Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Daniel Lieutenant Frydensbjerg
  • 28 år
  • Ansat siden 2017
  • Datatekniker med speciale i infrastruktur

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er undervisningsdelen. Det er det, jeg brænder for, det er derfor, jeg er her. Det er mødet med eleverne inde i klassen, om det så er traditionel tavleundervisning eller det er gruppearbejde, hvor det er spørgsmål om at sørge for, at eleverne gør sig de rigtige overvejelser.

Det mest udfordrende er forberedelsesdelen og de overvejelser, der følger med. Hvad skal jeg gøre som underviser, for at der sker den maksimale læring hos eleven? Hvordan giver vi eleverne det bedste fundament, som de selv kan bygge ovenpå, for udviklingen går jo så sindssygt hurtigt i vores branche?

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger jo min uddannelse hele tiden direkte overført. Jeg er en af de heldige, der underviser på samme uddannelse, som jeg selv har taget, og det er ikke vildt længe siden, jeg selv færdiggjorde den, så tingene har ikke ændret sig så meget endnu. Så den er meget direkte anvendelig. Nu har jeg også en uddannelse inden for elektronik, som jeg har gavn af i mit nuværende job, for eksempel ved at overføre nogle af de fejlfindingsmetoder, der anvendes inden for elektronik, til arbejdet med netværk.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At lave det jeg brænder for. Det tror jeg på, at man skal, hvis det ikke skal blive surt at gå på arbejde, og det jeg brænder for er at undervise.

2. Der er ikke nogen, der ringer til mig klokken 3 om natten og siger “nu virker det her ikke”. Det blev jeg hurtigt træt af ude på det private arbejdsmarked. Jeg ved i hvert fald i grove træk, hvad jeg skal i morgen og resten af ugen og kan forberede mig på det.

3. At være med til at præge unge mennesker i en retning, som jeg personligt synes er den rigtige - selvfølgelig fagligt, men også at være med til at modne dem.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

TECHCOLLEGE er et attraktivt sted for mig, fordi det giver mig mulighed for netop at arbejde med de ting, der betyder noget for mig. Jeg får lov at arbejde med det fag, jeg elsker, og i den kapacitet, jeg brænder for: at undervise. Og så selvfølgelig fordi jeg føler, at det også udfordrer mig - igen, både fagligt og personligt.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 19 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Søren Urenfeldt, Scrum Master, LEGO Group

I play a crucial part in my technology and software development two teams' successes. As a Scrum Master, I support our agile transformation journey. At the technology division of The LEGO Group, we utilize Scrum. Scrum is an agile framework. As a scrum master, my main task is getting my teams' better.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Nikolaj Thomas Madsen, IT Architect, Telenor

Jeg sidder som it-arkitekt i vores afdeling Technology & Strategy, hvor jeg til dagligt arbejder med at udarbejde strategi og målarkitektur for vores teknologiportefølje. Mine primære arbejdsopgaver ligger inde for vores Cloud-domæne, hvor jeg arbejder med at kigge ind i, hvordan dertilhørende teknologier kan være med til at løfte Telenor. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ebou Touray, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er ansat som Graduate ved Microsoft i Specialist Team Unit-afdelingen, og min rolle hedder Surface - Technology Solution Professionel, der betyder, at jeg er ansvarlig for alt det tekniske, når det drejer sig om vores Surface-produkter fx Surface Laptop, Surface Pro osv. Jeg arbejder ikke direkte med salg, men jeg står for at drive den tekniske beslutning hos vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Michael Skalski, Proceskonsulent, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg sidder til dagligt i kontoret Procesautomatisering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er ansvarlig for leverance af RPA (Robotic Process Automation) og forskellige AI løsninger til hele Skatteforvaltningen. Mine primære opgaver som Proceskonsulent består i at være PO (Product Owner) for de opgaver, som vi får ind til kontoret. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mathias Nielsen, Consultant i NewTech, KPMG

I am a consultant in our NewTech department, where we use cutting edge technology to add value to our clients. Our team consists of technical as well as business people, with a good understanding of (new) technologies. As one of the technical team members, my main areas are Machine Learning, IoT, RPA as well as Chat & Voicebots. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie Theill Warming, Student Developer, IBM CIC

Som Student Developer hos IBM CIC er mine arbejdsopgaver meget lig dem, som mine fuldtidskolleger har. Jeg er Backend Developer på et rigtigt spændende kundeprojekt, der vedrører automation. Fremadrettet vil jeg komme til at stifte bekendtskab med endnu flere forretningsområder og teknologier, end dem jeg arbejder med nu. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 25-09-2019

Kristoffer Andreasen, Cloud Consultant, NNIT

Jeg arbejder i en af vores afdelinger, som hedder NNIT Digital Together. Vi beskæftiger os med ny teknologi, hvor vi udvikler nye digitale produkter til vores kunder. Min rolle er primært udvikler og IT-arkitekt, hvor jeg er med til at udvikle og designe de digitale løsninger. Dette kan være alt fra en webapplikation til en blockchain.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Guntis Rusa, Product Designer, Peakon

I work as a Product Designer and within the tech world that is someone who solves problems, mostly design related. It’s a combination of a few design fields like User Experience, User Interface, Interaction Design, Digital Design and many more. It may sound like a lot of responsibilities, but in general, the main focus of a Product Designer is around User Experience and Interface Design.

Læs mere
Sidst opdateret 25-09-2019

Alessia Covello, Consultant, NNIT

I work with IT Systems for Life Sciences. This is a broad area in NNIT. Specifically, I am an IT Consultant and I work in the technical department where IT Architects and Consultants/Developers are dedicated to design, implement, test and deliver IT Solutions. My tasks range from sales to solution design to implementation to testing. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tonja Banza Zola, Operations Graduate, KMD

Jeg sidder i vores afdeling SIAM Collaboration Management, hvor vi arbejder med, hvordan vi skaber og opretholder den bedste relation til vores leverandører. Vi leverer ydelser, teknologier og services til vores kunder, men det er ikke altid, at vi udvikler dem selv. 

Læs mere