Vis studentum.dk som: Mobile

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Nordea
Lead Business Developer

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. Vores Wealth Management-division dækker over alt relateret til opsparing og investering (inklusive fx Private Banking og vores pensionsforretning), og vi forvalter ca. 2,5 billioner kroner på vegne af vores kunder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg er ved at definere fokus i mit job, da det var en stilling, som jeg selv foreslog, vi skulle etablere. Det er en meget spændende proces, og jeg møder konstant nye problemstillinger, da Nordea (og banksektoren generelt) traditionelt kun har lavet partnerskaber med større aktører. Nu skal vi derimod til også at kunne levere værdi til vores kunder gennem partnerskaber med mindre virksomheder, og det udfordrer nogle af vores interne processer.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg arbejder som generalist, hvor jeg skal have ”lidt viden om meget” i modsætning til ”meget viden om lidt” så at sige. Derfor bruger jeg primært min uddannelse (Master in Applied Economics & Finance fra CBS) som baggrundsviden. Det er guld værd, at jeg har en generel viden omkring mange finansieringskoncepter. Det betyder, at når jeg møder forskellige potentielle partnere, kan jeg altid følge med i deres pitches, og hvis vi så ønsker at fortsætte dialogen, kan jeg inddrage vores specialister inden for det specifikke felt.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Nordea?

Kultur

Hvis jeg skal karakterisere Nordeas kultur, så er det en, hvor man bliver belønnet for at være proaktiv og udfordre status quo. Hvis man har en god idé, får man lov til at gennemføre den (fx som da jeg foreslog mit nuværende job). Man får hurtigt meget ansvar, og det forventes, at man tager ejerskab. Herudover er der meget fokus på samarbejde, og det er en fornøjelse at interagere med så mange passionerede kolleger hver dag.

Spændende arbejdsopgaver

Jeg lægger meget energi i mit arbejde, og derfor er det vigtigt for mig, at jeg selvfølgelig også bruger den på spændende opgaver. Og det er netop mit arbejde med fintech-partnerskaber. Det er både spændende at være med til at definere et strategisk vigtigt område, men også bare det at mødes med nogle af de mest innovative virksomheder i verden, der bruger hel ny teknologi er interessant.

Fladt hierarki

Nordea er en meget flad organisation, og alle er altid meget villige til at hjælpe, hvis du tager fat i dem. Der er ingen ledere, som man ikke kan tale med. Det værdsætter jeg meget, og det har også den effekt, at mange vigtige beslutninger træffes decentralt.

  • Hvorfor er Nordea en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg vil fremhæve Nordeas kultur. Dengang jeg selv var studerende og overvejede, hvor jeg skulle starte min karriere, lagde jeg mærke til, at alle mine bekendte i Nordea var meget behagelige mennesker, jeg godt kunne lide at bruge tid med. Mit ræsonnement dengang var, at det måtte afspejle en god kultur, og det mener jeg, at jeg i bagklogskabens klare lys havde ret i.

Specifikt i forhold til fintech-partnerskaber giver Nordeas størrelse og brand mig den fordel, at det er let at etablere kontakt til spændende virksomheder i hele verden. Vi er den eneste bank i Norden, der er blandt markedslederne i alle fire lande, så hvis et fintech ønsker at ekspandere til Norden og ikke vælger Nordea som bankpartner, skal de have mere end en partner, hvilket komplicerer det for dem.

Læs mere om Nordea

Mød andre kandidater fra Nordea

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maiken Møller Sørensen, District Manager, Lidl

Jeg er District Manager hos Lidl Danmark, og her har jeg ledelsesansvaret for fem butikker, hvilket betyder, at jeg er personaleansvarlig for de cirka 100 medarbejdere, der arbejder i de fem butikker. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Tansu Øzer, BRU Trainee PBA, Nordea

Jeg er ansat i Nordea 24/7, hvilket jeg har været siden august 2016. Min primære opgave er at besvare telefoniske kundehenvendelser i 24/7. Her hjælper jeg kunderne med blandt andet at optage lån og kreditter, bestille og få råd om forsikringer og aftale møde med bankrådgiver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Frederikke Gartmann, Analyst i Deal Advisory, KPMG

Jeg arbejder hos KPMG i den afdeling som hedder Deal Advisory. I min afdeling hjælper vi investorer, virksomheder, familier og individer med at købe og sælge virksomheder. Vi finder ud af, hvad virksomheden er værd, hvem der kunne være potentielle købere og rådgiver i det hele taget på alle områder omkring et salg, hvor vores kunder har spørgsmål eller er i tvivl.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Thagesen, Privatrådgiver, Jyske Bank

Jeg arbejder i den finansielle sektor i banksektoren. Jeg er ansat i Jyske Bank, hvor jeg startede i praktik i begyndelsen af 2014, og jeg har været ansat lige siden. Jeg arbejder primært med privatrådgivning til unge og unge familier i forhold til, hvor de er i deres liv. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-06-2019

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer og at vi fakturerer inden for deadline. Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed.

Læs mere