Vis studentum.dk som: Mobile

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website. Vi gennemgår tallene for at se, hvordan brugerne agerer på et website, og hvor de oplever problemer eller falder fra, men vi bruger også en forholdsvis tung kvalitativ tilgang (f.eks. ved hjælp af heatmaps og bruger-recordings).

Eksempler på analyser, som jeg udfører, kunne f.eks. være at undersøge brugeradfærd på et checkoutflow, hvor vi undersøger, hvor mange af dem, der har lagt noget i kurven, ender med at købe og betale, hvorfor falder folk fra, og hvordan vi bedre kan hjælpe dem videre og dermed øge salget. 

Designopgaverne kan bestå af interne samt eksterne opgaver (f.eks. design og udarbejdelse af landingssider, display-bannere, billeder til social media osv.).

Derudover arbejder jeg med UX og UI, som består af wireframing og udarbejdelse af mockups, dvs. hjælper med udkast til websites og enkelte landingssider med fokus på, at siderne skal være brugervenlige og nemme at konvertere på.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mine opgaver er alsidigheden samt den konstante udvikling, der er i området indenfor CRO og UX. Der sker hele tiden noget inden for webdesign og brugeradfærd, som blandt andet er vigtige bestanddele af konverteringsoptimering – og med udviklingen følger der en stejl, konstant læringskurve.

Derudover arbejder vi meget tværfagligt i virksomheden, da mange områder går hånd i hånd, når man taler konverteringsoptimering - og på denne måde opnår man også rigtig god forståelse og viden fra de andre afdelinger.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg blev ansat som praktikant hos IIH Nordic i 2015 i forbindelse med min uddannelse indenfor E-business (cand. merc IT) på CBS. Efter en afsluttet bacheloruddannelse i Medialogi på Aalborg Universitet, fik jeg en større interesse i marketing og strategier, og jeg valgte derfor at læse E-business.  Inden for rammerne af uddannelsen lærte jeg nogle grundlæggende begreber inden for markedsføring, digitale løsninger, brugeroplevelse og interaktionsdesign.

Grundlæggende har min uddannelse understøttet mig i at opnå en teoretisk forståelse inden for de områder, som jeg primært beskæftiger mig med i dag. Mit praktikophold har hjulpet mig med at opnå en praktisk tilgang i forhold til det teoretiske, som jeg fik igennem uddannelsen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er konstant læring samt faglig og personlig udvikling – hvilket jeg synes, jeg opnår igennem mit arbejde. Jeg lærer konstant nye begreber inden for ikke kun mit eget felt, men også de andreafdelinger.  Derudover har jeg også udviklet mig en del – både fagligt og personligt - gennem de sidste 3 år.

IIH Nordic understøtter i meget høj grad min faglige udvikling, idet at vi f.eks. får lov til at bruge tid på at udvikle os - og vi bliver opfordret til at deltage på relevante konferencer og arrangementer, som er med til at holde os opdateredet inden for de forskellige marketingsfelter. Jeg var f.eks. med til Google Conversion 2018 i Dublin, hvilket gav mig mulighed for at møde andre specialister inden for mit område og blive klogere på nye trends inden for konverteringsoptimering.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

IIH Nordic er en attraktiv organisation af mange forskellige årsager – man får som person lov til at udvikle sig konstant, man får mulighed for at arbejde meget tværfagligt og hele tiden lære nye ting inden for marketing, og så har vi et arbejdsflow, som gør det nemt og overskueligt at navigere mellem arbejde og fritid.

Derudover er der fokus på, at vi alle har det godt i virksomheden – både ift. de enkelte medarbejdere, men også at man har det godt i sit team og med sine arbejdsopgaver. Arbejdsopgaverne er desuden meget alsidige, og vi får lov at arbejde med spændende virksomheder; både danske og internationale.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Stine Smed, Customer Experience Coordinator, Good Monday

Jeg arbejder i Customer Care, hvor alle kundehenvendelser bliver håndteret. Sammen med mine kollegaer varetager jeg alt fra faste abonnementsordninger til ad hoc-ordrer, som kan være alt fra at booke en maler til at finde den perfekte drag queen til en firmafest. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne Lottrup Sørensen, Journalistpraktikant, Mediegruppen

Som journalistpraktikant skal jeg stifte bekendtskab med alle magasinproduktionens facetter. Research, udvikling af indhold, konceptarbejde og opfølgning på de sociale platforme. Nogle gange indebærer arbejdet at springe ind i et igangværende projekt og omskrive en artikel til en anden platform. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stefan Landler Janning, IT Business Partner, Mærsk

Jeg beskæftiger mig med IT inden for Transport & Logistik-divisionen. I øjeblikket har jeg allokeret halvdelen af min tid til opgraderingen af den IT-applikation som Marine HR bruger til HR-relaterede opgaver for vores sømænd samt bemanding af vores skibe. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jonas Bill Lundquist, Praktikant (Udvikler), UNIK

Jeg arbejder i Team Core, og her laver vi forskellige udviklingsopgaver - alt fra research af nye teknologier til vedligeholdelse af gamle systemer. Der er altid nye og ukendte opgaver, som man skal sætte sig ind i og lære om. Jeg lærer noget nyt hver dag, jeg er på arbejde.  

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Signe Hvid Paulsen, Konsulent, Capgemini

Jeg arbejder som konsulent indenfor IT projektledelse herunder både traditionel projektledelse samt agile metoder. Størstedelen af min tid sidder jeg ude hos kunder, hvor jeg både har arbejdet som IT projektleder for enkeltstående projekter samt som Scrum Master for forskellige teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Christoffer Willum Jensen, Project Management Graduate, KMD

Jeg beskæftiger mig med et forretningsområde, der hedder Støttesystemer. Støttesystemer er selvstændige it-løsninger, der sikrer, at kommunens fagløsninger kan fungere sammen og få adgang til relevante data. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kajal Singh, Software Tester, MovieStarPlanet

My role as a QA tester comes with lot of challenges, opportunities to learn and responsibility where it is very important to ensure that the developed software meets and complies with defined or standardized quality specifications. It is an ongoing process within the software development life cycle (SDLC) that routinely checks the developed software to ensure it meets desired quality measures.

Læs mere
Sidst opdateret 24-05-2019

Maria Nguyen, Content Creator, Morning Train

Jeg arbejder som Content Creator, og min arbejdsdag går med tekstforfatning for vores online marketingkunder. Jeg skriver primært tekster til SEO og annoncer til Facebook, Google Ads og LinkedIn. Det er altid spændende, når Morning Train får nye online marketingkunder fra brancher, som vi ikke har arbejdet med før.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Rasmus Nøhr, Konsulent, Capgemini

Jeg sidder i vores digitale webafdeling, hvor vi udvikler nye digtale løsninger og værktøjer til vores kunder. Mine primære arbejdsopaver er udvikling af CMS systemer (Content management system), hvor jeg som udvikler har været med lige fra starten af projekterne. Det indebærer alt fra estimering af opgaver og sprint planning  til produktion.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Nørgaard, Application Specialist, Kamstrup

I mit arbejde som Application Specialist beskæftiger jeg mig med at forstå forskellige forretningsapplikationer med henblik på at finde ud af, om de skal udvikles eller afvikles set i forhold til vores overordnede systemlandskab. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere