Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Krifa
Head of development

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa. Samtidig arbejder vi på en helt anden måde end resten af Krifa og driver vores agile udviklingsproces efter nogle andre principper. Det er enormt spændende at være med til, fordi vi på denne måde forsøger at bane vejen for helt nye måder at arbejde på i Krifa.

Mine opgaver som Head of Development består primært i at sørge for, at GAIS styrer i den rigtige retning. Jeg arbejder med udgangspunkt i mange af projekt- og programlederens værktøjer og står for økonomi, stakeholder management, IT-arkitektur og dele af produktionsapparatet. Samtidig står jeg for brugerinvolvering og webudvikling. Hos GAIS er vi en række mennesker, der skal gribe mange forskelligartede bolde, og derfor er to dage aldrig ens. Vi arbejder agilt, og der sker hele tiden noget nyt, og det er noget af det allerbedste ved at arbejde med GAIS.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Mit arbejde kræver meget af mig, både tid og mental båndbredde. Der sker hele tiden noget nyt, og jeg er konstant nødt til at revurdere min planlægning – men det kan jeg virkelig godt lide, selvom det kan være kaotisk. Jeg elsker at være på og arbejde hårdt, og det får jeg rig mulighed for hos Krifa.

Opgavemæssigt er jeg glad for, at jeg får lov til at udvikle mine kompetencer. Min chef og jeg har løbende dialog om min udvikling, sådan at mine ønsker, uddannelser og kompetencer også udmønter sig i nye og spændende opgaver. Jeg elsker at arbejde med IT-arkitektur og systemintegrationer, men jeg elsker også at arbejde med brugerinvolvering og UX-arbejde.

Samtidig får jeg lov til at holde mine produktionsevner skarpe, idet jeg fra tid til anden også får mulighed for at dykke ned i både webudvikling og videoproduktion.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.Mag. i Medievidenskab med supplering fra Datalogi, og samtidig er jeg netop ved at færdiggøre en Masteruddannelse med fokus på IT-ledelse. Tidligere har jeg også færdiggjort uddannelsesforløb i projektledelse, og så er jeg certificeret Scrum Master og Scrum Product Owner.

Alle uddannelser kommer faktisk i spil i min nuværende rolle, og det er jeg virkelig glad for. Mange af mine kompetencer inden for organisationsudvikling kommer både fra Medievidenskab og min Masteruddannelse, mens mine tekniske kompetencer kommer fra både Medievidenskab og Datalogi.

Jeg har selv været med til at forme mit nuværende job i Krifa og har været så heldig at kunne kombinere mine forskellige kompetencer til en samlet pakke. Jeg tror grundlæggende, at jeg fungerer bedst som menneske og medarbejder, når jeg kombinerer mine ledelseskompetencer med de mere praktiske IT-kompetencer.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

Udviklingspotentialet

Krifa er en stor virksomhed, og der er mange forskellige karrieremuligheder. Det var afgørende, da jeg valgte at sige ja til jobbet. Jeg har mulighed for at lære og efterprøve min nye viden i samme virksomhed.

Krifas værdier

Krifa er en organisation med et meget stærkt værdigrundlag, og det smitter af i den måde, vi møder vores medlemmer på, samt det interne samarbejde i situationen. Krifa er på alle måder en virkelig behagelig organisation at arbejde i, og jeg sætter samtidig stor pris på, at Krifa virkelig er en organisation, der vil gøre en forskel i menneskers liv.

Det digitale udsyn

Inden for sin branche er Krifa virkelig opmærksomme på den digitale udvikling samt de muligheder og udfordringer, der følger med. Det giver en person, med min kompetenceprofil, mange muligheder for at deltage i spændende projekter og opgaver.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Krifa er som nævnt en stor virksomhed med mange karrieremuligheder og er samtidig en organisation, der vil forandre menneskers liv til det bedre. Jeg føler, at jeg får mulighed for at vokse, både som medarbejder og som menneske, og det sætter jeg stor pris på.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 21-11-2019

Mette Bøegh-Nielsen, Deputy Director, Bosch

What is a working day at Bosch like? Hectic. I usually meet many interesting challenges every day, which I try to solve in cooperation with my fantastic colleagues, and most days when I reflect on my way home from a busy workday, I feel we have found some good solutions together or have made first step in the right direction.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Rasmus Stampe Emborg, Projektleder, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med at åbne naturen op for danskerne. Som projektleder på SPOR i Landskabet er min primære opgave at samarbejde med frivillige, landmænd og lodsejere, så vi hver dag kan byde velkommen til oplevelser i det åbne land. SPOR er trampestier på privat landbrugsjord i hele Danmark, og du er velkommen på dem alle.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern Indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere