsentere, at håndtere/styre et projekt og at have internationale samarbejder. Når jeg underviser skal jeg formidle et bestemt emne til de studerende, hvilket gør, at jeg skal ”zoome ud” fra min forskning og anlægge et bredere og mere generelt perspektiv. Jeg skal designe, hvordan jeg gerne vil formidle et bestemt fagligt emne på en god måde for de studerende, hvilket jeg synes er spændende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min farmaceutuddannelse hver dag i mit job. Jeg har igennem min uddannelse lært om alverdens aspekter vedrørende medicin f.eks., om hvordan medicin virker i kroppen på et cellulært niveau, og om hvordan man fremstiller medicin. Den viden bruger jeg i mit ph.d.- projekt til at skabe ny viden for at evaluere om lovgivningen om biosimilære lægemidler er indrettet på en hensigtsmæssig måde.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Københavns Universitet?

Det er vigtigt for mig i mit arbejde på KU, at jeg har mulighed for at vokse og at blive udfordret. Derudover er der en stor fællesskabsfølelse blandt mine kollegaer som gør, at man ikke føler sig ”alene”, selvom man selv har det primære ansvar for sit ph.d.-projekt. Jeg kan også godt lide, at man igennem forskningen får mulighed for at give noget tilbage til samfundet.

  • Hvorfor er Københavns Universitet en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Københavns Universitet bygger på et stærkt akademisk fundament, som jeg synes er motiverende som medarbejder. Institut for Farmaci er blevet evalueret til at være et af de bedste steder for farmaci i Europa, og det er inspirerende at være en del af et livligt, visionært og innovativt forskningsmiljø. Derudover, så har jeg nogle virkelig søde kollegaer, som er utrolig dedikerede til deres arbejde, og som sætter en stor dyd i at lave forskning og undervisning af høj kvalitet. I mine øjne tilbyder KU som arbejdsplads rammerne for, at jeg kan blive en dygtig forsker.

Læs mere om Københavns Universitet

Mød andre kandidater fra Københavns Universitet

Senest opdateret: 14 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 22-03-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 23-04-2019

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter. Som pedel løser jeg de forstående opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-04-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere