Asger Kaare Hansen, Business Intelligence Project Manager, KMD

Mød Asger som er Business Intelligence Project Manager, og arbejder inden for Customer Service Management. 

KMD
Business Intelligence Project Manager.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder i det forretningsområde, der hedder Customer Service Management, hvor vi er ansvarlige for de serviceløsninger, der bliver leveret til KMD's eksterne og interne kunder. Her sidder jeg primært og får indblik i, hvordan KMD performer overfor kunden. Det altafgørende, at vi for det første lever op til de Service Level Agreements, som vi har aftalt med kunden, men også at kunden har fortsat god grund til at drive deres forretning i KMD. Jeg beskæftiger mig derfor primært med vores performance resultater, håndtering af root cause problems i forhold til rapportering og optimering af vores forretning.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit job er, at der aldrig er en dag, der ligner den forrige. Der er selvfølgelig nogle faste holdepunkter, som levering af vores resultater til ledelsen, men der kan hurtigt opstå et behov, hvor netop min viden om, hvordan forretningen fungerer og performer er vigtig.

Dette er også noget af det mest udfordrende ved jobbet, da jeg rapporterer til den øverste ledelse, hvor beslutninger omkring fremtidige handlinger hurtigt kan blive vedtaget eller forkastet. Derfor er det at have dybdegående viden og en præcis fremlægning af situationen vigtigt for KMD's fremtidige performance, da fremtidige projekter og korrigerende
handlinger udspringer herfra.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

For at få den viden og for at kunne forstå problemscenarier og eventuelle løsninger, som ledelsen kunne være interesseret i at køre videre med, bruger jeg mange forskelle dele af min uddannelse. Min uddannelse har været med fokus på en sociologisk og teknisk forståelse af verden omkring os, og det er herigennem, at jeg optimerer KMD.

Tallene om KMD's performance giver et statisk billede af, hvordan verden ser ud. Men årsagerne dertil kan være mange, og her bruger jeg min forståelse af menneskets indflydelse på IT og IT's indflydelse på mennesket til at kunne forstå og løse problemscenarier. Jeg omsætter derfor ofte information fra den virkelige verden til en Business Process-model ud fra min viden om IT & Work Design samt Process Innovation for at komme op med en løsning. Her spiller min uddannelse om Organization Change og Change Management ind, da forbedringer ofte handler om forandringer, som i sidste ende handler om koblingen mellem IT og medarbejdere. Problems can be complex, solutions cannot.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos KMD?

1. At jeg kan se, at mit arbejde gør en forskel.

2. At jeg har indflydelse på, hvornår og hvordan jeg arbejder.

3. At jeg karrieremæssigt gør fremskridt, der er synlige for mig og alle andre.

  • Hvorfor er KMD en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

KMD er en attraktiv virksomhed for mig, fordi du som medarbejder, har langt flere muligheder, end jeg tidligere har oplevet fra andre virksomheder. Hvis man er ansvarsbevidst og kan levere, så er KMD en virksomhed, hvor du har rig mulighed for at vokse, udvikle sig selv og skabe en karriere. Derudover er KMD også en stor virksomhed, og det giver mulighed for at prøve forskellige aspekter af rundt omkring i KMD alt efter, hvad man ønsker at arbejde med. Samtidig har vi nogle fantastiske nære ledere, der har hjulpet mig til hurtigt at finde min passion for mit arbejde.

Derudover er der et stort fokus på, at KMD skal være en moderne virksomhed, og de unge i virksomheden bliver sat i spidsen for dette. Det blandt andet gennem dette fokus, at jeg, sammen med nogle af de andre unge i KMD, har fået sat et kæmpe LAN-arrangement i søen for universitetsstuderende, som vi regner med at holde i efteråret.

Læs mere om KMD

Mød andre kandidater fra KMD


Annoncer