Vis studentum.dk som: Mobile

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands.

Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende. De sidste par måneder har vi blandt andet foretaget en masse forbrugerundersøgelser for at få en bedre forståelse af, hvad forbrugerne synes om  smagen, teksturen og indpakningen, så vi kan matche produktet med forbrugernes ønsker og behov. I forlængelse af dette er vi ligeledes i gang med at undersøge, hvordan vores PR- og kommunikationskampagner skal designes for at ramme de forbrugere, som vi mener, at produktet henvender sig til.

Jobbet er ekstremt varierende og kræver, at man kan have mange bolde i luften. Marketing-funktionen i Arla handler langt fra kun om at markedsføre et produkt. I praksis er marketingfunktionen det led, der samler alle trådene, og vi har løbende kontakt med vores dygtige kollegaer på vores mejerier og pakkerier, den engelske og danske ledelse, PR- og reklamebureauer såvel som kollegaer fra Sales, Finance, Supply Chain med flere. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

For mig er de mest spændende opgaver dem, hvor jeg føler mine faglige kompetencer er med til at gøre en forskel. Eksempelvis har en af de analyser, som jeg har foretaget, ført til, at vi har valgt at prioritere store investeringer på en anden måde, end de oprindeligt var tiltænkt.

De mest udfordrende opgaver i mit job er helt klart dem, hvor jeg mangler den praktiske erfaring. At læse marketing-relaterede fag på universitetet giver dig en god teoretisk forståelse, men i praksis er der meget ”learning by doing”.

Jeg føler generelt, at jeg har en solid indsigt i, hvordan en større virksomhed som Arla er skruet sammen, men når du er omgivet af mennesker, som er specialister i det, de laver, går det hurtigt op for én, at man er nødt til at løbe i dobbelttempo for at følge med dem. På den løbetur kommer man ofte ud af sin komfortzone, men der er i min verden ingen tvivl om, at det er sådan, at man udvikler sine faglige kompetencer bedst.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelsesmæssige baggrund er meget alsidig. Heldigvis er det en kæmpe fordel at have en alsidig viden og en bred, generel forståelse af forretningen. Jeg har haft diverse marketing-fag, men det er ikke der, hvor mine kernekompetencer ligger. Jeg vælger dog at anse det som en styrke, at jeg, grundet min blandede baggrund, både forstår konsekvenserne af Brexit for Arla, samtidig med jeg forstår, hvad der menes ,når mine kollegaer siger, at vi skal ”reduce CapEx to improve our P&L” eller at et givent resultat i en forbrugerundersøgelse er ”significantly different at a 95 % confidence level”. På den måde kan jeg supplere mine kollegaer, som er marketing-specialister.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Arla?

Kulturen

Arla har en fantastisk imødekommende og inkluderende kultur, som man, i min optik, sjældent finder i så store virksomheder.

Det internationale udsyn

Den gængse illusion om, at Arla er en lille dansk virksomhed, der bare sælger mælk, er helt misforstået. Arla er til stede i hele verden, og England er det største marked målt på omsætning

Landmandsejerskabet

Landmændene er vores ejere, og vores fornemmeste opgave er at tjene deres interesser og fremtidige levebrød, hvilket adskiller sig markant fra den klassiske børsnoterede eller familieejede virksomhed. Den tanke tiltaler mig.

  • Hvorfor er Arla en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg har været så heldig at blive en del af Arlas internationale lederprogram, F15® Graduate Programme, hvilket giver mig nogle enestående oplevelser i hele verden. Vi skal arbejde i tre forskellige funktionelle områder i tre forskellige lande, hvilket er en unik mulighed for at udvikle sig både fagligt, socialt og kulturelt.

Læs mere om Arla

Mød andre kandidater fra Arla

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Sebastian Myrthue, Area Export Manager, Danish Crown

Jeg er Area Export Manager i ESS-FOOD, som er en handelsvirksomhed i Danish Crown-koncernen. Jeg har ansvaret for al indkøb af fjerkræ, okse- og grisekød i Holland og Belgien. Derudover er jeg sælger til Ungarn og Tjekkiet. Det, jeg helt kort laver, er indkøb fra slagterierne i Europa til kunder i Asien, Afrika og Europa. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tonja Banza Zola, Operations Graduate, KMD

Jeg sidder i vores afdeling SIAM Collaboration Management, hvor vi arbejder med, hvordan vi skaber og opretholder den bedste relation til vores leverandører. Vi leverer ydelser, teknologier og services til vores kunder, men det er ikke altid, at vi udvikler dem selv. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere