Vis studentum.dk som: Mobile

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Københavns Universitet
Ph.d-studerende
  • Louise C. Druedahl
  • 30 år 
  • Ansat siden december 2016
  • Farmaceut (Cand.pharm)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning.

Jeg er uddannet farmaceut (cand.pharm), og jeg arbejder i min forskning på at give en bedre forståelse af biosimilære lægemidlers udvikling, godkendelse og anvendelse i samfundet. Biosimilære lægemidler er en slags kopimedicin til biologiske lægemidler og indeholder store komplekse proteinmolekyler, som er umulige at fremstille i helt identiske kopier af det originale biologiske lægemiddel. Min forskning ligger i et krydsfelt mellem forskellige discipliner (primært farmaci og jura) og er en jonglering mellem områder såsom proteinkemi, jura samt samfunds-, læge- og patientperspektiver.

Jeg underviser også på farmaceutuddannelsen eksempelvis inden for, hvordan patienter bruger medicin i samfundet, og hvad patienter synes om medicin. Jeg har også undervist omkring international lægemiddelpolicy, hvilket er forståelsen af internationale politiske eller juridiske aftaler, lovgivning eller strukturer inden for lægemiddelområdet.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er sjovt at skabe ny viden og forståelse, både hos mig selv og hos andre. Dette er noget, som går igen både i min forskning og som underviser. Som ph.d.-studerende skal man finde ud af, hvordan man vil løse ph.d.-projektets hypoteser/problemstillinger, samtidig med at man underviser og selv tager forskellige kurser. Dette gør, at mine arbejdsdage aldrig er ens, fordi forskningen og projektet hele tiden bevæger sig et nyt sted hen. Jeg synes, at det er meget motiverende, og det gør, at jeg dagligt lærer noget nyt.

Samtidig er det også udfordrende, at man i forskning netop undersøger noget, der ikke er undersøgt før. Derfor skal man også være rigtig glad for detaljer for at lave forskning. En anden udfordrende del er, at der er mange flere dage, hvor man har udfordringer med forskningen i forhold til dage, hvor man opnår forskningsresultater, hvilket godt kan være frustrerende over tid.

Jeg kan virkelig godt lide kombinationen af forskning og undervisning. I forskningen har jeg mulighed for at fordybe mig i mit eget projekt. Mere konkret så tilegner jeg mig også kompetencer indenfor at argumentere godt, at være dygtig til at præsentere, at håndtere/styre et projekt og at have internationale samarbejder. Når jeg underviser skal jeg formidle et bestemt emne til de studerende, hvilket gør, at jeg skal ”zoome ud” fra min forskning og anlægge et bredere og mere generelt perspektiv. Jeg skal designe, hvordan jeg gerne vil formidle et bestemt fagligt emne på en god måde for de studerende, hvilket jeg synes er spændende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min farmaceutuddannelse hver dag i mit job. Jeg har igennem min uddannelse lært om alverdens aspekter vedrørende medicin f.eks., om hvordan medicin virker i kroppen på et cellulært niveau, og om hvordan man fremstiller medicin. Den viden bruger jeg i mit ph.d.- projekt til at skabe ny viden for at evaluere om lovgivningen om biosimilære lægemidler er indrettet på en hensigtsmæssig måde.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Københavns Universitet?

Det er vigtigt for mig i mit arbejde på KU, at jeg har mulighed for at vokse og at blive udfordret. Derudover er der en stor fællesskabsfølelse blandt mine kollegaer som gør, at man ikke føler sig ”alene”, selvom man selv har det primære ansvar for sit ph.d.-projekt. Jeg kan også godt lide, at man igennem forskningen får mulighed for at give noget tilbage til samfundet.

  • Hvorfor er Københavns Universitet en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Københavns Universitet bygger på et stærkt akademisk fundament, som jeg synes er motiverende som medarbejder. Institut for Farmaci er blevet evalueret til at være et af de bedste steder for farmaci i Europa, og det er inspirerende at være en del af et livligt, visionært og innovativt forskningsmiljø. Derudover, så har jeg nogle virkelig søde kollegaer, som er utrolig dedikerede til deres arbejde, og som sætter en stor dyd i at lave forskning og undervisning af høj kvalitet. I mine øjne tilbyder KU som arbejdsplads rammerne for, at jeg kan blive en dygtig forsker.

Læs mere om Københavns Universitet

Mød andre kandidater fra Københavns Universitet

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lene Ravn Stein, Fysioterapeut, JAC

Jeg er ansat i JAC’s Center for Specialterapi som fysioterapeut, hvor vi arbejder med borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Her er min primære opgave at skabe hverdagssejre med borgerne ved at vedligeholde deres nuværende funktionsniveau, forhindre funktionstab og mindske smerter. For mig er det vigtigste, at træningen giver mening for borgeren, at den er sjov og motiverende ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kiwi Kjøller, QC Scientist, Bavarian Nordic

Jeg arbejder i en Pharma/medicinal-virksomhed, hvor vi producerer vacciner til cancer og infektionssygdomme. Jeg arbejder som Scientist i QC, der omhandler kvalitetssikring. Det er hovedsageligt skrivebordsarbejde, hvor vi reviewer dokumenter, planlægger laboranternes arbejde, trouble shooter m.m. Det er en blanding. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 30-08-2019

Ninett Louise Møller, Social- og sundhedshjælper, Slagelse Kommune

Jeg arbejder som social- og sundhedshjælper i Slagelse Kommune. Mit arbejde som social- og sundhedshjælper indebærer praktisk og personlig pleje, medicinhåndtering og generel strukturering af hverdagen for demente. Jeg har som regel en fast rute hver dag, hvor jeg kører rundt til demente. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Elise Aunan Lein, Sygeplejerske, Region Hovedstaden

Jeg arbejder i sundhedsvæsenet som sygeplejerske på Hjertemedicinsk afdeling på Gentofte Hospital. Mine primære arbejdsopgaver består af pleje og behandling af patienter med hjertesygdomme eller lignende. Observation, pleje, patient- og pårørendekontakt samt medicinering er nogle af mine daglige arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Louise Mikkelsen, Bemandingskonsulent, POWERCARE

Jeg arbejder som bemandingskonsulent i et internationalt vikarbureau. Jeg fungerer som bindeled, mellem de udenlandske sygehuse og de vikarer der ønsker at tage vikariater. Vores arbejdsområder er fordelt efter de sundhedsfaglige specialer – jeg arbejder med jordemødre og børnesygepleje. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere