Vis studentum.dk som: Mobile

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse.

Min stilling er todelt. Udover at sende studerende på udvekslingsophold er jeg også international koordinator ved Nordisk Journalistcenter, hvor jeg arbejder med projekter og netværksaktiviteter i Norden og Nordvestrusland for nordiske journalister.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg nyder at have kontakt med "hele verden" hver dag, hvor vi samarbejder på tværs af landegrænser og kontinenter om altid at skabe de bedste muligheder for vores studerende. Det kræver stærke interkulturelle kompetencer at kommunikere med alle dele af verden for altid at opnå det bedste samarbejde - til gavn for studerende ved DMJX.
I et rullende årshjul med forskellige peakperioder skal jeg indimellem holde tungen lige i munden med en varieret opgaveportefølje samt overlappende deadlines. Det er på én gang sjovt og udfordrende. Mht. til projektarbejdet betragter jeg forhindringer på vejen som udfordringer og ikke barrierer for fortsat udvikling.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Qua min uddannelse besidder jeg bl.a. stærke vejledningskompetencer, uddannelsessociologisk viden samt gode formidlingskompetencer. Jeg har specialiseret min indenfor international studentermobilitet, og jeg er derfor landet på den "rette hylde", hvor både min uddannelse, interesse og motivation kommer i spil hver dag.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos DMJX?

1. Jeg er stolt af de projekter, jeg sætter i søen: Internationalisering i forbindelse med uddannelse er min mærkesag, da et udvekslingsophold giver vores studerende hår på brystet og er med til at udvikle morgendagens talenter både personligt og fagligt. Derudover sætter jeg en ære i at bane vejen for netværksaktiviteter mellem nordiske journalister.

2. Udover min motivation for at udføre de vigtige arbejdsopgaver betyder det meget for mig at være i et konstruktivt og samarbejdende team, hvor vi sammen løfter hinandens niveau – og der samtidig er plads til humor i hverdagen. Alt dette findes i arbejdsmiljøet ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

3. Til sidst vil jeg nævne, at det er vigtigt for mig at være i en organisation, hvor jeg ser udviklingsmuligheder, og hvor jeg har mulighed for at sætte mit eget præg på arbejdsopgaverne. Det giver DMJX mig mulighed for. 

  • Hvorfor er DMJX en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Ved DMJX arbejder jeg med dét, jeg brænder for, og det i sig selv gør organisationen attraktiv for mig. Derudover er DMJX en organisation, hvor jeg selv er med til at præge mine arbejdsopgaver og min arbejdsgang. Der er stor grad af frihed under ansvar og tillid til, at jeg klarer mine arbejdsopgaver, hvilket jeg trives i. 

Læs mere om DMJX

Mød andre medarbejdere fra DMJX

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Christian Holm, Afdelingsleder, TECHCOLLEGE

Jeg har ansvaret for tre kantiner på tre forskellige adresser her på TECHCOLLEGE. Jeg har ansvaret for, at det hele fungerer, at der er bemanding alle steder og at det, de laver, er i orden. Derudover er jeg selv i køkkenet om morgenen for lige at hjælpe, indtil det værste er overstået. Derefter står den på at få ordnet alt det administrative, som der er en del af.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Winnie Bitsch, Forlagsassistent, Dafolo

I Dafolos Lager & Logistik-afdeling opbevarer, ekspederer og distribuerer vi bøger for danske og udenlandske forlag. Det vil sige, at vi modtager ordrer fra f.eks. boghandlere, som vi sørger for at pakke og sende afsted. Jeg arbejder hovedsageligt med kundeservice/ekspedition, lagerstyring, ordreoprettelse for vores kunder og ajourføring af varer på Bogportalen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består afgæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter. Som pedel løser jeg de forstående opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Trainee in Administration, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Fie Irving Olsen, Kontorelev, Scleroseforeningen

Jeg arbejder i det, vi kalder Service, hvor jeg, sammen med mine to kollegaer, besvarer alle de telefonopkald, der kommer ind i foreningen. Derudover tager jeg imod de personer, der kommer ind i foreningen, jeg opretter medlemskaber, håndterer legater, besvarer mails og laver en masse andre administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere