Vis studentum.dk som: Mobile

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Eisbjerghus Efterskole
Pedel og timelærer
  • Ronni Haugaard
  • 38 år
  • Ansat siden september 2010
  • Uddannet tømrer og friluftsinstruktør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter.

Som pedel løser jeg de forstående opgaver. Det kan være alt lige fra, at skolen tager sig pænt og præsentabel ud til at hjælpe eleverne med diverse forskellige skæve og skøre projekter. Mit arbejde som pedel er meget afvekslende. Der er ikke to dage som er ens. Der er konstant opgaver, som skal løses - store som små.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er at være med til at få en efterskole til at fungere. Hvis vi alle løser vores opgaver, så kører maskinen. Det er fedt at være en del af. Jeg kan godt lide at hjælpe eleverne og lærerne med diverse projekter og være med til at give eleverne nogle oplevelser på skolen og i naturen gennem mit værkstedsfag. Desuden betyder det meget for mig, at skolen tager sig godt ud, og at ting fungerer. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er udlært tømrer, så i meget af mit arbejde som pedel bruger jeg naturligvis disse kompetencer. At være pedel på Eisbjerghus er ikke kun at feje og slå græs (heldigvis). Vi har virkelig mange forskellige opgaver, så en bred håndværksmæssig forsåelse er en stor fordel.

Desuden har jeg en uddannelse som friluftsvejleder. Den gav mig en masse viden, men også de påkrævede certifikater for at kunne tage elever med i havkajakker, kano og træklatring osv.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Eisbjerghus Efterskole?

1. Fællesskabet. Selvfølgelig med eleverne, men i særdeleshed med mine kollegaer. Personalet består af mænd og kvinder. Unge og ældre, nyuddannede og erfarne. Lærer, ledelse, og teknisk administrativt  personale. Den sammensætning giver en meget homogen personalegruppe, hvor vi kan hjælpe og supplere hinanden i en spændende og alsidig hverdag.

2. At kunne være med til at give eleverne et fantastisk efterskoleår. Give dem oplevelser og erfaringer som de forhåbentlig kan gøre brug af i deres videre liv. Det er så fedt at se den positive forandring, der sker med eleverne. Hvor meget de “vokser” på et enkelt år. At vi skaber rammerne til, at de kan få venskaber for livet. Det synes jeg virkelig er fedt at være en del af.

3. Fleksibilitet og alsidighed. At jeg langt hen af vejen selv kan planlægge min tid. Hvis jeg har behov for at gå tidligere en dag eller møde senere, kan jeg som regel få dette til at lade sig gøre. Det betyder meget for mig og min familie. I forhold til alsidighed har jeg været inde på det før. Men det betyder også meget for mig, at jeg har opgaver såvel inde som ude. 

  • Hvorfor er Eisbjerghus Efterskole en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi vi vil noget sammen og har det sjovt. Det tidligere besvarede spørgsmål synes jeg også beskriver meget godt,  hvorfor Eisbjerghus er en attraktiv arbejdsplads for mig.

Læs mere om Eisbjerghus Efterskole

Mød andre kandidater fra Eisbjerghus Efterskole

Senest opdateret: 29 apr 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Jonas Peter Østergaard Andersen, Anlægsgartner, CG Jensen

Jeg arbejder som anlægsgartner, og jeg beskæftiger mig med mange forskellige ting. I mit arbejde laver jeg blandt andet belægninger, bundopbygning, planter beder, kører i større maskiner og meget mere. Jeg synes, at det mest spændende ved mit job er, når jeg laver noget, der er relevant for min uddannelse. Det kan eksempelvis være, når jeg laver en belægning af plantebede. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Riis Hansen, Byggeleder, KOM-KBH A/S

Jeg sidder i Byggeafdelingen, så mine primære opgaver består i at føre vores projekter sikkert fra projektudviklingen til det færdige byggeri. Det mest spændene er at se en projektide gå fra skitseniveau til at stå som færdigt byggeri, hvor folk glæder sig til at flytte ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Risom, Lærling, Brøndum Stål

Mit arbejde består hovedsageligt af forskellige former for svejseopgaver, og derudover laver jeg også montagearbejde en gang imellem. Det kan være alt fra altanprojekter til gelændere, som jeg arbejder på.  Personligt synes jeg, at de mest spændende og udfordrende i mit arbejde er de opgaver, hvor jeg får lov til at svejse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- ogkompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune. Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær ...

Læs mere