Vis studentum.dk som: Mobile

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands.

Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende. De sidste par måneder har vi blandt andet foretaget en masse forbrugerundersøgelser for at få en bedre forståelse af, hvad forbrugerne synes om  smagen, teksturen og indpakningen, så vi kan matche produktet med forbrugernes ønsker og behov. I forlængelse af dette er vi ligeledes i gang med at undersøge, hvordan vores PR- og kommunikationskampagner skal designes for at ramme de forbrugere, som vi mener, at produktet henvender sig til.

Jobbet er ekstremt varierende og kræver, at man kan have mange bolde i luften. Marketing-funktionen i Arla handler langt fra kun om at markedsføre et produkt. I praksis er marketingfunktionen det led, der samler alle trådene, og vi har løbende kontakt med vores dygtige kollegaer på vores mejerier og pakkerier, den engelske og danske ledelse, PR- og reklamebureauer såvel som kollegaer fra Sales, Finance, Supply Chain med flere. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

For mig er de mest spændende opgaver dem, hvor jeg føler mine faglige kompetencer er med til at gøre en forskel. Eksempelvis har en af de analyser, som jeg har foretaget, ført til, at vi har valgt at prioritere store investeringer på en anden måde, end de oprindeligt var tiltænkt.

De mest udfordrende opgaver i mit job er helt klart dem, hvor jeg mangler den praktiske erfaring. At læse marketing-relaterede fag på universitetet giver dig en god teoretisk forståelse, men i praksis er der meget ”learning by doing”.

Jeg føler generelt, at jeg har en solid indsigt i, hvordan en større virksomhed som Arla er skruet sammen, men når du er omgivet af mennesker, som er specialister i det, de laver, går det hurtigt op for én, at man er nødt til at løbe i dobbelttempo for at følge med dem. På den løbetur kommer man ofte ud af sin komfortzone, men der er i min verden ingen tvivl om, at det er sådan, at man udvikler sine faglige kompetencer bedst.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelsesmæssige baggrund er meget alsidig. Heldigvis er det en kæmpe fordel at have en alsidig viden og en bred, generel forståelse af forretningen. Jeg har haft diverse marketing-fag, men det er ikke der, hvor mine kernekompetencer ligger. Jeg vælger dog at anse det som en styrke, at jeg, grundet min blandede baggrund, både forstår konsekvenserne af Brexit for Arla, samtidig med jeg forstår, hvad der menes ,når mine kollegaer siger, at vi skal ”reduce CapEx to improve our P&L” eller at et givent resultat i en forbrugerundersøgelse er ”significantly different at a 95 % confidence level”. På den måde kan jeg supplere mine kollegaer, som er marketing-specialister.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Arla?

Kulturen

Arla har en fantastisk imødekommende og inkluderende kultur, som man, i min optik, sjældent finder i så store virksomheder.

Det internationale udsyn

Den gængse illusion om, at Arla er en lille dansk virksomhed, der bare sælger mælk, er helt misforstået. Arla er til stede i hele verden, og England er det største marked målt på omsætning

Landmandsejerskabet

Landmændene er vores ejere, og vores fornemmeste opgave er at tjene deres interesser og fremtidige levebrød, hvilket adskiller sig markant fra den klassiske børsnoterede eller familieejede virksomhed. Den tanke tiltaler mig.

  • Hvorfor er Arla en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg har været så heldig at blive en del af Arlas internationale lederprogram, F15® Graduate Programme, hvilket giver mig nogle enestående oplevelser i hele verden. Vi skal arbejde i tre forskellige funktionelle områder i tre forskellige lande, hvilket er en unik mulighed for at udvikle sig både fagligt, socialt og kulturelt.

Læs mere om Arla

Mød andre kandidater fra Arla

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Johnny Møller, Supply Chain Graduate, Carlsberg

I min nuværende rotation, hvilket samtidig er min sidste af tre, er jeg First Line Leader i afdelingen B&P Soft Drink. Jeg er leder for et team på 17 medarbejdere, hvor vi som team er ansvarlige for at blande, kontrollere samt sikre levering af opblandet sirup til vores tappekolonner i Fredericia. Teamet modtager, håndterer og blander de parter, som vi bl.a. får hjem fra Coca Cola.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-10-2019

Camilla Larsen, Associate Consultant, IIH Nordic

Hos IIH Nordic sidder jeg i den afdeling, der beskæftiger sig med projekter inden for Analytics, Data og MachineLearning. I denne afdeling hjælper vi kunder i flere brancher med at få etableret et solidt udgangspunkt forderes dataindsamling og datakonsolidering, hvorfra ny teknologi kan kobles på, såsom Machine Learning ogMarketing Automation. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Annelie Helgelin, Market Development Representative, Falcon.io

I work in the sales department as a Market Development Representative. I assists the sales and marketing team with lead generation and engage with with prospects via our web chat. I consider myself to be very social and love to meet new people. I talk to a lot of different companies all over the world to gain understanding how they use social media.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sebastian Myrthue, Area Export Manager, Danish Crown

Jeg er Area Export Manager i ESS-FOOD, som er en handelsvirksomhed i Danish Crown-koncernen. Jeg har ansvaret for al indkøb af fjerkræ, okse- og grisekød i Holland og Belgien. Derudover er jeg sælger til Ungarn og Tjekkiet. Det, jeg helt kort laver, er indkøb fra slagterierne i Europa til kunder i Asien, Afrika og Europa. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Signe Kraghede Yding Andersen, Partner Technology Strategist, Microsoft

Jeg arbejder med forretningsudvikling fra et teknisk perspektiv i forhold til vores partnere, fordi Microsoft arbejder sammen med en række partnere – blandt andet større konsulenthuse og mindre IT-virksomheder. Det skyldes, at vi hos Microsoft ikke kan nå ud til hele verden, og derfor er vi nødt til at alliere os med partnere, der kan hjælpe med at sælge og formidle Microsofts produkter og løsning ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere