Vis studentum.dk som: Mobile

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Eisbjerghus Efterskole
Pedel og timelærer
  • Ronni Haugaard
  • 38 år
  • Ansat siden september 2010
  • Uddannet tømrer og friluftsinstruktør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter.

Som pedel løser jeg de forstående opgaver. Det kan være alt lige fra, at skolen tager sig pænt og præsentabel ud til at hjælpe eleverne med diverse forskellige skæve og skøre projekter. Mit arbejde som pedel er meget afvekslende. Der er ikke to dage som er ens. Der er konstant opgaver, som skal løses - store som små.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er at være med til at få en efterskole til at fungere. Hvis vi alle løser vores opgaver, så kører maskinen. Det er fedt at være en del af. Jeg kan godt lide at hjælpe eleverne og lærerne med diverse projekter og være med til at give eleverne nogle oplevelser på skolen og i naturen gennem mit værkstedsfag. Desuden betyder det meget for mig, at skolen tager sig godt ud, og at ting fungerer. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er udlært tømrer, så i meget af mit arbejde som pedel bruger jeg naturligvis disse kompetencer. At være pedel på Eisbjerghus er ikke kun at feje og slå græs (heldigvis). Vi har virkelig mange forskellige opgaver, så en bred håndværksmæssig forsåelse er en stor fordel.

Desuden har jeg en uddannelse som friluftsvejleder. Den gav mig en masse viden, men også de påkrævede certifikater for at kunne tage elever med i havkajakker, kano og træklatring osv.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Eisbjerghus Efterskole?

1. Fællesskabet. Selvfølgelig med eleverne, men i særdeleshed med mine kollegaer. Personalet består af mænd og kvinder. Unge og ældre, nyuddannede og erfarne. Lærer, ledelse, og teknisk administrativt  personale. Den sammensætning giver en meget homogen personalegruppe, hvor vi kan hjælpe og supplere hinanden i en spændende og alsidig hverdag.

2. At kunne være med til at give eleverne et fantastisk efterskoleår. Give dem oplevelser og erfaringer som de forhåbentlig kan gøre brug af i deres videre liv. Det er så fedt at se den positive forandring, der sker med eleverne. Hvor meget de “vokser” på et enkelt år. At vi skaber rammerne til, at de kan få venskaber for livet. Det synes jeg virkelig er fedt at være en del af.

3. Fleksibilitet og alsidighed. At jeg langt hen af vejen selv kan planlægge min tid. Hvis jeg har behov for at gå tidligere en dag eller møde senere, kan jeg som regel få dette til at lade sig gøre. Det betyder meget for mig og min familie. I forhold til alsidighed har jeg været inde på det før. Men det betyder også meget for mig, at jeg har opgaver såvel inde som ude. 

  • Hvorfor er Eisbjerghus Efterskole en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi vi vil noget sammen og har det sjovt. Det tidligere besvarede spørgsmål synes jeg også beskriver meget godt,  hvorfor Eisbjerghus er en attraktiv arbejdsplads for mig.

Læs mere om Eisbjerghus Efterskole

Mød andre kandidater fra Eisbjerghus Efterskole

Senest opdateret: 29 apr 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Creutzberg, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er lærling som bygningsstruktør, så jeg bygger højhuse. Jeg lægger gulv, isolerer og støver med beton. Det er stort set det, mit arbejde går ud på. Jeg er håndværker på den måde, at det er mig, der går og støber, binder og ordner alt det, der skal gøres, men jeg er også en del af planlægningen, fordi det er et samarbejde på byggepladsen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Risom, Lærling, Brøndum Stål

Mit arbejde består hovedsageligt af forskellige former for svejseopgaver, og derudover laver jeg også montagearbejde en gang imellem. Det kan være alt fra altanprojekter til gelændere, som jeg arbejder på.  Personligt synes jeg, at de mest spændende og udfordrende i mit arbejde er de opgaver, hvor jeg får lov til at svejse. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Tingvold Jensen, Montør, Brøndum

Jeg arbejder som montør i serviceafdelingen, hvor vi primært kører rundt og laver forskellige former for ejendomsservicearbejde hos større firmaer og privatkunder. Arbejdsopgaverne spænder meget vidt, og det kan både være at skifte en vandhane, lave en større varmecentral eller renovere lejligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Daniel Brunstad, Ventilationsmontør, Brøndum

Jeg arbejder primært med ventilationsområdet. Jeg skal montere og bestille materialer til mine medarbejdere, og samtidig skal jeg koordinere projektet og sørge for, at alt går, som det skal. Jeg har dermed en form for ledende rolle, hvor jeg har ansvar for at styre projektet.  Lige nu er jeg på et stort projekt, hvor vi bygger Jyllandspostens nye domicil i København.  

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere