Vis studentum.dk som: Mobile

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

KOM-KBH A/S
Økonomi- og Administrationschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter. Derudover kan det også være udfordrende at sørge for de bedste samhandelsbetingelser i projekter, specielt på større byggerier, hvor det har en meget stor betydning.

Den største tilfredsstillelse opnås, når man mærker værdien i at have opgaver/materiale klar til næste led i processen – før de rykker, så man ved, at alle kan få fremdrift rettidigt. Netop rettidig omhu i både store og små opgaver giver et markant bedre forløb i alle led.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Det primære i uddannelsen bruger jeg ikke, da det er international handel og markedsføring. Men styring af processer og analysearbejde, som også var en del af den uddannelse, bruger jeg i mit daglige arbejde. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos KOM-KBH A/S?

1. Lille organisation

2. Vi er en familievirksomhed, hvorfor beskyttelse af både historie/dna og nyt blod gør det spændende

3. Gode kollegaer

  • Hvorfor er KOM-KBH A/S en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Der er mulighed for at være deltagende i meget forskelligt. Der er ikke langt fra ideer, tanker, handling og udførsel.

Branchen har altid været en stor del af mit liv, og jeg elsker at bidrage til udvikling af både nye områder, samt se bygninger få et nyt liv og bidrage til bæredygtige projekter.

Der er mulighed for utrolig mange forskellige arbejdsopgaver – det er bare at udfordre dem.

Læs mere om KOM-KBH A/S

Mød andre kandidater KOM-KBH A/S

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-06-2020

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Bo Jensen, Nordic Credit Manager, L'Oréal

Credit-teamets rolle i L’Oréal er at styre vores kreditrisiko ud mod vores kunder, gennem kreditvurderinger og forsikringer. Derudover er vi ansvarlige for L’Oréals debitor, bogholderi og inddrivelse af kundefordringer. Det spændende ved mit job er bl.a., at vi har rigtig mange forskellige stakeholders både internt og eksternt. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helle Eis Christensen, Economist, Finansiel Statistik

Jeg arbejder i Finansiel Statistik, der indsamler, bearbejder og offentliggør statistik. Afdelingen analyserer de indsamlede data og leverer input til fx vurderingen af den finansielle stabilitet i Danmark. Jeg sidder hovedsageligt med indsamlinger, opgørelser og analyser af betalingsbalancens finansielle poster.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Carsten Møller Pedersen, Compensation Analyst, Vestas

Jeg er Compensation Analyst og sidder i afdelingen Global Compensation & Reward. Jeg beskæftiger mig primært med den kompensation som medarbejderne modtager for deres arbejde. Dette kan være i form af løn, diverse former for bonus, forsikringer, pension og andre finansielle incitamenter. Meget af arbejdet beror på analyse af store mængder data og derved danne gode benchmarks.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Frederik Khalil, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i rådgivningscenteret i her i PFA, hvor jeg beskæftiger mig med alt fra de simpleste opgaver til opgaver, der udfordrer mig. Så arbejdsdagen er blandet godt sammen med forskellige opgaver, og det gør det derfor altid spændende at møde op på arbejde. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Irem Nur Alici, Kontorelev, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er elev i Vejle Kommune og sidder i Uddannelse & Læring i Børne- & Ungeforvaltningen. Mine primære opgaver er det administrative såsom at tjekke mails og post, skrive referater til møder, udbetale løn, skoleindskrivninger, skoleudsættelser og ad hoc opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-10-2019

Lars Tjærby Rasmussen, Kontorchef, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg er kontorchef for kontoret ”Bygninger og indretning”, hvor vi har ansvaret for bygningsmassen i hele Skatteforvaltningen (lig med godt 200.000 kvadratmeter). Vi skal - sammen med de servicemedarbejdere, der er på hver adresse – sørge for at vedligeholde, modernisere og forny bygningerne, så de er moderne og attraktive rammer.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Frederikke Gartmann, Analyst i Deal Advisory, KPMG

Jeg arbejder hos KPMG i den afdeling som hedder Deal Advisory. I min afdeling hjælper vi investorer, virksomheder, familier og individer med at købe og sælge virksomheder. Vi finder ud af, hvad virksomheden er værd, hvem der kunne være potentielle købere og rådgiver i det hele taget på alle områder omkring et salg, hvor vores kunder har spørgsmål eller er i tvivl.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 28-04-2021

Nora Winkler-Kofoed, Business Analyst, Bosch

I am Business Analyst at AA/SEN. In that job role, I am part of the AA management team and responsible for reporting and monitoring business key figures. I work closely together with our sales managers and consolidate the sales budgets for planning and forecasts. I also administrate the trade agreements that we have with our customers and make sure that we build accruals to be able to pay bonus to ...
Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef i maskinafdeling, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Administrationselev, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 27-11-2021

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere