Vis studentum.dk som: Mobile

Tore Heimann, Teknisk Projektleder, Signifly

Signifly
Technical Teamlead

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af de digitale produkter, vi skaber i samarbejde med vores kunder.

Jeg har ansvaret for afdelingen og sørger for, at vi er med, at vi når vores mål, leverer produkter af høj kvalitet, og at medarbejderne er motiverede og trives. Det betyder, at jeg også sidder med en række personalerelaterede opgaver og afholder blandt andet ansættelses- og udviklingssamtaler. 

Som leder for den tekniske afdeling har jeg også den facilliterende rolle, så det er mig, der har det overordnede overblik og sørger for at fordele opgaverne samt hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres hvornår.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er meget forskelligt, og der er spændende dele i alle aspekter af mit arbejde, men det er i virkeligheden nok den menneskelige kontakt og dialog, som jeg synes er mest spændende. Det gælder både interaktionen med mine kolleager og vores kunder. Det er det menneskelige og kommunikative samspil, der optager mig, og den forskel der ligger i, hvem jeg kommunikerer med.

Jeg synes, at det er meget interessant at arbejde med forskellige mennesker, fordi det kræver, at du er nødt til at forholde dig til det enkelte menneske og den specifikke situation. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg ville ønske, at jeg kunne sige, at jeg brugte mit uddannelse meget, men når du arbejder med teknologi, teknik og den verden, så kan du uddanne dig til at forstå grundprincipperne inden for udvikling, men du kan ikke lære det på en skole.

Hver dag bliver der udviklet ny teknologi, som vi skal forsøge at forholde os til og være opdateret på, så det er rigtig svært at bruge sin uddannelse meget inden for mit felt. 

I virkeligheden ligger min fordel nok i, at jeg startede som selvstændig under studiet, og det lærte jeg meget mere af, fordi jeg arbejdede alene med mange forskellige typer af projekter. Her lærte jeg rigtig meget om at tage ansvar, fordi jeg fandt ud af, hvad der skete, hvis jeg lavede fejl eller ikke udførte mit arbejde godt nok. Under en uddannelse er den største konsekvens, at du får en dårlig karakter, mens du i et arbejde har et reelt ansvar overfor en kunde, hvis resultater afhænger af dit arbejde. Den erfaring har jeg lært rigtig meget af. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Signifly?

Det allervigtigste for mig er, at jeg arbejder sammen med nogle gode mennesker, og at der er en gejst og glæde på min arbejdsplads og blandt mine kollegaer.

At jeg arbejder sammen med kollegaer såvel som kunder, der brænder for det, de laver, og som deltager aktivt, så vi kan skabe en fed synergi – det er der, hvor det virkelig rykker.

Derudover arbejder vi på nogle rigtig spændende projekter for nogle relevante kunder, hvor vi har mulighed for at gøre en forskel og har stor impact på deres forretning.

For mig er det også utrolig vigtigt, at jeg kan få lov til at udvikle mig i mit arbejde. Det kræver meget af både arbejdsgiveren og arbejdstageren, og hos Signifly har jeg de perfekte forudsætninger for at kunne udvikle mig og dygtiggøre mig i mit job og inden for mit felt, hvilket i virkeligheden kommer til gavn for begge parter.

  • Hvorfor er Signifly en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Signifly er primært en attraktiv virksomhed og arbejdsplads for mig, fordi jeg kan være mig selv og har det godt, når jeg går på arbejde – jeg glæder mig til at komme på arbejde hver eneste morgen. Jeg får udfyldt mine sociale behov samtidig med, at vi arbejder på benhårdt relevante projekter for spændende kunder på tværs af alle brancher.

Derudover er der også en helt en særlig kultur og mentalitet hos Signifly, der handler om, at vi alle brænder for det, vi laver, vi er super ambitiøse og vil være de bedste, samtidig med at vi vil dygtiggøre os og har det sjovt, mens vi arbejder. 

Læs mere om Signifly 

Mød andre kandidater fra Signifly

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

May Kjærsgaard, Digital redaktør, Benjamin Media

Jeg er digital redaktør på BO BEDRE, og jeg er ansvarlig for alt digitalt - lige fra sitet bobedre.dk, over sociale medier og til emails og SEO - og BO BEDRE's brand digitalt. Og meget, meget mere. Jeg opererer på 3 planer; et strategisk, et praktisk og udførende samt et udviklende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stefan Landler Janning, IT Business Partner, Mærsk

Jeg beskæftiger mig med IT inden for Transport & Logistik-divisionen. I øjeblikket har jeg allokeret halvdelen af min tid til opgraderingen af den IT-applikation som Marine HR bruger til HR-relaterede opgaver for vores sømænd samt bemanding af vores skibe. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Nehat Asani Aalykke, Bibliotekar, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på et folkebibliotek. Det betyder overordnet set, at jeg sørger for at bibliotekets materialesamling er tidssvarende og relevant for borgerne i kommunen. Jeg har ugentlige vagter i betjeningsområdet, hvor man kan spørge mig om alt mellem himmel og jord – typisk er det hjælp til at finde en specifik bog eller materiale om et emne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Anders Skovgaard Bach, Product Owner, BEC

Jeg er product owner i CEM ARTen i BEC. CEM står for Customer Experience Management, og vi arbejder på at få BEC’s fremtidige kunderådgivningssystem implementeret til vores kunder, som primært er banker. Jeg er produktejer på den del af vores system, der tager data fra de andre systemer i BEC og sender det til udstilling i vores CEM system.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Ivana Hybenová, Data Analyst, Good Monday

Jeg arbejder som Data Analyst i Good Monday med al den data, vi har til rådighed. Jeg sørger først og fremmest for automatiseret behandling og transformation af rådata. Derefter udvikler jeg rapporter og dashboards til bestyrelser og interne teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Karleby, Systemudvikler, Dafolo

Jeg er ansat som systemudvikler i Dafolos udviklingsafdeling, hvor vi beskæftiger os med alt fra idé til udvikling og drift af it-løsninger. Vores produkter er primært rettet mod kommunerne, hvor vi både udvikler løsninger til intern sagsbehandling og fagsystemer samt brugerrettede løsninger som f.eks. bruges på borger.dk og virk.dk.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Signe Kraghede Yding Andersen, Partner Technology Strategist, Microsoft

Jeg arbejder med forretningsudvikling fra et teknisk perspektiv i forhold til vores partnere, fordi Microsoft arbejder sammen med en række partnere – blandt andet større konsulenthuse og mindre IT-virksomheder. Det skyldes, at vi hos Microsoft ikke kan nå ud til hele verden, og derfor er vi nødt til at alliere os med partnere, der kan hjælpe med at sælge og formidle Microsofts produkter og løsning ...

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Læs mere
Sidst opdateret 07-01-2020

Morten Fuglsang Klitgaard, Projektleder, Logimatic

Jeg er ansat som projektleder / udvikler inden for det forretningsområde hos Logimatic der arbejder med lagerstyringssystemer. Som kombineret projektleder og udvikler har jeg et meget varierende arbejde, hvor jeg ud over at have ansvaret for gennemførsel af projekter også arbejder på større og mindre softwareudviklingsopgaver.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tonja Banza Zola, Operations Graduate, KMD

Jeg sidder i vores afdeling SIAM Collaboration Management, hvor vi arbejder med, hvordan vi skaber og opretholder den bedste relation til vores leverandører. Vi leverer ydelser, teknologier og services til vores kunder, men det er ikke altid, at vi udvikler dem selv. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Malene Kristine Sødergren, Studentermedhjælper, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for al kommunikation via vores sociale medier og hjemmeside, hvor jeg er ansvarlig for at forfatte alt tekst til vores eksisterende platforme. Derudover sammensætter jeg videoer og billeder som den kreative del af arbejdet. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Mie Jensen, Kommunikationsmedarbejder, Skattestyrelsen

Jeg arbejder til daglig med kommunikation under forretningsområdet Erhverv. Her udvikler vi vejledningsprodukter til nystartede selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg laver meget forskelligt kommunikationsarbejde, både visuelt, skriftligt og mundtligt. 

Læs mere