Vis studentum.dk som: Mobile

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. Her er der primært tale om et længere samarbejde med kunden, hvor vi sammen finder frem til hvilke digitale annonceringskanaler, der skaber mest værdi for dem. Jeg derfor både eksekverer og rådgiver om mulighederne inden for digital annoncering.

Udover det løbende samarbejde med kunder, underviser jeg også i digital annoncering på både interne og eksterne kurser samt afholder workshops for virksomheder, der gerne vil dygtiggøre sig selv eller udfordres på den måde, som de gør tingene i dag.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det, som jeg synes, er det mest spændende ved mit arbejde, er det løbende samarbejde med virksomheder. Et samarbejde, der strækker sig over mange år, giver mig mulighed for at forstå virksomhedens opbygning, udfordringer og mål – og jo bedre forståelse for virksomheden og indsigter, desto bedre og mere intelligent kan deres annoncerings-setup blive.

Det mest udfordrende i min hverdag er formidlingen af, til tider, mere tekniske elementer, til kunder, der ikke har beskæftiget sig med digital markedsføring før – men ofte også lærerigt for mig selv.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidat i Kommunikation og it fra Københavns Universitet. Det er en tværfaglig uddannelse, som netop sætter fokus på menneskers digitale adfærd, og hvordan vi kommunikerer med hinanden digitalt. Der er enkelte fag på uddannelsen, hvor jeg kan drage direkte paralleller fra det, som jeg er blevet undervist i, til de arbejdsopgaver, som jeg har i dag. Det er for eksempel et fag som dataanalyse, hvor vi på studiet lærte at tilgå og analysere store mængder data – men også et fag som interaktionsdesign, har jeg ofte oplevet at kunne gøre direkte brug af de teorier, som vi har lært.

Dertil kommer en lang række fag, som i højere grad har givet mig en bred forståelse for, hvordan både IIH Nordic, men også de virksomheder, som jeg beskæftiger mig med, er opbygget rent organisatorisk og agerer. Det er blandt andet fag som projektledelse og kommunikations- og organisationsteori, der har klædt mig godt på i en bredere forstand.

Alt i alt en rigtig god kombination af mere lavpraktiske færdigheder og en holistisk forståelse af virksomheder.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er, at mit arbejde giver mening – og det synes jeg, at det gør. Jeg hjælper dagligt kunder og samarbejdspartnere, så de kan både nå og meget gerne overgå deres mål og forventninger.

Derudover sætter jeg stor pris på det ansvar og frihed, som jeg får i mit arbejde. Jeg har alle muligheder for at bevæge mig i den retning, som jeg gerne vil, så mit arbejde forbliver udfordrende og spændende.

Til sidst er der mine kolleger, som for mig, langt henad vejen, er altafgørende for, om jeg trives i mit arbejde.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg tror ovenstående spørgsmål besvarer det meget godt – IIH Nordic hjælper og udvikler virksomheder på tværs af alle digitale platforme, de gør en dyd ud af at dygtiggøre medarbejdere, og så udgøres IIH Nordic bare af en virkelig god gruppe af både søde, dygtige og gode kolleger. Så derfor arbejder jeg her.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-05-2019

Maria Nguyen, Content Creator, Morning Train

Jeg arbejder som Content Creator, og min arbejdsdag går med tekstforfatning for vores online marketingkunder. Jeg skriver primært tekster til SEO og annoncer til Facebook, Google Ads og LinkedIn. Det er altid spændende, når Morning Train får nye online marketingkunder fra brancher, som vi ikke har arbejdet med før.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Agnete Moos, Seniorkonsulent, UNIK

Jeg er ansat i salgsafdelingen i Team Bolig, hvor jeg er kundeansvarlig for vores kommunekunder og faciliterer kundeerfagrupper. Jeg arbejder med forretningsudvikling og pt. er min tid i høj grad dedikeret til interne projekter og implementering af nye systemer og processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Daniel Vendner Clausen, Journalist, TECHCOLLEGE

Jeg er ansat som journalist og har organisationens eksterne kommunikation i forhold til offentligheden som primær arbejdsopgave. Det er for eksempel igennem vores egen dækning af skolens aktiviteter i form af nyhedsartikler på vores hjemmeside, udformning og udsendelse af pressemeddelelser til alle typer af nyhedsmedier, fagblade og så videre. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-05-2019

Maria Topp Hansen, Digital Campaign Manager, Benjamin Media

Jeg er Digital Campaign Manager. Min vigtigste opgave er, at vores målgrupper skal se vores kampagner. Dette gør jeg gennem sociale medier og nyhedsbreve. Her benytter jeg mig særligt af stories og posts på både Facebook og Instagram. De kampagner, jeg arbejder med er digitale og er af den type, vi kalder “native advertising”.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Niklas Kærgaard Jørgensen, Kommunikationsmedarbejder, Aller Media

Jeg er Kommunikationsmedarbejder, hvor jeg sidder som en del af HR- & Kommunikationsafdelingen. Det varierer meget, hvad jeg laver, og arbejdsdagene minder sjældent om hinanden – det kan være alt fra forberedelse af opslag/indlæg til de sociale medier, intern kommunikation i huset til rådgivning og sparring på konkrete PR-aktiviteter. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere