Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Yasamin Malikshahi er en del af SEO og CRO teamet hos IIH Nordic, hvor hun er ansvarlig for CRO, UX og design. Læs mere om Yasamins arbejdsopgaver her.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website. Vi gennemgår tallene for at se, hvordan brugerne agerer på et website, og hvor de oplever problemer eller falder fra, men vi bruger også en forholdsvis tung kvalitativ tilgang (f.eks. ved hjælp af heatmaps og bruger-recordings).

Eksempler på analyser, som jeg udfører, kunne f.eks. være at undersøge brugeradfærd på et checkoutflow, hvor vi undersøger, hvor mange af dem, der har lagt noget i kurven, ender med at købe og betale, hvorfor falder folk fra, og hvordan vi bedre kan hjælpe dem videre og dermed øge salget. 

Designopgaverne kan bestå af interne samt eksterne opgaver (f.eks. design og udarbejdelse af landingssider, display-bannere, billeder til social media osv.).

Derudover arbejder jeg med UX og UI, som består af wireframing og udarbejdelse af mockups, dvs. hjælper med udkast til websites og enkelte landingssider med fokus på, at siderne skal være brugervenlige og nemme at konvertere på.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mine opgaver er alsidigheden samt den konstante udvikling, der er i området indenfor CRO og UX. Der sker hele tiden noget inden for webdesign og brugeradfærd, som blandt andet er vigtige bestanddele af konverteringsoptimering – og med udviklingen følger der en stejl, konstant læringskurve.

Derudover arbejder vi meget tværfagligt i virksomheden, da mange områder går hånd i hånd, når man taler konverteringsoptimering - og på denne måde opnår man også rigtig god forståelse og viden fra de andre afdelinger.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg blev ansat som praktikant hos IIH Nordic i 2015 i forbindelse med min uddannelse indenfor E-business (cand. merc IT) på CBS. Efter en afsluttet bacheloruddannelse i Medialogi på Aalborg Universitet, fik jeg en større interesse i marketing og strategier, og jeg valgte derfor at læse E-business.  Inden for rammerne af uddannelsen lærte jeg nogle grundlæggende begreber inden for markedsføring, digitale løsninger, brugeroplevelse og interaktionsdesign.

Grundlæggende har min uddannelse understøttet mig i at opnå en teoretisk forståelse inden for de områder, som jeg primært beskæftiger mig med i dag. Mit praktikophold har hjulpet mig med at opnå en praktisk tilgang i forhold til det teoretiske, som jeg fik igennem uddannelsen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er konstant læring samt faglig og personlig udvikling – hvilket jeg synes, jeg opnår igennem mit arbejde. Jeg lærer konstant nye begreber inden for ikke kun mit eget felt, men også de andreafdelinger.  Derudover har jeg også udviklet mig en del – både fagligt og personligt - gennem de sidste 3 år.

IIH Nordic understøtter i meget høj grad min faglige udvikling, idet at vi f.eks. får lov til at bruge tid på at udvikle os - og vi bliver opfordret til at deltage på relevante konferencer og arrangementer, som er med til at holde os opdateredet inden for de forskellige marketingsfelter. Jeg var f.eks. med til Google Conversion 2018 i Dublin, hvilket gav mig mulighed for at møde andre specialister inden for mit område og blive klogere på nye trends inden for konverteringsoptimering.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

IIH Nordic er en attraktiv organisation af mange forskellige årsager – man får som person lov til at udvikle sig konstant, man får mulighed for at arbejde meget tværfagligt og hele tiden lære nye ting inden for marketing, og så har vi et arbejdsflow, som gør det nemt og overskueligt at navigere mellem arbejde og fritid.

Derudover er der fokus på, at vi alle har det godt i virksomheden – både ift. de enkelte medarbejdere, men også at man har det godt i sit team og med sine arbejdsopgaver. Arbejdsopgaverne er desuden meget alsidige, og vi får lov at arbejde med spændende virksomheder; både danske og internationale.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic


Annoncer