Vis studentum.dk som: Mobile

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Carl Ras
Koncern Indkøbschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker.

I mit job som indkøbschef er jeg ansvarlig for den strategiske udvikling af funktionen, i tæt samarbejde med de andre funktionsledere og direktionen, så udviklingen understøtter den overordnede strategi og styrker forretningen på tværs af virksomheden. Mit job er meget alsidigt og indeholder mange forskellige elementer i løbet af en arbejdsdag. Det er heldigvis ikke et arbejde, hvor man sidder hele dagen ved sit skrivebord. En stor del af min dagligdag går med interaktioner med samarbejdspartnere og kollegaer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at se og tage del i den udvikling, der sker på baggrund af de beslutninger, som jeg er med til at vedtage for mit område. Det gælder både den menneskelige udvikling, der sker for mine medarbejdere, men også den forretningsmæssige udvikling. Det er ikke altid let at skabe udvikling og fremdrift, og udfordringerne man møder i disse bestræbelser, er det, der driver mig og gør mit job interessant.

Når jeg lykkes med at forsimple processer og gøre noget komplekst simpelt, til glæde for de fleste, så ved jeg, at jeg gør en forskel og skaber værdi. Det er det, der er særligt spændende og udfordrende i mit job.    

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en erhvervsuddannelse, da jeg oprindeligt er uddannet som handelselev (isenkræmmerelev) i vores butik på Østerbro. Der er stadig mange af de kompetencer, som jeg tilegnet mig i denne tid, som jeg benytter mig af i mit nuværende job. Eksempelvis forståelsen for vores kunders behov og måden, de handler på. Selvfølgelig bruger jeg også den produktfaglige viden, selvom jeg med tiden er blevet overhalet med flere omgange på dette område.

Da jeg fik mit første lederjob, tog jeg en akademiuddannelse i ledelse. Denne uddannelse benytter jeg hver dag, da det er en meget praksisorienteret uddannelse, som gør mig i stand til at kunne lede mennesker og forstå og opbygge organisationer. Om syv måneder har jeg færdiggjort en MBA-uddannelse, som jeg har været i gang med i snart to år. Denne uddannelse har styrket mine strategiske kompetencer og min generelle forståelse af forretningsledelsen som en helhed. Denne uddannelse har, udover at styrke min kompetencer inden for mange forskellige områder, også udviklet mig enormt på et personligt plan.   

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Carl Ras?

1. Det er en virksomhed i udvikling, som tror på fremtiden.

2. Carl Ras har et ønske om at udvikle sine medarbejdere og branchen.

3. Der er en helt ubeskrivelig stærk og sund kultur, som gennemsyrer virksomheden i alle led.

  • Hvorfor er Carl Ras en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi den har givet mig mulighed for at få en spændende karriere, og jeg har fået lovet til at videreuddanne mig undervejs. Det er langt fra alle virksomheder, der giver disse muligheder. Samtidig er jeg stolt af at arbejde for Carl Ras, og for det som virksomheden står for. Carl Ras tager også et stort socialt og samfundsmæssigt ansvar, hvilket også er vigtigt for mig.

Det mest attraktive for mig er dog alle de gode kollegaer, som jeg har glæden af at være sammen med dagligt. Alle hjælper hinanden og arbejder imod vores fælles mål og vision for virksomheden.

Læs mere om Carl Ras

Mød 5 medarbejdere fra Carl Ras

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Teill Nielsen, Consultant, Mærsk

Jeg arbejder som Intern Management-konsulent ved Maersk Management Consulting, og mine arbejdsopgaver strækker sig dermed over stort set alle forretningsområder, da vi laver projekter på tværs af både forretningsenheder og funktioner.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 21-11-2019

Mette Bøegh-Nielsen, Deputy Director, Bosch

What is a working day at Bosch like? Hectic. I usually meet many interesting challenges every day, which I try to solve in cooperation with my fantastic colleagues, and most days when I reflect on my way home from a busy workday, I feel we have found some good solutions together or have made first step in the right direction.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Daniel Wejs, Teamleder, Salling Group

Jeg er i dag ansat som teamleder, og jeg stræber at blive butikschef for min egen Føtex Food Convenience en dag. I FFC er der en butikschef, en teamleder og en teamkoordinator. Det betyder, at arbejdsopgaverne og berøringsfladen inden for bestillinger af kød, mejeri, frugt og grønt, brød, bager og avis er større end i en "almindelig" Føtex. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere