Vis studentum.dk som: Mobile

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website. Vi gennemgår tallene for at se, hvordan brugerne agerer på et website, og hvor de oplever problemer eller falder fra, men vi bruger også en forholdsvis tung kvalitativ tilgang (f.eks. ved hjælp af heatmaps og bruger-recordings).

Eksempler på analyser, som jeg udfører, kunne f.eks. være at undersøge brugeradfærd på et checkoutflow, hvor vi undersøger, hvor mange af dem, der har lagt noget i kurven, ender med at købe og betale, hvorfor falder folk fra, og hvordan vi bedre kan hjælpe dem videre og dermed øge salget. 

Designopgaverne kan bestå af interne samt eksterne opgaver (f.eks. design og udarbejdelse af landingssider, display-bannere, billeder til social media osv.).

Derudover arbejder jeg med UX og UI, som består af wireframing og udarbejdelse af mockups, dvs. hjælper med udkast til websites og enkelte landingssider med fokus på, at siderne skal være brugervenlige og nemme at konvertere på.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mine opgaver er alsidigheden samt den konstante udvikling, der er i området indenfor CRO og UX. Der sker hele tiden noget inden for webdesign og brugeradfærd, som blandt andet er vigtige bestanddele af konverteringsoptimering – og med udviklingen følger der en stejl, konstant læringskurve.

Derudover arbejder vi meget tværfagligt i virksomheden, da mange områder går hånd i hånd, når man taler konverteringsoptimering - og på denne måde opnår man også rigtig god forståelse og viden fra de andre afdelinger.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg blev ansat som praktikant hos IIH Nordic i 2015 i forbindelse med min uddannelse indenfor E-business (cand. merc IT) på CBS. Efter en afsluttet bacheloruddannelse i Medialogi på Aalborg Universitet, fik jeg en større interesse i marketing og strategier, og jeg valgte derfor at læse E-business.  Inden for rammerne af uddannelsen lærte jeg nogle grundlæggende begreber inden for markedsføring, digitale løsninger, brugeroplevelse og interaktionsdesign.

Grundlæggende har min uddannelse understøttet mig i at opnå en teoretisk forståelse inden for de områder, som jeg primært beskæftiger mig med i dag. Mit praktikophold har hjulpet mig med at opnå en praktisk tilgang i forhold til det teoretiske, som jeg fik igennem uddannelsen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er konstant læring samt faglig og personlig udvikling – hvilket jeg synes, jeg opnår igennem mit arbejde. Jeg lærer konstant nye begreber inden for ikke kun mit eget felt, men også de andreafdelinger.  Derudover har jeg også udviklet mig en del – både fagligt og personligt - gennem de sidste 3 år.

IIH Nordic understøtter i meget høj grad min faglige udvikling, idet at vi f.eks. får lov til at bruge tid på at udvikle os - og vi bliver opfordret til at deltage på relevante konferencer og arrangementer, som er med til at holde os opdateredet inden for de forskellige marketingsfelter. Jeg var f.eks. med til Google Conversion 2018 i Dublin, hvilket gav mig mulighed for at møde andre specialister inden for mit område og blive klogere på nye trends inden for konverteringsoptimering.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

IIH Nordic er en attraktiv organisation af mange forskellige årsager – man får som person lov til at udvikle sig konstant, man får mulighed for at arbejde meget tværfagligt og hele tiden lære nye ting inden for marketing, og så har vi et arbejdsflow, som gør det nemt og overskueligt at navigere mellem arbejde og fritid.

Derudover er der fokus på, at vi alle har det godt i virksomheden – både ift. de enkelte medarbejdere, men også at man har det godt i sit team og med sine arbejdsopgaver. Arbejdsopgaverne er desuden meget alsidige, og vi får lov at arbejde med spændende virksomheder; både danske og internationale.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 04 jun 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 07-01-2020

Mark Glavind, Nyuddannet udvikler, Logimatic

Jeg arbejder indenfor lager og logistikbranchen, nærmere fortalt med Warehouse Management Systems (WMS) og Warehouse Control Systems (WCS). Jeg sidder og udvikler på systemet Logia, som varetager disse kerneområder. I praksis betyder det, at vi styrer varerne lige fra de ankommer til lageret, og hele processen de skal igennem før de forlader lageret igen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nick Bylang, Software Tester, MovieStarPlanet

At MovieStarPlanet I work in the Quality Assurance department where we do regular test tasks as testcase creation, regression testing and live testing, but my main field is creating and maintaining an Automation framework.   There is always something new to do at MovieStarPlanet. Technologies and regulations change constantly so we must adapt to meet these new rules.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Stefan Rethmeier, IT-udvikler, DMI

Jeg er ansat som udvikler i IT-Applikationer, der er en gruppe under afdelingen IT & Ressourcer. Vi er her et mindre team, som hjælper DMI’s forskere med at udvikle vejrmodellerne. Hvor forskerne ved en masse om fysik og vejrets dynamik, ved vi noget om datalogi og matematisk modellering.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Per Bach Svendsen, Fuldmægtig, DMI

Jeg er ansat som fuldmægtig, hvor min funktion er direktionssekretær. Mine arbejdsopgaver består i at koordinere, strukturere, planlægge og kvalitetssikre materiale og processer, der involverer medarbejdere og ledere på tværs af DMI’s afdelinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

May Kjærsgaard, Digital redaktør, Benjamin Media

Jeg er digital redaktør på BO BEDRE, og jeg er ansvarlig for alt digitalt - lige fra sitet bobedre.dk, over sociale medier og til emails og SEO - og BO BEDRE's brand digitalt. Og meget, meget mere. Jeg opererer på 3 planer; et strategisk, et praktisk og udførende samt et udviklende.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Signe Kraghede Yding Andersen, Partner Technology Strategist, Microsoft

Jeg arbejder med forretningsudvikling fra et teknisk perspektiv i forhold til vores partnere, fordi Microsoft arbejder sammen med en række partnere – blandt andet større konsulenthuse og mindre IT-virksomheder. Det skyldes, at vi hos Microsoft ikke kan nå ud til hele verden, og derfor er vi nødt til at alliere os med partnere, der kan hjælpe med at sælge og formidle Microsofts produkter og løsning ...

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Simon Andersen, Web Development & Project Manager, Conversio

Conversio beskæftiger sig med digital marketing, hvormed vi hjælper kunden med at eksponere sine budskaber på internettet – og dette kræver naturligvis en hjemmeside. Som Web Development & Project Manager er jeg ansvarlig for at vedligeholde og udvikle website løsninger for kunder, der ønsker webudvikling gennem Conversio. Jeg er bindeleddet mellem kunden, vores grafiske designer og vores tekniske udviklere.

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere