Vis studentum.dk som: Mobile

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

  • Marie Bojesen
  • 29 år
  • Ansat siden august 2016
  • Cand.mag. Communication and IT (KU)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. Her er der primært tale om et længere samarbejde med kunden, hvor vi sammen finder frem til hvilke digitale annonceringskanaler, der skaber mest værdi for dem. Jeg derfor både eksekverer og rådgiver om mulighederne inden for digital annoncering.

Udover det løbende samarbejde med kunder, underviser jeg også i digital annoncering på både interne og eksterne kurser samt afholder workshops for virksomheder, der gerne vil dygtiggøre sig selv eller udfordres på den måde, som de gør tingene i dag.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det, som jeg synes, er det mest spændende ved mit arbejde, er det løbende samarbejde med virksomheder. Et samarbejde, der strækker sig over mange år, giver mig mulighed for at forstå virksomhedens opbygning, udfordringer og mål – og jo bedre forståelse for virksomheden og indsigter, desto bedre og mere intelligent kan deres annoncerings-setup blive.

Det mest udfordrende i min hverdag er formidlingen af, til tider, mere tekniske elementer, til kunder, der ikke har beskæftiget sig med digital markedsføring før – men ofte også lærerigt for mig selv.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidat i Kommunikation og it fra Københavns Universitet. Det er en tværfaglig uddannelse, som netop sætter fokus på menneskers digitale adfærd, og hvordan vi kommunikerer med hinanden digitalt. Der er enkelte fag på uddannelsen, hvor jeg kan drage direkte paralleller fra det, som jeg er blevet undervist i, til de arbejdsopgaver, som jeg har i dag. Det er for eksempel et fag som dataanalyse, hvor vi på studiet lærte at tilgå og analysere store mængder data – men også et fag som interaktionsdesign, har jeg ofte oplevet at kunne gøre direkte brug af de teorier, som vi har lært.

Dertil kommer en lang række fag, som i højere grad har givet mig en bred forståelse for, hvordan både IIH Nordic, men også de virksomheder, som jeg beskæftiger mig med, er opbygget rent organisatorisk og agerer. Det er blandt andet fag som projektledelse og kommunikations- og organisationsteori, der har klædt mig godt på i en bredere forstand.

Alt i alt en rigtig god kombination af mere lavpraktiske færdigheder og en holistisk forståelse af virksomheder.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er, at mit arbejde giver mening – og det synes jeg, at det gør. Jeg hjælper dagligt kunder og samarbejdspartnere, så de kan både nå og meget gerne overgå deres mål og forventninger.

Derudover sætter jeg stor pris på det ansvar og frihed, som jeg får i mit arbejde. Jeg har alle muligheder for at bevæge mig i den retning, som jeg gerne vil, så mit arbejde forbliver udfordrende og spændende.

Til sidst er der mine kolleger, som for mig, langt henad vejen, er altafgørende for, om jeg trives i mit arbejde.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg tror ovenstående spørgsmål besvarer det meget godt – IIH Nordic hjælper og udvikler virksomheder på tværs af alle digitale platforme, de gør en dyd ud af at dygtiggøre medarbejdere, og så udgøres IIH Nordic bare af en virkelig god gruppe af både søde, dygtige og gode kolleger. Så derfor arbejder jeg her.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Vibeke Johansson, Digital Art Director, Mediegruppen

Jeg arbejder kort opsummeret med webdesign. Hoveddelen af mit arbejde foregår i Photoshop. Forretningsområdet er bredt, og vi har mange kunder i mange afskygninger, der hver især har forskellige behov inden for grafiske udtryk og logodesign. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal fremhæve. Det er svært at sige, da jeg sidder med mange opgavetyper, der byder på deres egne udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 04-04-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Jannie Skak Pallesen, PR & Kommunikation, Den Internationale Højskole

Jeg står for PR, kommunikation og markedsføring på Den Internationale Højskole. Jeg laver alt fra tekstproduktion, hjemmeside, strategier, analyser, SoMe, annoncering, grafisk materiale. Jeg kan godt lide, at mit job er så alsidigt. At jeg den ene dag kan lave en ting og den næste noget helt andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 27-03-2019

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring.  Jeg er med til at udvikle brugerrejser. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-06-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Sara Bangsbo, Journalist, Scleroseforeningen

I det daglige arbejder jeg som journalist i Scleroseforeningens kommunikationsafdeling. Jeg producerer nyheder til både medlemsbladene, nyhedsbreve, hjemmesiden og div. sociale medier - og her er man med fra idé til produktionen er publiceret. Det betyder, at jeg både laver research, interviews, producering af artikler, videoer, infografikker, billeder mm.

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Camilla Larsen, Associate Consultant, IIH Nordic

Hos IIH Nordic sidder jeg i den afdeling, der beskæftiger sig med projekter inden for Analytics, Data og MachineLearning. I denne afdeling hjælper vi kunder i flere brancher med at få etableret et solidt udgangspunkt forderes dataindsamling og datakonsolidering, hvorfra ny teknologi kan kobles på, såsom Machine Learning ogMarketing Automation. 

Læs mere