Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Daniel Lieutenant Frydensbjerg
  • 28 år
  • Ansat siden 2017
  • Datatekniker med speciale i infrastruktur

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er undervisningsdelen. Det er det, jeg brænder for, det er derfor, jeg er her. Det er mødet med eleverne inde i klassen, om det så er traditionel tavleundervisning eller det er gruppearbejde, hvor det er spørgsmål om at sørge for, at eleverne gør sig de rigtige overvejelser.

Det mest udfordrende er forberedelsesdelen og de overvejelser, der følger med. Hvad skal jeg gøre som underviser, for at der sker den maksimale læring hos eleven? Hvordan giver vi eleverne det bedste fundament, som de selv kan bygge ovenpå, for udviklingen går jo så sindssygt hurtigt i vores branche?

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger jo min uddannelse hele tiden direkte overført. Jeg er en af de heldige, der underviser på samme uddannelse, som jeg selv har taget, og det er ikke vildt længe siden, jeg selv færdiggjorde den, så tingene har ikke ændret sig så meget endnu. Så den er meget direkte anvendelig. Nu har jeg også en uddannelse inden for elektronik, som jeg har gavn af i mit nuværende job, for eksempel ved at overføre nogle af de fejlfindingsmetoder, der anvendes inden for elektronik, til arbejdet med netværk.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At lave det jeg brænder for. Det tror jeg på, at man skal, hvis det ikke skal blive surt at gå på arbejde, og det jeg brænder for er at undervise.

2. Der er ikke nogen, der ringer til mig klokken 3 om natten og siger “nu virker det her ikke”. Det blev jeg hurtigt træt af ude på det private arbejdsmarked. Jeg ved i hvert fald i grove træk, hvad jeg skal i morgen og resten af ugen og kan forberede mig på det.

3. At være med til at præge unge mennesker i en retning, som jeg personligt synes er den rigtige - selvfølgelig fagligt, men også at være med til at modne dem.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

TECHCOLLEGE er et attraktivt sted for mig, fordi det giver mig mulighed for netop at arbejde med de ting, der betyder noget for mig. Jeg får lov at arbejde med det fag, jeg elsker, og i den kapacitet, jeg brænder for: at undervise. Og så selvfølgelig fordi jeg føler, at det også udfordrer mig - igen, både fagligt og personligt.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 19 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 03-09-2019

Signe Hvid Paulsen, Konsulent, Capgemini

Jeg arbejder som konsulent indenfor IT projektledelse herunder både traditionel projektledelse samt agile metoder. Størstedelen af min tid sidder jeg ude hos kunder, hvor jeg både har arbejdet som IT projektleder for enkeltstående projekter samt som Scrum Master for forskellige teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Christoffer Willum Jensen, Project Management Graduate, KMD

Jeg beskæftiger mig med et forretningsområde, der hedder Støttesystemer. Støttesystemer er selvstændige it-løsninger, der sikrer, at kommunens fagløsninger kan fungere sammen og få adgang til relevante data. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Inma Contreras, Junior Backend Engineer, Peakon

The IT field offers lots of different opportunities for jobs which lets you decide what you’re most interested in. As a developer, one of my main tasks consists of thinking up technical solutions to problems so that our users have a smooth experience with our product. My other favorite main task would be shaping and implementing new ideas so that they are available to our product users.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Sørensen, Software Developer, Grundfos

Jeg er ansat som softwareudvikler, hvor mine hovedsaglige opgaver består i at skrive embedded-software. På lægmandssprog kan embedded-software forklares som den kode, der ligger gemt væk i de fysiske produkter. Denne kode sørger for, at Grundfos’ produkter, f.eks. en pumpe, kører, som den skal. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stefan Landler Janning, IT Business Partner, Mærsk

Jeg beskæftiger mig med IT inden for Transport & Logistik-divisionen. I øjeblikket har jeg allokeret halvdelen af min tid til opgraderingen af den IT-applikation som Marine HR bruger til HR-relaterede opgaver for vores sømænd samt bemanding af vores skibe. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lasse Larsen, Innovation Manager, ISS

Jeg er Innovation Manager i ISS DK. Det betyder, at jeg er ansvarlig for ISS DK’s udviklings- og innovationsagenda. Det indebærer, at jeg sørger for, at vi har en bæredygtig pipeline af ting, vi tester og har klar til implementering. Samtidigt kigger jeg på, hvordan vi kan udnytte de store teknologitrends (Internet of Things, VR/AR, Robotteknologi, kunstig intelligens, Big Data)

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Guntis Rusa, Product Designer, Peakon

I work as a Product Designer and within the tech world that is someone who solves problems, mostly design related. It’s a combination of a few design fields like User Experience, User Interface, Interaction Design, Digital Design and many more. It may sound like a lot of responsibilities, but in general, the main focus of a Product Designer is around User Experience and Interface Design.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Michael Skalski, Proceskonsulent, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg sidder til dagligt i kontoret Procesautomatisering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er ansvarlig for leverance af RPA (Robotic Process Automation) og forskellige AI løsninger til hele Skatteforvaltningen. Mine primære opgaver som Proceskonsulent består i at være PO (Product Owner) for de opgaver, som vi får ind til kontoret. 

Læs mere