16 aug 2019

Jimmi Sae-Lim Mortensen, Sales Agent, Scandic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min arbejdstitel hedder Sales Agent, hvor mit primære forretningsområde er salg. Jeg sidder med grupper, som skal bo på vores hoteller i København og har al korrespondance/forhandling med agenterne, som kommer med disse forespørgsler. Det er alt fra, hvor mange værelser, der er brug for, til ønsker til forplejning og prisforhandling. Hvilket hotel passer gruppen bedst til og har de nogle specielle forespørgsler, som vi skal være opmærksomme på. Derudover skal vi have booket alle disse grupper ind i vores system, hvor vi også skal have lagt navnene ind på alle gæster. Efter grupperne har boet på hotellerne, skal vi have kørt regninger ud, som også er en af mine arbejdsopgaver.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er, når vi har kongresser i byen. Så er alle hoteller fuldt booket, hvor vi skal være 24/7 under kongressen for at få alt til at spille. Her er det igen os, som alt skal igennem, hvor der kan sagtens kan opstå en masse udfordringer. Ofte ser vi en masse ændringer, no shows og specielle forespørgsler. Og det er vildt spændende!

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse i rigtig mange af mine opgaver. Uddannelsen er meget praksisnær og har derfor klædt mig godt på til især de opgaver, som indebærer salg. Det kan spænde bredt i forhold til, hvordan jeg imødekommer vores kunder, forhandling og kommunikation, service og meget mere.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde i Scandic?

Det må helt klart være mine kollegaer, de spændende og varierende udfordringer hver dag samt den åbne kultur i Scandic, som har plads til alle.

  • Hvorfor er Scandic en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Det er den først og fremmest på grund af kulturen og kollegaerne, der gør, at man føler, at det er en stor familie. Derudover, hvis man selv ønsker det, vil man have mulighed for at få større ansvarsområder og vokse både på det faglige og personlige. Kort sagt, der er et hav af muligheder inden for Scandic.

Læs mere om Scandic

Mød andre kandidater fra Scandic

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består afgæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Drewes, Hotelreceptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Uffe Hjaltelin Bressing, Receptionist, Absalon Hotel Group

Jeg er en del af Receptionen og Front Office Teamet og er med til at sørge for, at de gæster, der kommer hos os, får den bedst mulige oplevelse. Det er et dynamisk arbejde med mange berøringsflader, og man er en del af mange af de touch-points, en gæst møder i sin oplevelse hos os. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Stilund Sommer, Business Tourism Manager, VisitVejle

Jeg arbejder med turisme og mere specifikt erhvervsturisme. MeetingVejle er VisitVejles erhvervsturisme afdeling, hvor vores fokus er på konferencer og events. MeetingVejle er desuden et partnerskab mellem Vejle Kommune og 8 hoteller og venues. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Lasse Bræmer, Tekniker, Scandic

Jeg er tekniker på Scandic Sydhavnen. Det betyder, at jeg står for alt forefaldende arbejde inden for det tekniske på hotellet, dvs. reparationer på værelser, gæste- og medarbejderområder, vedligehold af grønne arealer, pasning af varmeanlæg, teknisk service til konferencegæster og meget andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mohammed Chanchiry, Shiftleader i konferenceafdelingen på Scandic Sluseholmen

Jeg er shiftleader i konferenceafdelingen på Scandic Sluseholmen. Jeg arbejder med at arrangere møder og events for 2 til 550 personer. Mine primære arbejdsopgaver er forhandling af kontrakter, koordinering af arrangementer, afvikling, feedback, gensalg og så selvfølgelig en masse service til vores konferencegæster. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Mitzi Damberg, Front Office Manager, Scandic

Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anja Nørgaard, Receptionist, Scandic

Jeg arbejder i receptionen på Scandic Regina i Herning. Der tager jeg mig af vores gæster, der skal overnatte på hotellet og checker dem ud igen, når de skal rejse fra os. Derudover tager jeg mig af de henvendelser, der kommer i løbet at deres ophold ved os. De mest spændende opgaver for mig er nok sådan noget som gæstefeedback.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Martin Juul Graarup, Tjener, Scandic

Jeg arbejder som tjener på Scandic The Reef. Jeg arbejder med à la carte, banketter, buffet, i baren og i konferencen. Mine primære opgaver er forberedelser, klargøring, salg og ikke mindst en rigtig god service til vores gæster. Det mest spændende er, når vi har store events og banketter. Opgaver,som er udenfor de daglige rutiner. giver altid et ekstra kick, motivation og en god erfaring.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Thomas Egeberg, Kok, Scandic

Jeg arbejder som kok på restaurant L’Øst på Scandic Aarhus City, hvor mit primære arbejdsområde ligger inden for à la carte, forberedelser i form af opbakning af mad, men også logistikken bag serveringen af en enkelt smagfuld tallerken. Den bagomliggende logistik elsker jeg at gå i dybden med. 

Læs mere