Vis studentum.dk som: Mobile

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Hadsten Højskole
Kommunikationsmedarbejder
  • Tobias Birk Hansen
  • 27 år
  • Ansat siden 2019
  • Journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet. Så det er udfordrende at finde løsninger på problemer, der ikke før har været taget hånd om. Samtidig er det vildt spændende at arbejde med at kommunikere til unge mennesker i et sprog, de gerne skal kunne forhold sig til.

Det er en udfordring at beskrive en oplevelse med ord og billeder, som alle, der oplevet det, siger, at man ikke kan beskrive med ord. Derudover er der ikke to dage, der er ens. Og på en højskole sker der hele tiden noget, som man skal være klar til at gribe.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse som journalist bruger jeg, når jeg skal fange og skrive historier om højskolen. Jeg ved, hvordan en nyhedsredaktion typisk behandler en pressemeddelelse, og ved derfor også, hvordan jeg bedst muligt trænger igennem.

Derudover laver jeg generelt en del tekstarbejde på hjemmeside og sociale medier, hvor min uddannelse klart er en fordel for mig.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Hadsten Højskole?

Tillid fra ledelsen

Fordi jeg er den første, der bestrider denne stilling, ligger der ingen rettesnor for, hvordan jobbet skal gribes an. Det betyder, at jeg har en enorm frihed til at løse opgaverne på den måde, jeg mener, er den bedste. Jeg får lov til at prøve nogle ting af og der bliver stolet på, at jeg er den bedste til at løse de pågældende opgaver.

Samarbejde med eleverne

Elevernes historie og hverdag er det, jeg skal forsøge at formidle. Derfor er det af afgørende betydning, at jeg har et godt samarbejde med dem. Jeg forsøger at inddrage dem så meget som muligt, og kigger meget på, hvordan de kommunikere med hinanden, for at bliver klogere på, hvilken tone jeg skal forsøge at ramme.

Tid til at ændre planer

Modsat at arbejde på et stort nyhedsmedie, er jeg ikke bundet op på, at jeg hver dag skal levere noget nyt, der skal ud på alle platforme. Selvom jeg har lagt en plan fra dagens start, er der tid til, at jeg kan beskæftige mig med noget helt andet, hvis der pludselig opstår en situation, som jeg mener, er vigtigere at være en del af. Jeg planlægger selv min tid, hvilket også betyder, at jeg aldrig sidder med opgaver, som jeg ikke har tid til at gøre færdige.

  • Hvorfor er Hadsten Højskole en attraktiv arbejdsplads for dig? 

Fordi Hadsten Højskole er et sted, hvor alle vil hinanden det godt. Det er fedt at arbejde et sted, hvor man dagligt er i kontakt med op til hundrede mennesker, der alle sammen gerne vil byde ind og har noget på hjerte.

Det er et sted, hvor de unge mennesker bor og lever, og det er et stort privilegie at få lov til at være en del af en tid, de fleste af dem aldrig glemmer.

Læs mere om Hadsten Højskole

Mød andre kandidater fra Hadsten Højskole

Senest opdateret: 23 okt 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Anja Karin Møller Fronseca, Pressechef, DMI

Jeg er ansat som pressechef i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Én af de vigtigste arbejdsopgaver er at servicere pressen på bedst mulige måde. Pressearbejdet handler om at betjene journalister eller ”sælge” forskellige DMI-nyheder til medierne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Weirsøe Widtfeldt, Mediegrafiker, Campus Vejle

Jeg laver alt grafisk arbejde på Campus Vejle – lige fra visitkort, brochurer, roll ups til Facebook-bannere, plakater og annoncer. Min opgave er at ensrette og målrette alt markedsføring, så vi sikrer, at de enkelte afdelinger på Campus Vejle har hver deres udtryk. Jeg har tæt kontakt med mange medarbejdere fra de forskellige afdelinger hver dag. Det gør mit arbejde alsidigt og spændende.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Christian Skov Jensen, Compliance Analyst, e-Boks

Jeg er ansat I e-Boks Security afdeling som Compliance Analyst, hvor jeg primært beskæftiger mig med kontrolarbejde inden for Privacy, Security og Informationssikkerhed. Mit arbejde består i at indsamle, koordinere, kontrollere og revidere sikkerhed inden for og på tværs af applikationer, databehandling og afdelinger. Heriblandt at bidrage til risikovurdering og optimering af vores IT-systemer.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Josefine Margrethe Smidt Hansen, Grafisk Designer, e-Boks

Multimediedesigner Jeg er ansat som grafiker og bistår hele organisationen med grafisk arbejde både internt og eksternt. Mit arbejde består især i at sørge for, at vi har et ensartet visuelt og grafisk udtryk på alt lige fra præsentationer til nye services i e-Boks appen. Mine primære arbejdsværktøjer er Illustrator og flere af Adobes programmer og PowerPoint.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere