Vis studentum.dk som: Mobile

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. Her er der primært tale om et længere samarbejde med kunden, hvor vi sammen finder frem til hvilke digitale annonceringskanaler, der skaber mest værdi for dem. Jeg derfor både eksekverer og rådgiver om mulighederne inden for digital annoncering.

Udover det løbende samarbejde med kunder, underviser jeg også i digital annoncering på både interne og eksterne kurser samt afholder workshops for virksomheder, der gerne vil dygtiggøre sig selv eller udfordres på den måde, som de gør tingene i dag.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det, som jeg synes, er det mest spændende ved mit arbejde, er det løbende samarbejde med virksomheder. Et samarbejde, der strækker sig over mange år, giver mig mulighed for at forstå virksomhedens opbygning, udfordringer og mål – og jo bedre forståelse for virksomheden og indsigter, desto bedre og mere intelligent kan deres annoncerings-setup blive.

Det mest udfordrende i min hverdag er formidlingen af, til tider, mere tekniske elementer, til kunder, der ikke har beskæftiget sig med digital markedsføring før – men ofte også lærerigt for mig selv.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidat i Kommunikation og it fra Københavns Universitet. Det er en tværfaglig uddannelse, som netop sætter fokus på menneskers digitale adfærd, og hvordan vi kommunikerer med hinanden digitalt. Der er enkelte fag på uddannelsen, hvor jeg kan drage direkte paralleller fra det, som jeg er blevet undervist i, til de arbejdsopgaver, som jeg har i dag. Det er for eksempel et fag som dataanalyse, hvor vi på studiet lærte at tilgå og analysere store mængder data – men også et fag som interaktionsdesign, har jeg ofte oplevet at kunne gøre direkte brug af de teorier, som vi har lært.

Dertil kommer en lang række fag, som i højere grad har givet mig en bred forståelse for, hvordan både IIH Nordic, men også de virksomheder, som jeg beskæftiger mig med, er opbygget rent organisatorisk og agerer. Det er blandt andet fag som projektledelse og kommunikations- og organisationsteori, der har klædt mig godt på i en bredere forstand.

Alt i alt en rigtig god kombination af mere lavpraktiske færdigheder og en holistisk forståelse af virksomheder.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos IIH Nordic?

Det vigtigste for mig er, at mit arbejde giver mening – og det synes jeg, at det gør. Jeg hjælper dagligt kunder og samarbejdspartnere, så de kan både nå og meget gerne overgå deres mål og forventninger.

Derudover sætter jeg stor pris på det ansvar og frihed, som jeg får i mit arbejde. Jeg har alle muligheder for at bevæge mig i den retning, som jeg gerne vil, så mit arbejde forbliver udfordrende og spændende.

Til sidst er der mine kolleger, som for mig, langt henad vejen, er altafgørende for, om jeg trives i mit arbejde.

  • Hvorfor er IIH Nordic en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg tror ovenstående spørgsmål besvarer det meget godt – IIH Nordic hjælper og udvikler virksomheder på tværs af alle digitale platforme, de gør en dyd ud af at dygtiggøre medarbejdere, og så udgøres IIH Nordic bare af en virkelig god gruppe af både søde, dygtige og gode kolleger. Så derfor arbejder jeg her.

Læs mere om IIH Nordic

Mød andre kandidater fra IIH Nordic

Senest opdateret: 04 jun 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rikke Sølyst Jensen, Konsulent, VisitVejle

Jeg er ansvarlig for VisitVejles tilstedeværelse på sociale medier, og så arrangerer jeg danske og internationale presse- og influencer-besøg. Derudover arbejder jeg med vores erhvervsnetværk af 170+ turismeaktører, som jeg blandt andet sender nyhedsbreve til og arrangerer 4 årlige netværksmøder for. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Emil Borch Larsen, Fotograf/Klipper, Signifly

Jeg sidder i vores filmteam med tre andre kollegaer. Vi har alle en stor berøringsflade i forhold til vores projekter, og derfor er det også lidt svært at sige præcis, hvad jeg sidder med. Som udgangspunkt sidder jeg dog mest med forskellige former for fotografopgaver, når vi skal skyde billeder og lave film. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Simon Andersen, Web Development & Project Manager, Conversio

Conversio beskæftiger sig med digital marketing, hvormed vi hjælper kunden med at eksponere sine budskaber på internettet – og dette kræver naturligvis en hjemmeside. Som Web Development & Project Manager er jeg ansvarlig for at vedligeholde og udvikle website løsninger for kunder, der ønsker webudvikling gennem Conversio. Jeg er bindeleddet mellem kunden, vores grafiske designer og vores tekniske udviklere.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Jannie Skak Pallesen, PR & Kommunikation, Den Internationale Højskole

Jeg står for PR, kommunikation og markedsføring på Den Internationale Højskole. Jeg laver alt fra tekstproduktion, hjemmeside, strategier, analyser, SoMe, annoncering, grafisk materiale. Jeg kan godt lide, at mit job er så alsidigt. At jeg den ene dag kan lave en ting og den næste noget helt andet. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-05-2020

Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 02-12-2020

Christian Skov Jensen, Compliance Analyst, e-Boks

Jeg er ansat I e-Boks Security afdeling som Compliance Analyst, hvor jeg primært beskæftiger mig med kontrolarbejde inden for Privacy, Security og Informationssikkerhed. Mit arbejde består i at indsamle, koordinere, kontrollere og revidere sikkerhed inden for og på tværs af applikationer, databehandling og afdelinger. Heriblandt at bidrage til risikovurdering og optimering af vores IT-systemer.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Greyci Gonzales, Digital Mediekonsulent, Eniro

Min primære opgave er at rådgive segmentet små – og mellemstore virksomheder. Det vil sige, at jeg skal introducere vores produkter, give kunden den bedste oplevelse og i sidste ende at sælge digitale løsninger til kunden.  Det foregår på den måde, at jeg rådgiver inden for digital markedsføring og online synlighed – produkterne tæller blandt andet Google AdWords, Facebook, bannerannoncer.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Dan Andersen, Kommunikationsmedarbejder, Barslund

Som ansvarlig, for prækvalifikationer og tilbudsbeskrivelser i Barslund, er det min opgave at sikre, at vi i tilbudsafdelingen har interessante opgaver at regne tilbud til, samt at der bliver udarbejdet de beskrivelser, der viser vores kunder, at vi er den bedste kandidat til at løse opgaven.

Læs mere