Vis studentum.dk som: Mobile

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Carl Ras
Koncern Indkøbschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker.

I mit job som indkøbschef er jeg ansvarlig for den strategiske udvikling af funktionen, i tæt samarbejde med de andre funktionsledere og direktionen, så udviklingen understøtter den overordnede strategi og styrker forretningen på tværs af virksomheden. Mit job er meget alsidigt og indeholder mange forskellige elementer i løbet af en arbejdsdag. Det er heldigvis ikke et arbejde, hvor man sidder hele dagen ved sit skrivebord. En stor del af min dagligdag går med interaktioner med samarbejdspartnere og kollegaer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at se og tage del i den udvikling, der sker på baggrund af de beslutninger, som jeg er med til at vedtage for mit område. Det gælder både den menneskelige udvikling, der sker for mine medarbejdere, men også den forretningsmæssige udvikling. Det er ikke altid let at skabe udvikling og fremdrift, og udfordringerne man møder i disse bestræbelser, er det, der driver mig og gør mit job interessant.

Når jeg lykkes med at forsimple processer og gøre noget komplekst simpelt, til glæde for de fleste, så ved jeg, at jeg gør en forskel og skaber værdi. Det er det, der er særligt spændende og udfordrende i mit job.    

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en erhvervsuddannelse, da jeg oprindeligt er uddannet som handelselev (isenkræmmerelev) i vores butik på Østerbro. Der er stadig mange af de kompetencer, som jeg tilegnet mig i denne tid, som jeg benytter mig af i mit nuværende job. Eksempelvis forståelsen for vores kunders behov og måden, de handler på. Selvfølgelig bruger jeg også den produktfaglige viden, selvom jeg med tiden er blevet overhalet med flere omgange på dette område.

Da jeg fik mit første lederjob, tog jeg en akademiuddannelse i ledelse. Denne uddannelse benytter jeg hver dag, da det er en meget praksisorienteret uddannelse, som gør mig i stand til at kunne lede mennesker og forstå og opbygge organisationer. Om syv måneder har jeg færdiggjort en MBA-uddannelse, som jeg har været i gang med i snart to år. Denne uddannelse har styrket mine strategiske kompetencer og min generelle forståelse af forretningsledelsen som en helhed. Denne uddannelse har, udover at styrke min kompetencer inden for mange forskellige områder, også udviklet mig enormt på et personligt plan.   

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Carl Ras?

1. Det er en virksomhed i udvikling, som tror på fremtiden.

2. Carl Ras har et ønske om at udvikle sine medarbejdere og branchen.

3. Der er en helt ubeskrivelig stærk og sund kultur, som gennemsyrer virksomheden i alle led.

  • Hvorfor er Carl Ras en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi den har givet mig mulighed for at få en spændende karriere, og jeg har fået lovet til at videreuddanne mig undervejs. Det er langt fra alle virksomheder, der giver disse muligheder. Samtidig er jeg stolt af at arbejde for Carl Ras, og for det som virksomheden står for. Carl Ras tager også et stort socialt og samfundsmæssigt ansvar, hvilket også er vigtigt for mig.

Det mest attraktive for mig er dog alle de gode kollegaer, som jeg har glæden af at være sammen med dagligt. Alle hjælper hinanden og arbejder imod vores fælles mål og vision for virksomheden.

Læs mere om Carl Ras

Mød 5 medarbejdere fra Carl Ras

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anna Trøjgaard Amundsen, Frisør, STUHR

Jeg er uddannet frisør og arbejder i en salon, hvor vi tilbyder stort set alle behandlinger. Derved kan min dag byde på klipninger, farver og strukturbehandlinger for at nævne nogle eksempler. De opgaver, som jeg oftest arbejder med, er klip - både herre og dame, samt farvebehandlinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Astrup, Salgsassistent, BabySam

Jeg er elev i BabySam lige nu, og jeg er færdiguddannet til juli. Mit område i butikken lige pt. er tekstil og interiør. Det vil sige, at jeg har ansvaret for at bestille varer og finde plads til alle varer i butikken, så det ser ordentligt og præsentabelt ud.  Jeg sørger også for at fylde varer op i butikken, og derudover er jeg også med til at betjene kunder, der besøger vores butik. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Fatima Hodzic, Junior Buyer, Salling Group

Jeg har altid interesseret mig for retail-branchen, men jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg skulle bruge mit liv på. Da jeg startede hos Salling Group som deltidspige, kunne jeg ret hurtigt se, hvor spændende en virksomhed det var, og at de havde et rigtig godt elev- og lederprogram. 

Læs mere