Vis studentum.dk som: Mobile

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Eisbjerghus Efterskole
Pedel og timelærer
  • Ronni Haugaard
  • 38 år
  • Ansat siden september 2010
  • Uddannet tømrer og friluftsinstruktør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter.

Som pedel løser jeg de forstående opgaver. Det kan være alt lige fra, at skolen tager sig pænt og præsentabel ud til at hjælpe eleverne med diverse forskellige skæve og skøre projekter. Mit arbejde som pedel er meget afvekslende. Der er ikke to dage som er ens. Der er konstant opgaver, som skal løses - store som små.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er at være med til at få en efterskole til at fungere. Hvis vi alle løser vores opgaver, så kører maskinen. Det er fedt at være en del af. Jeg kan godt lide at hjælpe eleverne og lærerne med diverse projekter og være med til at give eleverne nogle oplevelser på skolen og i naturen gennem mit værkstedsfag. Desuden betyder det meget for mig, at skolen tager sig godt ud, og at ting fungerer. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er udlært tømrer, så i meget af mit arbejde som pedel bruger jeg naturligvis disse kompetencer. At være pedel på Eisbjerghus er ikke kun at feje og slå græs (heldigvis). Vi har virkelig mange forskellige opgaver, så en bred håndværksmæssig forsåelse er en stor fordel.

Desuden har jeg en uddannelse som friluftsvejleder. Den gav mig en masse viden, men også de påkrævede certifikater for at kunne tage elever med i havkajakker, kano og træklatring osv.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Eisbjerghus Efterskole?

1. Fællesskabet. Selvfølgelig med eleverne, men i særdeleshed med mine kollegaer. Personalet består af mænd og kvinder. Unge og ældre, nyuddannede og erfarne. Lærer, ledelse, og teknisk administrativt  personale. Den sammensætning giver en meget homogen personalegruppe, hvor vi kan hjælpe og supplere hinanden i en spændende og alsidig hverdag.

2. At kunne være med til at give eleverne et fantastisk efterskoleår. Give dem oplevelser og erfaringer som de forhåbentlig kan gøre brug af i deres videre liv. Det er så fedt at se den positive forandring, der sker med eleverne. Hvor meget de “vokser” på et enkelt år. At vi skaber rammerne til, at de kan få venskaber for livet. Det synes jeg virkelig er fedt at være en del af.

3. Fleksibilitet og alsidighed. At jeg langt hen af vejen selv kan planlægge min tid. Hvis jeg har behov for at gå tidligere en dag eller møde senere, kan jeg som regel få dette til at lade sig gøre. Det betyder meget for mig og min familie. I forhold til alsidighed har jeg været inde på det før. Men det betyder også meget for mig, at jeg har opgaver såvel inde som ude. 

  • Hvorfor er Eisbjerghus Efterskole en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi vi vil noget sammen og har det sjovt. Det tidligere besvarede spørgsmål synes jeg også beskriver meget godt,  hvorfor Eisbjerghus er en attraktiv arbejdsplads for mig.

Læs mere om Eisbjerghus Efterskole

Mød andre kandidater fra Eisbjerghus Efterskole

Senest opdateret: 29 apr 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 27-11-2021

Dennis Jønsson, Blikkenslager, Brøndum

Jeg arbejder som blikkenslager i vores afdeling i Randers og tager mig af forskellige former for blikarbejde. Lige nu arbejder jeg eksempelvis på et byggeprojekt, hvor vi er i gang med at lave tagrander og kviste. Det at være blikkenslager handler altså ikke om lave toiletter og håndvaske, som man måske kunne tro, men vi er både ude i private hjem og på byggepladser. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Creutzberg, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er lærling som bygningsstruktør, så jeg bygger højhuse. Jeg lægger gulv, isolerer og støver med beton. Det er stort set det, mit arbejde går ud på. Jeg er håndværker på den måde, at det er mig, der går og støber, binder og ordner alt det, der skal gøres, men jeg er også en del af planlægningen, fordi det er et samarbejde på byggepladsen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- ogkompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune. Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær ...

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-03-2020

Mathias Fruergaard, projektleder, Q-Construction

Jeg beskæftiger mig med totalentrepriser i form af større boligbyggerier for private bygherrer og udviklere, samt institutionsbyggerier for offentlige bygherrer. Mine primære opgaver er projektledelse og entrepriseledelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 17-09-2019

Sandra Jørgensen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder til dagligt som tømrer og arbejder for det meste på mellemstore opgaver. Mine primære arbejdsopgaver består af:  Noget af det mest spændende og udfordrene i mit job er, når jeg får en anderledes opgave, så jeg selv skal være kreativ og er med til at udtænke en løsning.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere