Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Daniel Lieutenant Frydensbjerg
  • 28 år
  • Ansat siden 2017
  • Datatekniker med speciale i infrastruktur

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er undervisningsdelen. Det er det, jeg brænder for, det er derfor, jeg er her. Det er mødet med eleverne inde i klassen, om det så er traditionel tavleundervisning eller det er gruppearbejde, hvor det er spørgsmål om at sørge for, at eleverne gør sig de rigtige overvejelser.

Det mest udfordrende er forberedelsesdelen og de overvejelser, der følger med. Hvad skal jeg gøre som underviser, for at der sker den maksimale læring hos eleven? Hvordan giver vi eleverne det bedste fundament, som de selv kan bygge ovenpå, for udviklingen går jo så sindssygt hurtigt i vores branche?

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger jo min uddannelse hele tiden direkte overført. Jeg er en af de heldige, der underviser på samme uddannelse, som jeg selv har taget, og det er ikke vildt længe siden, jeg selv færdiggjorde den, så tingene har ikke ændret sig så meget endnu. Så den er meget direkte anvendelig. Nu har jeg også en uddannelse inden for elektronik, som jeg har gavn af i mit nuværende job, for eksempel ved at overføre nogle af de fejlfindingsmetoder, der anvendes inden for elektronik, til arbejdet med netværk.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At lave det jeg brænder for. Det tror jeg på, at man skal, hvis det ikke skal blive surt at gå på arbejde, og det jeg brænder for er at undervise.

2. Der er ikke nogen, der ringer til mig klokken 3 om natten og siger “nu virker det her ikke”. Det blev jeg hurtigt træt af ude på det private arbejdsmarked. Jeg ved i hvert fald i grove træk, hvad jeg skal i morgen og resten af ugen og kan forberede mig på det.

3. At være med til at præge unge mennesker i en retning, som jeg personligt synes er den rigtige - selvfølgelig fagligt, men også at være med til at modne dem.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

TECHCOLLEGE er et attraktivt sted for mig, fordi det giver mig mulighed for netop at arbejde med de ting, der betyder noget for mig. Jeg får lov at arbejde med det fag, jeg elsker, og i den kapacitet, jeg brænder for: at undervise. Og så selvfølgelig fordi jeg føler, at det også udfordrer mig - igen, både fagligt og personligt.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 19 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 13-05-2019

Dianna Andersen, Uddannelseskonsulent, UNIK

Jeg hjælper med idriftsættelse af nye kunder, samt uddannelse af nye kunder, og afholdelse af kursus for nye og eksisterende kunder. Det er altid spændende at få en ny kunde i gang, idet der ikke er 2 kunder der er ens. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Sørensen, Software Developer, Grundfos

Jeg er ansat som softwareudvikler, hvor mine hovedsaglige opgaver består i at skrive embedded-software. På lægmandssprog kan embedded-software forklares som den kode, der ligger gemt væk i de fysiske produkter. Denne kode sørger for, at Grundfos’ produkter, f.eks. en pumpe, kører, som den skal. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Michael Skalski, Proceskonsulent, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg sidder til dagligt i kontoret Procesautomatisering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er ansvarlig for leverance af RPA (Robotic Process Automation) og forskellige AI løsninger til hele Skatteforvaltningen. Mine primære opgaver som Proceskonsulent består i at være PO (Product Owner) for de opgaver, som vi får ind til kontoret. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Signe Kraghede Yding Andersen, Partner Technology Strategist, Microsoft

Jeg arbejder med forretningsudvikling fra et teknisk perspektiv i forhold til vores partnere, fordi Microsoft arbejder sammen med en række partnere – blandt andet større konsulenthuse og mindre IT-virksomheder. Det skyldes, at vi hos Microsoft ikke kan nå ud til hele verden, og derfor er vi nødt til at alliere os med partnere, der kan hjælpe med at sælge og formidle Microsofts produkter og løsning ...

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Rune Reimann Petersen, It-arkitekt, KL

Jeg er ansat som konsulent, og jeg arbejder i et center i KL, der hedder Digitalisering og Teknologi, hvor vores fokusområde omhandler digitaliseringen. Mine daglige arbejdsopgaver spænder meget vidt, men jeg arbejder hovedsageligt med IT-arkitektur i forskellige digitaliseringsprojekter internt i KL eller konkrete IT-projekter og IT-løsninger i kommunerne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ebou Touray, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er ansat som Graduate ved Microsoft i Specialist Team Unit-afdelingen, og min rolle hedder Surface - Technology Solution Professionel, der betyder, at jeg er ansvarlig for alt det tekniske, når det drejer sig om vores Surface-produkter fx Surface Laptop, Surface Pro osv. Jeg arbejder ikke direkte med salg, men jeg står for at drive den tekniske beslutning hos vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere