Vis studentum.dk som: Mobile

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands.

Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende. De sidste par måneder har vi blandt andet foretaget en masse forbrugerundersøgelser for at få en bedre forståelse af, hvad forbrugerne synes om  smagen, teksturen og indpakningen, så vi kan matche produktet med forbrugernes ønsker og behov. I forlængelse af dette er vi ligeledes i gang med at undersøge, hvordan vores PR- og kommunikationskampagner skal designes for at ramme de forbrugere, som vi mener, at produktet henvender sig til.

Jobbet er ekstremt varierende og kræver, at man kan have mange bolde i luften. Marketing-funktionen i Arla handler langt fra kun om at markedsføre et produkt. I praksis er marketingfunktionen det led, der samler alle trådene, og vi har løbende kontakt med vores dygtige kollegaer på vores mejerier og pakkerier, den engelske og danske ledelse, PR- og reklamebureauer såvel som kollegaer fra Sales, Finance, Supply Chain med flere. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

For mig er de mest spændende opgaver dem, hvor jeg føler mine faglige kompetencer er med til at gøre en forskel. Eksempelvis har en af de analyser, som jeg har foretaget, ført til, at vi har valgt at prioritere store investeringer på en anden måde, end de oprindeligt var tiltænkt.

De mest udfordrende opgaver i mit job er helt klart dem, hvor jeg mangler den praktiske erfaring. At læse marketing-relaterede fag på universitetet giver dig en god teoretisk forståelse, men i praksis er der meget ”learning by doing”.

Jeg føler generelt, at jeg har en solid indsigt i, hvordan en større virksomhed som Arla er skruet sammen, men når du er omgivet af mennesker, som er specialister i det, de laver, går det hurtigt op for én, at man er nødt til at løbe i dobbelttempo for at følge med dem. På den løbetur kommer man ofte ud af sin komfortzone, men der er i min verden ingen tvivl om, at det er sådan, at man udvikler sine faglige kompetencer bedst.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelsesmæssige baggrund er meget alsidig. Heldigvis er det en kæmpe fordel at have en alsidig viden og en bred, generel forståelse af forretningen. Jeg har haft diverse marketing-fag, men det er ikke der, hvor mine kernekompetencer ligger. Jeg vælger dog at anse det som en styrke, at jeg, grundet min blandede baggrund, både forstår konsekvenserne af Brexit for Arla, samtidig med jeg forstår, hvad der menes ,når mine kollegaer siger, at vi skal ”reduce CapEx to improve our P&L” eller at et givent resultat i en forbrugerundersøgelse er ”significantly different at a 95 % confidence level”. På den måde kan jeg supplere mine kollegaer, som er marketing-specialister.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Arla?

Kulturen

Arla har en fantastisk imødekommende og inkluderende kultur, som man, i min optik, sjældent finder i så store virksomheder.

Det internationale udsyn

Den gængse illusion om, at Arla er en lille dansk virksomhed, der bare sælger mælk, er helt misforstået. Arla er til stede i hele verden, og England er det største marked målt på omsætning

Landmandsejerskabet

Landmændene er vores ejere, og vores fornemmeste opgave er at tjene deres interesser og fremtidige levebrød, hvilket adskiller sig markant fra den klassiske børsnoterede eller familieejede virksomhed. Den tanke tiltaler mig.

  • Hvorfor er Arla en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg har været så heldig at blive en del af Arlas internationale lederprogram, F15® Graduate Programme, hvilket giver mig nogle enestående oplevelser i hele verden. Vi skal arbejde i tre forskellige funktionelle områder i tre forskellige lande, hvilket er en unik mulighed for at udvikle sig både fagligt, socialt og kulturelt.

Læs mere om Arla

Senest opdateret: 07 apr 2021

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ebou Touray, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er ansat som Graduate ved Microsoft i Specialist Team Unit-afdelingen, og min rolle hedder Surface - Technology Solution Professionel, der betyder, at jeg er ansvarlig for alt det tekniske, når det drejer sig om vores Surface-produkter fx Surface Laptop, Surface Pro osv. Jeg arbejder ikke direkte med salg, men jeg står for at drive den tekniske beslutning hos vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Daniel Carrion da Fonseca, Engineering graduate, Ørsted

I work as an engineer in Ørsted’s Bioenergy branch, with a focus on the development of a new waste management/waste-to-energy technology called Renescience. In this business area, we are approaching the municipal solid waste issue from a new perspective, in which we create as much value from it as possible.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Myrthue, Area Export Manager, Danish Crown

Jeg er Area Export Manager i ESS-FOOD, som er en handelsvirksomhed i Danish Crown-koncernen. Jeg har ansvaret for al indkøb af fjerkræ, okse- og grisekød i Holland og Belgien. Derudover er jeg sælger til Ungarn og Tjekkiet. Det, jeg helt kort laver, er indkøb fra slagterierne i Europa til kunder i Asien, Afrika og Europa. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Johnny Møller, Supply Chain Graduate, Carlsberg

I min nuværende rotation, hvilket samtidig er min sidste af tre, er jeg First Line Leader i afdelingen B&P Soft Drink. Jeg er leder for et team på 17 medarbejdere, hvor vi som team er ansvarlige for at blande, kontrollere samt sikre levering af opblandet sirup til vores tappekolonner i Fredericia. Teamet modtager, håndterer og blander de parter, som vi bl.a. får hjem fra Coca Cola.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Nikolaj Uglvig Svendsen, Business Developer & Automation Specialist, Conversio

Jeg sidder i marketingafdelingen hos Conversio og er ansvarlig for Marketing Automation både internt og eksternt samt facilitering af diverse workshops i forbindelse med større kundeprojekter. Jeg arbejder med den forretningsmæssige forståelse i den digitale kunderejse, som jeg bruger til at indsamle og analysere data og opsætte automatiske flows.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere