Vis studentum.dk som: Mobile

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Vejle Bibliotekerne
Udviklingskonsulent
  • Emil Eggert Scherrebeck
  • 31 år
  • Ansat siden maj 2018
  • Cand.mag. i Litteraturvidenskab

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark, hvilket ikke mindst betyder, at vi udover at varetage kommunale opgaver også varetager opgaver med regionalt og nationalt sigte. For mit daglige arbejde og ’forretningsområde’ medfører dette blandt andet, at jeg deltager i projekter, som retter sig imod udviklingen af biblioteker i vores CB-område, der dækker 12 kommuner i Sydjylland og Middelfart, samt udviklingen af de danske folkebiblioteker mere generelt.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

En af de store udfordringer i mit job er, at jeg skal være med til at omsætte komplekse og abstrakte problemstillinger til mere eller mindre konkrete tiltag eller projekter. Dette er dog samtidig noget af det, der er mest spændende ved mit arbejde. Fordi det i sidste ende handler om at lave tiltag, der udmønter sig i konkrete initiativer i den virkelige verden, som kommer den enkelte borger til gode.

I flere af de projekter, jeg er involveret i, skal vi desuden løbende forholde os til, hvorvidt en given idé udelukkende er relevant for borgerne i vores kommune, eller om den selvsamme idé vil kunne skaleres eller tilpasses, sådan at den kan anvendes på regionalt eller nationalt plan. Dette ser jeg som en spændende udfordring.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Som kandidat i Litteraturvidenskab har jeg en stor faglighed inden for kulturområdet, som jeg trækker på i mange aspekter af mit arbejde. Desuden har jeg igennem mit studie udviklet mine analytiske kompetencer, hvilket er helt centralt for mit nuværende arbejde. Jeg trækker desuden meget på mine formidlingskompetencer fra det tilvalgsfag i journalistisk formidling, jeg fulgte under min kandidatuddannelse.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Vejle Bibliotekerne?

1. Arbejdet med at fremme oplysning, uddannelse og kulturel aktivitet.

2. Muligheden for at bringe flere kompetencer i spil.

3. Muligheden for at udvikle mig selv.

  • Hvorfor er Vejle Bibliotekerne en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Vejle Bibliotek er attraktiv for mig, fordi jeg her arbejder ind i en stor kulturinstitution, der både har antennerne ude i forhold til det lokale, regionale, nationale og i virkeligheden også det internationale.

Læs mere om Vejle Bibliotekerne

Mød andre kandidater fra Vejle Bibliotekerne

Senest opdateret: 25 apr 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed ind Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper Knudsen, Administrerende direktør, EL:CON

Jeg er administrerende direktør i EL:CON. Mine primære opgave er at sikre EL:CONs overordnede retning og styring, det vil sige at udvikle en plan for vores forretning og sikre, at den blive udlevet. Jeg arbejder blandt andet opgaver omkring forretningsudvikling, organisationsudvikling, opkøb af virksomheder samt sparring med forretningens driftsdirektører og store kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere