Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Daniel Lieutenant Frydensbjerg
  • 28 år
  • Ansat siden 2017
  • Datatekniker med speciale i infrastruktur

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er undervisningsdelen. Det er det, jeg brænder for, det er derfor, jeg er her. Det er mødet med eleverne inde i klassen, om det så er traditionel tavleundervisning eller det er gruppearbejde, hvor det er spørgsmål om at sørge for, at eleverne gør sig de rigtige overvejelser.

Det mest udfordrende er forberedelsesdelen og de overvejelser, der følger med. Hvad skal jeg gøre som underviser, for at der sker den maksimale læring hos eleven? Hvordan giver vi eleverne det bedste fundament, som de selv kan bygge ovenpå, for udviklingen går jo så sindssygt hurtigt i vores branche?

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger jo min uddannelse hele tiden direkte overført. Jeg er en af de heldige, der underviser på samme uddannelse, som jeg selv har taget, og det er ikke vildt længe siden, jeg selv færdiggjorde den, så tingene har ikke ændret sig så meget endnu. Så den er meget direkte anvendelig. Nu har jeg også en uddannelse inden for elektronik, som jeg har gavn af i mit nuværende job, for eksempel ved at overføre nogle af de fejlfindingsmetoder, der anvendes inden for elektronik, til arbejdet med netværk.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At lave det jeg brænder for. Det tror jeg på, at man skal, hvis det ikke skal blive surt at gå på arbejde, og det jeg brænder for er at undervise.

2. Der er ikke nogen, der ringer til mig klokken 3 om natten og siger “nu virker det her ikke”. Det blev jeg hurtigt træt af ude på det private arbejdsmarked. Jeg ved i hvert fald i grove træk, hvad jeg skal i morgen og resten af ugen og kan forberede mig på det.

3. At være med til at præge unge mennesker i en retning, som jeg personligt synes er den rigtige - selvfølgelig fagligt, men også at være med til at modne dem.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

TECHCOLLEGE er et attraktivt sted for mig, fordi det giver mig mulighed for netop at arbejde med de ting, der betyder noget for mig. Jeg får lov at arbejde med det fag, jeg elsker, og i den kapacitet, jeg brænder for: at undervise. Og så selvfølgelig fordi jeg føler, at det også udfordrer mig - igen, både fagligt og personligt.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 19 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Guntis Rusa, Product Designer, Peakon

I work as a Product Designer and within the tech world that is someone who solves problems, mostly design related. It’s a combination of a few design fields like User Experience, User Interface, Interaction Design, Digital Design and many more. It may sound like a lot of responsibilities, but in general, the main focus of a Product Designer is around User Experience and Interface Design.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Asger Anker Sørensen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Som konsulenter arbejder vi på tværs af forretningen, og da alle dele af forretningen sidder på værdifuld information i form af opsamlet data, kan vi hjælpe vores kunder med at optimere hele deres forretningen fra produktion til People Management. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Isabel Amalia Jepsen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Forretningsområdet som Data Scientist Consultant er meget bredt. Man arbejder på korte projekter i alle slags virksomheder, og man kan arbejde med al slags data fx. sundhedsdata, vejrdata, mediedata, processdata, kundedata osv. Min primære arbejdsopgave er at finde værdi i data og være med til at løse komplekse problemstillinger for kunden ved brug af data.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Dianna Andersen, Uddannelseskonsulent, UNIK

Jeg hjælper med idriftsættelse af nye kunder, samt uddannelse af nye kunder, og afholdelse af kursus for nye og eksisterende kunder. Det er altid spændende at få en ny kunde i gang, idet der ikke er 2 kunder der er ens. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Martin Brandstrup, Developer Consultant, IBM CIC

Som konsulent-udvikler beskæftiger man sig med et meget bredt forretningsområde. Opgaverne kan variere meget i varighed og sværhedsgrad, men omfatter oftest implementering af og udvikling på IBM software. Det omfatter både Cloud-baserede løsninger, små cool applikationer og større integrerede IT-systemer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Anders Holm-Pedersen, Læringsteknolog, Niels Brock

Jeg arbejder som læringsteknologi og arbejder i vores Learning Hub, hvor jeg beskæftiger mig med digitalisering og læring. Jeg arbejder med at udvikle online og blendede forløb i samarbejde med vores dygtige undervisere, og det betyder, at jeg tester, udvikler og supporterer vores læringssystemer og digitale programmer. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Christoffer Willum Jensen, Project Management Graduate, KMD

Jeg beskæftiger mig med et forretningsområde, der hedder Støttesystemer. Støttesystemer er selvstændige it-løsninger, der sikrer, at kommunens fagløsninger kan fungere sammen og få adgang til relevante data. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 19-02-2019

Matthias K. Hedegaard-Knudsen, Projektleder, KMD

Mit forretningsområde er projektledelse på større IT-projekter, hvor jeg beskæftiger mig med del/sporaktiviteter i et projekt. Det vil sige, at jeg typisk har ansvaret for en mindre del af et projekt.  Arbejdsopgaverne går ud på at oversætte kundens behov til nogle specifikationer eller en form for arbejdspakke, som kan blive udviklet, testet og iværksat.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere