Jimmie Morten Rasmussen, Lastbilchauffør, BHS Logistics

Som Lastbilchauffør hos BHS Logistics starter Jimmies arbejde tidligt om morgenen, når han skal hente traileren fra færgen og køre den til en af virksomhedens terminaler.

BHS Logistics
Lastbilchauffør
  • Jimmie Morten Rasmussen
  • 35 år
  • Ansat siden 2004
  • Uddannet Lastbilchauffør

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som lastbilchauffør. Mit arbejde starter tidligt om morgenen, når jeg skal hente traileren fra færgen og køre den til en af vores terminaler. Her ved jeg ikke altid, hvad jeg møder ind til, og det kan være forskelligt, hvor jeg skal hen, og hvad jeg skal transportere - det kan være alt fra foderstoffer til fødevarer. Jeg står også for aflæsning af vores varer de steder, hvor der ikker er folk til det.

Derudover arbejder jeg også nogle gange som forvalter/kørselsleder på vores godsterminal i Rønne.  Det indebærer, at jeg sidder på kontor, hvor jeg giver chaufførerne besked på, hvis vi skal have hentet gods og sørger for, at de får de nødvendige papirer med.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det spændende ved mit arbejde er, at der aldrig er to dage, som er ens. Der opstår ofte nogle udfordringer, som vi er nødt til at løse, og her er jeg ofte alene til at finde den løsning. Det kunne fx være, at jeg har en trailer, som er fuld, men at der ikke er plads til det aflæsse det sidste gods, når jeg er fremme hos kunden. Her handler det om, at jeg må finde en løsning, så vi sikrer, at kunden er tilfreds med leveringen og deres ordre. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg startede som terminalarbejder tilbage i 2004. Herefter tog jeg et lastbilkørekort og ADR-uddannelse gennem BHS, som gav mig mulighed for at blive lastbilchauffør. Jeg har ikke taget en ungdomsuddannelse, men jeg har været i arbejde i mange år, og jeg har derfor masser af praktisk erfaring, som jeg trækker på i mit daglige arbejde. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos BHS Logistics?

1. Gode kollegaer

2. Stor tillid fra ledelsen

3. Der er plads til alle i BHS 

  • Hvorfor er BHS Logistics en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?  

BHS er en attraktiv arbejdsplads for mig, fordi der aldrig er to dage, der er ens, og mine kollegaer står altid klar til at hjælpe, hvis der er brug for det. Vi har alle en god portion humor, og der er plads til, at vi kan have det sjovt i vores arbejde. Derudover er BHS er en virksomhed i konstant udvikling, og det er spændende at være en del af. 

Læs mere om BHS Logistics

Mød andre kandidater fra BHS Logistics


Annoncer