Vis studentum.dk som: Mobile

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Krifa
Head of development

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa. Samtidig arbejder vi på en helt anden måde end resten af Krifa og driver vores agile udviklingsproces efter nogle andre principper. Det er enormt spændende at være med til, fordi vi på denne måde forsøger at bane vejen for helt nye måder at arbejde på i Krifa.

Mine opgaver som Head of Development består primært i at sørge for, at GAIS styrer i den rigtige retning. Jeg arbejder med udgangspunkt i mange af projekt- og programlederens værktøjer og står for økonomi, stakeholder management, IT-arkitektur og dele af produktionsapparatet. Samtidig står jeg for brugerinvolvering og webudvikling. Hos GAIS er vi en række mennesker, der skal gribe mange forskelligartede bolde, og derfor er to dage aldrig ens. Vi arbejder agilt, og der sker hele tiden noget nyt, og det er noget af det allerbedste ved at arbejde med GAIS.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Mit arbejde kræver meget af mig, både tid og mental båndbredde. Der sker hele tiden noget nyt, og jeg er konstant nødt til at revurdere min planlægning – men det kan jeg virkelig godt lide, selvom det kan være kaotisk. Jeg elsker at være på og arbejde hårdt, og det får jeg rig mulighed for hos Krifa.

Opgavemæssigt er jeg glad for, at jeg får lov til at udvikle mine kompetencer. Min chef og jeg har løbende dialog om min udvikling, sådan at mine ønsker, uddannelser og kompetencer også udmønter sig i nye og spændende opgaver. Jeg elsker at arbejde med IT-arkitektur og systemintegrationer, men jeg elsker også at arbejde med brugerinvolvering og UX-arbejde.

Samtidig får jeg lov til at holde mine produktionsevner skarpe, idet jeg fra tid til anden også får mulighed for at dykke ned i både webudvikling og videoproduktion.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.Mag. i Medievidenskab med supplering fra Datalogi, og samtidig er jeg netop ved at færdiggøre en Masteruddannelse med fokus på IT-ledelse. Tidligere har jeg også færdiggjort uddannelsesforløb i projektledelse, og så er jeg certificeret Scrum Master og Scrum Product Owner.

Alle uddannelser kommer faktisk i spil i min nuværende rolle, og det er jeg virkelig glad for. Mange af mine kompetencer inden for organisationsudvikling kommer både fra Medievidenskab og min Masteruddannelse, mens mine tekniske kompetencer kommer fra både Medievidenskab og Datalogi.

Jeg har selv været med til at forme mit nuværende job i Krifa og har været så heldig at kunne kombinere mine forskellige kompetencer til en samlet pakke. Jeg tror grundlæggende, at jeg fungerer bedst som menneske og medarbejder, når jeg kombinerer mine ledelseskompetencer med de mere praktiske IT-kompetencer.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

Udviklingspotentialet

Krifa er en stor virksomhed, og der er mange forskellige karrieremuligheder. Det var afgørende, da jeg valgte at sige ja til jobbet. Jeg har mulighed for at lære og efterprøve min nye viden i samme virksomhed.

Krifas værdier

Krifa er en organisation med et meget stærkt værdigrundlag, og det smitter af i den måde, vi møder vores medlemmer på, samt det interne samarbejde i situationen. Krifa er på alle måder en virkelig behagelig organisation at arbejde i, og jeg sætter samtidig stor pris på, at Krifa virkelig er en organisation, der vil gøre en forskel i menneskers liv.

Det digitale udsyn

Inden for sin branche er Krifa virkelig opmærksomme på den digitale udvikling samt de muligheder og udfordringer, der følger med. Det giver en person, med min kompetenceprofil, mange muligheder for at deltage i spændende projekter og opgaver.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Krifa er som nævnt en stor virksomhed med mange karrieremuligheder og er samtidig en organisation, der vil forandre menneskers liv til det bedre. Jeg føler, at jeg får mulighed for at vokse, både som medarbejder og som menneske, og det sætter jeg stor pris på.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper Knudsen, Administrerende direktør, EL:CON

Jeg er administrerende direktør i EL:CON. Mine primære opgave er at sikre EL:CONs overordnede retning og styring, det vil sige at udvikle en plan for vores forretning og sikre, at den blive udlevet. Jeg arbejder blandt andet opgaver omkring forretningsudvikling, organisationsudvikling, opkøb af virksomheder samt sparring med forretningens driftsdirektører og store kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Helga Hertz, Quality Manager, ME Production

ME Production er med sine bæredygtige produkter og miljøvenlige fokus i konstant udvikling, hvor der kontinuerligt bliver stillet nye krav. Det gælder både den teknologiske udvikling til krav fra myndighederne. Mine ansvarsområder indbefatter hele QHSE-området med fokus på kvalitet, miljø og sikkerhed.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere