Vis studentum.dk som: Mobile

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. Her er der primært tale om et længere samarbejde med kunden, hvor vi sammen finder frem til hvilke digitale annonceringskanaler, der skaber mest værdi for dem. Jeg derfor både eksekverer og rådgiver om mulighederne inden for digital annoncering.

Udover det løbende samarbejde med kunder, underviser jeg også i digital annoncering på både interne og eksterne kurser samt afholder workshops for virksomheder, der gerne vil dygtiggøre sig selv eller udfordres på den måde, som de gør tingene i dag.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det, som jeg synes, er det mest spændende ved mit arbejde, er det løbende samarbejde med virksomheder. Et samarbejde, der strækker sig over mange år, giver mig mulighed for at forstå virksomhedens opbygning, udfordringer og mål – og jo bedre forståelse for virksomheden og indsigter, desto bedre og mere intelligent kan deres annoncerings-setup blive.

Det mest udfordrende i min hverdag er formidlingen af, til tider, mere tekniske elementer, til kunder, der ikke har beskæftiget sig med digital markedsføring før – men ofte også lærerigt for mig selv.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidat i Kommunikation og it fra Københavns Universitet. Det er en tværfaglig uddannelse, som netop sætter fokus på menneskers digitale adfærd, og hvordan vi kommunikerer med hinanden digitalt. Der er enkelte fag på uddannelsen, hvor jeg kan drage direkte paralleller fra det, som jeg er blevet undervist i, til de arbejdsopgaver, som jeg har i dag. Det er for eksempel et fag som dataanalyse, hvor vi på studiet lærte at tilgå og analysere store mængder data – men også et fag som interaktionsdesign, har jeg ofte oplevet at kunne gøre direkte brug af de teorier, som vi har lært.

Dertil kommer en lang række fag, som i højere grad har givet mig en bred forståelse for, hvordan både IIH Nordic, men også de virksomheder, som jeg beskæftiger mig med, er opbygget rent organisatorisk og agerer. Det er blandt andet fag som projektledelse og kommunikations- og organisationsteori, der har klædt mig godt på i en bredere forstand.

Alt i alt en rigtig god kombination af mere lavpraktiske færdigheder og en holistisk forståelse af virksomheder.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er, at mit arbejde giver mening – og det synes jeg, at det gør. Jeg hjælper dagligt kunder og samarbejdspartnere, så de kan både nå og meget gerne overgå deres mål og forventninger.

Derudover sætter jeg stor pris på det ansvar og frihed, som jeg får i mit arbejde. Jeg har alle muligheder for at bevæge mig i den retning, som jeg gerne vil, så mit arbejde forbliver udfordrende og spændende.

Til sidst er der mine kolleger, som for mig, langt henad vejen, er altafgørende for, om jeg trives i mit arbejde.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg tror ovenstående spørgsmål besvarer det meget godt – IIH Nordic hjælper og udvikler virksomheder på tværs af alle digitale platforme, de gør en dyd ud af at dygtiggøre medarbejdere, og så udgøres IIH Nordic bare af en virkelig god gruppe af både søde, dygtige og gode kolleger. Så derfor arbejder jeg her.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 04 jun 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Josefine Margrethe Smidt Hansen, Grafisk Designer, e-Boks

Multimediedesigner Jeg er ansat som grafiker og bistår hele organisationen med grafisk arbejde både internt og eksternt. Mit arbejde består især i at sørge for, at vi har et ensartet visuelt og grafisk udtryk på alt lige fra præsentationer til nye services i e-Boks appen. Mine primære arbejdsværktøjer er Illustrator og flere af Adobes programmer og PowerPoint.

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Vendner Clausen, Journalist, TECHCOLLEGE

Jeg er ansat som journalist og har organisationens eksterne kommunikation i forhold til offentligheden som primær arbejdsopgave. Det er for eksempel igennem vores egen dækning af skolens aktiviteter i form af nyhedsartikler på vores hjemmeside, udformning og udsendelse af pressemeddelelser til alle typer af nyhedsmedier, fagblade og så videre. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere