Vis studentum.dk som: Mobile

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Carl Ras
Koncern Indkøbschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker.

I mit job som indkøbschef er jeg ansvarlig for den strategiske udvikling af funktionen, i tæt samarbejde med de andre funktionsledere og direktionen, så udviklingen understøtter den overordnede strategi og styrker forretningen på tværs af virksomheden. Mit job er meget alsidigt og indeholder mange forskellige elementer i løbet af en arbejdsdag. Det er heldigvis ikke et arbejde, hvor man sidder hele dagen ved sit skrivebord. En stor del af min dagligdag går med interaktioner med samarbejdspartnere og kollegaer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at se og tage del i den udvikling, der sker på baggrund af de beslutninger, som jeg er med til at vedtage for mit område. Det gælder både den menneskelige udvikling, der sker for mine medarbejdere, men også den forretningsmæssige udvikling. Det er ikke altid let at skabe udvikling og fremdrift, og udfordringerne man møder i disse bestræbelser, er det, der driver mig og gør mit job interessant.

Når jeg lykkes med at forsimple processer og gøre noget komplekst simpelt, til glæde for de fleste, så ved jeg, at jeg gør en forskel og skaber værdi. Det er det, der er særligt spændende og udfordrende i mit job.    

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en erhvervsuddannelse, da jeg oprindeligt er uddannet som handelselev (isenkræmmerelev) i vores butik på Østerbro. Der er stadig mange af de kompetencer, som jeg tilegnet mig i denne tid, som jeg benytter mig af i mit nuværende job. Eksempelvis forståelsen for vores kunders behov og måden, de handler på. Selvfølgelig bruger jeg også den produktfaglige viden, selvom jeg med tiden er blevet overhalet med flere omgange på dette område.

Da jeg fik mit første lederjob, tog jeg en akademiuddannelse i ledelse. Denne uddannelse benytter jeg hver dag, da det er en meget praksisorienteret uddannelse, som gør mig i stand til at kunne lede mennesker og forstå og opbygge organisationer. Om syv måneder har jeg færdiggjort en MBA-uddannelse, som jeg har været i gang med i snart to år. Denne uddannelse har styrket mine strategiske kompetencer og min generelle forståelse af forretningsledelsen som en helhed. Denne uddannelse har, udover at styrke min kompetencer inden for mange forskellige områder, også udviklet mig enormt på et personligt plan.   

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Carl Ras?

1. Det er en virksomhed i udvikling, som tror på fremtiden.

2. Carl Ras har et ønske om at udvikle sine medarbejdere og branchen.

3. Der er en helt ubeskrivelig stærk og sund kultur, som gennemsyrer virksomheden i alle led.

  • Hvorfor er Carl Ras en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi den har givet mig mulighed for at få en spændende karriere, og jeg har fået lovet til at videreuddanne mig undervejs. Det er langt fra alle virksomheder, der giver disse muligheder. Samtidig er jeg stolt af at arbejde for Carl Ras, og for det som virksomheden står for. Carl Ras tager også et stort socialt og samfundsmæssigt ansvar, hvilket også er vigtigt for mig.

Det mest attraktive for mig er dog alle de gode kollegaer, som jeg har glæden af at være sammen med dagligt. Alle hjælper hinanden og arbejder imod vores fælles mål og vision for virksomheden.

Læs mere om Carl Ras

Mød 5 medarbejdere fra Carl Ras

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Astrup, Salgsassistent, BabySam

Jeg er elev i BabySam lige nu, og jeg er færdiguddannet til juli. Mit område i butikken lige pt. er tekstil og interiør. Det vil sige, at jeg har ansvaret for at bestille varer og finde plads til alle varer i butikken, så det ser ordentligt og præsentabelt ud.  Jeg sørger også for at fylde varer op i butikken, og derudover er jeg også med til at betjene kunder, der besøger vores butik. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Berg Berger, Handelsassistent, STARK

I min dagligdag hos STARK beskæftiger jeg mig med salg og rådgivning til kunderne i butikken og de kunder, der ringer ind og i gang med et byggeprojekt, hvor jeg så skal lave et tilbud til dem. Her skal jeg finde ud af, hvad de har brug for, så jeg kan et godt tilbud til dem. Jeg laver også tilbudsopfølgninger og har kontakt med leverandører. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stine Ring, Handelsassistent, STARK

Jeg sidder i proff/projektsalg hos Stark Frederiksberg. Det er primært mellemstore, store kunder og projektsalg. Primært modtager jeg bestillinger, salg og spørgsmål over telefonen og rådgiver både private og professionelle kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere