Vis studentum.dk som: Mobile

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Krifa
Head of development

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa. Samtidig arbejder vi på en helt anden måde end resten af Krifa og driver vores agile udviklingsproces efter nogle andre principper. Det er enormt spændende at være med til, fordi vi på denne måde forsøger at bane vejen for helt nye måder at arbejde på i Krifa.

Mine opgaver som Head of Development består primært i at sørge for, at GAIS styrer i den rigtige retning. Jeg arbejder med udgangspunkt i mange af projekt- og programlederens værktøjer og står for økonomi, stakeholder management, IT-arkitektur og dele af produktionsapparatet. Samtidig står jeg for brugerinvolvering og webudvikling. Hos GAIS er vi en række mennesker, der skal gribe mange forskelligartede bolde, og derfor er to dage aldrig ens. Vi arbejder agilt, og der sker hele tiden noget nyt, og det er noget af det allerbedste ved at arbejde med GAIS.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Mit arbejde kræver meget af mig, både tid og mental båndbredde. Der sker hele tiden noget nyt, og jeg er konstant nødt til at revurdere min planlægning – men det kan jeg virkelig godt lide, selvom det kan være kaotisk. Jeg elsker at være på og arbejde hårdt, og det får jeg rig mulighed for hos Krifa.

Opgavemæssigt er jeg glad for, at jeg får lov til at udvikle mine kompetencer. Min chef og jeg har løbende dialog om min udvikling, sådan at mine ønsker, uddannelser og kompetencer også udmønter sig i nye og spændende opgaver. Jeg elsker at arbejde med IT-arkitektur og systemintegrationer, men jeg elsker også at arbejde med brugerinvolvering og UX-arbejde.

Samtidig får jeg lov til at holde mine produktionsevner skarpe, idet jeg fra tid til anden også får mulighed for at dykke ned i både webudvikling og videoproduktion.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.Mag. i Medievidenskab med supplering fra Datalogi, og samtidig er jeg netop ved at færdiggøre en Masteruddannelse med fokus på IT-ledelse. Tidligere har jeg også færdiggjort uddannelsesforløb i projektledelse, og så er jeg certificeret Scrum Master og Scrum Product Owner.

Alle uddannelser kommer faktisk i spil i min nuværende rolle, og det er jeg virkelig glad for. Mange af mine kompetencer inden for organisationsudvikling kommer både fra Medievidenskab og min Masteruddannelse, mens mine tekniske kompetencer kommer fra både Medievidenskab og Datalogi.

Jeg har selv været med til at forme mit nuværende job i Krifa og har været så heldig at kunne kombinere mine forskellige kompetencer til en samlet pakke. Jeg tror grundlæggende, at jeg fungerer bedst som menneske og medarbejder, når jeg kombinerer mine ledelseskompetencer med de mere praktiske IT-kompetencer.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

Udviklingspotentialet

Krifa er en stor virksomhed, og der er mange forskellige karrieremuligheder. Det var afgørende, da jeg valgte at sige ja til jobbet. Jeg har mulighed for at lære og efterprøve min nye viden i samme virksomhed.

Krifas værdier

Krifa er en organisation med et meget stærkt værdigrundlag, og det smitter af i den måde, vi møder vores medlemmer på, samt det interne samarbejde i situationen. Krifa er på alle måder en virkelig behagelig organisation at arbejde i, og jeg sætter samtidig stor pris på, at Krifa virkelig er en organisation, der vil gøre en forskel i menneskers liv.

Det digitale udsyn

Inden for sin branche er Krifa virkelig opmærksomme på den digitale udvikling samt de muligheder og udfordringer, der følger med. Det giver en person, med min kompetenceprofil, mange muligheder for at deltage i spændende projekter og opgaver.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Krifa er som nævnt en stor virksomhed med mange karrieremuligheder og er samtidig en organisation, der vil forandre menneskers liv til det bedre. Jeg føler, at jeg får mulighed for at vokse, både som medarbejder og som menneske, og det sætter jeg stor pris på.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere